Gå til innhold

De største spiser mint i lunsjen - komisk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, nå er kommet til det punktet hvor jeg er så lei av at ting ikke kan stilles spørsmål ved, bare fordig det ikke er politisk korrekt.

Anonymous poster hash: 42567...446

Eller et spørsmål om normal høflighet, tydeligvis.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det jo noe som heter tynnfeit da. En tjukk person kan helt fint være sunnere enn en tynn person.

Anonymous poster hash: 61f6a...498
  • Liker 1
Skrevet

Bare fordi man er overvektig betyr ikke det at man sitter med godteposen i sofaen altså!

• Liker 1
Skrevet

Bare fordi man er overvektig betyr ikke det at man sitter med godteposen i sofaen altså! Jeg spiser mindre mat blant folk. Hvorfor det vet jeg ikke.

• Liker 1
Skrevet

Vi her er heller ikke synske. Aner ikke hvorfor de på din arbeidsplass spiser akkurat det de gjør og hvorfor de overvektige.

Men tenker de er fult klar over sin situasjon og de vet at andre holder øye med matinntaket deres. Derfor spiser de det de gjør mens de er på jobb.

Anonymous poster hash: c7fb9...e42

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var overvektig spiste jeg ofte lite sammen med andre. Var flau over vekta mi og ville ikke at folk skulle sitte og tenke ting som "er ikke rart hun er feit" "herregud, at hun ikke gjør noe med det matinntaket" "ja, der propper hun i seg igjen, ja" osv. Ville ikke bekrefte fordommene til folk. Problemet ble jo at jeg smugspiste og kastet i meg på kveldstid.

Er nok sammensatte årsaker. Uansett er det strengt tatt noe ingen har noe med, men man kan ikke akkurat hindre folk i å tenke sitt heller.

• Liker 2
Skrevet

Så mange idiotiske ting folk henger seg opp i. Sheesh.

• Liker 2
Skrevet

Hva spiller det noen rolle om noen store mennesker forsøker å begrense seg når de spiser ute blant andre? Kanskje de faktisk forsøker å gå ned i vekt? Plager det dere?

Jeg tror det plager trådstarter at ikke alle overvektige innfrir fordommene h*n har rundt hvilket forhold overvektige har til mat.

• Liker 4
Skrevet

Dagens underholdning!

Anonymous poster hash: 6b0cd...d90
  • Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Når jeg hører noen si at de har hatt chips til middag eller sjokolade til kveldsmat eller drops til frokost, så skal jeg gå med på at det er mat. Frem til da kalles det for hva det er; dritt, junk, godteri m.m

Jeg spiste mye før - dvs store porsjoner av alt. Og jeg spiste mye snop og snacks. Det kunne imidlertid aldri falle meg inn å ikke kalle snop og snacks for mat og påstå at jeg spiste lite fordi jeg ikke spiste skikkelig til måltidene men fylte magen med kjeks, chips og godteri.

Jeg dømmer ingen her - jeg synes bare det er utrolig merkelig at man kan påstå at man spiser lite når man spiser flere 1000 kalorier pr uke mer enn man skal.

Kan det være at denne holdningen til at drittmaten ikke regnes som mat og at en fantaserer om at alt ville vært bra bare en klarte å kutte ut drittmaten, når det i virkeligheten må en total omlegging av kosthold til slik at en får nok måltider i løpet av en dag til å bli mett og dermed mister behovet for drittmaten?x

Endret av Blondie65
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg hadde blitt så flau at jeg hadde bedt gulvet åpne seg dersom en av mine kolleger hadde lagt for dagen en slik fantastisk fokus på en eller flere andre kollegaer som hadde litt ekstra på kroppen...

"Fei for din egen dør" er det noe som heter.

• Liker 3
Skrevet

På de arbeidsplassene jeg har jobbet, er det "alltid" de største/tykkeste som spiser minst. Dette grenser jo til det komiske da alle vet at de må spise mer en to rugsprø med mager smøreost, eller en liten salat for å komme opp i den vekta de har.

Er det flere som har merket seg dette? Og hva er egentlig greia?

- Forsøker de hardt å spise mindre, men sprekker om kvelden?

- Småspiser de gjennom hele dagen og derfor ikke har behov for mer til lunsj?

- Later de som om de ikke spiser mer for at andre skal tro de bare har lav forbrenning?

- Liker de ikke mat, men spiser da heller godterier utenom?

Andre forslag, eller noen som føler seg truffet som kan opplyse meg? :)

Anonymous poster hash: 42567...446

Noen av disse kan ha diabetes og må være forsiktig. Jeg synes du skal komme ned fra din høye hest og slutte å le av folk som spiser for mye/for lite. Det er nettopp slike som deg som gjør at mange ikke vil gå til kantinen når de skal spise lunsj og heller spiser maten sin på kontoret.

Du har ingenting med hvor mye folk spiser eller hvordan de spiser.

Anonymous poster hash: 5c992...ebd

• Liker 3
Skrevet

Jeg spiste mye før - dvs store porsjoner av alt. Og jeg spiste mye snop og snacks. Det kunne imidlertid aldri falle meg inn å ikke kalle snop og snacks for mat og påstå at jeg spiste lite fordi jeg ikke spiste skikkelig til måltidene men fylte magen med kjeks, chips og godteri.

Jeg dømmer ingen her - jeg synes bare det er utrolig merkelig at man kan påstå at man spiser lite når man spiser flere 1000 kalorier pr uke mer enn man skal.

Kan det være at denne holdningen til at drittmaten ikke regnes som mat og at en fantaserer om at alt ville vært bra bare en klarte å kutte ut drittmaten, når det i virkeligheten må en total omlegging av kosthold til slik at en får nok måltider i løpet av en dag til å bli mett og dermed mister behovet for drittmaten?x

Og du har overvåket de hjemme, skjønner jeg, slik at du vet hvor mye de spiser...?

Skrevet

Jeg har lurt på hvorfor alle spiser mindre enn meg til lunsj. Kan ikke skjønne at de kan bli mette på 2 brødskiver - MEN så fant jeg ut at jo de spiser 2 skiver til frokost, 1 skive eller en frukt mellom frokost og lunsj, og dermed er ikke de skrubbsultne sånn som meg til lunsj.

Det kan være de rett og slett ikke er så sultne.

Anonymous poster hash: 6f270...fc8
  • Liker 2
Skrevet

Og du har overvåket de hjemme, skjønner jeg, slik at du vet hvor mye de spiser...?

Trenger ikke noe overvåkning av noe som helst for å forstå at overvektige spiser for mye... Den eneste måte å bli overvektig på, er å få i seg mer kalorier enn kroppen forbrenner.

• Liker 7
Skrevet

Trenger ikke noe overvåkning av noe som helst for å forstå at overvektige spiser for mye... Den eneste måte å bli overvektig på, er å få i seg mer kalorier enn kroppen forbrenner.

Du har ingenting med matinntaket deres å gjøre, like lite som om de har noe med hva du spiser.

• Liker 2
Skrevet

Vel, for et kraftig overvektig familiemedlem sin del, så spiser vedkommende lite i familieselskaper, med venner og på jobb osv, men "tømmer" kjøleskapet når vedkommende kommer hjem igjen. Fordi h*n vil være "flink" foran kjente og spise lite/mindre enn hva de slanke/normalvektige spiser, men så går det skeis når h*n er hjemme igjen. Nå spiser h*n lavkarbo, uten at det hjelper nevneverdig på vekten. Og ektefellen er begynt å følge i samme spor når det gjelder vekten, til tross for at h*n også spiser lavkarbo og trener. Dette vet jeg forøvrig kun fordi h*n sto fram i et blad eller en artikkel i en avis om overspisingslidelse eller noe slikt for noen år siden og fortalte dette.

• Liker 1
Skrevet

Du har ingenting med matinntaket deres å gjøre, like lite som om de har noe med hva du spiser.

Hva har det med noen ting å gjøre?

• Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet

For en utrolig tåpelig tråd.

Mennesker som er overvektige blir mobbet, baksnakket, gjort narr av når de spiser en burger eller forsyner seg en ekstra gang.

Nå skal de føle det samme når de spiser lite?! Seriøst?

Jeg er overvektig. Veier pr i dag 94 kilo.

Hørte folk snakket bak ryggen min senest for et par uker siden, at jeg burde holdt meg unna godisbutikken på Svinesund (jeg kjøpte snop for noen som spurte siden jeg var i Sverige)

De de ikke vet er at jeg veide 15 kilo mer før sommeren. At jeg faktisk jobber hardt med å gå ned i vekt og klarer det.

• Liker 7
Gjest Spirula
Skrevet (endret)

Jeg lurer på om overvektige i enkeltes øyne kan gjøre noe riktig?

Drikker de vann - Latterlig! Hvem tror de at de lurer?

Drikker de lettbrus - Latterlig! Hvem tror de at de lurer? De burde heller drikke vann!

Drikker de kaloriholdige drikker - hvorfor drikker de ikke vann eller lettbrus? Ikke rart de er overvektige!

Spiser de salat - Latterlig! Hvem tror de at de lurer?

Spiser de lite - Latterlig! Hvem tror de at de lurer?

Spiser de normal mat, i normale mengder - Latterlig! Hvem tror de at de lurer?

Spiser de store porsjoner, en sjokolade/kjeks, eller lignende - Hvorfor spiser de ikke mindre, en salat, eller i det minste normale mat? Ikke rart de er overvektige!

Til trådstarter: de "største" er sikkert mindre sultne enn andre til lunsj da, siden de spiser mindre enn alle andre. Og om de har spist mer, er jeg helt sikker på at du hadde kommentert det også!

Endret av Spirula
  • Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...