Gå til innhold

Hvordan orker folk å ha trapper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min forrige leilighet lå i 3 etasje, uten heis.

Det var overhodet ingen problemer, tvert imot var det en fornøyelse å sprette opp trappene, også med fulle handleposer eller 15 kilos poser med sand i hendene eller på skuldrene.

Anonymous poster hash: e85bc...eea
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri likt trapper. Blir så sliten. Dessuten har jeg kneskade så får ekstremt vondt av å gå opp trapper. Derfor bor jeg i 1.etasje, helt perfekt! 

Hva med dere som bor i hus, blokk uten trapper etc. Hvordan orker dere? Blir dere ikke slitne? Tenker bare på all vask etc. Hadde svimt av. 

Anonymous poster hash: b823b...32a

Trapper er til for å brukes, iallfall oppover :P Jeg har kne-problemer selv, og kan fint gå opp trapper uten store problemer, - det er mye verre ned. Knærne trenger litt "ordentlig" styrke-trening, og da er det faktisk greit med trapper oppover. Men man må kjenne litt på det selv. Noen med kne-problemer synes oppover-trapper er ok, mens andre synes ikke det. Jeg jobber i sjette etasje, og hver dag går jeg opp trappene, men jeg går ikke ned, - da tar jeg heisen. Slik gjør jeg det flere steder :)

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke det er slitsom i det hele tatt med trapper. Jeg tar alltid trappen, enn om det er heis i bygget. Men så er jeg den som alltid løper opp bakker også når jeg er ute på tur.

Anonymous poster hash: 3680e...05e
Skrevet

Trenger ikke ha innsyn fordi man bor i 1.  :ler: Fins gardiner vettu. Og persienner.. Og folk står vel ikke og glor rett inn til andre? 

Ja, for jeg har kjempelyst til å sperre ute dagslyset hver dag :vetikke:  Og man vet aldri hva folk kan finne på, plutselig står det noen der og stirrer eller hvis man har vinduet oppe og bor sentralt kommer det gjerne en gjeng fulle mennesker og skal være jævlige. 

Skrevet

Har bodd flere i år 4 etg uten heis, aldri igjen! Har siden bodd i 1 etg og bakkeplan, men det har sine ulemper det også. Innsyn som noen sier, og ikke ha den friheten til å sette fra seg ting uten å være redd for at det blir stjelt. Ekkelt med tanke på innbrudd f.eks, 

Anonymous poster hash: 7fd47...e7a
Skrevet

Ja, for jeg har kjempelyst til å sperre ute dagslyset hver dag :vetikke:  Og man vet aldri hva folk kan finne på, plutselig står det noen der og stirrer eller hvis man har vinduet oppe og bor sentralt kommer det gjerne en gjeng fulle mennesker og skal være jævlige. 

Aldri opplevd.. Kan forstå det hvis man bor på typ Grünerløkka eller Majorstuen, men ikke her jeg bor. Er så rolig. Ingen som har onanert på vinduene mine enda  :fnise:

Skrevet

Trapper er bra, bodde i 4 etg uten heis i oslo. 70 trappetrinn flere ganger om dagen, bra trim!

• Liker 1
Skrevet

Aldri opplevd.. Kan forstå det hvis man bor på typ Grünerløkka eller Majorstuen, men ikke her jeg bor. Er så rolig. Ingen som har onanert på vinduene mine enda  :fnise:

Som du vet om ;)

Skrevet

Som du vet om ;)

Måtte ut og kjenne etter nå haha :) Men nei, vinduene er tørre de. Jeg våkner lett av lyder og har aldri hørt et pipp utafor her. For å komme inntil mine vinduer må man trenge seg gjennom mine svære busker, og det bråker litt. 

Skrevet

Har vokst opp i rekkehus med tre etasjer, visste ikke at det var noe folk syntes var ille. Har aldri plaget meg å skulle gå opp og ned trappene? Skjønner det om du må gå opp 10 trapper hver gang du skal hjem, men da er det jo heis også som oftest.

Anonymous poster hash: 717d5...4fc

• Liker 2
Skrevet

Hvordan vi orker trapper.... Vel, jeg er rastløs og går gjerne trappen istedenfor å ta heis etter en gåtur. Synes folk er late som tar heis 1 etg opp. Makan! Men men...deres valg. Har du skade er du unnskyldt.

Anonymous poster hash: 61efe...b38

• Liker 2
Skrevet

Orker å gå I trapp i likhet med at jeg orket annen fysisk aktivitet om dagen..

Anonymous poster hash: 852e6...dc1

• Liker 1
Skrevet (endret)

Oi.... nå fikk jeg sjokk. Jeg forstår jo at når man har en skade, så kan trapper være et problem. Men for normalt friske folk er da ikke 4 etg. uten heis noe problem? Jeg har bodd i 6 etg. uten heis, jeg. Tenkte aldri noe over det. Den lille mosjonen der tenker jeg de fleste har godt av😊

Endret av pappar
  • Liker 3
Gjest Gjest_frisk
Skrevet

Her var det mange late mennesker.. Et par-tre etasjer med trapp burde virkelig ikke være slitsomt for noen, med unntak for enkelte medisinske diagnoser så klart. Folk rører seg ikke nok til vanlig. Er ikke rart man blir sliten og tung i kroppen når man skyr normal hverdagsaktivitet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes å gå i trapper er kjedelig. Derfor løper jeg. Helt topp, men slitsomt flere etasjer som høygravid.

Skrevet

Oi.... nå fikk jeg sjokk. Jeg forstår jo at når man har en skade, så kan trapper være et problem. Men for normalt friske folk er da ikke 4 etg. uten heis noe problem? Jeg har bodd i 6 etg. uten heis, jeg. Tenkte aldri noe over det. Den lille mosjonen der tenker jeg de fleste har godt av

Det gikk helt fint, selv da jeg var høygravid.  Det var verre når babyen kom.  Måtte bære han opp først, innen jeg kom ned var varene stjålet  Etter dette måtte jeg bare småhandle slik at jeg fikk båret opp både ungen og varene samtidig så ikke maten ble borte innen jeg kom ned i gangen igjen. 

Skrevet

Hvis du blir sliten av å gå i trappen til 4. etasje trenger du all mosjon du kan få. Du er i elendig fysisk form.

Anonymous poster hash: 45425...dfa
  • Liker 2
Skrevet

Eneste problemet jeg har med trapper er at den ute blir enormt glatt om vinteren og at den må måkes, Ellers har det aldri vært noe problem.

Skrevet (endret)

Oi.... nå fikk jeg sjokk. Jeg forstår jo at når man har en skade, så kan trapper være et problem. Men for normalt friske folk er da ikke 4 etg. uten heis noe problem? Jeg har bodd i 6 etg. uten heis, jeg. Tenkte aldri noe over det. Den lille mosjonen der tenker jeg de fleste har godt av

Det jo ikke et problem, men personlig synes jeg det er litt kjipt allikevel. Jeg sier litt, vi trives godt godt, og trappene blir bare en liten ting i den store helheten, men jeg ville ikke valgt å bo i 4. etg uten heis hvis jeg hadde hatt muligheten til det. Ikke fordi jeg er lat, men fordi det er litt styr når man ukeshandler (jeg liker heller å handle mye og sjeldent enn småhandling flere ganger i uka) og må bære opp tungt fire etasjer. Akkurat som det ikke er like kult etter 3 uker på ferie og må bære opp kofferter på 20 kg ++ opp fire etasjer. At det er en vindeltrapp hjelper heller ikke på, å bære opp ting fra kjelleren er et styr uten like (da er det fem etasjer uten heis).

Men som sagt, i den store sammenhengen så har det liten betydning, dette er jo egentlig et i-landsproblem, men hadde jeg kunne velge ville jeg definitivt ikke valgt 4. etg uten heis selv. I sommer merket jeg ikke så godt til det, men nå som det har blitt kaldere har også astmaen min forverret seg merker jeg godt at vi bor i fjerde etasje. Ikke for det, nå kan jeg nesten løpe opp alle trappene uten problem, så trappene fører ihvertfall noe godt med seg. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...