AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #41 Skrevet 17. mai 2014 Hei Kom plutselig på denne tråden da jeg så en annen tråd om festdrakter. Nå er snart min "familie-festdrakt" ferdigsydd, og jeg gleder meg til å ta den i bruk til våren... Den har blitt litt forandret underveis, det er ikke alt som ser bra ut på papiret som ser bra ut i virkeligheten, men nå er den virkelig flott! Broderiene er personlige, og symboliserer meg som person, og livet mitt. Jeg angrer ikke på at jeg valgte å gå for en egendesignet "festdrakt" . Nå må da familiefestdrakten snart være ferdig? Vi har ventet på bilde siden 2007, og begynner å bli utålmodige. Anonymous poster hash: caecf...889 1
Gjest Sprettballen Skrevet 17. mai 2014 #42 Skrevet 17. mai 2014 Ja, den er ferdig, har vært brukt i mange år allerede, og vi får mange positive kommentarer på den. Men bilde blir det ikke, jeg var nok litt for tøff i trynet da jeg sa ja til det.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #43 Skrevet 17. mai 2014 Ja, den er ferdig, har vært brukt i mange år allerede, og vi får mange positive kommentarer på den. Men bilde blir det ikke, jeg var nok litt for tøff i trynet da jeg sa ja til det. Så gøy at du fortsatt er her og at du svarte på denne eldgamle tråden Jeg må innrømme at jeg tenkte "TS kommer ALDRI til å se dette, det fins ikke sjans i havet for at hun svarer, og så svarer du jammenmeg mindre enn et kvarter senere! Så ikkeno' bilde, ikke engang nærbilde av broderier? Skisse? Beklager maset, men det er verdt et forsøk hehe. Kan du fortelle hva slags teknikk du har brukt på broderiene, tamburering, stilkesting korssting f.eks? Anonymous poster hash: caecf...889 1
Gjest Sprettballen Skrevet 17. mai 2014 #44 Skrevet 17. mai 2014 Så gøy at du fortsatt er her og at du svarte på denne eldgamle tråden Jeg må innrømme at jeg tenkte "TS kommer ALDRI til å se dette, det fins ikke sjans i havet for at hun svarer, og så svarer du jammenmeg mindre enn et kvarter senere! Så ikkeno' bilde, ikke engang nærbilde av broderier? Skisse? Beklager maset, men det er verdt et forsøk hehe. Kan du fortelle hva slags teknikk du har brukt på broderiene, tamburering, stilkesting korssting f.eks? Anonymous poster hash: caecf...889 Jeg skjønte ikke at det var min gamle tråd jeg gikk inn på før jeg leste første innlegget. Det blir ikke bilde nei, ikke engang av detaljer siden det blir for gjenkjennelig. Men jeg brukte silkesting, og motivene på min kjole er "tro, håp og kjærlighet", musikksymboler og symboler for frihet (f.eks fugler i flukt). Broderiene på min kjole er i samme fargenyanse som stoffet, så de er veldig diskret. Datteren har symboler som er viktige for henne brodert på hennes kjole, og er brodert i en kontrastfarge.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #45 Skrevet 17. mai 2014 Høres nydelig ut, det er tydelig at du har lagt mye arbeid i festdrakten. Jeg håper på å kunne sette i gang med et lignende prosjekt en vakker dag. Anonymous poster hash: caecf...889
Lillekalori Skrevet 11. mai 2017 #46 Skrevet 11. mai 2017 Nå er det 10 år siden denne tråden ble startet, og jeg må bare applaudere TS som laget sin egen festdrakt! Jeg synes det høres ut som en veldig fin ting, en helt egen drakt for familien! Noe jeg kunne tenkt meg å gjøre en gang i fremtiden selv 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå