Gå til innhold

Jeg voldtok uten å vite det.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at romantikk ikke eksisterer i din verden.

Hva med første gangen en mann tar på eller kysser ei dame, skal hun gi tillatelse til det også? Drar man det langt nok er all menneskelig kontakt et overgrep.

Anonymous poster hash: 68b40...218

Første gang man kysser er den andre personen våken, og kan enten invitere videre eller trekke seg unna. Hvis du ikke ser forskjellen mellom denne situasjonen, og det å forsyne seg av noen som sover, synes jeg du bør unngå intim kontakt med andre.

Anonymous poster hash: 7347a...5ed

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest norah
Skrevet (endret)

Oi, nei, jeg elsker å våkne av at han leker der nede - blir umiddelbart gira på morgensex :)

Om du leser innlegget(eller saken) så ser du at dette var snakk om et ungt par som hadde blitt enige om å vente med sex.

Han var jomfru.

Han utnyttet situasjonen mens hun sov, fordi hun i våken tilstand ikke ønsket sex og den type beføling enda.

Han utnyttet med andre ord situasjonen.

Hva ville du synes om du var i samme tilfelle med en seksuell handling du faktisk ikke ønsker gjøre? Og så benytter den nye kjæresten din anledningen til å gjøre det mens du sover eller er for full til å si nei?

Tragisk at slike som deg skal ta egne preferanser inn i slike tråder.

Jeg elsker å bli herset litt med i senga og våkne til påbegynt seksuell beføling, men fremmer jo ikke et syn om at dette er greit å snike seg til å gjøre for noen som faktisk ikke vil eller i en situasjon hvor man åpenbart vet det er satt grenser.

Hadde du likt at din første seksuelle opplevelse med en ny partner var basert på noe du tydelig sa nei til, og som han utnyttet?

Endret av norah
  • Liker 3
Gjest Andrea93
Skrevet

Om du leser innlegget(eller saken) så ser du at dette var snakk om et ungt par som hadde blitt enige om å vente med sex.

Han var jomfru.

Han utnyttet situasjonen mens hun sov, fordi hun i våken tilstand ikke ønsket sex og den type beføling enda.

Han utnyttet med andre ord situasjonen.

Hva ville du synes om du var i samme tilfelle med en seksuell handling du faktisk ikke ønsker gjøre? Og så benytter den nye kjæresten din anledningen til å gjøre det mens du sover eller er for full til å si nei?

Tragisk at slike som deg skal ta egne preferanser inn i slike tråder.

Jeg elsker å bli herset litt med i senga og våkne til påbegynt seksuell beføling, men fremmer jo ikke et syn om at dette er greit å snike seg til å gjøre for noen som faktisk ikke vil eller i en situasjon hvor man åpenbart vet det er satt grenser.

Hadde du likt at din første seksuelle opplevelse med en ny partner var basert på noe du tydelig sa nei til, og som han utnyttet?

Jeg dro ikke egen preferanse inn i bildet om du hadde sett hva jeg siterte fra. Det jeg skrev i det orginale innlegget var derimot at om det anses som et overgrep eller ikke, kommer an på hva de involverte i situasjonen anser det som, og at det er mange gråsoner. Skrev som eksempel at tidligere kjærester har vekket meg på den måten tidligere, og det sitatet ble trukket ut og besvart med et "oi....."

I mitt tilfelle var ikke dette noe å rope "oi" for, fordi jeg selv hadde tillatt det. Derfor skriver jeg "oi, nei" og at jeg liker det. Det betyr overhodet ikke at jeg mener at fordi jeg liker det, er det ok for alle andre å gjøre det - det har jeg skrevet svært tydelig mange steder i denne tråden.

Det enkeltsitatet der var altså kun rettet mot dem som mente at jeg hadde "blitt vant til overgrep", som en så fint sa det. Håper det ga litt oppklaring. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns godt en mann jeg deler seng med kan gjøre det. Helt perfekt å våkne til tafsing.

Ærlig talt, du forstår vel at dette ikke er greit. Dersom mannen eller kvinnen ikke har noe i mot det og liker at dette blir gjort, så er det en helt annen sak. Men å gjøre dette med en person som verken har gitt tillatelse eller utrykt at hun/han liker dette, da er det ikke greit, og absolutt overgrep.

Anonymous poster hash: 7a3ec...bbb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Regner med du har en haug av vitenskap til å backe opp påstandene dine om hvor unormalt dette er, og at det ikke bare er basert på din egen mening?

Her gir jeg meg. Du svarer ikke på det som blir sagt, men fortsetter i samme nedlatende spor - så da er vel diskusjonen dødfødt. Over og ut! :)

Denne saken handler IKKE om en jente som liker å bli vekt på denne måten og som har gitt mannen tillatelse om å gjøre det. Dette handler om en kvinne som ikke har gitt samtykke eller uttrykt ønske om at hun liker dette, så hvordan du får dette til å handle om dine egne tenningsmønster er rart. Dette er ikke greit. Å ta seg slik til rette er overgrep.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Husker fortsatt den gangen jeg våknet av at han jeg var sammen med, slikket meg.

Herregud, beste sexen ever.. :danse:

Off topic men det er ikke uvanlig at kjærester vekker hverandre med å gjøre hverandre kåte.

Anonymous poster hash: fbbf3...bb4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet hva det er - men skal jeg føre bevis når jeg ikke snakker om noen andre enn meg selv? Det er du, ikke jeg, som snakker for "majoriteten". Jeg snakker bare om egen erfaring.

Omg. Hvis du vet hva det betyr, hvorfor denne kommentaren, da, som jo bare beviser at du ikke forstår?

• Liker 1
Gjest Godjente
Skrevet

Siden du steiler sånn på det jeg skriver, som bare er at det per definisjon er et overgrep og et lovbrudd å tafse på en som sover.

Skjønner ikke hvorfor du ønsker å kverulere på akkurat det.

Anonymous poster hash: 0761e...b01

Hva om man er våken da? De første små skritt til intim kontakt. Dere kysser og det føles ok, helt til jeg må spørre om lov til å kose litt utenpå buksen hans, kanskje han ikke vil det? Er det overgrep om jeg tar på han der uten å avbryte kysset og spørre høyt og tydelig : Kan jeg ta deg på kuken din???

Du drar den alt for lang!

Da blir jo alt man gjør nesten en ugjerning om man ikke spør på forhånd!

AnonymBruker
Skrevet

Hva om man er våken da? De første små skritt til intim kontakt. Dere kysser og det føles ok, helt til jeg må spørre om lov til å kose litt utenpå buksen hans, kanskje han ikke vil det? Er det overgrep om jeg tar på han der uten å avbryte kysset og spørre høyt og tydelig : Kan jeg ta deg på kuken din???

Eksemplene du kommer med omhandler ikke å ta for seg av kroppen til et menneske som sover, så de er ikke relevante i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 0761e...b01

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å vekke en partner med såkalt tafsing er overhodet ikke noe overgrep, så lenge begge er enig i at det er ok, og noe begge tenner på. Å kalle dette overgrep, er helt på vidda. Det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet. Hvis man har så lav terskel for å rope overgrep, er man en fare for de fleste mannfolk man har befatning med.

Å forgripe seg på noen som sover eller har slukna på grunn av for mye alkohol, og som man ikke er noe forhold med, blir selvfølgelig noe helt annet.

Eksakt hva er det du ikke fatter her? Hvis du har lest hva som har blitt skrevet, hadde du fått med deg at det er ingen som kritiserer hvis det er SAMTYKKE og TILLATELSE med i bildet, men hvis du leser hovedinnlegget, ser du at dette ikke var tilfellet. Derfor handler diskusjonen om en kvinne som ikke har gitt tillatelse til dette, og det er selvfølgelig ikke greit, uansett hvor mye du personlig liker det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er nå oppe i 200 innlegg. Og meningene spriker. Konklusjonen er da at det for noen personer er greit, for andre er det ikke greit. Det betyr vel at før du drister deg til å peneterer noen så bør du ha spurt vedkommende om dette er noe den liker eller ikke, all den tid du ikke vet om du gjør det på en sånn eller slik person.

Anonymous poster hash: 6060d...896

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er nå oppe i 200 innlegg. Og meningene spriker. Konklusjonen er da at det for noen personer er greit, for andre er det ikke greit. Det betyr vel at før du drister deg til å peneterer noen så bør du ha spurt vedkommende om dette er noe den liker eller ikke, all den tid du ikke vet om du gjør det på en sånn eller slik person.

Anonymous poster hash: 6060d...896

Konklusjon: en må få tillatelse før en kan penetere noen. Sjokkerende, ikke sant?

Personlige preferanser har ingenting i denne tråden å gjøre, så jeg forstår rett og slett ikke hvorfor noen absolutt må påpeke at de liker det, det er jo ikke det det handler om. Det handler om at en ikke skal penetrere noen uten tillatelse. Hva du liker å gjøre med kjæresten din, er ganske så uinteressant og irrelevant.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er en slik person som tenner på å bli vekt med kjærtegn fra partneren..
Men selv om partneren vet at det oftest er greit, så kan det hende at noen morgener er det ikke så greit og det samme med han også, om han viser tegn til at "Idag orker jeg ikke" så tvinger jeg det ikke på ham.

Jeg vil si at det ganske normalt, men om man ikke vil, så bør man jo også tørre å si "Nei, idag, orker jeg ikke/ Nei, vil ikke idag" Og at partneren tar ett nei for ett nei.

Gjest norah
Skrevet (endret)

Jeg dro ikke egen preferanse inn i bildet om du hadde sett hva jeg siterte fra. Det jeg skrev i det orginale innlegget var derimot at om det anses som et overgrep eller ikke, kommer an på hva de involverte i situasjonen anser det som, og at det er mange gråsoner. Skrev som eksempel at tidligere kjærester har vekket meg på den måten tidligere, og det sitatet ble trukket ut og besvart med et "oi....."

I mitt tilfelle var ikke dette noe å rope "oi" for, fordi jeg selv hadde tillatt det. Derfor skriver jeg "oi, nei" og at jeg liker det. Det betyr overhodet ikke at jeg mener at fordi jeg liker det, er det ok for alle andre å gjøre det - det har jeg skrevet svært tydelig mange steder i denne tråden.

Det enkeltsitatet der var altså kun rettet mot dem som mente at jeg hadde "blitt vant til overgrep", som en så fint sa det. Håper det ga litt oppklaring. :)

Igjen; hvordan er dine og mine preferanser relevant for denne diskusjonen?

Jeg liker å bli dratt i håret og bestemt over under oralsex.

Dersom en kronikk/tråd dukker opp hvor en person sier at hun/han ble dratt å håret og påtvunget oralsex uten mulighet til å gjøre motstand: det er overgrep.

Også hvis det skjer meg- dersom jeg ikke ønsket dette.

Hvor er relevansen mellom det og hva jeg liker når jeg gir samtykke/tar initiativ selv?

Du må jo mangle noen celler i nøtta om du ikke ser at du svarer på noe totalt irrelevant.

Spørsmålet er ikke hva du liker, men at noen har blitt påført en handling de har sagt nei til, og blitt utnyttet i en situasjon.

Ser du ikke den er du ikke særlig reflektert.

Endret av norah
  • Liker 2
Gjest Nikee
Skrevet

Tråden er blitt ryddet for personangrep, avsporinger samt svar til dette. HI har også blitt endret slik at det kommer tydelig frem at dette gjelder en sak som er publisert på nett.

Nikee, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Alle seksuelle handlinger som ikke det er gitt klart aksept for, er overgrep. En hver må dessuten ha rett til å trekke et slikt aksept tilbake med umiddelbar virkning. Det må derfor bli en selvsagt norm at en under sex stadig spør om det en gjør, er ønsket. Situasjonen som ble beskrevet i åpningsinnlegget, var udiskutabelt en voldtekt, og ts burde melde seg for politiet og ta sin straff. Om han gjør dette, vil innrømmelsen kunne gi redusert straff, og uansett vil han ikke kunne dømmes til mer enn 10 års fengsel (så lenge lovverket er så bagatelliserende for seksuell kriminalitet som det er pr i dag).

Anonymous poster hash: e7aad...e14

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke forskjell på et bevisstløst og et sovende menneske etter loven.

Akkurat dette skreiv jeg til deg flere ganger. Men det fikk du ikke med deg eller?

Per def er det en forskjell på et bevisstløs og et sovende menneske. Begge er ute av stand til å motsette seg handlingen og derfor er det voldtekt begge gangene. Det skreiv jeg til deg, men du blir kjempesint tydeligvis og skriver at det er ikke en forskjell på et bevisstløs og et sovende menneske og hevder at når man sover er man bevisstløs. Det stemmer ikke.

Men begge er ute av stand til å motsette seg handlingen og derfor er det voldtekt begge gangene.

Forstår du?

Anonymous poster hash: 0f007...1dd

I juridisk forstand er man per definisjon bevisstløs når man sover.

La meg sitere Strafferett (3. utgave, 2014) skrevet av Ståle Eskeland. På side 357 om bevisstløshet skriver han:

De klareste tilfeller av bevisstløshet er naturlig søvn og koma. (...) Naturlig søvn og koma omtales gjerne som absolutt bevisstløshet.

Men en person kan også være bevisstløs i strafferettslig forstand selv om han kan motta og bearbeide sanseinntrykk og kan utføre målrettede handlinger. Det vil være tilfellet hvis han helt mangler evnen til å innse konsekvensene av sine handlinger. (...) Det vil si den berusede reagerer på ytre påvirkninger og han kan handle på grunnlag av den, men forbindelsen med han "egentlige jeg" er brutt.

Det er med andre ord feil at man kun er bevisstløs når man ikke kan puste på egenhånd (etter den rettslige bruken, den medisinske skal jeg ikke uttale meg om).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...