Rosalie Skrevet 30. juli 2014 #41 Skrevet 30. juli 2014 Outlook både på PC, smartfon og nettbrett. Alt synket til enhver tid, slipper å dra rundt på ei bok jeg glemmer å oppdatere. (Selv om slike personlige almanakker er fine... Bare at for meg er det bortkastede penger, da den bare blir liggende å støve ned...)
FrkHumle Skrevet 30. juli 2014 #42 Skrevet 30. juli 2014 Outlook både på PC, smartfon og nettbrett. Alt synket til enhver tid, slipper å dra rundt på ei bok jeg glemmer å oppdatere. (Selv om slike personlige almanakker er fine... Bare at for meg er det bortkastede penger, da den bare blir liggende å støve ned...) Jeg bruker begge deler jeg. Google kalender, som er synket til både pc, telefon og nettbrett. Men når jeg er på skolen og har mange ting å huske er det mer oversiktlig for min del å kunne se alt samtidig. Føler jeg får mer oversikt over en hel uke ved hjelp av en papiralmanakk enn digital kalender. Jeg har jo alt fra når ungen trenger gymtøy på skolen, til ferier, elevfri, lekser, innleveringer for meg, fritidsaktiviteter på ungen, samværshelger, gruppemøter på skolen, forelesninger og reservasjoner av grupperom. Må gå inn på hver enkelt dag eller agenda for å få en slik oversikt på mobilen.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #43 Skrevet 30. juli 2014 Jeg bruker begge deler jeg. Google kalender, som er synket til både pc, telefon og nettbrett. Men når jeg er på skolen og har mange ting å huske er det mer oversiktlig for min del å kunne se alt samtidig. Føler jeg får mer oversikt over en hel uke ved hjelp av en papiralmanakk enn digital kalender. Jeg har jo alt fra når ungen trenger gymtøy på skolen, til ferier, elevfri, lekser, innleveringer for meg, fritidsaktiviteter på ungen, samværshelger, gruppemøter på skolen, forelesninger og reservasjoner av grupperom. Må gå inn på hver enkelt dag eller agenda for å få en slik oversikt på mobilen. Sikkert enkelte som takler å føre "dobbelt regnskap", men jeg har til gode å treffe på de folkene. (Alle har sjekket kalenderen sin, enten elektronisk eller i papirform) "Ja, skal vi si da, da?" Alle nikker samtykkende, helt til Kari plutselig roter febrilsk rundt i veska "Vent litt, jeg må sjekke almanakken, også, for sikkerhets skyld. Står jo det samme begge steder, men... Oj, sann, jeg kan visst ikke da allikevel, jeg, for det er foreldremøte i barnehagen! Hvordan kan det ha seg at det ikke står på telefonen, da, tro..?" :gaah: Anonymous poster hash: 336c1...d87
FrkHumle Skrevet 30. juli 2014 #44 Skrevet 30. juli 2014 (endret) Sikkert enkelte som takler å føre "dobbelt regnskap", men jeg har til gode å treffe på de folkene. (Alle har sjekket kalenderen sin, enten elektronisk eller i papirform) "Ja, skal vi si da, da?" Alle nikker samtykkende, helt til Kari plutselig roter febrilsk rundt i veska "Vent litt, jeg må sjekke almanakken, også, for sikkerhets skyld. Står jo det samme begge steder, men... Oj, sann, jeg kan visst ikke da allikevel, jeg, for det er foreldremøte i barnehagen! Hvordan kan det ha seg at det ikke står på telefonen, da, tro..?" :gaah: Anonymous poster hash: 336c1...d87 Nå er det stor forskjell på jobbmøter og annet da. Jeg forventer aldri at folk skal fiske frem mobilen og fastslå et møte på 1-2-3 om det er privat. Gjør du virkelig det? Endret 30. juli 2014 av FrkHumle
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #45 Skrevet 30. juli 2014 Nå er det stor forskjell på jobbmøter og annet da. Jeg forventer aldri at folk skal fiske frem mobilen og fastslå et møte på 1-2-3 om det er privat. Gjør du virkelig det? Dette er privat, jo. Og jo, naturligvis skal også møter på privaten spikres like raskt som jobbmøter. De går jo faktisk av fritiden vår. Anonymous poster hash: 336c1...d87 1
Gjest Blondie65 Skrevet 30. juli 2014 #46 Skrevet 30. juli 2014 Nå er det stor forskjell på jobbmøter og annet da. Jeg forventer aldri at folk skal fiske frem mobilen og fastslå et møte på 1-2-3 om det er privat. Gjør du virkelig det? Jeg gjør det. Jeg gjorde også det den gangen jeg ikke hadde kalender på mobil og var avhengig av almanakk. Er liksom derfor jeg har dette. Trenger virkelig ikke ta tusen runder rundt stuegulvet og gi venner tre dagers usikkerhet for en kinoavtale eller lignende.
FrkHumle Skrevet 30. juli 2014 #47 Skrevet 30. juli 2014 Dette er privat, jo. Og jo, naturligvis skal også møter på privaten spikres like raskt som jobbmøter. De går jo faktisk av fritiden vår. Anonymous poster hash: 336c1...d87 Jeg gjør det. Jeg gjorde også det den gangen jeg ikke hadde kalender på mobil og var avhengig av almanakk. Er liksom derfor jeg har dette. Trenger virkelig ikke ta tusen runder rundt stuegulvet og gi venner tre dagers usikkerhet for en kinoavtale eller lignende. Så dere synes det tar for lang tid om en person må sjekke to steder? For å lage en privat avtale? Altså 60 sekunder på å se på både mobil og almanakk? For det var det jeg kommenterte, at noen ble irritert over at folk måtte sjekke både mobil og almanakken, og at det da stod forskjellige ting der.
Gjest Blondie65 Skrevet 30. juli 2014 #48 Skrevet 30. juli 2014 Så dere synes det tar for lang tid om en person må sjekke to steder? For å lage en privat avtale? Altså 60 sekunder på å se på både mobil og almanakk? For det var det jeg kommenterte, at noen ble irritert over at folk måtte sjekke både mobil og almanakken, og at det da stod forskjellige ting der. Nei, jeg lar meg ikke irritere over det, tror nok jeg misforstod hva du mente.
FrkHumle Skrevet 30. juli 2014 #49 Skrevet 30. juli 2014 Nei, jeg lar meg ikke irritere over det, tror nok jeg misforstod hva du mente. Var det jeg mistenkte Hvis du ser innlegget jeg kommenterte til så var det irritasjon over at noen måtte dobbeltsjekke som den personen skrev om. Jeg mente at det ikke var så ille, jeg har ikke så hastverk med å lage en avtale at det gjør noe å vente litt ekstra med noen som vil sjekke både boka og mobilen. Kan forstå det i jobbsituasjon, om man sitter og skal avtale nytt møte kjapt før man avslutter det man driver med.
Gjest Blondie65 Skrevet 30. juli 2014 #50 Skrevet 30. juli 2014 Var det jeg mistenkte Hvis du ser innlegget jeg kommenterte til så var det irritasjon over at noen måtte dobbeltsjekke som den personen skrev om. Jeg mente at det ikke var så ille, jeg har ikke så hastverk med å lage en avtale at det gjør noe å vente litt ekstra med noen som vil sjekke både boka og mobilen. Kan forstå det i jobbsituasjon, om man sitter og skal avtale nytt møte kjapt før man avslutter det man driver med. I jobb situasjonen - som jeg refererte til - var ikke problemet hastverk. Problemet er at jobbkalenderen ikke er oppdatert på tross av at det er et krav at den skal være det. Jeg løper ikke rundt og spør muntlig om alle møter. Jeg sender ut innkalling. Jeg forventer at de som ikke kan delta svarer akkurat det og eventuelt foreslår et nytt tidspunkt. Når jeg da får vite at møtet - som er kalt inn til med godt over en måneds varsel, etter å ha sjekket alle sine kalendere - ikke kan avholdes fordi Kåre hadde glemt å både svare på innkallingen og legge inn ferien sin, samt at Anne påstår at jeg jo måtte se at hun skulle på et annet møte (som hun ikke hadde lagt inn) - og Stina trodde ikke møtet ble noe av siden både Kåre og Anne har sagt til henne at de ikke kan og derfor har booket et annet møte - og INGEN AV DEM har brydd seg med å besvare innkallingen før en uke før møtet - mens de fem andre som skal delta alle har svart ok. Da blir jeg litt sånn "neste år får ingen almannakker".
FrkHumle Skrevet 30. juli 2014 #51 Skrevet 30. juli 2014 I jobb situasjonen - som jeg refererte til - var ikke problemet hastverk. Problemet er at jobbkalenderen ikke er oppdatert på tross av at det er et krav at den skal være det. Jeg løper ikke rundt og spør muntlig om alle møter. Jeg sender ut innkalling. Jeg forventer at de som ikke kan delta svarer akkurat det og eventuelt foreslår et nytt tidspunkt. Når jeg da får vite at møtet - som er kalt inn til med godt over en måneds varsel, etter å ha sjekket alle sine kalendere - ikke kan avholdes fordi Kåre hadde glemt å både svare på innkallingen og legge inn ferien sin, samt at Anne påstår at jeg jo måtte se at hun skulle på et annet møte (som hun ikke hadde lagt inn) - og Stina trodde ikke møtet ble noe av siden både Kåre og Anne har sagt til henne at de ikke kan og derfor har booket et annet møte - og INGEN AV DEM har brydd seg med å besvare innkallingen før en uke før møtet - mens de fem andre som skal delta alle har svart ok. Da blir jeg litt sånn "neste år får ingen almannakker". Det skjønner jeg godt at er frustrerende! (Jeg har ikke kommentert innlegget du hadde tidligere, det var en annen som skrev om dette lenger opp som jeg svarte på, bare så du ikke misforstår.) Å svare på en innkalling er jo ren folkeskikk, jeg hadde blitt utrolig irritert på jobb om jeg la til et møte hvor ingen svarte. Man antar jo at alle kan så lenge man ikke hører noe. Og når man i tillegg legger møtet til tidspunkt som tilsynelatende er tomme i kalenderen så burde det ikke være noen unnskyldning. Viktig å være proff på jobb, det innebærer også en oppdatert kalender for lettere å booke møter. Selv har jeg alle avtaler på mine kalendere dobbelt, dette fordi jeg husker ting bedre når jeg skriver det ned. Har alarm på alle viktige ting på google-kalenderen, samtidig som jeg holder oversikten med almanakken. Legger inn nye ting på mobilen, og hver søndag skriver jeg ned alle avtaler i almanakken pluss lager nytt ark på veggkalenderen til ungen, så hun kan holde styr på når hun er hjemme alene osv. Har også handlelister og søppeltømming etc i almanakken, det er ting jeg ikke putter i den digitale kalenderen.
cellar Skrevet 31. juli 2014 #52 Skrevet 31. juli 2014 Jeg elsker almanakk! Har aldri vært fortrolig med digitale kalendere, det er så mye mer personlig å skrive det ned. Men jeg er litt rar sånn, elsker å planlegge og skrive ned Så kalenderen på telefonen er TOM, gitt. Mens almanakken brukes flittig!
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #53 Skrevet 31. juli 2014 Jeg elsker også å skrive ned og planlegge, og bruker almanakk daglig! :-D har en almanakk fra louis vuitton, og bytter bare ut arkene inni. Veldig fornøyd Anonymous poster hash: 19690...de7
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #54 Skrevet 31. juli 2014 Så dere synes det tar for lang tid om en person må sjekke to steder? For å lage en privat avtale? Altså 60 sekunder på å se på både mobil og almanakk? For det var det jeg kommenterte, at noen ble irritert over at folk måtte sjekke både mobil og almanakken, og at det da stod forskjellige ting der. Nei, det tar ikke for lang tid. Irritasjonen kommer av at de som "dobbeltfører" aldri klarer å holde begge kalendere godt nok oppdatert, og det skaper krøll ift. avtaler. I eksempelet så sjekket jo "Kari" begge kalendere, men det er heller sjeldent. De sjekker den de har for hånd, tidspunkt passer (her snakker vi ikke om kinodate, kafetur eller slikt, men er FAU-møte, treningsleir etc), helt til man er tett innpå begivenheten, type samme uke, hvorpå "Kari" plutselig ser at det krasjer med noe hun har skrevet i den andre klaenderen. Anonymous poster hash: 336c1...d87
FrkHumle Skrevet 31. juli 2014 #55 Skrevet 31. juli 2014 Nei, det tar ikke for lang tid. Irritasjonen kommer av at de som "dobbeltfører" aldri klarer å holde begge kalendere godt nok oppdatert, og det skaper krøll ift. avtaler. I eksempelet så sjekket jo "Kari" begge kalendere, men det er heller sjeldent. De sjekker den de har for hånd, tidspunkt passer (her snakker vi ikke om kinodate, kafetur eller slikt, men er FAU-møte, treningsleir etc), helt til man er tett innpå begivenheten, type samme uke, hvorpå "Kari" plutselig ser at det krasjer med noe hun har skrevet i den andre klaenderen. Anonymous poster hash: 336c1...d87 Det vil jeg ikke kalle bare dårlig dobbeltføring, men mislighold av avtale. Det er like irriterende uansett hvilken måte det skjer på. (Og en ganske annerledes situasjon enn den du nevnte først.) Så der er jeg helt enig med deg! Som du ser lenger opp har jeg skrevet hvordan jeg bruker kalendere dobbelt.
Thorn Skrevet 31. juli 2014 #56 Skrevet 31. juli 2014 De to første jeg hadde var den minste. Nå har jeg medium, men tror jeg skal gå opp til a5 neste gang. Jeg skal ta fagbrev til høsten, og ser for meg at den jeg har blir litt liten med tanke på jobb/skole/praksis. Tidligere har jeg stort sett hatt jobbvaktene mine, samt litt småymse å holde styr på. Nå blir det jo litt mer. Jeg har A5, synes medium er for liten. Takk for svar, dere. Tror jeg prøver meg på medium, den er nok lettere å ta med i veska, og da er det nok større sjanse for at jeg holder den oppdatert til enhver tid. Om den blir for liten får jeg heller bestille a5 neste gang!
Gjest Ciegus Skrevet 31. juli 2014 #57 Skrevet 31. juli 2014 Nei, det tar ikke for lang tid. Irritasjonen kommer av at de som "dobbeltfører" aldri klarer å holde begge kalendere godt nok oppdatert, og det skaper krøll ift. avtaler. I eksempelet så sjekket jo "Kari" begge kalendere, men det er heller sjeldent. De sjekker den de har for hånd, tidspunkt passer (her snakker vi ikke om kinodate, kafetur eller slikt, men er FAU-møte, treningsleir etc), helt til man er tett innpå begivenheten, type samme uke, hvorpå "Kari" plutselig ser at det krasjer med noe hun har skrevet i den andre klaenderen.Anonymous poster hash: 336c1...d87 Men det problemet risikerer du jo med alle,også de uten almanakk. De færreste av oss noterer ALT på mobilkalenderen, og vi kan dermed glemme at vi hadde en annen avtale. Jeg har ikke almanakk, men noteter kun jobbrelaterte ting på mobilkalenderen. Resten husker jeg - som regel. Saken hadde jo ikke blitt verre om jeg hadde almanakk i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå