AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #21 Skrevet 10. oktober 2013 Hvis du må føde barn for å utvikle egenskapene kjærlighet, omsorg og varme....ja, da stod det dårlig til i utgangspunktet. Jeg overøser andre trengende familiemedlemmer med omsorg, framfor selv å få barn. Dessuten er verden nok overbefolket. Man burde heller ta seg av de som allerede er født. Anonymous poster hash: a51a4...b29 12
Gjest Nikee Skrevet 10. oktober 2013 #22 Skrevet 10. oktober 2013 Er det unormalt å synes det? Jeg føler liksom det er ubehagelig å snakke med kvinner som ikke har noe barneønske? Samme med kvinner som er kjent for å ligge rundt. Jeg vil jo ikke dømme, men klarer ikke la vær liksom. Syns bare det er så kaldt med kvinner som ikke er varme og moderlige. Er det unormalt?Anonymous poster hash: 2b47b...505 Bare fordi man ikke ønsker seg barn betyr det ikke at man ikke evner å vise varme og moderlighet overfor andre, enten det er mennesker i form av venner, familie, kollegaer, fremmede og dyr. Så ja jeg tenker du har et litt unormalt synspunkt, og faktisk litt dømmende. Hvorfor er det ubehagelig? Hvordan vet du at de ikke ønsker seg barn om du ikke kjenner dem? Det ironiske for meg er at du virker kald selv overfor mennesker som lever et liv du ikke aksepterer - ikke spesielt moderlig og varmt gjort av deg. 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #23 Skrevet 10. oktober 2013 Hvis du må føde barn for å utvikle egenskapene kjærlighet, omsorg og varme....ja, da stod det dårlig til i utgangspunktet. Jeg overøser andre trengende familiemedlemmer med omsorg, framfor selv å få barn. Dessuten er verden nok overbefolket. Man burde heller ta seg av de som allerede er født.Anonymous poster hash: a51a4...b29 Sånn tenker jeg og. Jeg tar vare på mine søsken og foreldre. Jeg tar vare på vennene mine og katten min. Jeg stiller opp for de som trenger det. Har ikke møtt noen bra menn så da blir det ikke barn heller. Jeg er såpass gammeldags at jeg må være gift før jeg får barn. Anonymous poster hash: e0635...aee 2
AmandaVI Skrevet 10. oktober 2013 #24 Skrevet 10. oktober 2013 (endret) Den anonyme TS glemte visst å legge til at en kvinne som drar ut i verden og gjør noe med livet sitt på egen hånd i stedet for å ødsle sin tid ved vugga og kjøkkenbenken til hun primer bidrar til global nedkjøling. Hvorfor blir det ikke satt spørsmål ved kvinner/par som velger å sette barn til verden uansett hvor bedriten livssituasjonen deres er? Veldig nysgjerrig på hvor myten om at barnløse kvinner er løsaktige kommer fra. Ingen leer et øyelokk hvis en enslig mann "ligger rundt" eller ikke vil ha barn. Han er "verdensvant" og "ungkar". Det er først når en kvinne sier at hun ikke har barn eller er i et forhold fordi hun ganske enkelt ikke ønsker det at man omtrent drar fram Heksehammeren. Endret 10. oktober 2013 av AmandaVI 14
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2013 #25 Skrevet 10. oktober 2013 Ja, ja, folk har trøbbel med barnløse single kvinner. Det er intet nytt. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #26 Skrevet 10. oktober 2013 Jo, kalde og ukvinnelige.Anonymous poster hash: 191cc...200
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #27 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg synes det er noe "tørt" over dem, som det også er over voksne lesbiske damer. Anonymous poster hash: ed1f2...d78
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2013 #28 Skrevet 10. oktober 2013 Her kommer fordommene på rad og rekke. Ler og ler. 7
Gjest Malanthor Skrevet 10. oktober 2013 #29 Skrevet 10. oktober 2013 Ja jeg tror det er unormalt og føle som du gjør. Du burde åpenbart jobbe litt med holdningene dine. En kvinne er faktisk noe mer enn et føde-rør. 16
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #30 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg synes det er noe "tørt" over dem, som det også er over voksne lesbiske damer. Anonymous poster hash: ed1f2...d78 Lord, er det mulig.. Er ikke alle som liker barn, eller kan få barn av medisinske grunner. Hva med de, er de også tørre? Vi er ikke dyr skjønneru, som føder i øst og vest. Fordelen med å være menneske er at man kan tenke selv og ta de valg en selv ønsker. Anonymous poster hash: e0635...aee 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #31 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg liker ikke barn. Liker heller ikke kattunger, hvalper osv. Jeg blir veldig stresset rundt dem og tenker kun på hva som kan gå galt, de kan bli kvalt, falle og dø, spise grus, glasskår osv. Så jeg holder meg unna. Jeg vet med sikkerthet at jeg aldri vil ha barn. Jeg ser på det som et rent stresshelvete. Og det gjør meg kald og lite kvinnelig? Er ganske mange grunner til at folk velger å ikke få barn. Syntes du virker svært dømmende og kynisk selv.Anonymous poster hash: fd500...ea7 6
Petra75 Skrevet 10. oktober 2013 #32 Skrevet 10. oktober 2013 Ja, Mor Theresa gikk under kallenavnet Isdronninga. Det var så frostrøyken sto når hun nærmet seg... 13
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #33 Skrevet 10. oktober 2013 Fordelen med å være menneske er at man kan tenke selv og ta de valg en selv ønsker. Anonymous poster hash: e0635...aee Hvis andre folk gjør jobben å skaffer nok unger ja. Men du trenger jo noen der når du blir gammel men du syns sikkert det er greit å drikke latte og flytte papir og setter din lit til at nok andre skaffer oss nok sunne barn til å dekke alderdommen? ikke minst at menn legger infrastrukturen og rammebetingelsene for hvilke valg dere kvinner kan ta da.....Anonymous poster hash: 2b47b...505
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #34 Skrevet 10. oktober 2013 Ja jeg tror det er unormalt og føle som du gjør. Du burde åpenbart jobbe litt med holdningene dine. En kvinne er faktisk noe mer enn et føde-rør. men hvem er føderørene hvis ikke de er det da? hvorfor er det kvinner som skal ut å gjøre unyttige karrierer mens menn må gjøre alt det nyttige da?Anonymous poster hash: 2b47b...505
Gjest strykebrett Skrevet 10. oktober 2013 #35 Skrevet 10. oktober 2013 Hvis andre folk gjør jobben å skaffer nok unger ja. Men du trenger jo noen der når du blir gammel men du syns sikkert det er greit å drikke latte og flytte papir og setter din lit til at nok andre skaffer oss nok sunne barn til å dekke alderdommen? ikke minst at menn legger infrastrukturen og rammebetingelsene for hvilke valg dere kvinner kan ta da.....Anonymous poster hash: 2b47b...505 Fulgt med på befolkningsveksten i det siste eller? Blir nok ikke mangel på folk med det første, så slapp helt av
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #36 Skrevet 10. oktober 2013 Hvis andre folk gjør jobben å skaffer nok unger ja. Men du trenger jo noen der når du blir gammel men du syns sikkert det er greit å drikke latte og flytte papir og setter din lit til at nok andre skaffer oss nok sunne barn til å dekke alderdommen? ikke minst at menn legger infrastrukturen og rammebetingelsene for hvilke valg dere kvinner kan ta da.....Anonymous poster hash: 2b47b...505 Det vil alltid være folk som jobber på eldrehjem og sånt da, smartass. Alltid en polakk eller filippiner som trenger jobb, evt andre land. Bryr meg ikke hvor folk er fra så lenge de utfører jobben ordentlig. Dessuten skal jeg ha sykehjemsplass på Solgården i Spania sammen med ei venninne, så den saken er grei. Hva mener du jeg som singel kvinne skal gjøre da? Skal jeg dra ut på byen og ligge med en random og bli gravid sånn at du skal bli fornøyd? Selv om jeg ikke er gift, selv om jeg har dårlig råd og bor i en to-roms? Barn uten far er ok mener du? Er så mange dumme folk i verden. Anonymous poster hash: e0635...aee 4
Gjest Crazycatlady Skrevet 10. oktober 2013 #37 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg er en av dem som ikke har barn og har ikke fått lyst på hittil. Er ganske klar over hvilke fordommer man kan møte, men de stemmer jo som regel ikke. Jeg kan være veldig omsorgsfull med folk jeg er glad i og dyr, men barn har jeg aldri vært komfortabel rundt. Sikkert blitt noe annet med egne barn, men jeg har ikke lyst på barn. Samboer vil heller ikke ha, men det er jo helt greit det, ikke sant? Han blir ikke noe mindre mann selv om han ikke vil ha, mens jeg blir ukvinnelig. Så hva det vil si å være kvinne er veldig snevert fortsatt. Trodde vi var kommet lenger i 2013. For øvrig så har ikke det at jeg ikke vil ha barn noe med at jeg vil gjøre karriere. Ønsker bare å leve mitt liv som jeg ønsker det, uten at andre liksom skal vite hva som er rett eller galt. 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #38 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg er barnløs av medisinske grunner. Hva du mener om meg TS det driter jeg i. Anonymous poster hash: a51a4...b29 3
Gjest Malanthor Skrevet 10. oktober 2013 #39 Skrevet 10. oktober 2013 (endret) men hvem er føderørene hvis ikke de er det da? hvorfor er det kvinner som skal ut å gjøre unyttige karrierer mens menn må gjøre alt det nyttige da?Anonymous poster hash: 2b47b...505 Et føderør er en kvinne hvis primære funksjon er og bringe barn til verden. Det er hennes formål med livet. Du er ikke et føderør bare fordi du har barn eller vil ha barn, burde egentlig ikke trenge og si det. Det er uansett bare et negativt ord jeg brukte for og få fram et poeng. Og hva mener du med unyttige karrierer? Mener du at det menn driver med er så jævlig mye mer nyttig? Endret 10. oktober 2013 av Malanthor 7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #40 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg liker ikke barn. Liker heller ikke kattunger, hvalper osv. Jeg blir veldig stresset rundt dem og tenker kun på hva som kan gå galt, de kan bli kvalt, falle og dø, spise grus, glasskår osv. Så jeg holder meg unna. Jeg vet med sikkerthet at jeg aldri vil ha barn. Jeg ser på det som et rent stresshelvete. Og det gjør meg kald og lite kvinnelig? Er ganske mange grunner til at folk velger å ikke få barn. Syntes du virker svært dømmende og kynisk selv.Anonymous poster hash: fd500...ea7 Å ikke være overbegeistret for barn kan jeg kjenne meg igjen i Ofte tror foreldrene at akkurat deres barn er verdens navnle, det mest perfekte som noensinne er produsert. Jeg ser en bortskjemt, snørreste, bråkete drittunge (med noen unntak). Men hvalper og kattunger er da søte <3 Hvordan går det an å ikke like hvalper? Anonymous poster hash: 53e80...b40 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå