AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #1 Skrevet 20. september 2015 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/flyktningkrisen-i-europa/finsk-skole-ber-jenter-kle-seg-anstendig/a/23528004/ Det blir ikke lenge før like tiltak kommer til Norske skoler. Antall overgrep stiger betraktelig med innvandringen fra Midtøsten og Afrika, Sverige er et primært eksempel. Disse Finske sier rett og slett at ettersom mange av de muslimske innvandrerne ikke kan kontrollere seg, så må vi forandre oss for dem. At jenter som ikke kler "anstendig" og blir voldtatt av muslimske menn, kan kun skylde på seg selv. Integrering av innvandrere vil ikke finne sted, istedenfor er det landet som må imøtekomme innvandrernes kulturelle regler/normer. Dette er trist, Europa faller betraktelig, om ikke noe skjer i nærmeste fremtid går det riktig ille.Anonymous poster hash: 12f96...18d 21
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #2 Skrevet 20. september 2015 Undersøkelse fra dixi har vist at det ikke spiller noen rolle hvilke klær man har på seg og at voldtekt skjer av noen man kjenner som oftest, så for å unngå voldtekt må vi kvinner låse oss inn på et eom hele livet. Det er realiteten. Og hva gjør vi med menn som voldtar? Som ofest er de jo etnisk norske. Jeg synes du skal finne en løsning på dette først Hilsen voldtektsoffer der voldtektsmannen også var etnisk norskAnonymous poster hash: 829b0...a5b 12
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #3 Skrevet 20. september 2015 Undersøkelse fra dixi har vist at det ikke spiller noen rolle hvilke klær man har på seg og at voldtekt skjer av noen man kjenner som oftest, så for å unngå voldtekt må vi kvinner låse oss inn på et eom hele livet. Det er realiteten. Og hva gjør vi med menn som voldtar? Som ofest er de jo etnisk norske. Jeg synes du skal finne en løsning på dette først Hilsen voldtektsoffer der voldtektsmannen også var etnisk norskAnonymous poster hash: 829b0...a5b Ikke først, men samtidig. Anonymous poster hash: 88ed1...f9f 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #4 Skrevet 20. september 2015 Det er nok misforstått velvilje fra skolens side. For mange syrere, vil ikke den nordiske klesstilen være så sjokkerende (med tanke på hvordan mange flyktninger jeg har undervist i norsk kler seg: vanlige, vestlige klær, ikke alle damene bruker hijab. Trange jeans og vanlige topper.) For de som ikke er vant til sånt, er det ikke heldig om en skole skal endre på klesstilen, da bli de jo ikke vant til hvordan de kan være i norden. Anonymous poster hash: 8c948...ad6 11
SD2018 Skrevet 20. september 2015 #5 Skrevet 20. september 2015 Det er nok misforstått velvilje fra skolens side. For mange syrere, vil ikke den nordiske klesstilen være så sjokkerende (med tanke på hvordan mange flyktninger jeg har undervist i norsk kler seg: vanlige, vestlige klær, ikke alle damene bruker hijab. Trange jeans og vanlige topper.) For de som ikke er vant til sånt, er det ikke heldig om en skole skal endre på klesstilen, da bli de jo ikke vant til hvordan de kan være i norden. Anonymous poster hash: 8c948...ad6 Du lever i den villfarelsen at det er mest syrere som kommer. Leser dere ikke aviser, dere som kommenterer her? 17
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #6 Skrevet 20. september 2015 Det har alt kommet til norske skoler og det er over 10 år siden. Rundt 2002-2005 da jenter med bar mage var populært, eller en top som gikk akkurat til buksa, men magen syntes hver gang man trakk litt på armene, så var det flere skoler som tvang disse jentene til å gå med en orange lang t-skjorte. Min skole fikk denne t-skorten og vi hadde ikke en eneste muslimsk elev en gang. Anonymous poster hash: 1580c...61a
Gothminister Skrevet 20. september 2015 #7 Skrevet 20. september 2015 Ja det er på tide at vi tilpasser oss. Men dette forventer jeg at alle kvinner som er for å hjelpe og ta inn muslimer er godt klar over. De vil ikke lengre ha sin frihet til og kle seg som de vil. Igjen en konsekvens som man selvsagt har reflektert godt over før man tok valget om å være enig i innvandringen som nå skjer. Eller tror man folk er dumme? 10
Summers Skrevet 20. september 2015 #8 Skrevet 20. september 2015 Nå kler jo norske kvinner seg ganske traust fra før så tror ikke dette blir noe problem. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #9 Skrevet 20. september 2015 Det denne finske folkehøyskolen gjør er diskriminerende både overfor kvinner og innvandrere. Kvinner i Europa skal tilpasse seg en undertrykkende religion, etter at vi har fått hive åket vi har bært på i forhold til de religiøse her i Europa. Kvinner har og skal tydeligvis bære det største ansvaret igjen! Håper kvinner i Norge er så oppegående at de ikke tilpasser seg religiøs galskap. Når jeg mener at finnene diskriminerer innvandrere så får de jo ingen mulighet til å integreres, den muligheten blir tatt fra dem. De skal jo ut i samfunnet og treffe kvinner som naboer, kolleger og i butikken, eller skal alle disse kvinnene tilpasse seg arabiske normer? Hvordan skal disse undertrykkende (undertrykt av religion og religiøse ledere) menneske klare å tilpasse seg våre normer når vi skjuler vårt virkelige liv for dem? Flyktninger driter vel i hva vi har på oss, det er beskyttelse de har søkt, men hva med alle innvandrere som har kommet i kjølevannet av problemene i Syria? De som har kommet hit fordi vi har klart å brygge sammen et godt samfunn for både kvinner og menn de siste 100 år igjennom demonstrasjoner, politisk aktivisme osv, og som de vil ha en del av. Skal vi gi fra oss vår frihet som kvinner på grunn av gamle tradisjoner? Nei, jeg tror vi må integrere vår nye landsmenn til vårt liv, til våre verdier-de har jo selv søkt seg hit på grunn av våre verdier. Anonymous poster hash: 35370...b85 3
Poserose Skrevet 20. september 2015 #10 Skrevet 20. september 2015 Jeg bor på Tøyen i Oslo, et område med mange innvandrere, og jeg har aldri opplevd å få noen blikk engang om jeg går i kort skjørt og singlet. Har aldri opplevd å føle meg utrygg. Det er stort sett de som ikke lever midt oppi det som har de største problemene og føler mest frykt. 8
Gorgonzola Skrevet 20. september 2015 #11 Skrevet 20. september 2015 Jenters/kvinners antrekk og moralske pekefingre over dem har eksistert omtrent like lenge som siden vi sluttet å gå mer eller mindre nakne her på kloden. Påstandene fra trådstarter blir ikke mindre idiotiske av den grunn. Finn noe annet å knagge bekymringen på, da er det muligens et snev av troverdighet i en tross alt viktig debatt, nemlig debatten om jenters frihet og mulighet til å ta selvstendige og gode valg. 3
Gjest Trollkarlen Skrevet 20. september 2015 #12 Skrevet 20. september 2015 Det er jo ikke de som skal integreres inn i vårt samfunn, det er vi som skal integreres inn i deres samfunn. Så her må vi virkelig begynne med dugnad for å få den europeiske befolkning til å følge Islam. Allahu Akbar!
Sir Winston Skrevet 20. september 2015 #13 Skrevet 20. september 2015 Jeg bor på Tøyen i Oslo, et område med mange innvandrere, og jeg har aldri opplevd å få noen blikk engang om jeg går i kort skjørt og singlet. Har aldri opplevd å føle meg utrygg. Det er stort sett de som ikke lever midt oppi det som har de største problemene og føler mest frykt. Men, hva mener du om saken fra Finland? 17
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #14 Skrevet 20. september 2015 Dersom jenter / kvinner går med veldig lite klær - og dette er årsaken til at dem blir voldtatt - så burde det vel ikke eksistere voldtekt i land som for eksempel Saudi-Arabia? I fleire land blir jo kvinner tvunget til å gå med heldekkende burka (eller niqab) for i det heile tatt få lov til å gå utendørs. At kvinner går lettkledd er bare en latterlig unnskyldning, i ett heller patetisk forsøk på å fjerne søkelyset fra hvor mange asylsøkere og utlendinger som begår grove voldtekter... Anonymous poster hash: b12c9...7af 6
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #15 Skrevet 20. september 2015 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/flyktningkrisen-i-europa/finsk-skole-ber-jenter-kle-seg-anstendig/a/23528004/ Det blir ikke lenge før like tiltak kommer til Norske skoler. Antall overgrep stiger betraktelig med innvandringen fra Midtøsten og Afrika, Sverige er et primært eksempel. Disse Finske sier rett og slett at ettersom mange av de muslimske innvandrerne ikke kan kontrollere seg, så må vi forandre oss for dem. At jenter som ikke kler "anstendig" og blir voldtatt av muslimske menn, kan kun skylde på seg selv. Integrering av innvandrere vil ikke finne sted, istedenfor er det landet som må imøtekomme innvandrernes kulturelle regler/normer. Dette er trist, Europa faller betraktelig, om ikke noe skjer i nærmeste fremtid går det riktig ille.Anonymous poster hash: 12f96...18d Denne resonneringen er ingenting annet enn komisk. På grunn av at én FOLKEHØYSKOLE valgte å tilrettelegge for noen innvandrere , så har du eskalert med hvordan dette vil spre seg i hele Eruopa, alle norske skoler, voldtekt, afrikanere, midtøsten og whatnot. Jeg har gått på folkehøyskole for 15 år siden, og jeg har opplevd lignende da. Har aldri sett eller opplevd dette på noen norsk skole eller unversitet eller ligende siden da. Det skjedde....ingenting. Tenk det. Det er komisk, men smatidig veldig trist, å se hvor mange som sliter psykisk her i landet, som føler på seg en ikke-reell frykt, som bruker aaaaaltfor mye tid foran PCen for å bygge opp om paranoiaen og frykten. Det er så utrolig trist. Stakkars dere. Anonymous poster hash: 8eca3...a96 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #16 Skrevet 20. september 2015 Men, hva mener du om saken fra Finland? Sir Winston, jeg anbefaler at du Googler hva en FOLKEHØYSKOLE er. Really. Er det ikke flaut å begi seg ut i en debatt hvor du har så lite kunnskap om det mest grunnleggende? Anonymous poster hash: 8eca3...a96 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #17 Skrevet 20. september 2015 Jeg bor på Tøyen i Oslo, et område med mange innvandrere, og jeg har aldri opplevd å få noen blikk engang om jeg går i kort skjørt og singlet. Har aldri opplevd å føle meg utrygg. Det er stort sett de som ikke lever midt oppi det som har de største problemene og føler mest frykt. Det er faktisk sant. Har aldri fått nedsettende blikk og kommentarer fra de som synlig ikke er etnisk norske (altså mørkere hudfarge osv), mens jeg har blitt behandlet svært respektløst av norske. Men innvandrerkritiske gidder ikke høre på det engang, så jeg må bare leve med problemet. Ikke så kjekt, men sånn er det når vi ikke blir hørt for folk er rett kåte på å kritisere innvandring og har på skylappene for hva vi gjør selv.Anonymous poster hash: 829b0...a5b 5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #18 Skrevet 20. september 2015 Det er faktisk sant. Har aldri fått nedsettende blikk og kommentarer fra de som synlig ikke er etnisk norske (altså mørkere hudfarge osv), mens jeg har blitt behandlet svært respektløst av norske. Men innvandrerkritiske gidder ikke høre på det engang, så jeg må bare leve med problemet. Ikke så kjekt, men sånn er det når vi ikke blir hørt for folk er rett kåte på å kritisere innvandring og har på skylappene for hva vi gjør selv.Anonymous poster hash: 829b0...a5b Jeg har bodd på Tøyen i 2 år, og har gått gjennom de fleste bydeler i Oslo-jeg har aldri opplevd blikk eller kommentarer, uansett hva jeg har gått med. At NOEN sikkert har kommet med blikk eller kommentarer har jo helt sikkert skjedd, men å stemple ALLE der som fiendtlige osv er bare tragisk. Det er tydelig at det er enkelte på forumet her som har ekstremt lite peiling på hva de snakker om,og som har skylappene på uansett hva. Anonymous poster hash: 8eca3...a96 5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #19 Skrevet 20. september 2015 Jeg har bodd på Tøyen i 2 år, og har gått gjennom de fleste bydeler i Oslo-jeg har aldri opplevd blikk eller kommentarer, uansett hva jeg har gått med.At NOEN sikkert har kommet med blikk eller kommentarer har jo helt sikkert skjedd, men å stemple ALLE der som fiendtlige osv er bare tragisk. Det er tydelig at det er enkelte på forumet her som har ekstremt lite peiling på hva de snakker om,og som har skylappene på uansett hva. Anonymous poster hash: 8eca3...a96 Helt sant!Anonymous poster hash: 829b0...a5b 2
Sugerøret Skrevet 20. september 2015 #20 Skrevet 20. september 2015 Kvalmt å komme med hva kvinner skal kle seg i . Det blir opp til kvinnen! nye landsmenn får takle det.På samme måte som vi må takle deres klesvei (bortsett fra klær som er påtvunget damer) 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå