Gå til innhold

Mistenker at en av lærerne har et forhold med en elev

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så det handler ikke om muligheten for at hun blir utnyttet, men om din sjalusi på hennes fordeler med forholdet angående karakterer?

Hvorfor må du sladre til rektor med engang? Snakk med jenta eventuelt læreren det gjelder med først. At du og mange andre har misstanker rundt det hun/han driver på med for noe. Læreren kan altså miste jobben med denne flørten, så det burde jo være greit å høre hvor hun står i det først. Blir hun utnyttet eller var det henne som startet det hele?

Sjalusi om karakterer handler det ikke om. Jeg er sterkere enn henne i de fleste fag, også i de fagene vi har ham som lærer. Det handler jo selvfølgelig mest om at hun kanskje blir utnyttet, selv om det er vanskelig å si at hun blir det i og med at hun faktisk er 17 år og kan tenke selv.

Men jeg synes at en slik lærer ikke burde fått lov til å være lærer, da det faktisk er ulovlig å ha et forhold med en elev - uansett hvor gammel hun er.

Jeg kan jo snakke med en av dem, men da blir de jo veldig på vakt og prøver å slette alle spor om et evt. forhold.

TS

Anonymous poster hash: 09388...d28

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor noen sier at det er maktmisbruk og utnyttelse fra læreren sin side? Det får meg til å flire litt. Husker dere hvor utspekulerte og slue jentene kunne være på ungdomsskolen og vgs?

Dessuten syntes jeg det er tullete å si i fra fordi

a) TS er ikke 100% sikker

b) Det er TS sin venninne det er snakk om

c) Jeg får følelsen av at det dreier seg mye om sjalusi

• Liker 8
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor noen sier at det er maktmisbruk og utnyttelse fra læreren sin side? Det får meg til å flire litt. Husker dere hvor utspekulerte og slue jentene kunne være på ungdomsskolen og vgs?

Dessuten syntes jeg det er tullete å si i fra fordi

a) TS er ikke 100% sikker

b) Det er TS sin venninne det er snakk om

c) Jeg får følelsen av at det dreier seg mye om sjalusi

Den skjønner jeg ikke helt. Hvis det er karakterene du tenker på, så er jeg som sagt fortsatt endel hakk over henne karaktermessig. Om det er selve forholdet du tror jeg er sjalu på, så kan jeg si at den læreren muligens er den siste i dette landet jeg ville gått etter. Han er hyggelig og smart og alt slikt, men totalt blottet for sosiale antenner.

TS

Skrevet

Jeg har et forslag, men det er tøft og kontroversielt: stalk dem eller få noen til å følge dem og dokumentere at de har et reelt forhold. Tråkker de over noen grenser, bør de meldes fra og man har bevis. I motsatt fall har man bevis uansett for at de har fått litt mer vennlig kontakt og kanskje bare det det er.

Anonymous poster hash: 7f5a4...916
Skrevet (endret)

Sjalusi om karakterer handler det ikke om. Jeg er sterkere enn henne i de fleste fag, også i de fagene vi har ham som lærer. Det handler jo selvfølgelig mest om at hun kanskje blir utnyttet, selv om det er vanskelig å si at hun blir det i og med at hun faktisk er 17 år og kan tenke selv.

Men jeg synes at en slik lærer ikke burde fått lov til å være lærer, da det faktisk er ulovlig å ha et forhold med en elev - uansett hvor gammel hun er.

Jeg kan jo snakke med en av dem, men da blir de jo veldig på vakt og prøver å slette alle spor om et evt. forhold.

TS

Men hvis det er en venninne så hvorfor ikke bare snakke med henne om det? Hva hvis det er henne som tok initiativ for forholdet? Er galt at en lærer responderer til det, men det er litt drastisk å gå bak ryggen til både venninna di og læreren ved å gå direkte til rektoren der læreren blir kastet ut av skolen, samt venninna di blir fly forbannet for at du gjorde det samt kastet karrièren til en kar i søppla. Så sinnssykt farlig er det da ikke om det er frivillig fra begges side selv om han tar en risiko.

På papiret er det ulovlig, men i realiteten så florerer det da over av slike forhold rundt om kring i landet uten at verden går under.

Endret av Timza
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har et forslag, men det er tøft og kontroversielt: stalk dem eller få noen til å følge dem og dokumentere at de har et reelt forhold. Tråkker de over noen grenser, bør de meldes fra og man har bevis. I motsatt fall har man bevis uansett for at de har fått litt mer vennlig kontakt og kanskje bare det det er. Anonymous poster hash: 7f5a4...916

Jeg har også et godt forslag: Pass på deg selv!

Anonymous poster hash: 65d99...03e

• Liker 3
Skrevet

Den skjønner jeg ikke helt. Hvis det er karakterene du tenker på, så er jeg som sagt fortsatt endel hakk over henne karaktermessig. Om det er selve forholdet du tror jeg er sjalu på, så kan jeg si at den læreren muligens er den siste i dette landet jeg ville gått etter. Han er hyggelig og smart og alt slikt, men totalt blottet for sosiale antenner.

TS

Så dersom dette er venninnen din TS, hvorfor skal du være den som skal si i fra? Sorry, men jeg syntes faktisk det er dårlig gjort.

Du er redd hun blir utnyttet? Vel. Hun er 17 år. Hvorfor ikke ta en prat med HENNE først? So what om hun sletter spor og skjuler det. Kanskje får de panikk og avslutter dette forholdet.

• Liker 6
Skrevet

Så dersom dette er venninnen din TS, hvorfor skal du være den som skal si i fra? Sorry, men jeg syntes faktisk det er dårlig gjort.

Du er redd hun blir utnyttet? Vel. Hun er 17 år. Hvorfor ikke ta en prat med HENNE først? So what om hun sletter spor og skjuler det. Kanskje får de panikk og avslutter dette forholdet.

Greit, jeg skal snakke med henne først. Men hvordan skal jeg ta det opp?

Skrevet

Jeg har også et godt forslag: Pass på deg selv!

Anonymous poster hash: 65d99...03e

Hva skal det bety? Det var et reelt forslag, ikke noe tulleinnlegg. Om man har mistanker om noe og ikke tør å/kan konfrontere direkte, er en måte ligge i bakgrunnen og prøve å få med seg helheten.

Anonymous poster hash: 7f5a4...916

Skrevet

Greit, jeg skal snakke med henne først. Men hvordan skal jeg ta det opp?

Er ikke dette en venninne av deg da? Hvor vanskelig skal det være.

"Hei, jeg blir nødt til å spørre deg om noe, kan du møte meg en plass vi kan være alene?" Videre kan du si "Jeg har fått følelsen av at du har et forhold til *****, og jeg syntes helt ærlig ikke så mye om det. Du risikerer mye med å ha dette forholdet og det er dessuten ulovlig, hva tenker du om dette? Du kan snakke med meg om det er noe du har på hjertet" bla bla bla. "Dersom dere har et forhold burde dere i det minste skjule det bedre, folk reagerer på det, ville bare gi deg en heads up. Jeg vil også bare si at jeg hadde først lyst å melde dette inn til skolen, men siden du er ei venninne tok jeg det bare opp med deg"

• Liker 4
Skrevet

Gjør henne oppmerksom på at hun og læreren har blitt observert sammen etter skoletid, at alle samtalene bak låst dør har blitt lagt merke til, og at de er en"snakkis" på skolen.

Da vet hun i alle fall at de ikke er så diskrét som hun tror de er.

Kanskje velger hun da å betro seg til deg, eller så snakker hun med ham om det.

Mest sannsynlig er han såpass redd for å miste jobben sin at han avbryter forholdet når han vet at de er oppdaget.

Da kan du også være der for venninnen din hvis hun får kjærlighetssorg, det hadde du ikke kunnet være hvis du var den som var årsaken til det.

Anonymous poster hash: 7b0e5...945
  • Liker 5
Skrevet

Er ikke dette en venninne av deg da? Hvor vanskelig skal det være.

"Hei, jeg blir nødt til å spørre deg om noe, kan du møte meg en plass vi kan være alene?" Videre kan du si "Jeg har fått følelsen av at du har et forhold til *****, og jeg syntes helt ærlig ikke så mye om det. Du risikerer mye med å ha dette forholdet og det er dessuten ulovlig, hva tenker du om dette? Du kan snakke med meg om det er noe du har på hjertet" bla bla bla. "Dersom dere har et forhold burde dere i det minste skjule det bedre, folk reagerer på det, ville bare gi deg en heads up. Jeg vil også bare si at jeg hadde først lyst å melde dette inn til skolen, men siden du er ei venninne tok jeg det bare opp med deg"

Ja, jeg kan vel prøve noe á la det der. Takk for hjelpen.

Skrevet

En lærer har ikke lov til å være sammen med/ha sex med en elev. Dette kan og bør han miste jobben for.

Hvis jenta er 17 nå så var hun bare 15/16 hvis forholdet startet allerede 1 VGS, og det er ren utnyttelse fra læreren som er 20 år eldre enn henne.

Jeg synes du skal gå til rektor med dine mistanker så kan rektor ta det videre. Du trenger ikke bli blandet inn i det hele tatt.

Er du veldig dårlig i matte? Hvis jenta er 17 ved starten av VG2 var hun selvfølgelig 16 ved starten av VG1. Ergo kan det tidligst skjedd da hun var 16, evt etter fylte 17 om hun fylte det i første del av året.

Forøvrig så er jeg helt enig i at det er unødvendig å gjøre noe annet enn å snakke med venninnen først.

Anonymous poster hash: 7fae4...14a

Skrevet

På hvilken måte er dette din sak, TS?

Anonymous poster hash: cad3c...935
  • Liker 1
Skrevet

På hvilken måte er dette din sak, TS?

Nei, min sak er det vel ikke, men denne læreren bryter faktisk loven. Denne jenta er ikke myndig engang.

TS

• Liker 3
Skrevet

Er du veldig dårlig i matte? Hvis jenta er 17 ved starten av VG2 var hun selvfølgelig 16 ved starten av VG1. Ergo kan det tidligst skjedd da hun var 16, evt etter fylte 17 om hun fylte det i første del av året.

Forøvrig så er jeg helt enig i at det er unødvendig å gjøre noe annet enn å snakke med venninnen først.

Ts skriver ikke når på året jenta fyller år. Hvis hun ikke er fylt 17 enda, men fyller senere så var hun ikke blitt 16 enda ved oppstart VGS 1.

Forøverig så har det null betydning om jenta var 16 eller 17 da forholdet begynte/hvis det begynte. En 20-år eldre lærer har ingenting med å legge seg etter mindreårige elever eller elever generelt som han har et autoritetsforhold til, uansett hvor flørtete eleven evt måtte være.

Jeg synes ikke det er riktig at en medelev skal begynne å grave i dette eventuelle forholdet på egenhånd, det er mere rettferdig at skolens rektor tar en prat med læreren det gjelder og finner ut av det enn at en elev begynner med det. Har han et forhold til denne venninna så kan det godt være at hun ikke er den eneste han har lagt seg etter.

• Liker 3
Skrevet

Nei, min sak er det vel ikke, men denne læreren bryter faktisk loven. Denne jenta er ikke myndig engang.

TS

Og så? Bryr det deg?

• Liker 1
Skrevet

Og så? Bryr det deg?

For all del, man kan jo se på det slik, men som skruf sier så har faktisk denne læreren (muligens) lagt seg etter en mindreårig. Hun fyller 17 i oktober, så om dette forholdet begynte i begynnelsen av VG1, var hun faktisk 15 år mens han var 37.

TS

Skrevet

Ts skriver ikke når på året jenta fyller år. Hvis hun ikke er fylt 17 enda, men fyller senere så var hun ikke blitt 16 enda ved oppstart VGS 1.

Forøverig så har det null betydning om jenta var 16 eller 17 da forholdet begynte/hvis det begynte. En 20-år eldre lærer har ingenting med å legge seg etter mindreårige elever eller elever generelt som han har et autoritetsforhold til, uansett hvor flørtete eleven evt måtte være.

Jeg synes ikke det er riktig at en medelev skal begynne å grave i dette eventuelle forholdet på egenhånd, det er mere rettferdig at skolens rektor tar en prat med læreren det gjelder og finner ut av det enn at en elev begynner med det. Har han et forhold til denne venninna så kan det godt være at hun ikke er den eneste han har lagt seg etter.

TS har skrevet at jenta er 17 år NÅ. Da kan hun ikke være mindre enn 16 forrige skoleår, som var det jeg kommenterte på. Du skrev 15/16, det er feil, er hun 17 nå kan det yngste vært 16. Forskjellen 15-16 har betydning iht strafferamme.

• Liker 2
Skrevet

TS har skrevet at jenta er 17 år NÅ. Da kan hun ikke være mindre enn 16 forrige skoleår, som var det jeg kommenterte på. Du skrev 15/16, det er feil, er hun 17 nå kan det yngste vært 16. Forskjellen 15-16 har betydning iht strafferamme.

Da beklager jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...