Nuttery Skrevet 25. mars 2015 #22 Skrevet 25. mars 2015 Jeg vet ikke.. tar et kakestykke når det blir tilbudt (1 gang i mnd kanskje), et par godtebiter.. men det er egentlig det.
Gjest avocadoen Skrevet 25. mars 2015 #23 Skrevet 25. mars 2015 For tiden blir det nesten hver dag. Jeg er utrolig kvalm så det hjelper litt å spise potetgull og drikke et glass cola. Jeg spiser så lite tilsammen på en dag uansett at det gå opp i opp som oftest. Men har gått ned noen kilo den siste måneden, så må prøve å få i meg mer selv om det ikke er lett. I dag er en av de dagene jeg nesten ikke har spist noe. Kaster opp bare jeg åpner kjøleskapsdøra og lukter matlukt...
Bacosack Skrevet 25. mars 2015 #24 Skrevet 25. mars 2015 Det er perioder det ikke frister med noe søtsaker i det hele tatt (eller mat for den saks skyld), og dager (som regel rundt menstruasjonstiden) der apetitten min utvider seg
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #25 Skrevet 25. mars 2015 Hver dag Jeg har alltid masse godteri hjemme og jeg får lov å spise så mye jeg vil. Så lenge jeg har det slik, så får jeg aldri det store søtsuget heller. Jeg kan spise tre-fire ruter med Stratos på en kveld og det er mer en nok for en dag. Så en plate Stratos kan vare i fjorten dager her i hus (så lenge jeg ikke får besøk ). Jeg har alltid gjort det slik og jeg har nylig gått ned 10 kg og er slank og stram (de kiloene kom pga sykdom. Fra å være hyperaktiv og høyt og lavt, til å bli sengeliggende noen måneder, er ikke bra for vekta) Anonymous poster hash: fb670...aba
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 25. mars 2015 #26 Skrevet 25. mars 2015 Kanskje 1 gang pr mnd. Da lager jeg sukkerfrie søtsaker. Er ikke hysterisk, blir bare veldig dårlig av sukker, så jeg har ikke spist sukker på noen år
SiMa Skrevet 25. mars 2015 #27 Skrevet 25. mars 2015 Kanskje 1 gang pr mnd. Da lager jeg sukkerfrie søtsaker. Er ikke hysterisk, blir bare veldig dårlig av sukker, så jeg har ikke spist sukker på noen år Sukkerfrie søtsaker? Oppskrift? Link?
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 25. mars 2015 #28 Skrevet 25. mars 2015 Sukkerfrie søtsaker? Oppskrift? Link? Kommer an på hva. Jeg lager ikke det samme hver gang. Tror det er enkelt å google seg til det egentlig. Bare skrive inn hva du vil lage + sukkerfritt, lavkarbo eller lchf Jeg kan lage panna cotta en lørdag, eller karameller neste måned
Gjest earlgrey Skrevet 25. mars 2015 #29 Skrevet 25. mars 2015 Prøver å holde det bare til helga, altså litt på fredagskveld og litt på lørdagskveld. Noen ganger har jeg en god periode og spiser mindre godteri, andre ganger dårlig periode og spiser søtsaker flere ganger i uka
lillsunshine Skrevet 25. mars 2015 #30 Skrevet 25. mars 2015 Jeg er litt ute av det nå, etter å ha vært flink en periode. Jeg pleier å begrense meg til å spise kun søtsaker i helgene. Da har jeg noe å se frem til og det smaker bedre. Jeg har trent ganske mye de siste månedene, så jeg har gjerne 1500-2000kcal ekstra å gå på i uken. Jeg pleier da å unne meg en 200grams sjokolade i helga, og kanskje noe lite ekstra om jeg føler det. Akkurat nå styrer jeg unna chips, da jeg har store problemer med å begrense meg om jeg spiser dette. Før synest jeg det var greitt å kombinere det med sjokolade hver helg, nå har jeg en regel om at jeg enten går for sjokolade eller chips, og da blir det som regel sjokolade. Ellers ender jeg opp med å bli så sykt kvalm i helgene . Samtidig skal det ikke mye til for å ødelegge denne gode vanen jeg har klart å få. Jeg var på en sammenkomst med noen studenter sist onsdag, og det ble servert utrolig mye søtt og godt. Det ødela en del for meg. Blir det søtt i uken klarer jeg dessverre ikke å la være å spise i helga som straff. Denne uken har vært veldig hard. Jeg har fantasert om kvikk lunsj og sjokolade siden mandag. Jeg klarte med nød og neppe å unngå det i går, etter å ha først nesten gitt etter for å kjøpe. Det klarte jeg dessverre ikke i dag, virket så alt for lenge til helga. :/ Så det har blitt litt sjokolade... og nå er det straks påskeferie, så er redd for å komme skikkeleg ut av det og bruke lang tid på å komme på rett kjør etter påske. Men nå går visst de hjemme på lavkarbodiett, så jeg tror at denne påsken blir litt enklere da jeg selv må stå til innkjøp for søtsaker.
Summers Skrevet 25. mars 2015 #31 Skrevet 25. mars 2015 (endret) Kanskje 4 dager i uka og da spiser jeg opp til det er tomt(en 150 grams godtepose f.eks) selv om jeg egentlig ikke er så godtesugen(sier til meg selv at det er bedre å spise alt med en gang enn å småspise) Endret 25. mars 2015 av Summers
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #32 Skrevet 25. mars 2015 Kake noen ganger som dessert. Kanskje en sjokoladebit til kaffen en gang i blant. Smågodt og "godtesnop" sluttet jeg med når jeg ble voksen og flyttet hjemmefra. Unntaket er at det blir litt godsaker satt frem på bordet til jul og påske. Anonymous poster hash: 687f5...ccd
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #33 Skrevet 25. mars 2015 Én dag i uken. Det er regelen, i alle fall. Hvis jeg har plass i kaloribudsjettet, kan det hende jeg fyller opp med noe søtt, men jeg har sjelden plass til det, så i praksis blir det kun én dag i uken. Nå skal det sies at jeg er av dem som ikke kan begrense meg. Jeg kan ikke kjøpe en sjokoladeplate og ta et par biter. Hvis jeg kjøper en plate blir den spist og smulene slikket opp. Jeg må altså begrense meg til én dag, for her er det alt eller ingenting. Anonymous poster hash: 95b6e...3f5
sara-ellis Skrevet 25. mars 2015 #34 Skrevet 25. mars 2015 Hver helg, og har ingen dårlig samvittighet for det heller. Alt med måte, tenker jeg. :-)
Gjest Belle âme Skrevet 25. mars 2015 #35 Skrevet 25. mars 2015 Kver dag nesten. Åt ikkje godteri på søndag eller mandag, men sprakk både i går og i dag 😭 2 daga er alt eg greie i alle fall.
Gjest Amémonos Skrevet 26. mars 2015 #36 Skrevet 26. mars 2015 Kun lørdagskvelder om jeg i det hele tatt har lyst på noe søtt da. Som regel på lørdager unner jeg meg heller en sen, usunn middag, f.eks. nachos med masse ost og rømme. Mye mer tilfredsstillende enn smågodt. 😍
w0ho Skrevet 26. mars 2015 #37 Skrevet 26. mars 2015 Når jeg vil. Kan være alt fra hver dag til et par ganger i måneden, når jeg har lyst på rett og slett!
skreppamedleppa Skrevet 26. mars 2015 #38 Skrevet 26. mars 2015 Så ofte som jeg føler for det. Våkner jeg på tirsdagen og av en eller annen grunn har lyst på sjokoladepudding med vaniljesaus til frokost så spiser jeg det, ferdig arbeid. Men fordi jeg svært sjelden har lyst på sjokoladepudding og vanilje til frokost og føler bare på godte suget ca 3-4 dager i måneden så kan det og gå lang tid mellom hver gang jeg spiser noe av det. Men så kan jeg spise det langt oftere enkelte måneder. Er litt sånn har jeg lyst på så har jeg da også lov til... Men det hadde nok kanskje vært en annen filosofi om jeg hadde lyst på skjokolade HVER dag, samt kaker, is og brus, i store mengder.
Gjest Penelopee Skrevet 26. mars 2015 #39 Skrevet 26. mars 2015 Prøver å begrense godteri som sjokolade, smågodt og potetgull til fredags/lørdagskvelden. Det smaker så mye bedre da! Om jeg får lyst på noe litt søtere i ukedagene koser jeg meg med sunnere alternativ som f.eks. frukt, pannekaker med rørte bær, smoothies, vaniljekesam med frukt, o.l. Personlig mener jeg at man absolutt ikke trenger å spise usunt om man skal spise noe som smaker godt. Det er så mye sunt og godt der ute!
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #40 Skrevet 26. mars 2015 Jeg synes det var veldig interessant med variasjonen i denne tråden, men så ble jeg litt interessert i hvordan folks godtevaner henger sammen med deres vekt, så jeg laget en avstemning her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=923792&st= Anonymous poster hash: 95b6e...3f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå