AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #21 Skrevet 6. november 2013 Hva mener du med det? Om ikke kjøkken er viktig for deg, så trenger ikke du å svare. For meg er det viktig, da jeg lager mye mat og elsker å være på kjøkkenet, ergo skal jeg like mitt kjøkken.Anonymous poster hash: 17d1c...9bb Tror det er litt på grunn av overskriften, misfornøydhet med et kjøkken er liksom ikke det første man forventer. Men håper du får noen gode råd fra folk som kan noe om kjøkken. Anonymous poster hash: 59f99...a51 2
Gjest Oblivion Skrevet 7. november 2013 #22 Skrevet 7. november 2013 (endret) Men jeg angrer igjen, og dette blir tredje gang. Det kan umulig bli bra?Anonymous poster hash: 17d1c...9bb Bare ring -third time's the charm! Men denne gangen så kan du jo ta noen av rådene du har fått her -spør om litt tid og sett deg ned med mannen din, med penn og papir, noen kjøkkenblader og internett. Jeg er kjempedårlig på å ta store avgjørelser når jeg er stressa, og jeg tror det finnes flere av oss. Vet du hvor mye hun fakturerte for? Dere kan jo evt. tilby dere å betale noe av, eller hele summen for tegningene hun har lagd. Endret 7. november 2013 av Oblivion 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #23 Skrevet 7. november 2013 Tenkte å legge ved 2 bilder av hvordan kjøkkenet vil se ut, så kan dere se hva jeg mener med at jeg er så lei meg. Hilsen TS. Anonymous poster hash: 17d1c...9bb
Rotemor Skrevet 7. november 2013 #24 Skrevet 7. november 2013 Dette er ikke praktisk, nei.... Du må protestere. Du har rett til det.
Gjest Badabing Skrevet 7. november 2013 #25 Skrevet 7. november 2013 (endret) Det ser forferdelig upraktisk ut. Du har mistet mye av benkeplassen din pga de skapene som står på benken, og jeg tror det kommer til å gjøre deg misfornøyd på sikt. I tillegg ser det "klumpete" og lite symmetrisk ut. Dårlige løsninger generelt. -Vask inntil kjøleskapet: tungvint når du skal ta ut ting, samt har varer du skal sette inn. -Koketopp på kjøkkenøyen?? -Du mangler den berømte "trekanten" mellom vask, ovn, kjøleskap. Du kommer til å irritere deg grønn. Ville glatt valgt noen andre til å tegne. Tegneren her synder mot veldig mange av de tingene som gjør et kjøkken praktisk. Hvilken leverandør er det snakk om? Endret 7. november 2013 av Badabing 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #26 Skrevet 7. november 2013 Har du bare snakket med henne to ganger?? Vi har sikkert fått tilsendt minst fem forslag. Anonymous poster hash: be2ba...ddc
Deanna Skrevet 7. november 2013 #27 Skrevet 7. november 2013 Jeg hadde faktisk nektet å godta det, og gitt blaffen i om dama ble sur. Som flere påpeker; dette er en utrolig dårlig løsning, og det er hennes oppgave å lage en løsning dere ønsker. Hun kan heller ikke fakturere dere med mindre dere har inngått avtale om timespris for merarbeid. Jeg hadde ringt henne og sagt at jeg forventet at hun ble mer kundevennlig og laget flere forslag med utgangspunkt i -mine- ønsker om vi skulle vurdere å velge kjøkken fra dem. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #28 Skrevet 7. november 2013 Tenkte å legge ved 2 bilder av hvordan kjøkkenet vil se ut, så kan dere se hva jeg mener med at jeg er så lei meg. Hilsen TS. Anonymous poster hash: 17d1c...9bb Du/dere får bare kontakte leverandør igjen. Men: vær forberedt på at det er svært sannsynlig at h*n gjør seg sur og vanskelig og til og med kan finne på å skjelle dere ut og true med å forsinke leveransen ++. Det er slik de jobber. Bare hold på det dere har bestemt dere for, men ikke forvent at det blir en koselig sekvens på noe vis. Slike samtaler må dere uansett ta fremover: et nybygd hus har gjerne endel feil og mangler. Anonymous poster hash: 022f2...a4a
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #29 Skrevet 7. november 2013 Det ser forferdelig upraktisk ut. Du har mistet mye av benkeplassen din pga de skapene som står på benken, og jeg tror det kommer til å gjøre deg misfornøyd på sikt. I tillegg ser det "klumpete" og lite symmetrisk ut. Dårlige løsninger generelt. -Vask inntil kjøleskapet: tungvint når du skal ta ut ting, samt har varer du skal sette inn. -Koketopp på kjøkkenøyen?? -Du mangler den berømte "trekanten" mellom vask, ovn, kjøleskap. Du kommer til å irritere deg grønn. Ville glatt valgt noen andre til å tegne. Tegneren her synder mot veldig mange av de tingene som gjør et kjøkken praktisk. Hvilken leverandør er det snakk om? Aubo kjøkken heter det.Anonymous poster hash: 17d1c...9bb
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #30 Skrevet 7. november 2013 TS her. Tenkte å oppdatere dere litt. Mannen ringte til en annen kjøkkenekspert, og vi fikk til et møte med han etter helgen. Vi skal lage tegning med han, det vil han ikke ta noe får, men om han skal gjøre det andre og tredje gang, så må vi betale. Greit nok det. Hvis vi blir fornøyd. Så skulle vi sende tegningen til hun med Aubo kjøkken. Så ringte mannen til husbyggeren, og sa hva vi føler og tenker. Han sa at det ikke er noe stress, at kjøkken tar tid når en skal bestemme seg, og sa at det viktigste for ham var at kunden er fornøyd. Mannen min sa også til ham, at sist gang vi snakket med damen, at hun hadde sagt at hvis det blir flere forandringer så måtte hun begynne å fakturere. Da svarte han med at det har hun ikke lov til å si. Så nå kan jeg endelig puste litt lettet ut. Tusen takk så mye for gode råd fra dere.Anonymous poster hash: 17d1c...9bb 8
Lea2 Skrevet 7. november 2013 #31 Skrevet 7. november 2013 Men før dere går til en ny leverandør: Tegn opp noe dere ønsker dere og skriv ned kravene. Det er ikke lett for en levernadør å lese tankene deres. Den dere har snakket med til nå ser absolutt ikke ut til å være særlig erfaren og praktisk. Dere har sikkert noen preferanser på hva dere ønsker av løsninger (skuffer vs skap, plassering av hvitevarer, spiseplass, skapløsninger osv). Skriv det ned, tegn det opp og be om en løsning de kan levere som er nært opptil det dere ønsker dere. Ta også med de gamle tegningene og forklar hva dere ikke liker ved dem.. evt hva dere liker også.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #32 Skrevet 7. november 2013 Men før dere går til en ny leverandør: Tegn opp noe dere ønsker dere og skriv ned kravene. Det er ikke lett for en levernadør å lese tankene deres. Den dere har snakket med til nå ser absolutt ikke ut til å være særlig erfaren og praktisk. Dere har sikkert noen preferanser på hva dere ønsker av løsninger (skuffer vs skap, plassering av hvitevarer, spiseplass, skapløsninger osv). Skriv det ned, tegn det opp og be om en løsning de kan levere som er nært opptil det dere ønsker dere. Ta også med de gamle tegningene og forklar hva dere ikke liker ved dem.. evt hva dere liker også. Det skal vi gjøre. Vi gjorde det samme med hun damen også, men ble noe helt annet. Tror bare rett og slett at vi ikke var på samme bølgelengde.Anonymous poster hash: 17d1c...9bb
Lea2 Skrevet 7. november 2013 #33 Skrevet 7. november 2013 Jeg tror rett og slett at hun tok en snarvei eller rett og slett ikke kan jobben sin. Det bør dere uansett si fra om (via husbyggeren), slik at de er klar over det og evt kan lære opp denne dama litt (eller kvitte seg med henne).
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #34 Skrevet 7. november 2013 Jeg tror rett og slett at hun tok en snarvei eller rett og slett ikke kan jobben sin. Det bør dere uansett si fra om (via husbyggeren), slik at de er klar over det og evt kan lære opp denne dama litt (eller kvitte seg med henne). Hun kan visst ikke jobben sin. Hun hørte ikke på det jeg sa. De vitrineskapene er noe jeg aldri har uttrykt at jeg ville ha? Jeg er ingen kjøkkenekspert men ser jo at kjøkkenløsningen ser rotete ut. Mannen har sagt alt til husbyggeren, så får de avgjøre det mellom seg.Anonymous poster hash: 17d1c...9bb
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #35 Skrevet 7. november 2013 TS her. Tenkte å oppdatere dere litt. Mannen ringte til en annen kjøkkenekspert, og vi fikk til et møte med han etter helgen. Vi skal lage tegning med han, det vil han ikke ta noe får, men om han skal gjøre det andre og tredje gang, så må vi betale. Greit nok det. Hvis vi blir fornøyd. Så skulle vi sende tegningen til hun med Aubo kjøkken. Så ringte mannen til husbyggeren, og sa hva vi føler og tenker. Han sa at det ikke er noe stress, at kjøkken tar tid når en skal bestemme seg, og sa at det viktigste for ham var at kunden er fornøyd. Mannen min sa også til ham, at sist gang vi snakket med damen, at hun hadde sagt at hvis det blir flere forandringer så måtte hun begynne å fakturere. Da svarte han med at det har hun ikke lov til å si. Så nå kan jeg endelig puste litt lettet ut. Tusen takk så mye for gode råd fra dere.Anonymous poster hash: 17d1c...9bb Ja vet du, det ante meg at det var noe som ikke stemte her. Håper hun får full irettesettelse fra husbyggeren. Hun kan visst ikke jobben sin. Hun hørte ikke på det jeg sa. De vitrineskapene er noe jeg aldri har uttrykt at jeg ville ha? Jeg er ingen kjøkkenekspert men ser jo at kjøkkenløsningen ser rotete ut. Mannen har sagt alt til husbyggeren, så får de avgjøre det mellom seg.Anonymous poster hash: 17d1c...9bb Feil menneske i denne jobben ser det ut som. Håper hun får sparken. Flott at dere sa ifra! Nå håper jeg at ting blir bedre for dere Anonymous poster hash: db87a...585
Gjest Seajewel Skrevet 7. november 2013 #37 Skrevet 7. november 2013 Hun som tegnet kjøkkenet for oss sendte regning og div til husbyggeren. Vi ville ikke ha det kjøkkenet, så hun måtte gjøre alt på nytt. Og på Tirsdag sendte hun regning og div til husbyggeren på det kjøkkenet vi har sagt ja til. Men jeg angrer igjen, og dette blir tredje gang. Det kan umulig bli bra? Kjenner jeg nesten får panikkannfall.Anonymous poster hash: 17d1c...9bb Hvorfor så dårlig kommunikasjon og planlegging med de som ordner dette for dere? Jeg bare lurer...
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #38 Skrevet 7. november 2013 Hvorfor så dårlig kommunikasjon og planlegging med de som ordner dette for dere? Jeg bare lurer... Hun som tegnet kjøkken for oss, pusher oss, vi hadde alt for kort tid å bestemme oss. Alt gikk via Mail og tlf, og det er noe jeg hater. Ettersom de holder til i Hamar, så måtte vi ty til Mail og tlf. Derfor. Anonymous poster hash: 17d1c...9bb
Gjest Seajewel Skrevet 7. november 2013 #39 Skrevet 7. november 2013 Man burde nesten treffes for sånt, sånt kan ikke taes over mail. Kjedelig når det blir sånn. Er jo mange penger på spill også. Håper det ordner seg for dere.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #40 Skrevet 7. november 2013 Forferdelig dårlig løsning, så jeg skjønner godt at du ble fortvilet. Løsningen med høye vitrineskap på benken er ikke bare forferdelig upraktisk og litt utdatert, det stjeler også benkeplass, og det ene vinduet forsvinner jo helt. Også lys som er så viktig på et kjøkken! Det høres ut som om det har vært veldig dårlig kommunikasjon mellom dere og kjøkkentegneren. Da vi fikk tegnet kjøkken hos firmaet som husleverandøren brukte, fikk vi time der til å lage tegningen sammen med dem. Vi var ikke veldig fornøyd over det vi fikk sett i forhold til prisen, så vi valgte å trekke kjøkkenet ut av leveransen og tegnet vår egen løsning hos IKEA. Sparte penger, og ble 100% fornøyd. Klart man skal være fornøyd med kjøkkenet sitt når man bygger seg hus! Det er dyrt og omfattende, og noe man mest sannsynlig gjør bare én gang i livet. Håper det ordner seg til det beste for dere med kjøkkenet! Anonymous poster hash: 62bc8...a2a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå