AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #1 Skrevet 8. juni 2015 Er første gang jeg skriver noe på kvinneguiden, fikk tips av en venninne at det fantes mange hjelpsomme sjeler her Saken er den, at helt siden jeg var liten så har menn vært så slemme mot meg. Får høre at jeg er stygg og burde ta selvmord og dø. I noen situasjoner har jeg vært full og da har ting eskalert til det verre fordi jeg har blitt så sint. Men de siste årene har jeg roet meg ned betraktelig og holder meg stort sett til venninner når jeg er ute på byen f.eks. Snakker ikke med folk hvis jeg ikke kjenner de fra før. I helgen skjedde det igjen, en guttegjeng som kalte meg en feit og stygg bitch, og fikk høre at jeg så lesbisk ut. Jeg ble så lei meg. Hadde ikke snakket noe med disse på forhånd, bare med en venninne. Det skjedde også da jeg satt i kassen på en bensinstasjon, at jeg fikk masse stygge kommentarer fra menn. Jeg er skikkelig langt nede.. Trenger tips til hvordan jeg skal takle dette. Begynner ofte å grine når menn skriker stygge ting til meg og kommer ikke på noe å si. Før ble jeg voldelig men det hjalp ikke.. Men hva hadde dere sagt? Eller skal jeg si på forhånd til menn noe sånt som "jeg vet dere hater meg, så dere kan bare slenge dritt nå så er dere ferdig med det" f.eks? Jeg tør nesten ikke gå ut siden menn ser stygt på meg. Takk for svar, jeg vet ikke hvem andre jeg kan snakke med om dette. Anonymous poster hash: 6ba9f...6e9
Doge Skrevet 8. juni 2015 #2 Skrevet 8. juni 2015 Hva sier venninnene dine når du blir snakka dritt til av disse mennene? Mitt eneste råd må være at du flytter derfra, for det høres ut som om det er for mye innavl der du bor dersom det er sant at alle mennene der er så fæle 13
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #3 Skrevet 8. juni 2015 Hvor ofte skjer dette egentlig? Skriker menn stygge ting til deg ute på gaten midt på lyse dagen? Virker ekstremt underlig. Anonymous poster hash: 28eb3...16b 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #4 Skrevet 8. juni 2015 Hva sier venninnene dine når du blir snakka dritt til av disse mennene? Mitt eneste råd må være at du flytter derfra, for det høres ut som om det er for mye innavl der du bor dersom det er sant at alle mennene der er så fæle Venninnene mine blir lei seg på mine vegne. Jeg bor i Oslo, men det er ikke bare her dette skjer. Var på ferie i California og flere menn sa at jeg var stygg og lo av meg. Og jeg LOVER at jeg ikke har provosert fram noen krangel eller noe på forhånd. Dessuten er jeg 35, burde ikke folk holde seg for gode til slikt? Er ofte menn på 30+ som er verst. Anonymous poster hash: 6ba9f...6e9 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #5 Skrevet 8. juni 2015 Hva slags sted er det du bor på? Jeg kjenner ingen som kunne finne på å si noe slikt til folk med mindre de allerede var blitt grundig provosert, og sannsynligvis ikke da en gang. Anonymous poster hash: de225...084
Gjest Castielz Skrevet 8. juni 2015 #6 Skrevet 8. juni 2015 Denne tråden har jeg lest i 3 forskjellige utgaver tidligere.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #7 Skrevet 8. juni 2015 Hvor ofte skjer dette egentlig? Skriker menn stygge ting til deg ute på gaten midt på lyse dagen? Virker ekstremt underlig. Anonymous poster hash: 28eb3...16b Det er grunnen til at jeg liker å gå på byen lenger. Men ja det har skjedd på dagtid også. Da er det mer som at de har kommet bort og sagt "du var utrolig stygg". Det er så pinlig! Og hvertfall når jeg begynner å gråte så de ser det, men jeg klarer ikke holde meg. Har skjedd.. la oss si 5 ganger de siste 3 mnd. Jeg trenger egentlig noen tips til hvordan jeg skal forsvare meg. Skal jeg slå? Skrike? Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: 6ba9f...6e9
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #8 Skrevet 8. juni 2015 Denne tråden har jeg lest i 3 forskjellige utgaver tidligere. Da må det være noen andre som har skrevet om noe lignende, for det er første gang jeg skriver noe her inne. Mener du at flere har opplevd det samme? Anonymous poster hash: 6ba9f...6e9
WubWub Skrevet 8. juni 2015 #9 Skrevet 8. juni 2015 Jeg hadde mest sannsynlig lagt om kostholdet og anlagt regelmesse og strenge trenings-rutiner siden det høres ut som kommentarene ofte dreier seg om overvekt. Hvordan jeg ville ha reagert selv for det du beskriver høres så usannsynlig ut at jeg har vondt for å leve meg inn i scenariot du skisserer. siden jeg var 18 for 13 år siden har aldri noen slengt noe dritt til meg eller kommet med frekke/spydige kommentarer til meg når jeg er ute. 1
Ulla Ullsokk Skrevet 8. juni 2015 #10 Skrevet 8. juni 2015 Wow! Hvis dette er sant så får jeg helt vondt i hjertet! Det er ikke mye du kan gjøre, annet enn å heve det over det. Det er på ingen måte greit å behandle folk sånn! Kan det være noe med utseendet ditt som ser kranglete ut? En dum ting å spørre om, men det må jo være noe? Selv om du er overvektig og heller kjempepen, så er det da ikke normalt å oppleve dette, Uansett er det IKKE din skyld!
Ulla Ullsokk Skrevet 8. juni 2015 #11 Skrevet 8. juni 2015 Men ja, enig med Wubwub, jeg hadde tatt skikkelig grep! Du kam ikke endre DEM, men du KAN endre DEG! Det betyr IKKE at det er noe galt med deg, men man dømmes dessverre veldig mye på utseendet. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #12 Skrevet 8. juni 2015 Jeg hadde mest sannsynlig lagt om kostholdet og anlagt regelmesse og strenge trenings-rutiner siden det høres ut som kommentarene ofte dreier seg om overvekt. Hvordan jeg ville ha reagert selv for det du beskriver høres så usannsynlig ut at jeg har vondt for å leve meg inn i scenariot du skisserer. siden jeg var 18 for 13 år siden har aldri noen slengt noe dritt til meg eller kommet med frekke/spydige kommentarer til meg når jeg er ute. Jeg hadde mest sannsynlig lagt om kostholdet og anlagt regelmesse og strenge trenings-rutiner siden det høres ut som kommentarene ofte dreier seg om overvekt. Hvordan jeg ville ha reagert selv for det du beskriver høres så usannsynlig ut at jeg har vondt for å leve meg inn i scenariot du skisserer. siden jeg var 18 for 13 år siden har aldri noen slengt noe dritt til meg eller kommet med frekke/spydige kommentarer til meg når jeg er ute. Jeg har gått opp en del i vekt siste året, men holder på å slanke meg nå. Trener 4 dager i uka så satser på å gå ned. Men jeg skjønner ikke det her med at folk er så frekke på byen. Når jeg ikke har sagt et ord men sitter rolig med mine venner. Går stort sett på rolige puber og, ikke sånne rølpeplasser. Jeg trenger en bra måte å reagere på, og slutte å grine så folk ser det.. føler meg så svak når jeg griner foran alle. Anonymous poster hash: 6ba9f...6e9
Gjest Fotballen Skrevet 8. juni 2015 #13 Skrevet 8. juni 2015 Hva slags guttunger er det du holder deg med? Høres ut som smågutter. Ikke menn. 1
Gjest Coolaid Skrevet 8. juni 2015 #14 Skrevet 8. juni 2015 Er første gang jeg skriver noe på kvinneguiden, fikk tips av en venninne at det fantes mange hjelpsomme sjeler her Saken er den, at helt siden jeg var liten så har menn vært så slemme mot meg. Får høre at jeg er stygg og burde ta selvmord og dø. I noen situasjoner har jeg vært full og da har ting eskalert til det verre fordi jeg har blitt så sint. Men de siste årene har jeg roet meg ned betraktelig og holder meg stort sett til venninner når jeg er ute på byen f.eks. Snakker ikke med folk hvis jeg ikke kjenner de fra før. I helgen skjedde det igjen, en guttegjeng som kalte meg en feit og stygg bitch, og fikk høre at jeg så lesbisk ut. Jeg ble så lei meg. Hadde ikke snakket noe med disse på forhånd, bare med en venninne. Det skjedde også da jeg satt i kassen på en bensinstasjon, at jeg fikk masse stygge kommentarer fra menn. Jeg er skikkelig langt nede.. Trenger tips til hvordan jeg skal takle dette. Begynner ofte å grine når menn skriker stygge ting til meg og kommer ikke på noe å si. Før ble jeg voldelig men det hjalp ikke.. Men hva hadde dere sagt? Eller skal jeg si på forhånd til menn noe sånt som "jeg vet dere hater meg, så dere kan bare slenge dritt nå så er dere ferdig med det" f.eks? Jeg tør nesten ikke gå ut siden menn ser stygt på meg. Takk for svar, jeg vet ikke hvem andre jeg kan snakke med om dette. Anonymous poster hash: 6ba9f...6e9 Nå er det ikke menn som behandler deg slik. Skikkelige menn gjør nemlig ikke sånt. Guttevalper er vel den riktige betegnelsen. Dersom du befinner deg på et dårlig sted i livet så må du endre noe. Kanskje du hadde hatt godt av nye omgivelser og impulser, hva nå det måtte bety for deg. Det er selvfølgelig ikke deg det er noe galt med. Har bare lest hovedinnlegget.
Tibbie Skrevet 8. juni 2015 #15 Skrevet 8. juni 2015 Jeg kan skjønne at mange lurer på om du lyver i tråden din, og det må jo du også forstå at folk kan tro. At alle menn er slemme mot deg og gir deg stygge blikk, også de som ikke kjenner deg høres ikke helt troverdig ut. Ville kanskje trodd det som du bodde et lite sted der folk er ekstra harry og "alle kjenner alle". Men du bor i Oslo og alle er slik, også når du er på ferie utenfor Europa? Du nevner at du er overvektig, men jeg tviler på at det i så fall er årsaken. Folk ser rare mennesker, annerledes mennesker og overvektige mennesker hele tiden, så du skiller det absolutt ikke ut. Da er det vel ingen grunn for at noen skal se stygt på deg av den grunn? Om alt dette er sant, TS, så tror jeg kanskje at du bare føler det. Du innbiller deg det. Kan det stemme? Om ikke, hvorfor tror du de er slemme med deg? 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #16 Skrevet 8. juni 2015 Det er grunnen til at jeg liker å gå på byen lenger. Men ja det har skjedd på dagtid også. Da er det mer som at de har kommet bort og sagt "du var utrolig stygg". Det er så pinlig! Og hvertfall når jeg begynner å gråte så de ser det, men jeg klarer ikke holde meg. Har skjedd.. la oss si 5 ganger de siste 3 mnd. Jeg trenger egentlig noen tips til hvordan jeg skal forsvare meg. Skal jeg slå? Skrike? Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: 6ba9f...6e9 Er det nagging, eller hva det heter, disse gutta driver med? Altså noe greier fra den boka The Game? Anonymous poster hash: 71d45...df6
Gjest 2JZ Skrevet 8. juni 2015 #17 Skrevet 8. juni 2015 Om det er sant, så lurer jeg på i alle dager? Hva skjer med verden?
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #18 Skrevet 8. juni 2015 Beklager, men dette har jeg hardt for å tro på. Jeg tror du har laget denne tråden for å få sympati fordi du sliter med et eller annet. Jeg er selv ganske overvektig, jeg er ikke så ansiktspen og jeg har ALDRI blitt behandlet sånn, og jeg bor på en liten plass, jeg har også vært mange ganger i Oslo og det har heller ikke skjedd der. Hvorfor skulle folk gå bort til en random jente og si at hun er så stygg osv? Det høres HELT usannsynlig ut for meg. Anonymous poster hash: 6a391...0aa
Gjest The damned Skrevet 8. juni 2015 #19 Skrevet 8. juni 2015 Er ikke dette samme bruker som har skrevet mange tråder om at alle er så slemme og hater henne uten grunn? Har lest slike tråder i årevis nå. Her om dagen var det jo på jobb alle hatet henne i så fall. Det er svært usannsynlig at det skjer så ofte. At man kan oppleve at en idiot kommer og sier at du er stygg på byen kan jo skje, men at det skjer så ofte og at fremmede står og skriker etter en på gaten. Nei, det tror jeg ingenting på.
Gjest gjestvest Skrevet 9. juni 2015 #20 Skrevet 9. juni 2015 Hei TS Jeg tror det har veldig mye å si hva slags steder en vanker. Hva slags personligheter en finner på forskjellige plasser. Så dette er en ting du kanskje burde vurdere. Kanskje du burde vurdere andre plasser hvor det finnes personer som behandler folk med mer respekt enn det du har blitt hittil. Oslo er stort. Og det er stor forskjell mellom områdene, utestedene, hva slags personer som oppholder seg hvor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå