Gå til innhold

Bør menn betale mindre for dopapir i et kollektiv? v.2.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg argumenterte tidligere for at gutter bruker mindre tørk enn jenter og derfor - selvfølgelig - skal betale litt mer i eventuelle spleiselag hvis man deler leilighet med jenter. 

Og ja. Menn bruker mindre tørk. Ved å sammenligne dette bodde jeg i 1 år i et kollektiv med to andre jenter for så å flytte over i et herre-kollektiv. Jeg kan si at jeg nå går i pluss med tanke på dorull.

Det er viktig at vi menn står opp for denne uretten!

Anonymous poster hash: 9d04b...e8a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp din egen pakke med doruller og la vær å bruke av de som står på badet da, hvis du skal være så gjerrig. Problem solved.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen på en pakke dopapir er 20 kr? Gidder du virkelig argumentere på rundt å spare maks 10 kr i måneden? Kanskje vi bruker litt mer av det, men hva med de andre fellestingene menn bruker mer av?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig! Men kostnadene jevnes vel ut med økte kostnader til vaskemidler til doen.. ;) 

Anonymous poster hash: 3d3d9...614
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, jeg tenker også at det er litt gjerrig å starte en debatt over noe som kan spare deg 30 kroner i måneden :P

Det er som at jeg skal be kjæresten betale mer enn meg av strømregninga, siden han dusjer og vasker klær oftere enn meg.

Eller at han skal betale mer av tv-pakken enn meg fordi han ser mer på tv og jeg internett fordi jeg surfer mer enn han.

Jeg skjønner poenget ditt, TS. Skal det gå på krona er det nok rett at man betaler for deg man bruker mest av, men det er ganske tåpent å fordele ting sånn :P

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle bør kjøpe sitt eget dopapir og det en skal bruke på et bad.

Anonymous poster hash: dcf86...88f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nå bruker vel menn mer dopapir enn damer da de som regel gjør nr 2 oftere enn jenter. Det er hvertfall min erfaring. ( ettersom de spiser mer ) Pluss at de som oftest har mer hår i rumpa som gjør at de bruker flere tørk for å bli ren.

Anonymous poster hash: cd883...348

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samboeren min bruker mer dopapir enn meg. Merker det veldig godt

Anonymous poster hash: 4743e...da8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå bruker vel menn mer dopapir enn damer da de som regel gjør nr 2 oftere enn jenter. Det er hvertfall min erfaring. ( ettersom de spiser mer ) Pluss at de som oftest har mer hår i rumpa som gjør at de bruker flere tørk for å bli ren.

TS her. Hvor i alledager har du dette fra? Det er jo ikke noen forskning på dette. Jeg blir støtt av folk som ikke underbygger argumentene sine med kilder. Javel. Jenter er mer humørsyke enn gutter. Smak på den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samboeren min bruker mer dopapir enn meg. Merker det veldig godt

Anonymous poster hash: 4743e...da8

Blir dyrt sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg argumenterte tidligere for at gutter bruker mindre tørk enn jenter og derfor - selvfølgelig - skal betale litt mer i eventuelle spleiselag hvis man deler leilighet med jenter. 

Og ja. Menn bruker mindre tørk. Ved å sammenligne dette bodde jeg i 1 år i et kollektiv med to andre jenter for så å flytte over i et herre-kollektiv. Jeg kan si at jeg nå går i pluss med tanke på dorull.

Det er viktig at vi menn står opp for denne uretten!

Moa ha ha!

Menn bruker ikke færre tørk. Vi bruker bare tørkene til andre ting en kvinner.

:lur:

(Noe du vet utmerket godt. Bare innrømm det.)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her bruker mannen mye mer toalettpapir enn meg. Han bruker store menger både etter toalettbesøk og når han pusser nesen. Så om det er kjønnsforskjeller er jeg ikke så sikker på ;)

Anonymous poster hash: 8e345...c2b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør hva sa du?

Det var det dummeste jeg har hørt på lange tider.

Fins det noe som heter nummer 3? Det er iallefall en anledning der papir gjerne benyttes, i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker mannen mye mer toalettpapir enn meg. Han bruker store menger både etter toalettbesøk og når han pusser nesen. Så om det er kjønnsforskjeller er jeg ikke så sikker på ;)

Anonymous poster hash: 8e345...c2b

Pusser nesen?

Det var også en forklaring. :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjør hva sa du?

Det var det dummeste jeg har hørt på lange tider.

Fins det noe som heter nummer 3? Det er iallefall en anledning der papir gjerne benyttes, i etterkant.

Haha.. Har du aldri hørt nr 2 før? Eller reagerte du på at jeg mener menn bæsjer mer enn damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så glad jeg bor alene og ikke trenger å bekymre meg for den evige dopapir- krigen!

8 ruller koster 11 kroner. 11 kroner! Med mindre dere er fine på det da, men det skaper enda en ny krig  :fnise:

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Har du aldri hørt nr 2 før? Eller reagerte du på at jeg mener menn bæsjer mer enn damer?

Hvordan forklarer du noe sånt rent fysiologisk, om jeg får spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan forklarer du noe sånt rent fysiologisk, om jeg får spørre?

Som jeg skrev så har det vært tilfellet i mine samboerforhold. Sa ikke at det gjelder alle, det ville jo vært en idiotisk generalisering da.

Har vel litt med at de jeg snakker om har spist dobbelt så mye som meg, ergo mer som skal ut? Jeg er ingen lege, baserer kun på egen "erfaring"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Jeg hadde en pose med dopapir i en bod en gang. Tok ut. En mus hadde visst gått løs på all dopapiret. Skulle gjerne gitt deg den posen, sjønget Vikingarnnes " Tusen Bitar " til deg mens jeg så deg slite deg ut, prøve å tørke deg bak med de.   :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...