AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #21 Skrevet 15. februar 2015 Når du legger ut bilder av barn bør du endre innstillingene slik at det bare er venner som kan se det, og ikke venners venner. Da unngår du at uvedkommende og ekskjærringa ser det. Du kan også endre i ettertid, og hvis du endrer nå er det mulig hun tror du har slettet det hvis ingen felles venner sier til henne at det fortsatt ligger der. Ellers kan jeg ikke ut i fra det du beskriver se at du gjorde noe galt. Barna er påkledd, det er det eneste bildet du har lagt ut av dem i løpet av to år og hun har lagt ut flere bilder av barna i den perioden. Hvis du vil være drittsekk tilbake kan du si at du fjerner det bildet du har lagt ut av barna når hun har fjernet de bildene hun har lagt ut av barna dine. Men egentlig bør du la være, for det kan gjøre det vanskeligere å samarbeide med henne.Anonymous poster hash: a39e6...76d Jeg vet jeg kan redigere innlegg så kun nære venner/slekt/etc ser det. Men jeg føler det har blitt et prinsipp å ikke gi etter denne gangen, da eksen har bestemt og styrt det meste i alle år. Vi har hatt våre feider, og jeg har til slutt skjønt at det eneste hun skjønner er konsekvent oppførsel fra min side. Jeg kan ikke gi henne lillefingeren, for da tar hun hele hånda. Osv... Hadde dette vært det eneste kravet hun hadde, og hun inderlig ønsket at jeg skulle slette det bildet, ville jeg ikke satt meg på bakbeina. Men det er alltid NOE med denne dama.. Så jeg lurer på om hun har RETT til å kreve en gjennomgang av mine bilder før evt publisering. Lover og paragrafer, alt mottas med takk 😊 TSAnonymous poster hash: 68a2f...fd7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #22 Skrevet 15. februar 2015 AnonymBruker, on 15 Feb 2015 - 18:33, said: Jeg vet jeg kan redigere innlegg så kun nære venner/slekt/etc ser det. Men jeg føler det har blitt et prinsipp å ikke gi etter denne gangen, da eksen har bestemt og styrt det meste i alle år. Vi har hatt våre feider, og jeg har til slutt skjønt at det eneste hun skjønner er konsekvent oppførsel fra min side. Jeg kan ikke gi henne lillefingeren, for da tar hun hele hånda. Osv... Hadde dette vært det eneste kravet hun hadde, og hun inderlig ønsket at jeg skulle slette det bildet, ville jeg ikke satt meg på bakbeina. Men det er alltid NOE med denne dama.. Så jeg lurer på om hun har RETT til å kreve en gjennomgang av mine bilder før evt publisering. Lover og paragrafer, alt mottas med takk TSAnonymous poster hash: 68a2f...fd7 Ingen av dere har lov til å legge ut bilder på nett uten at ungene har sagt ja til det i alle fall. http://lovdata.no/lov/1961-05-12-2/§45c Anonymous poster hash: 743e5...28d 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #23 Skrevet 15. februar 2015 Jeg vet jeg kan redigere innlegg så kun nære venner/slekt/etc ser det. Men jeg føler det har blitt et prinsipp å ikke gi etter denne gangen, da eksen har bestemt og styrt det meste i alle år. Vi har hatt våre feider, og jeg har til slutt skjønt at det eneste hun skjønner er konsekvent oppførsel fra min side. Jeg kan ikke gi henne lillefingeren, for da tar hun hele hånda. Osv... Hadde dette vært det eneste kravet hun hadde, og hun inderlig ønsket at jeg skulle slette det bildet, ville jeg ikke satt meg på bakbeina. Men det er alltid NOE med denne dama.. Så jeg lurer på om hun har RETT til å kreve en gjennomgang av mine bilder før evt publisering. Lover og paragrafer, alt mottas med takk TSAnonymous poster hash: 68a2f...fd7 Ingen av dere har lov til å legge ut bilder på nett uten at ungene har sagt ja til det i alle fall. http://lovdata.no/lov/1961-05-12-2/§45c Anonymous poster hash: 743e5...28d https://www.datatilsynet.no/Teknologi/Internett/Bilder-pa-nett/ Og her står det at når det gjelder barn så er det de foresatte som bestemmer, jeg tolker det som at dere må være enige om hva av bilder som kan legges ut på nett og ikke. Så ja, hun kan kreve at du sletter bilder, og du kan kreve det samme av henne. Anonymous poster hash: 743e5...28d 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #24 Skrevet 15. februar 2015 Jeg vet jeg kan redigere innlegg så kun nære venner/slekt/etc ser det. Men jeg føler det har blitt et prinsipp å ikke gi etter denne gangen, da eksen har bestemt og styrt det meste i alle år. Vi har hatt våre feider, og jeg har til slutt skjønt at det eneste hun skjønner er konsekvent oppførsel fra min side. Jeg kan ikke gi henne lillefingeren, for da tar hun hele hånda. Osv... Hadde dette vært det eneste kravet hun hadde, og hun inderlig ønsket at jeg skulle slette det bildet, ville jeg ikke satt meg på bakbeina. Men det er alltid NOE med denne dama.. Så jeg lurer på om hun har RETT til å kreve en gjennomgang av mine bilder før evt publisering. Lover og paragrafer, alt mottas med takk TSAnonymous poster hash: 68a2f...fd7 Se på det som omtanke for barna og ikke knefall for eksen, og gjør det likevel. Dette grepet kan det være lurt å bruke uansett hvor gode venner man er med eksen, nettopp fordi man aldri vet hvor selektive andre venner er med vennene sine. Anonymous poster hash: f67b8...3b9 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #25 Skrevet 15. februar 2015 Så jeg lurer på om hun har RETT til å kreve en gjennomgang av mine bilder før evt publisering. Lover og paragrafer, alt mottas med takk TSAnonymous poster hash: 68a2f...fd7 Jeg har ikke funnet noen paragrafer, men slettmeg er antagelig en ganske god kilde: Kven kan gi samtykke for barnet? Dersom foreldreansvaret er felles, er det tilstrekkeleg at den eine av foreldra gjev samtykke til biletpublisering av barnet. Dersom foreldreansvaret er eksklusivt for den eine, er det han/ho som har foreldreansvaret som kan gje samtykke til at bilete av barnet vert lagt ut på Internett. Anonymous poster hash: a39e6...76d 7
Colargol Skrevet 15. februar 2015 #26 Skrevet 15. februar 2015 Legger din ex ut bilder av deres felles barn? Begynn å kreve tillatelse du og. Så forstår hun kanskje at du og har rett til å bestemme. Om ikke hun er sammen med en annen som har barn, så har jo ikke hun noen stebarn å legge ut bilder av. (tipper at hun ikke er så ofte barnevakt for barna til "nydama") For husfredens skyld hadde jeg tatt ned bildet -og heller begynt å jobbe med å få et godt forhold dere voksne i mellom. 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #27 Skrevet 15. februar 2015 Ingen av dere har lov til å legge ut bilder på nett uten at ungene har sagt ja til det i alle fall. http://lovdata.no/lov/1961-05-12-2/§45c Anonymous poster hash: 743e5...28d Signerer dette!!!!!!!!!!!! Sykt at far skal stå på dette bildet som en hevn for mor, da er man ikke mye til forelder! Anonymous poster hash: e6906...8c0 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #28 Skrevet 15. februar 2015 Om ikke hun er sammen med en annen som har barn, så har jo ikke hun noen stebarn å legge ut bilder av. (tipper at hun ikke er så ofte barnevakt for barna til "nydama") For husfredens skyld hadde jeg tatt ned bildet -og heller begynt å jobbe med å få et godt forhold dere voksne i mellom. Kunne ikke sagt det bedre selv! Anonymous poster hash: e6906...8c0 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #29 Skrevet 15. februar 2015 Kunne ikke sagt det bedre selv! Anonymous poster hash: e6906...8c0 Forstår det slik at hans egne barn også er med på bildet, han må da få lov til å legge ut bilder av familien. At mor ikke har stebarn har ingenting med saken å gjøre.Anonymous poster hash: 8c584...a77
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #30 Skrevet 15. februar 2015 Forstår det slik at hans egne barn også er med på bildet, han må da få lov til å legge ut bilder av familien. At mor ikke har stebarn har ingenting med saken å gjøre.Anonymous poster hash: 8c584...a77 du siterer feil person, ! Anonymous poster hash: e6906...8c0
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #31 Skrevet 15. februar 2015 Men det er jo ikke snakk om andres barn, det er snakk om egne barn. TS' eks prøver å nekte ham å legge ut bilder av deres felles barn på Facebook - kan hun det? Hittil har det bar vært løse påstander og synsing, ingen linker med klare svar (jeg fant bare info om andres barn på linken som er lagt ut). Anonymous poster hash: f67b8...3b9 Tenker at det kanskje ikke finnes et lovverk dersom de to som deler foreldreretten ikke er enige om barnet kan legges ut på face. Mor og far må ta en samtale om dette og dersom en av foreldrene har et sterkt ønske om at bilde av barnet ikke skal legges ut på internett, tenker jeg den andre gjør best i å respektere dette. I dette tilfellet forstår jeg det som at mor legger ut bilder av samme barnet på facebook, dermed har hun ikke noe i mot at det legges ut bilder av barnet. Demed kan far også uten videre gjøre dette og ha med hvem han vil på dise bildene. Sett en grense og si at du helt fint selv kan vurdere hvilke bilder som passer seg og at du ikke har tenkt til å sende ett eneste bilde til godkjenning til henne. Anonymous poster hash: 13af7...066
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #32 Skrevet 15. februar 2015 hun har dessverre retten på sin side. Anonymous poster hash: e6906...8c0 Nei det har hun ikke, det er like mye hans barn som hennes.Anonymous poster hash: f8bb5...67e 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #33 Skrevet 15. februar 2015 du siterer feil person, !Anonymous poster hash: e6906...8c0 Du er enig så det går for det samme.Anonymous poster hash: 8c584...a77 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #34 Skrevet 15. februar 2015 Hei. Jeg har tre barn, en eks og en "ny" kjæreste (vi har vært sammen i 2 år). Kjæresten min har også barn, vi og barna fungerer kjempegodt sammen, de er jevngamle og trives i vårt og hverandres selskap. Jeg er ikke særlig aktiv på sosiale medier, og det er ikke ofte jeg oppdaterer med bilder og statuser på Facebook. Men her forleden var jeg og "nyfamilien" ute på skitur, jeg tok mange bilder og fikk et skikkelig blinkskudd av alle barna på ett bilde. Jeg la det deretter ut på Facebook (som forøvrig er det første bildet jeg har lagt ut av barna siden bruddet med eksen) og tagget min kjæreste (siden hun var med på turen og barna hennes også var med på bildet). Noen dager senere snakker jeg med eksen under levering av barn, og hun er rasende pga bildet, og vil jeg skal slette det. Hun mener jeg har publisert det for å provosere henne. Jeg kommer ingen vei med å diskutere, men hun fortsetter å sende meldinger ang bildet. Først vil hun at jeg skal slette det fordi det provoserer henne. Så vil hun at jeg skal fjerne tagen av kjæresten min, fordi hun mener at mange av min kjærestes venner ikke kjenner mine barn.. Så vil hun at jeg skal sende alle bilder jeg vurderer å publisere til henne for godkjenning først?! Mor kan vel ikke kreve å få godkjenne alle bilder jeg legger ut, når det også er mine barn? Hadde skjønt det om jeg hadde lagt ut et bilde fra stranda kanskje.. Men i skisporet ikledd bobledresser? Noen som vet noe om lovverket rundt dette?Anonymous poster hash: 68a2f...fd7 Slå til med samme mynt, det er vell det eneste som kommer til å hjelpe i denne saken. Viss du må ha alle bilder du/dere skal legge ut godkjent må hun det også. Be hun slette alle bilder hun har lagt ut med en gang fordi du ikke godkjenner de lengre, eller så anmelder du henne for å legge ut bilder av ditt barn uten din tillatelse. Viss hun ikke gjør det, så legger du ut bildet og hun har ingen sak mot deg. Det skal være likt på begge sider. Så får hun se hvor kjipt det er at noen andre bestemmer om bildet kan postes eller ikke. Anonymous poster hash: fd8a5...1bd
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #35 Skrevet 16. februar 2015 Om ikke hun er sammen med en annen som har barn, så har jo ikke hun noen stebarn å legge ut bilder av. (tipper at hun ikke er så ofte barnevakt for barna til "nydama") For husfredens skyld hadde jeg tatt ned bildet -og heller begynt å jobbe med å få et godt forhold dere voksne i mellom. Om alle bare kan forstå at TS er en mann og at bildene han har lagt ut er av hans egne barn som han har med en kvinne det nå er slutt med, så hadde det vært fint! Det er altså ikke snakk om at noen har lagt ut bilde av sine stebarn, men av sine egne barn. Viser ellers til innlegg nr 25 og anbefaler også at du endrer innstillingene på facebook slik at kun venner kan se det du publiserer og ikke venners venner. Anonymous poster hash: daf73...001 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #36 Skrevet 16. februar 2015 Om alle bare kan forstå at TS er en mann og at bildene han har lagt ut er av hans egne barn som han har med en kvinne det nå er slutt med, så hadde det vært fint! Det er altså ikke snakk om at noen har lagt ut bilde av sine stebarn, men av sine egne barn. Viser ellers til innlegg nr 25 og anbefaler også at du endrer innstillingene på facebook slik at kun venner kan se det du publiserer og ikke venners venner. Anonymous poster hash: daf73...001 Det er kun mine venner og (pga at jeg tagget) min kjæreste's venner som kan se bildet. Vi bor på en liten plass hvor "alle kjenner alle", så noen fra min eller min kjærestes venneliste har sett bildet, og antagelig "sladret" til eksen. Mer skal det ikke til.. Leste i en annen tråd her inne, om en mor som nektet at sønnen skulle bli med på familiefotografering sammen med sin far, hans nye barn og dame, og det skulle hvertfall ikke publiseres på nett. Ser at mange av svarene der støtter trådstarter. Skjønner virkelig ikke problemet til disse mødrene. Får en følelse av at bitre følelser spiller en stor rolle.. TSAnonymous poster hash: 68a2f...fd7 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #37 Skrevet 16. februar 2015 Det er kun mine venner og (pga at jeg tagget) min kjæreste's venner som kan se bildet. Vi bor på en liten plass hvor "alle kjenner alle", så noen fra min eller min kjærestes venneliste har sett bildet, og antagelig "sladret" til eksen. Mer skal det ikke til.. Leste i en annen tråd her inne, om en mor som nektet at sønnen skulle bli med på familiefotografering sammen med sin far, hans nye barn og dame, og det skulle hvertfall ikke publiseres på nett. Ser at mange av svarene der støtter trådstarter. Skjønner virkelig ikke problemet til disse mødrene. Får en følelse av at bitre følelser spiller en stor rolle.. TS Bitre følelser, og rasende sjalusi kalles det. Bitre mødre som ikke takler at barna liker den nye familien på far sin side. Legg ut bildet og drit i hva hun sier. Gir du etter fordi hun er vrang, tar hun mer og mer av deg og ting blir bare verre. De som mener at du burde gi deg for å skape et bedre samarbeid er nok ikke så kjent med situasjonen til en far i din situasjon. Gi fingeren og hun tar hånda. Stå på ditt og hun trekker seg (forhåpentilgvis) tilbake. Eksen er fortid, du har barna og ny familie å bry deg med. Mor er kun for barna, ikke for deg; dere er ferdig. Det må hun fatte. Anonymous poster hash: 68a2f...fd7 Anonymous poster hash: cbc10...8a9 1
Gjest Daenerys Skrevet 16. februar 2015 #38 Skrevet 16. februar 2015 Tråden er ryddet for personangrep. Daenerys, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå