Gå til innhold

Brudens skattekammer erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia. Håper noen kan berolige brura her. Det har seg sånn at jg bestilte brudekjole hos brudens skattekammeri oslo høsten 2014 og ble lovet den levert mars. Det er må 3 uker til bryllup og kjolen er ennå ikke kommet :/ hun utsetter dato HEEELE tia. Når jg sjekker Brønnøysund finner jg ut at bedriften står som inaktiv. Bor i en annen del av landet så får ikke sjekket det selv. Noen som vet ?? Er hun konkurs??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ikke til bedriften men det ser ikke så lovende ut med tanke på det du skriver her (og så googlet jeg litt, fant det samme som deg).

Du må forsøke å ringe og bruke sint-stemmen din tror jeg, dette virker utrolig lite proff ut.

Håper det ordner seg for deg!

Anonymous poster hash: e3920...74e

Skrevet

Off,har gjort dette hun tar ikke tlf.. svarer bare sms. Mannen min fikk tak i hu etter uttalige forsøk. Hu svarer at den kommer innen to uker,men har vanskelig for å stole på dette.. Hun har også lagt ned facebook /hjemmeside:/

Skrevet

Noen fra Oslo her som vet om den i det hele tatt eksisterer lenger? Holdt til i Karl Johan. Setter pris på tilbakemeldinger,kjenner jg stresser litt nå

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var der i fjor, fant en nydelig kjole, men valgte å ikke kjøpe. Hadde hørt at hun er elendig på leveringstid og at det er i siste liten at kjolen blir ferdig.

Håper at det løser seg! Jeg kan ikke huske at den var i Karl Johan, den var vel ganske nærme i en av sidegatene?

Anonymous poster hash: 38829...9db
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært hos henne. Er ved Karl Johan jo, rett ved Egertorget. Syns hun ble ganske stram i epostene da jeg ikke ønsket å kjøpe kjolen jeg hadde vært og prøvd.

Har du noen venner/familie i Oslo som kan dra dit? Du får eventuelt ringe med et annet nummer og rett og slett true med forbrukerrådet, eller enda verre - politiet.

Anonymous poster hash: dde40...7c7
Skrevet

Går forbi der på vei til jobb. Butikken hadde akkurat et salg, og nå er den tom. Ser ganske varig stengt ut.. Dessverre. Håper du får kjolen din😃

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Konfronterte henne med at butikken var tom ,hun sier at de skal bytte lokaler og at også er grunnen for at hun står som inaktiv på Brønnøysund, men ettersom jeg har forstått blir jo ikke bedriften inaktiv selv om man bytter lokaler. Veldig spesielt at både hjemmeside og facebook side er lagt ned. Kommer til å ringe forbrukerrådet, dersom hun er konkurs er det sikkert flere som har klaget. Har en følelse av at jg kan se langt etter kjolen dessverre :/ Får evt hive meg rundt og håpe på bedre service og hurtig klargjøring her i byen :/

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde det samme der for et par år siden! Kjolen skulle komme i god tid, men kom et par uker før bryllupet. Da i feil størrelse (riktig ifht bestilling, men hun hadde tydeligvis tatt målene feil) og med altfor liten tid til å få den tilpasset. Endte opp med at jeg giftet meg i en kjole som var sydd inn på en måte skredderen ikke gikk god for, og det synes på bildene, for å si det sånn..

Dagen ble bra likevel, den altså! Men vi var i kontakt med forbrukerrådet i etterkant, og jeg tror ikke saken har ført frem (det er min mor som har tatt over; jeg orket ikke mer av hele greia).

Dette var før butikken flyttet til Karl Johan, og jeg trodde også navnet var byttet. Ser ut til at praksisen ikke har blitt noe bedre i alle fall :/

Anonymous poster hash: 4335a...6e3
Skrevet

Heia. Håper noen kan berolige brura her. Det har seg sånn at jg bestilte brudekjole hos brudens skattekammeri oslo høsten 2014 og ble lovet den levert mars. Det er må 3 uker til bryllup og kjolen er ennå ikke kommet :/ hun utsetter dato HEEELE tia. Når jg sjekker Brønnøysund finner jg ut at bedriften står som inaktiv. Bor i en annen del av landet så får ikke sjekket det selv. Noen som vet ?? Er hun konkurs??

Hei brud2706!

Se denne posten! http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=943633 

Jeg har en venninne som har samme erfaringer som du! Hun var i kontakt med leverandøren av kjolen hennes for å høre om kjolen i det hele tatt var bestilt fra Brudens Skattekammer - men det var den altså ikke. Venninnen min sendte e-post til Brudens skattekammer hvor hun krevde å få hevet kjøpet og få pengene tilbake, da hun visste at kjolen ikke var bestilt. Da tilbød Brudens Skattekammer henne at hun kunne få butikkmodell av kjolen til halv pris. Så gjenstår det å se om hun faktisk får denne (og om den er i god stand)...hvis ikke har hun rett på å få hevet kjøpet og få pengene igjen. 

Håper det ordner seg for deg - masse lykke til! I følge en jurist-venn har du ved mistanke om at varen ikke blir levert, rett på å få hevet kjøpet, med mindre forhandler ordner opp i det innen en gitt tid. Uansett: jeg er sikker på at det er mange andre brudekjoleforhandlere som står klare for å ta i mot deg med litt nødhjelp hvis ikke du får noe av Brudens Skattekammer.

