AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #21 Skrevet 22. september 2014 Altså det var ironi, at du skulle kjøpe ei lik bikkje så han ikke forsto at hun var tatt ifra dere. Pappa har hund selv, og er svært knyttet til den! Jeg skjønner at slike situasjoner ikke alltid er like lett når man får så godt ett bånd med dyra. Jeg synes denne dama er egoistisk, hun tenker ikke på hunden i det hele tatt.. En hund har ikke godt av å flytte frem og tilbake, skifte familie heller. Beklager, jeg var bare frustrert og så ikke ironien i det akkurat da. Det er helt sant, man knytter seg mye til en hund på 3-4 mnd. Nei, og grunnen til at vi fikk den var fordi ho ikke kunne beholde henne lenger fordi ho trivdes ikke med flokken og hundene der hang på henne hele tiden og ho ble en helt annen hund når ho kom hitt. Det sa ho selv, så hvorfor ta ho vekk fra der ho trives? Anonymous poster hash: e618d...2df
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #22 Skrevet 22. september 2014 Jeg er ikke et hundemenneske, så jeg vet ikke om det er nok for den rasen det er snakk om. Derfor skrev jeg at jeg ikke vet om jeg er på deres side, for alt jeg vet har hun et poeng. Om det derimot skal være nok for denne typen hund, ser jeg ingen grunn til at dere ikke skal kunne få ha hunden. Og uansett om det er grunn for å ta hunden tilbake eller ei; det skulle vært gjort på en mye smidigere måte. Hun har vel har funnet nye eiere som er villige til å betale for hunden, eller noe sånt... Ho kunne ha ventet til samboer kom hjem og snakket med han enn å bare ta ho vekk fra hjemmet sitt og han kommer hjem og møter ikke ho i døra. Jeg er bare bekymret. Anonymous poster hash: e618d...2df
Gjest Haaploes Skrevet 22. september 2014 #23 Skrevet 22. september 2014 Hva med å trekke pusten litt? Snakk ordentlig med samboeren din når han kommer hjem. Den av dere som har hyggeligst tone med dette familiemedlemmet ringer vedkommende etter at dere to har snakket sammen og lagt en slagplan. Kanskje dere kan komme frem til noen kompromisser á la at hun kommer og henter hunden et par dager i uken og går ekstra lang tur med henne? Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #24 Skrevet 22. september 2014 Hva med å trekke pusten litt? Snakk ordentlig med samboeren din når han kommer hjem. Den av dere som har hyggeligst tone med dette familiemedlemmet ringer vedkommende etter at dere to har snakket sammen og lagt en slagplan. Kanskje dere kan komme frem til noen kompromisser á la at hun kommer og henter hunden et par dager i uken og går ekstra lang tur med henne? Lykke til. Jeg sa det til han og han ble veldig skuffet og spurte om ho kunne komme tilbake med hunden. Og ho sa det at løpet er kjørt og at vi ikke får henne tilbake. Så vi skal ringe politiet i morgen hvis ho ikke kommer med ho og høre om hva vi kan gjøre. Fordi det er jo rett og slett stjeling. Anonymous poster hash: e618d...2df
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #25 Skrevet 23. september 2014 TS her. Vi har vært i kontakt med politiet, men ser ikke ut som vi får noe hjelp der da det er igjennom familien. Ho svarer ikke på meldinger. Ho mente det at bikkja ikke hadde det bra fordi den hadde diare i går kveld når samboer snakket med henne og at ho luktet kattemøkk. Når vi stod opp på morran så løp ho rett til kassa og spiste fra doen dems. Noe vi ikke fikk stoppet før vi så det. Og drar til dyrlegen for å få bevis. Politiet mener også det at så lenge vi ikke har en kjøpskontrakt, så blir det vanskelig hvis ihvertfall ho har det! Hva bør vi gjøre? Anonymous poster hash: e618d...2df
Gjest Violetta Skrevet 23. september 2014 #26 Skrevet 23. september 2014 Jeg synes dere bør skaffe dere en hund uavhengig av familien, si nei til utlån av vaskemaskinen og kun ha overfladisk kontakt med familiemedlemmet. 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #27 Skrevet 23. september 2014 Hvor lenge har dere hatt den bikkja egentlig? Livet burde gå videre. Og til neste gang, husk å kontraktfeste slike ting. Anonymous poster hash: 2e00f...eed
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #28 Skrevet 23. september 2014 TS her. Vi skaffet oss den hunden fordi ho måtte kvitte seg med en hund fordi det ble for mye for henne og at den hunden ikke trivdes i hennes flokk med hunder. Vi sa at vi kunne ta ho og vi chippet ho fordi ho ikke hadde gjort det og vi hadde en muntlig avtale at vi skulle ta vare på henne. Grunnen til at vi lånte ut er fordi ho ikke har vaskemaskin selv og ville være hyggelige (selvom jeg aldri har likt at ho har vært her.) Det er vel sånn man gjør for kjæresten sin? Regner med at det er 4 mnd vi har hatt henne nå. Ja, det vet vi til neste gang. Men problemet er at samboer er fast bestemt på at ho skal komme hjem. Men vi andre sier det at dette kommer til å bli vanskelig. Han er så glad i henne og det var liksom bikkja for han, han har hatt bikkjer før men aldri følt et så sterkt bånd mellom eier og hunden. Så han er jo helt knust nå. Hater å se han slik. Føler meg bare så rådløs akkurat nå. Og problemet er det at ho har en aggressiv bikkje som er aggressiv mot andre mennesker. Ho går med den løs uten munnkurv og løper med den på stranda. Skulle anmeldt det selv! Anonymous poster hash: e618d...2df
Gjest Evans Skrevet 25. september 2014 #29 Skrevet 25. september 2014 Det virker som dere har en avtale med henne om at dere har overtatt hunden? Hvis det er riktig at dere har en avtale, muntlig, på at dere nå skal være eier for denne hunden kan hun ikke komme å ta den tilbake utenvidere. Da kan dere fint anmelde henne for tyveri. Selv om politiet ikke prioriterer saken vil hun få et brev om at hun er anmeldt. Kanskje det vil skremme henne litt? Evenutelt kan dere si at om hun ikke leverer tilbake hunden vil dere anmelde henne for tyveri.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #30 Skrevet 25. september 2014 Det virker som dere har en avtale med henne om at dere har overtatt hunden? Hvis det er riktig at dere har en avtale, muntlig, på at dere nå skal være eier for denne hunden kan hun ikke komme å ta den tilbake utenvidere. Da kan dere fint anmelde henne for tyveri. Selv om politiet ikke prioriterer saken vil hun få et brev om at hun er anmeldt. Kanskje det vil skremme henne litt? Evenutelt kan dere si at om hun ikke leverer tilbake hunden vil dere anmelde henne for tyveri. Vi har sagt det at vi vil anmelde henne hvis ho ikke kommer tilbake med ho. Men ho sa bare at løpet er kjørt og at vi ikke får henne tilbake. Jeg har vært i kontakt med politiet og de mener det at vi må ta det med konfliktrådet og der trenger man samtykke fra begge parter. Å det vil ho aldri gå med på. Men politiet mente det at en muntlig avtale ikke kan bevises, og det kan det jo ikke. Og han sa at når ho mener det at vi ikke tar vare på henne (ho hadde litt diare, ikke mye. fordi ho hadde spist kattemøkk fra kassa fordi vi ikke rakk å si nei til ho) og ikke gir ho nok trening, så kan ho også få beviser fra det fra legen siden ho ikke er helt god i hode som folk sier. Men jeg mener det at så lenge bikkja har fått i seg kattemøkk så kan det være beviser nok på prøver.. Det med trening skjønner jeg ikke når bikkjene hennes sitter i bur 24/7 og har en menneskeaggressiv bikkje som ho går løs med på en strand på en campingplass der det plutselig kan komme barn og den kan angripe. Ho bruker ikke munnkurv på bikkja engang. Har meldt ho til mattilsynet. Ho legger ut bilder der ho bare lar dem løpe på stranden i 1-2 timer hver dag. Men hvis vi gjør det og går i tillegg tur/joggetur som tar meg en time å jogge, så er ikke det bra nok selvom ho gjør det samme(bare mindre enn vi pleier). Så ho snakker rundt seg selv.. Anonymous poster hash: e618d...2df
Akazie Skrevet 25. september 2014 #31 Skrevet 25. september 2014 Er det snakk om en hunderase som behøver mye fysisk mosjon eller psykisk? Det er stor forskjell på f.eks. en husky som har det flott med 10min hjernetrim og 2-5 timer fysisk trening, og en fårhund som trenger 1-2 timer fysisk og 30-60min hjernetrim om dagen. Uansett synes jeg det høres ut som en forferdelig situasjon dere har havnet i! Det er vondt å få hunden sin tatt fra seg, selv om man kun har hatt den i kort tid. Jeg har ikke annet tips enn at dere kan prøve å ta en rolig samtale med kvinnemennesket, og håpe hun kommer til fornuft. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #32 Skrevet 25. september 2014 Det er vistnok snakk om Alaska Huskey (tatt fra en tråd på Kjæledyrforumet). Anonymous poster hash: 8f2be...f45 2
Akazie Skrevet 25. september 2014 #33 Skrevet 25. september 2014 Okei! Min Siberian husky / Alaskan malamute er tilfreds med 10min hjernetrim og 2-3 timer fysisk trening hver dag, men hun er ganske lat til å være husky Hvis hunden er trent i spann, til å trekke, vil han/hun kreve mer! Er gammel eier sint fordi dere ikke har trent lydighet med henne? Hvis hun tidligere er trent som trekkhund vil hun kanskje trenge mer hjernetrim siden hun er vant til å bruke hodet en del (Uansett stygt av henne å hente hunden på den måten!! Da burde hun gitt tips og råd til dere om hvordan dere kan trene hunden i steden. )
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #34 Skrevet 25. september 2014 Okei! Min Siberian husky / Alaskan malamute er tilfreds med 10min hjernetrim og 2-3 timer fysisk trening hver dag, men hun er ganske lat til å være husky Hvis hunden er trent i spann, til å trekke, vil han/hun kreve mer! Er gammel eier sint fordi dere ikke har trent lydighet med henne? Hvis hun tidligere er trent som trekkhund vil hun kanskje trenge mer hjernetrim siden hun er vant til å bruke hodet en del (Uansett stygt av henne å hente hunden på den måten!! Da burde hun gitt tips og råd til dere om hvordan dere kan trene hunden i steden. ) Ho er ikke vandt til så god trening fra før, siden det har vært burbikkjer. Jeg som har deltidsjobb går mest turer her. Jeg trekker ikke med henne fordi det er jeg for feig til, det er samboers jobb. Jeg jogger 2-3 ganger i uka i en time + at jeg slipper både vår JRT og Husky på stranden der de leker med pinner og de kan løpe konstant i 1-2 timer hver dag og de koser seg masse. Der får de ut mye energi. Også går jeg morgen/kveldstur som tar 30 min for hver runde. Så sånn sett så får ho mellom 2-3 timer hver dag de er ute å løper fra seg. Men trekking skjer annenhver dag. Når vi er ute for lufting får ho løpe fritt i hagen hver eneste gang. Er det for lite for en husky som ikke er vandt til å gå i spann? Anonymous poster hash: e618d...2df
Akazie Skrevet 26. september 2014 #35 Skrevet 26. september 2014 Ho er ikke vandt til så god trening fra før, siden det har vært burbikkjer. Jeg som har deltidsjobb går mest turer her. Jeg trekker ikke med henne fordi det er jeg for feig til, det er samboers jobb. Jeg jogger 2-3 ganger i uka i en time + at jeg slipper både vår JRT og Husky på stranden der de leker med pinner og de kan løpe konstant i 1-2 timer hver dag og de koser seg masse. Der får de ut mye energi. Også går jeg morgen/kveldstur som tar 30 min for hver runde. Så sånn sett så får ho mellom 2-3 timer hver dag de er ute å løper fra seg. Men trekking skjer annenhver dag. Når vi er ute for lufting får ho løpe fritt i hagen hver eneste gang. Er det for lite for en husky som ikke er vandt til å gå i spann? Anonymous poster hash: e618d...2df Jeg synes ikke det høres lite ut Det eneste jeg ville gjort mer er å legge til litt hjernetrim. Øv på forskjellige komandoer (f.eks. "ligg og bli". alt etter hvor lydig hunden er, og hva den allerede er flink til). Ikke gjør for lette eller for vanskelige øvelser, da kjeder hunden seg eller hun blir frustrert fordi hun ikke får det til Hjernetrim sliter ut hunden på en annen måte en fysisk aktivitet kan, på samme måte som at vi blir sliten på foskjellige måter av en økt på treningsstudio og en lang dag på skolebenken. Trist at gammel eier er en dårlig hundeeier som lar hundene sitte i bur hele dagen!! 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #36 Skrevet 26. september 2014 Jeg er ikke et hundemenneske, så jeg vet ikke om det er nok for den rasen det er snakk om. Derfor skrev jeg at jeg ikke vet om jeg er på deres side, for alt jeg vet har hun et poeng. Om det derimot skal være nok for denne typen hund, ser jeg ingen grunn til at dere ikke skal kunne få ha hunden. Og uansett om det er grunn for å ta hunden tilbake eller ei; det skulle vært gjort på en mye smidigere måte. Hun har vel har funnet nye eiere som er villige til å betale for hunden, eller noe sånt... Det skal vel være ganske spesiell rase som trenger mer enn to timers turer om dagen, da hunden får løpe fritt ute hele dagen. Anonymous poster hash: b8f00...0d1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #37 Skrevet 26. september 2014 Syns dette var en litt rar tråd, med mye selvmotsigelser og snåle utsagn fra TS.Anonymous poster hash: 70cca...788 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #38 Skrevet 26. september 2014 Syns dette var en litt rar tråd, med mye selvmotsigelser og snåle utsagn fra TS.Anonymous poster hash: 70cca...788 Anonymous poster hash: aca93...919
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #39 Skrevet 26. september 2014 Snåle utsagn fra TS? Forklar meg nærmere vær så snill. Anonymous poster hash: e618d...2df
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #40 Skrevet 26. september 2014 Jeg synes ikke det høres lite ut Det eneste jeg ville gjort mer er å legge til litt hjernetrim. Øv på forskjellige komandoer (f.eks. "ligg og bli". alt etter hvor lydig hunden er, og hva den allerede er flink til). Ikke gjør for lette eller for vanskelige øvelser, da kjeder hunden seg eller hun blir frustrert fordi hun ikke får det til Hjernetrim sliter ut hunden på en annen måte en fysisk aktivitet kan, på samme måte som at vi blir sliten på foskjellige måter av en økt på treningsstudio og en lang dag på skolebenken. Trist at gammel eier er en dårlig hundeeier som lar hundene sitte i bur hele dagen!! Vi driver med søk i stua og kjøkkenet, der jeg gjemmer godteriet dems og de skal snuse for å finne de. Også hiver jeg godteri i gresset i hagen og de må snuse seg fram til dem, det fikk jeg anbefalt og driver og med dette. Ja, det er ikke bra. Greit det, alle hundeeiere kan ikke stille opp 24/7 for bikkjene sine hvis de er syke. Men det er normalt. Så hvis ho skal ha reagert på det, så lurer jeg på hvorfor ho lå syk i senga i flere dager og bare lot bikkjene ligge i bur 24/7, uten 5 min tissepause innimellom. Anonymous poster hash: e618d...2df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå