Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i Bergen. Singel med barn. Betaler 10900 for en fireroms kjellerleilighet, tv og nett inkludert. Strøm ca 1000 pr måned.

Syns det er dyrt, altfor dyrt. Men lignende leiligheter er minst like dyre, om ikke dyrere. De færreste har dessuten 3 soverom, plassen her er veldig godt utnyttet, er vel omtrent 65-ish kvadrat. Bodde på Stord før Bergen og der leide jeg rekkehus med 3 soverom til 7000 og et helt, men dog ræva, lite hus til 5000.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor i en mellomstor by på østlandet.

Er usikker på hvor mange kvadratmeter boligen er på, men den er stor. Har blant annet tre soverom, to bad, stor dagligstue, stor hage og stor delvis overbygd veranda. God standard.

Jeg og samboer betaler til sammen 9500 kroner i leie og da har vi fått en veldig god pris. Ser at tilsvarende boliger i samme by ligger på rundt 13 000 i måneden. Leien inkluderer internett.

Strøm og nettleie har ligget på ca 800 kroner nå i sommerhalvåret. Vinteren vet vi ikke enda, da vil flyttet inn i mai. Kommer også til å fyre med en ved i vinter.

TV har vi ikke, så der har vi ingen utgifter.

Skrevet

Husleie: 5200,- for 48kvm
Strøm: 500,-
Internett: inkludert i husleia
Tv: Ingen
By: I Nordland et sted ;)
Kjempesentralt og jeg er kjempefornøyd!

Singel og i jobb.

Skrevet

Betaler 8500 for en liten enebolig i fint strøk med utsikt over vann sentealt i østfold. Nett og tv er på 900 og strøm 1000-1500 pluss varmtvann. To voksne og et barn.

Synes det er i overkant dyrt med tanke på at standaren er fra 70 tallet, men vi har stor tomt med sol sol hele dagen som er inngjerdet så bikkjene kan fly, og utenom nærmeste nabo som vi kjenner er det avstand fra de andre husene. Dessuten er det veldig lite trafikk helt innerst her i gata.

Anonymous poster hash: d1cc2...25b

Skjønner ikke hvorfor dere ikke kjøper noe eget?

Anonymous poster hash: 06282...b38

Skrevet

i husleie?

7000

Hva betaler du i strøm, nett og tv?

Inkludert. Kunne tenkt meg å fikse et eget nett (huseier bor i naboleiligheten), for selv om linja er rask, så hender det at f.eks. ruteren slår seg vrang, og det er tungvint å måtte be huseieren om å restarte den osv. Men det er ikke noe stort problem, så vi får se hva jeg gidder å fikse.

Er du singel eller par eller familie? Singel

Hvilken by? Oslo

Synes du det er dyrt eller er du heldig med å bo billig? Jeg synes jo at 7000 i mnd er litt dyrt. Det gir ikke så mye rom i budsjettet for å spare til egen bolig (er student), men samtidig så tror jeg ikke jeg kan gå ned i pris og samtidig bo der jeg bor (Torshov) og med den standarden (35kv, lyst, fint, bra standard på bad osv). Også er det jo et valg. Jeg kunne ha bodd i kollektiv, men valgte altså å flytte inn her istedet.

Skrevet

Betaler 3700,- i husleie for en kjellerleilighet på ca 50 kvm, "ute på landet".

Strøm ligger på ca 500 på sommeren og omtrent en tusenlapp på vinteren.

Ca 300 totalt i måneden på internett og TV.

Vi er 2 voksne men bare jeg er i jobb, så har ikke mulighet for å få huslån.

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Jeg betaler 380 euro i leie (rett over 3000 kr), betaler rundt 100 kr i div regninger i mnd, bor i stor leilighet i Barcelona med en venn. Er egentlig veldig fornøyd, jeg betaler litt mer enn de fleste venninnene mine som bor her, men jeg føler det er verdt det - leiligheten min er veldig stor og fin i et veldig fint, sentralt område med balkong, loft-terasse, et bad hver til meg og roomien min, vi har til og med oppvaskmaskin. Skal ikke flytte med det første, for å si det sånn :)

Skrevet

i husleie?

Eier enebolig, har utgifter på ca 4000 hver i måned med lån og andre årlige utgifter.

Strøm er i gjennomsnitt 2500 i mnd, mye mye dyrere om vinteren.

TV; 199 (veldig dårlig utvalg), og nett 229 (grei hastighet).

Er du singel eller par eller familie?

Par

Hvilken by?

På landet i trøndelag

Synes du det er dyrt eller er du heldig med å bo billig?

Er heldig med prisen her.

Anonymous poster hash: 8ddd5...adb

Anonymous poster hash: 3f80b...51c

Skrevet

Eier leilighet, kostnad kr 5200 pr mnd

Hva betaler du i strøm, nett og tv? ca 800 - 400 og 400 pr mnd

Er du singel eller par eller familie? Singel

Hvilken by? Stavanger

Synes du det er dyrt eller er du heldig med å bo billig? Kjøpte leiligheten 11 år siden, tenker ikke over saken, men det er betydelig dyrere om jeg skulle ut på leiemarkedet i Stavanger nå i 2013, enn hva månedlige nedbetaling av leiligheten min er. Dobbel pris og vel så det ville det blitt.

Anonymous poster hash: 2c462...be0
Skrevet

Husleie 7000 inkl. trådløst internett og basis riks-tv(noe dritt) for litt over 40 kvm

Strøm mellom 600 og 1000

Singel

Bergen, medium sentralt

Til å være i Bergen er det ikke dyrt, men jeg har veldig lav inntekt, så er egentlig over min smertegrense

Skrevet

i husleie? 8000

Hva betaler du i strøm, nett og tv? ca 1600 til sammen

Er du singel eller par eller familie? Par

Hvilken by? Kristiansund

Synes du det er dyrt eller er du heldig med å bo billig? Her har boligprisene steget noe de siste årene, så føler det er litt dyrt.

Skrevet

i husleie?

Er du singel eller par eller familie?

Hvilken by?

Synes du det er dyrt eller er du heldig med å bo billig?

Husleie: Betaler 8000 på et huslån. Trenger ikke å betale så mye, men vil det.

Strøm: ca 450 kroner sommer som vinter. Har kastet ut alt som heter panelovner. Baserer meg kun på ved. Veden koster meg ca 3500 kroner. Og på badet er det varmekabler,så vannet fryser ikke.

Nett: 1300 hvert kvartal. Tror at det blir litt i underkant av 450 i måneden.

TV: Ingenting. Er syv år siden jeg kastet ut TV`n. Vi klarer oss bra med internett. Og ser det vi vil se der.

Singel med et barn. Er heldig med å bo ekstremt billig (hvis jeg vil) :)

Skrevet

Husleie : 6831 .-

Strøm: ca 2-300 .-
Internett: 230 .-
Tv: kabeltv er inkludert.
Par.

By: Larvik

Husleien er dyr med tanke på leilighetens standar, beliggenhet og størrelse.

Skrevet

Jeg betaler 4000 i husleie til samboer som eier boligen

Han betaler alt annet.

internet kr 579 i måneden

strøm ca kr 500 i måneden

kabeltv er i husleia.

husleie 2400 for stor 2 etasjes bolig

Oslo

Siden det er hans bolig og han som tjener så sinnsykt mye mere enn meg så betaler vi i %

Vi har apple tv og amerikansk netflix så han betaler for dette også.

Skrevet

Personlig har jeg aldri ville leid hus/leilighet. Føler det rett og slett er penger ut av vinduet, dersom man er 18 og har lyst å flytte ut burde man kunne kjøpe sin egen leilighet/hus og ikke leie, eller drite i å flytte mener nå jeg.

Eneste grunnen jeg ville leid er dersom det er bare for en kort periode, la oss si jeg skal bo et sted i kun 1 år(noen mnd)

Skrevet

Personlig har jeg aldri ville leid hus/leilighet. Føler det rett og slett er penger ut av vinduet, dersom man er 18 og har lyst å flytte ut burde man kunne kjøpe sin egen leilighet/hus og ikke leie, eller drite i å flytte mener nå jeg.

Eneste grunnen jeg ville leid er dersom det er bare for en kort periode, la oss si jeg skal bo et sted i kun 1 år(noen mnd)

Personlig syns jeg det er ganske pinlig å se mennesker fra sterkt bemidlede og rause hjem uttale seg om valgene andre med færre muligheter enn dem selv må ta :) Ja du er sikkert et troll, men ikke alle har muligheten til å bo hjemme for å kjøpe. Faktisk er det jo sånne som deg som har gjort det veldig vanskelig for vanlige folk å komme inn på boligmarkedet, så tenk litt før du poster da :)

Anonymous poster hash: aecf2...cb9

• Liker 8
Skrevet

Personlig syns jeg det er ganske pinlig å se mennesker fra sterkt bemidlede og rause hjem uttale seg om valgene andre med færre muligheter enn dem selv må ta :) Ja du er sikkert et troll, men ikke alle har muligheten til å bo hjemme for å kjøpe. Faktisk er det jo sånne som deg som har gjort det veldig vanskelig for vanlige folk å komme inn på boligmarkedet, så tenk litt før du poster da :)

Og hva mener du med det?

Bra du synes det er pinlig da, det er hva JEG mener. Kunne ikke brydd meg mindre om hva du synes er pinlig for å si det generelt.

Skrevet

Vi betaler 13000 i mnd. Bor i trondheim i gåavstand til sentrum. Betaler vel 299,- for internett. Betaler ikke for tv da vi ikke bruker det. Betaler 99,- for netflix. Meg, samboeren min og min sønn. Synes det er mye, men boligprisene er veldig høye så det er nok vanlig markedspris. Leiligheta et på 63 kvadrat med 2 soverom. Strøm aaaaaner jeg ikke, da det er samboeren som har betalt den.

Skrevet

Og hva mener du med det?

Bra du synes det er pinlig da, det er hva JEG mener. Kunne ikke brydd meg mindre om hva du synes er pinlig for å si det generelt.

De som bor hjemme etter 18 og sparer opp og slipper å klare seg selv :)Boligprisene retter seg jo etter dere som har det lettest. Hvordan kan du mene at det er meningsløst å leie når det ikke går an å få kjøpt hvis man ikke kan bo hjemme?

Skrevet

De som bor hjemme etter 18 og sparer opp og slipper å klare seg selv :)Boligprisene retter seg jo etter dere som har det lettest. Hvordan kan du mene at det er meningsløst å leie når det ikke går an å få kjøpt hvis man ikke kan bo hjemme?

Vel jeg flyttet ut når jeg var 17, jeg sier at jeg personlig aldri ville leid fordi jeg føler det er penger ut av vinduet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...