Gå til innhold

Anbefal god krim

Anbefalte innlegg

Gjest MrsTux
Skrevet

Noen av mine favoritter: Jo Nesbø (enig i at bøkene blir bedre og bedre), Henning Mankell og Robert Wilson.

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Kopiert fra mitt eget svar i en annen tråd:

Linwood Barclay: Uten et ord, Farlig nær, Frykt det Værste

R.J Ellory: Kallendermordene, Engler over Georgia,

Dette er gode krim/spenningsbøker. Jeg leser "Engler over Georgia" nå og er imponert over et veldig godt språk. Elsker den boka. Og har alle Barclay-bøkene forran meg nå for å lese de etter varme anbefalinger.

• 3 uker senere...
Skrevet

Støtter absolutt forslagene om bøkene til Jo Nesbø, Hypnotisøren av Lars Keppler og Gunnar Staalesens bøker om Varg Veum! :D utrolig spennende krimbøker!

AnonymBruker
Skrevet

For den som har sans for klassisk krim kan jeg anbefale G.K.Chesterton, Raymond Chandler og John Dickson Carr. Hvis du ikke allerede er kjent med dem vil jeg foreslå samlingen Tidenes krim der du får godbiter både av disse og av flere andre av krimmens mestere.

Gjest Passing by
Skrevet

Elsker krim. Akkurat ferdig med Stieg Larson triologien, har lest mye av Camilla Lackberg, Inger Frimansson og Arnaldur Ingridason. Noen som har noe å anbefale meg?

Har prøvd meg på Unni Lindell og Karin Fossum men de har ikke fenget meg noe særlig.......

Yrsa Sigurdardóttir

Mari Jungstedt

R.J Ellory

Jan Erik Fjell "Tysteren"

Jussi Adler-Olsen

Gunnar Staalesen

Philip Kerr - krim fra Berlin under 2. verdenskrig

Jeg er glad i historisk krim men husker ikke hva forfatterne heter nå i skrivende stund. For tiden leser jeg en del norsk, svensk og dansk krim.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...