Gå til innhold

Laksevåg i Bergen: korleis er buforholda?

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet

Har aldri vore typen til å gå heim åleine dersom det ikkje er trygt. Då legger eg heller taxi heim i budsjettet, dersom det skal vera aktuelt å gå heim nattestid.

Og taxi hjem vil koste et sted mellom 130 og 200 kr.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og taxi hjem vil koste et sted mellom 130 og 200 kr.

Jepp. Husker jeg betalte ca 130 kr hver gang jeg tok taxi hjem fra togstasjonen og til rett over puddefjordsbruen.

Men husk høyere takst på lørdagskvelden osv. Lurer på om han pleide å starte den på 70 og noe jeg?

Hvis du beregner 300 så er du iallfall garantert :)

Anonym poster: 1ace3bac451bcfdbeb8cad543d1a58eb

Gjest Blondie65
Skrevet

Jepp. Husker jeg betalte ca 130 kr hver gang jeg tok taxi hjem fra togstasjonen og til rett over puddefjordsbruen.

Men husk høyere takst på lørdagskvelden osv. Lurer på om han pleide å starte den på 70 og noe jeg?

Hvis du beregner 300 så er du iallfall garantert :)

Du lommer ikke opp i 300 - det kan jeg nesten garantere. Fikk også anbefaling fra en venninne om å ta taxi fra Torggaten fremfor Ole Bulls plass og det sparer jeg minst 50 kr på (sklir lettere/raskeree inn i trafikken/hovedutfartsårene på vei ut av byen).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tydeligvis gått glipp av noe! Jeg bodde 1 år på Svingen i Damsgård og møtte verken rusmisbrukere eller slitte, skumle nabolag. Er det kanskje et annet sted av bydelen? Jeg husker ikke helt hva som ligger hvor, men det er ikke mange år siden jeg bodde der og alt jeg husker er barneskoler og en rolig stemning i gatene. Det eneste problemet med broen er jo at den er kjip når det blåser, ikke at den er skummel. Det kan vel ha noe å si at jeg overhodet ikke kjente området og ikke hadde så mange lokale venner, så det var ingen som fortalte meg hvor fælt jeg visstnok bodde, og da gjorde jeg meg opp min egen mening og fant ikke all denne grusomheten. Jeg er fra det fineste, roligste villastrøket i min hjemby, men led ikke i Bergen.

Anonym poster: 109489c4dcb103b96e2e85fdbb0e64b6

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tatt taxi hjem kanskje totalt tre ganger, greit under minste takst hver gang!

Vil bare nevne at soloppgangen er veldig fin mens man går over Puddern. :)

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Noen fakta angående siste års utvikling (vi snakker siste 5 år her):

2012: Straxhuset blir flyttet til Laksevåg, bydelen hadde fra før LAR tilbud. Straxhuset ligger like ved broen, i område som dessverre er belastet grunnet stor konsentrasjon av kommunale hybler i Carl Konows gate 36 (høyblokken). Branntilløp, knivstikking og alt som hører med er dessverre gjengangere på den plassen.

200?-2012: forslummng grunnet massiv butikkdød. Vinmonopolet, posten, bank, bibliotek - alt blir flyttet til Laksevåg senter. Man er dessverre mer opptatt av at man skal kunne KJØRE for å handle enn at man skal kunne ha koselige vitale bygater. Denne tabben har man gjentatt som en motbydelig farsott i hele Bergen, men Laksevåg er den bydelen som har tålt det dårligst fordi det er topping av "heila dridden" etter at verftet ble lagt ned. En sjarmerende trehusbebyggelse på høyde med Rosegrenden i Sandviken og Bretterne på Nordnes er nå en spøkelsesby. Det bor folk der altså - men knuste buikkruter erstattet med plank og kryssfiner gir lite sjarme. Når kommunen tillater forfall og bidrar til det ved å flytte funksjoner ut av området og hiver rusmiddeltilbud inn i spøkelsesbyen så får man katastrofe.

De som har råd til bolig i mer lukrative bydeler flytter fra Laksevåg. Det er mange grunner til det: Damsgård skole hadde dårlig rykte på seg - nå er det slått fast at den er i så dårlig forfatning at den ikke en gang kan restaureres, den må rives. Akkurat denne skjebnen er jo ikke spesiell for denne bydelen - bergensskolene er jo beryktet for råte, mugg og systematisk elendig vedlikehold i en årrekke. Men jeg kjenner flere som har pakket sammen og dratt fra Laksevåg fordi de ikke ville la barna gå på den skolen.

Stor andel av kommunale boliger: jeg aner ikke hvordan kommunen skal løse problemet kommunale boliger utgjør. Men den ghettoiseringen som dette skaper er en utfordring. Nå er ikke jeg veldig godt kjent på hele Laksevåg, men andelen kommunale boliger er stor på Melkeplassen og på Gyldenpris. Mange i kommunale boliger gjør ikke en flue for tred, men de senere år har det vært to knivdrap på Melkeplassen knyttet til kommunale boliger.

Åpenlys narkohandel, rusete personer på bussen på vei fra og til Straxhuset - det er daglige foreteelser.

Og det skal bygges flere kommunale boliger i bydelen fremover.

Men det skal også sies at det bor både eldre og barnefamilier i kommunale boliger også - disse plager jo ingen.

Men dette er bydelen under ett - det går ikke an å dømme en hel bydel ut fra noen problemer - som er aliminnelig kjent. Jeg tror også at det vil bli gjort tiltak for å rette opp i feilene som ble gjort. Det har visst seg at når det offentlige ruster opp sine eiendommer, gaten og gatemiljøet så kommer de private etter. I den lugubre enden av Nygårdsgaten (for dere som ikke er godt kjent her i byen går Håkonsgaten og Nygårdsgaten tvers gjennom hele byen nesten fra sjøen på Nøstet til Danmarksplass - Nygårdsbroen er en forlengelse av Nygårdsgaten, på nedsiden av Nygårdshøyden). Den delen av Nygårdsgaten fra ca ved Grieghallen og til Nygårdsbroen var preget sv knuste ruter, kryssfiner løsninger, hospits, forfall, butikkdød, osv. Så besluttet man at dette var et område å satse på og bygget nye boliger, rustet opp gaten og la til rette for kafeer og restauranter i området og nå er ikke området til å kjenne igjen.

Så der er håp for Laksevåg også. Nede ved kaien der trådstarter ønsker å kjøpe har denne vitaliseringen allerede startet - og det vil spre seg. Det har også på Laksevåg vært en formidabel prisøkning på boliger, slik at et boligkjøp her kan være en god investering. De viktigste grunnene til dette er at det er et område ved sjøen, og det er sentralt - like sentralt som Sandviken og det kan bli like fint. Det er noe industri i området, med noe skipstrafikk som resultat. Dette er med på å holde bydelen levende spør du meg. :)

Endret av Blondie65
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har venner som både kommer fra og er flyttet til Laksevåg, og trives godt. Men det er stor forskjell på hvor du bor, når du kommer forbi Damsgård og mot Gravdal er miljøet mye bedre enn når du bor nærmere broen. Som nevnt over er det stor konsentrasjon av sosialboliger, narkomane, innvandrere og annet som generelt gjør standarden mindre god enn del folk flest ønsker seg. Likevel har BoB og Vestbo en del prosjekter på Laksevåg, og det er ikke billighus de selger, så på sikt kan sikkert befolkningsmassen bli mer lik andre bydeler som tidligere var belastet i Bergen, men som nå fungerer bra (f.eks Flaktveit eller Olsvik).

Personlig ville jeg ikke bodd på Laksevåg, både pga alle grunner nevnt i tidligere innlegg, men også fordi det ligger så utrolig feil til ifht solforhold. Så lite sol og varme som det er vil jeg helst ha mest mulig sol på altanen, og da ligger størstedelen av Laksevåg "feil vei". Eller dvs at det er morgensol, men lite/ingenting på ettermiddagen.

TS, var jeg deg ville jeg helle forsøkt Landås, Slettebakken, Nettun området. Det er i motsetning til hva en annen her inne skrev et veldig bra sted og bo, og selv om de hadde en del sosiale problemer på 80-tidlig 90 tall, så er det borte nå. Det er svært god kollektivtransport (spesielt i nærheten av bybanen), mange butikker, flotte turområdet, et velfungerende lokalsenter, bibliotek, og massevis av sol å nyte om ettermiddagen. Jeg bodde på Landås i noen år, og er nå flyttet til en annen bydel, men likevel lengter jeg av og til tilbake til alt det flotte Landås hadde å by på. Prisene fra Haukeland Sykehus til Nesttun har økt kraftig de siste årene, så det kan være det er for dyrt.

Vil du til en annen del av byen vil jeg heller anbefale Fyllingsdalen enn Laksevåg. Der er boligene rimelige, og det er god kollektivforbindelse til sentrum, selv om det ikke er gåavstand hjem på kvelden. Sannsynligvis vil prisene her stige fremover, så en leilighet her vil trolig gi god avkastning om noen år. De har også et greit bydelssenter med det du trenger, og masse flotte uteområder.

Anonym poster: 94b73e39d52836dfc5551772fb3658e8

Gjest Blondie65
Skrevet

For det første: dersom man tar med seg kompasset lå visning finner man fort ut hvor det er kveldssol -også på Laksevåg. Der nede trådstarter har tenkt får man midt på sommeren solen inn helt til den forsvinner over Askøy. Dette vet jeg siden jeg her venner som har bodd der. En generalisering om at det på Laksebåg kun er morgensol er direkte feil.

Landås, Sletten og Nesttun lider av bybanesyken - sinnsyke priser. Man får mye mer for pengene i Begen-Vest.

Tåpelige generaliseringer som sverter en hel stor bydel er bare dumt.

AnonymBruker
Skrevet

Noen fakta angående siste års utvikling (vi snakker siste 5 år her):

2012: Straxhuset blir flyttet til Laksevåg, bydelen hadde fra før LAR tilbud. Straxhuset ligger like ved broen, i område som dessverre er belastet grunnet stor konsentrasjon av kommunale hybler i Carl Konows gate 36 (høyblokken). Branntilløp, knivstikking og alt som hører med er dessverre gjengangere på den plassen.

Heeeey, hey, hey. Her må jeg rette deg litt. Det er 12 av blokkens 124 leiligheter som er kommunale. Vil du kalle det en stor konsentrasjon? Det er heller ikke så mye trafikk mellom blokken og Straxhuset som folk skal ha det til. Ta det fra noen som har first hand information. I all hovedsak bor det helt vanlige folk her, det er en narkoman som bor i 7. og ei som jeg er litt usikker på er narkoman som bor i 10., men ingen utover det. Det er større konsentrasjon av kommunale boliger på Solheim (Løvstakkveien++), Melkeplassen (oppe ved Coop, der man tar til venstre).. Jeg har tidligere jobbet med BBB-boligene (2012). Jeg synes det er veldig rart at blokken ofte blir tatt for å være "bare en haug med kommunale boliger", når den ikke er det, lang derifra. Derimot er det tre lavblokker rett nedenfor Spar (like ovenfor Damsgårdskrysset, Frydenbø) som er utelukkende kommunale leiligheter, men disse blir sjeldent nevnt.

Blokken slet med ryktet etter det ble sagt at det var et sprøyterom i kjelleren der (2011). Det er ikke relevant idag, ettersom det er vaktselskap som er engasjert på stedet, og det er veldig sjelden det blir funnet sprøyter i kjelleren (sammenlignet med når det var på sitt verste i 2010).

Det var et mord i 2010 (det var en narkoman som ble drept av noen han skylte penger), en knivstikking i sent 2011/tidlig 2012 (en narkoman som ble knivstukket av en annen narkoman), en knivstikking sent i 2012 (i kommunale boliger, men langs Kringsjåveien, like ved Laksevåg senter), en knivstikking tidlig i 2013 (i Damsgårdsveien 40 eller noe, så ligger definitivt på Gyldenpris/Solheim-siden, ikke på Laksevåg). Det har forekommet knivstikkinger, ja, men også i resten av Bergen vil jeg si det har vært ganske mye knivdrama i det siste, også i sentrum, Danmarksplass, på Landås, på Os..

Hvilke branntilløp prater du om?

200?-2012: forslummng grunnet massiv butikkdød. Vinmonopolet, posten, bank, bibliotek - alt blir flyttet til Laksevåg senter. Man er dessverre mer opptatt av at man skal kunne KJØRE for å handle enn at man skal kunne ha koselige vitale bygater. Denne tabben har man gjentatt som en motbydelig farsott i hele Bergen, men Laksevåg er den bydelen som har tålt det dårligst fordi det er topping av "heila dridden" etter at verftet ble lagt ned. En sjarmerende trehusbebyggelse på høyde med Rosegrenden i Sandviken og Bretterne på Nordnes er nå en spøkelsesby. Det bor folk der altså - men knuste buikkruter erstattet med plank og kryssfiner gir lite sjarme. Når kommunen tillater forfall og bidrar til det ved å flytte funksjoner ut av området og hiver rusmiddeltilbud inn i spøkelsesbyen så får man katastrofe.

Dette er helt sant, og jeg er helt enig. det er definitivt hadde vært koseligere å ha butikker det nede på Damsgård :) men, om en skal si det på en positiv måte, kan man vel si det er blitt sentralt for flere mennesker, ligger litt mer "midt på" Laksevåg, når det ligger på Laksevåg Senter.

Veldig leit det angående de tomme byggene i Damsgårdsveien (som det verftet som skulle bli butikker og kafe), og er helt enig i at kommunen burde gjøre noe mer effektivt enn å bare la det stå tomt. Det er så mange muligheter!

De som har råd til bolig i mer lukrative bydeler flytter fra Laksevåg. Det er mange grunner til det: Damsgård skole hadde dårlig rykte på seg - nå er det slått fast at den er i så dårlig forfatning at den ikke en gang kan restaureres, den må rives. Akkurat denne skjebnen er jo ikke spesiell for denne bydelen - bergensskolene er jo beryktet for råte, mugg og systematisk elendig vedlikehold i en årrekke. Men jeg kjenner flere som har pakket sammen og dratt fra Laksevåg fordi de ikke ville la barna gå på den skolen.

Jeg kjenner flere familier som nylig har etablert seg på Damsgård (rundt Rimi). De har råd til å bo andre steder, men har valgt å bosette seg på Damsgård/Laksevåg. Det er ikke så "gale" som folk skal ha det til, heller langt derifra.

Angående skolen: som du sier, et problem som går igjen i Bergen. Jeg synes det er veldig rart, fordi dette problemet, har jeg inntrykket av, ikke går igjen i andre deler av Norge/på vestlandet.

Stor andel av kommunale boliger: jeg aner ikke hvordan kommunen skal løse problemet kommunale boliger utgjør. Men den ghettoiseringen som dette skaper er en utfordring. Nå er ikke jeg veldig godt kjent på hele Laksevåg, men andelen kommunale boliger er stor på Melkeplassen og på Gyldenpris. Mange i kommunale boliger gjør ikke en flue for tred, men de senere år har det vært to knivdrap på Melkeplassen knyttet til kommunale boliger.

Det stemmer. Veldig besyderlig av kommunen å sette så mange kommunale boliger sammen. Her er en statestikk fra 2012 hvor man kan se hvor det er størst andel av kommunale boliger. Laksevåg er riktig nok på listen, men du ser at det er fire steder hvor det er flere kommunale boliger.

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Kjemper-mot-gettoer-2728861.html#.UZj8OZVHGvs

Jeg fant derimot bare ett drap på Melkeplassen (2011), når var det andre?

Men du sier du ikke er kjent på hele Laksevåg, så lurer jeg på om du har bodd i området før? :)

Åpenlys narkohandel, rusete personer på bussen på vei fra og til Straxhuset - det er daglige foreteelser.

I undergangen ved Straxhuset er det litt lugubert (i Straxhus-enden) angående at de ruser seg og selger, men jeg har tatt bussen nesten daglig i 2 år og kan ikke huske å ha opplevd noen ubehagelige hendelser.

Og når det kommer til åpen narkotikahandel, så har vi alltids Nygårdsparken..

Og det skal bygges flere kommunale boliger i bydelen fremover.

Dette har jeg ikke fått med meg! Hvor står dette? :)

Men det skal også sies at det bor både eldre og barnefamilier i kommunale boliger også - disse plager jo ingen.

Viktig å huske på! :)

Men dette er bydelen under ett - det går ikke an å dømme en hel bydel ut fra noen problemer - som er aliminnelig kjent. Jeg tror også at det vil bli gjort tiltak for å rette opp i feilene som ble gjort. Det har visst seg at når det offentlige ruster opp sine eiendommer, gaten og gatemiljøet så kommer de private etter. I den lugubre enden av Nygårdsgaten (for dere som ikke er godt kjent her i byen går Håkonsgaten og Nygårdsgaten tvers gjennom hele byen nesten fra sjøen på Nøstet til Danmarksplass - Nygårdsbroen er en forlengelse av Nygårdsgaten, på nedsiden av Nygårdshøyden). Den delen av Nygårdsgaten fra ca ved Grieghallen og til Nygårdsbroen var preget sv knuste ruter, kryssfiner løsninger, hospits, forfall, butikkdød, osv. Så besluttet man at dette var et område å satse på og bygget nye boliger, rustet opp gaten og la til rette for kafeer og restauranter i området og nå er ikke området til å kjenne igjen.

Jeg tror det vil blåses nytt liv i Damsgård og Laksevåg snart. :)

Så der er håp for Laksevåg også. Nede ved kaien der trådstarter ønsker å kjøpe har denne vitaliseringen allerede startet - og det vil spre seg. Det har også på Laksevåg vært en formidabel prisøkning på boliger, slik at et boligkjøp her kan være en god investering. De viktigste grunnene til dette er at det er et område ved sjøen, og det er sentralt - like sentralt som Sandviken og det kan bli like fint. Det er noe industri i området, med noe skipstrafikk som resultat. Dette er med på å holde bydelen levende spør du meg. :)

Helt sant. :)

Og ikke minst, vi har byens vakreste utsikt!

Vi får jo se på alle de fine husene. :P

For det første: dersom man tar med seg kompasset lå visning finner man fort ut hvor det er kveldssol -også på Laksevåg. Der nede trådstarter har tenkt får man midt på sommeren solen inn helt til den forsvinner over Askøy. Dette vet jeg siden jeg her venner som har bodd der. En generalisering om at det på Laksebåg kun er morgensol er direkte feil.

Jeg har utsikt mot innseiligen/Fløien/Ulrikken og, om sommeren, sol fra 08 om morningen, til 14, mens naboleiligheten på andre siden av gangen har sol fra 12-21/22. Om jeg hadde bodd i et hus, eller hatt vinduer på begge sider av leiligheten, så hadde jeg hatt sol fra 08 til 22. Det er ikke verst det! Ingenting å si på solforholdene på Damsgård/Laksevåg. :)

Landås, Sletten og Nesttun lider av bybanesyken - sinnsyke priser. Man får mye mer for pengene i Begen-Vest.

Tåpelige generaliseringer som sverter en hel stor bydel er bare dumt.

Kunne ikke vært mer enig.

Anonym poster: 0a8f9d7a9399b23b079142c18228ca73

Skrevet

Helt sant. :)

Og ikke minst, vi har byens vakreste utsikt!

Pris, utsikt og nærhet til sentrum (og at både jobben min og parkeringsplassen min ligger i samme sone da) er grunnene til at jeg valgte Laksvåg (er nesten på Gyldenpris da, men henter posten min på Laksvåg senter!). Jeg har utsikt til alle byfjellene på bysiden av fjorden, utsikt over innseilingen og store deler av sentrum, kveldssol sommerstid på balkong og nok av morgensol og det tar meg ett minutt å gå til glimrende turterreng på Løvstakken.

Alle disse påståtte narkomane og andre brukere av kommunale boliger har aldri plaget meg. Jeg ser dem stort sett kun nede ved Strax-huset og en sjelden gang på butikken. Det jeg derimot legger merke til, som jeg har skrevet før og som andre nevner, er at det er mange nyetablerte som velger å bosette seg i området. Også folk med barn. Og i tillegg er det godt med andre yngre her ettersom SIB har en stor blokk på Gyldenpris og leieprisene for andre studenter nok er lavere på denne siden av broen.

Jeg begynner å bli lei av dette stempelet stedet får på grunn av narkovirksomhet. Jeg er vokst opp i Haugesund, byen alle forbinder med narkomane. Jeg har bodd i sentrum der, og selv om man av og til ser dem og det statisk sett er mange misbrukere så hadde jeg aldri noe negativt synd på byen på grunn av dette "problemet". Ei heller Laksevåg.

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er artig å lese hvor mye fordommer det er mot Laksevåg. Laksevåg er stort og veldig delt. Det stemmer at det finnes en god del rusmisbrukere og sosialklienter på Laksevåg, men det gjelder ikke hele bydelen.

Jeg er født og oppvokst på Olderneset og her er det helt annerledes enn f.eks melkepkassen og bortover mot puddefjordsbroen. Husene rundt her blir solgt for minimum 5 millioner, som oftest mye høyere. Skal også nevnes at Holen skole har scoret høyest på nasjonale prøver. Lærene som jobber der har gjerne vært der i mange år, noe som tyder på et godt miljø.

Kjenner dere ikke til hele Laksevåg, synes jeg ikke dere skal uttale dere så bastant. Ta en tur ned på Olderneset en vakker solskinnsdag, så vil dere oppleve et av de fineste stedene dere noen gang har sett ;)

Anonym poster: 224312627652ead9e4a7bf7cd270bf87

• Liker 1
Skrevet

Synes det er artig å lese hvor mye fordommer det er mot Laksevåg. Laksevåg er stort og veldig delt. Det stemmer at det finnes en god del rusmisbrukere og sosialklienter på Laksevåg, men det gjelder ikke hele bydelen.

Jeg er født og oppvokst på Olderneset og her er det helt annerledes enn f.eks melkepkassen og bortover mot puddefjordsbroen. Husene rundt her blir solgt for minimum 5 millioner, som oftest mye høyere. Skal også nevnes at Holen skole har scoret høyest på nasjonale prøver. Lærene som jobber der har gjerne vært der i mange år, noe som tyder på et godt miljø.

Kjenner dere ikke til hele Laksevåg, synes jeg ikke dere skal uttale dere så bastant. Ta en tur ned på Olderneset en vakker solskinnsdag, så vil dere oppleve et av de fineste stedene dere noen gang har sett ;)

Jeg drømmer om å kjøpe ett av husene på høyden der ute. Med utsikt over både Bergen og utover. :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drømmer om å kjøpe ett av husene på høyden der ute. Med utsikt over både Bergen og utover. :P

Ja, her er nydelig. Både Olderneset og Nygårsviken er å anbefale :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde på Laksevåg da jeg studerte i Bergen. Både på studentbolig og privat. Så eller opplevde aldri noe skummelt. Er kanskje litt forskjellig som bor der,men de fleste var helt normale folk.

Jeg gikk hjem om natten flere ganger og opplevde det som ganske trygt. Ikke så utrygt at jeg følte at jeg ikke kunne gjøre det,så jeg hadde villet bodd der igjen.

Er noen år siden jeg bodde der,så vet ikke om det har forandret seg på de årene.

Anonym poster: 0fda13a68ed47b5e698d5c25e0d4891c

Skrevet

Leilegheita er no solgt, og ikkje til meg.

Om det kjem fleire aktuelle leilegheitar i same området, skal eg ikkje sjå vekk i frå at det blir aktuelt nok ein gong. Tusen takk for gode innspel frå alle!

Skrevet

Leilegheita er no solgt, og ikkje til meg.

Om det kjem fleire aktuelle leilegheitar i same området, skal eg ikkje sjå vekk i frå at det blir aktuelt nok ein gong. Tusen takk for gode innspel frå alle!

Lykke til videre i leitinga da. Kan du linke til annonsen?

AnonymBruker
Skrevet

Uhh, den var IKKE fin utseendemessig :P

Var det kirsebærgulv? Og orange kjøkkenskap og en eller annen orange trefarge på kjøkkenbadet?

Bra at veggene var malt hvite i allfall.

Men badet..... gammelt og ikke pusset opp!

Du finner sikkert noe bedre etterhvert, TS :)

Gjest Lillesiren
Skrevet

Badet ser jo relativt nyoppusset ut :klo: ?

Mars: Av ren nysgjerrighet: Vet du hvor mye leiligheten ble gikk for?

Skrevet

Anonym,

Smaken som baken - heldigvis delt!

Lillesiren,

Leilegheita gikk for 1.360 000, utan at eg deltok i nokon budrunde. Meir enn kva den er verdt, meiner no eg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...