Håper også at dere som har samme erfaringer får spredt ordet om at Brudens Skattekammer må komme seg ut av markedet - dette er forferdelig uprofesjonelt.

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Har jo mer en nok bevis for at Brudens skattekammer driver useriøst!!

Min kommende mann ble så forbanna så han ringte og ringte helt til hu tok tlf! Hun har nå lovet å sende kjolene til mandag ellers hever jeg kjøpet !

Stoler IKKE på at dette stemmer så har allerede booka timer hos brudesalonger her i byen. Huff så unødvendig stress før bryllupet!! Arg!

Skrevet

Hei!

Jeg har også blitt svindlet av Brudens skattekammer, detter er min historie:

Etter en runde med kjoleprøvinger i begynnelsen av februar endte jeg opp med å kjøpe drømmekjolen hos Brudens skattekammer. Betalte forskuddvis (dette er vanlig på flere av salongene i Oslo) og fikk muntlig og skriftlig beskjed om at det var 4-6 ukers leveringstid. Da 6 uker var gått og jeg ikke hadde hørt noe fra Junn, tok jeg kontakt og fikk beskjed om at hun leverte i forhold til bryllupsdato og derfor måtte prioritere dem som skulle gifte seg før meg. Hun sa så begynnelsen av juni, men da jeg tok kontakt med henne i forrige uke (det skal sies at det er jeg som har måttet mase hele tiden, hun holder aldri avtaler og ringer aldri tilbake som lovet), presterte hun å si at kjolen var klar i begynnelsen av august. Detvar først da jeg innså at det var noe alvorlig galt med både damen og stedet så jeg begynte å sjekke ut mer.

Dette vet jeg nå om Junn Rydning og Brudens skattekammer:

- Det er flere der ute i min situasjon

- Lokalet på Egertorget er tomt, nettsidene er nede

- Nettstedet til fotostudiet hennes er også lagt ned

- En kredittsjekk av selskapet Brudens skattekammer foretatt på fredag viser at selskapet har 49 utestående fordringer med en samlet gjeld på over en halv million kroner

- Selskapet hadde en konkursbegjæring mot seg i fjor sommer. Telenor var saksøker. Denne begjæringen ble trukket tilbake

- Junn var for et par dager siden innom en annen brudesalong i Oslo sentrum og kjøpte diverse slør. Jeg vil anta at dette er fordi hun er svartelistet av leverandørene på grunn av betalingsproblemer

Jeg kommer til å heve kjøpet da Junn har brutt avtalen vår og jeg tviler på at hun er i stand til å levere. Ønsker å komme i kontakt med andre som har lignende erfaringer med Junn Rydning og Brudens skattekammer. Hun skal ikke få lov til å svindle og lure flere bruder og jeg vil derfor ta denne saken videre til pressen og inn i rettssystemet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er med og du skal mer enn gjerne få hele min historie! Har spart på alle sms jg har fått av henne ettersom jg fikk en dårlig magefølels. Kjenner jeg ikke har så mye overskudd før bryllupet men hun skal definitivt ikke få lov til å holde på som hun gjør.

Skrevet

Så akkurat den andre tråden her inne om Brudens skattekammer. Junn Rydning kommer seg ikke unna med dette når vi er så mange i samme situasjon.

Håper du får kjolen din på mandag!

• Liker 1
Skrevet

Håper jeg også,men har mine tvil:/

Skrevet

Jeg opplever det samme. Hun sier at kjolen skal komme i slutten av juni, men jeg skjønner at det er svært usannsynlig. Kjøpte og bestilte kjolen i november, og hun har utsatt måned for levering hele tiden. Har hele smsflyten, og har sendt en henvendelse til forbrukerrådet. Jeg skrev på et tidspunkt til henne at jeg trolig må heve kjøpet hvis hun ikke kan gi eksakt dato for levering, og da skrev hun at det beste var å vente på kjolen da hun ikke har penger til retur.. Har sent mail til leverandør for å høre om hun i det hele tatt har bestilt kjolen min. Huff altså!

Skrevet

Off, vi ba om bevis for at kjolen var bestilt , noe vi forsåvidt fikk en liste med navnet mitt og kjolemodell.. men leverandør leverer neppe en kjole dersom hun ikke betaler for seg. Det stod flere navn på denne listen over kjoler som vistnok er bestilt...

Skrevet

Hei! Jeg vil starte med og beklage til  de som har fått brudekjole levert senere en først avtalt. Men ommleverings avtale er noe vi også har rettigheter til. Jeg bruker også informere ved bestilling at i høysesong for levering av kjole leveres i prioritert rekkefølge i forhold til brylups dato.  Brudens skattekammer er en relativt nystartet bedrift og det er grunnen til at det blir slik.Det er et nuf selskap om man sender da inn årlige rapport til det land man er registrert,noe firma som skulle gjøre for meg ikke gjord itide. Men det er nå gjenåpnet i england og dokumenter er innsent i norge via min advokat og har kontakt med brønøysundegistret.  Vi flytter inn i nye lokaler i løpet av juli og i mellomtiden leveres brudekjoler via skredder på grunerløkka. Kundene mine har jeg kontakt med og lager avtaler med. Det hjelper ikke og unnskyld utykket "rotte seg sammen" for og kreve og få kjolen innen kort tid eller heve kjøpet,det kommer jeg ikke til og ha midler til men ALLE skal få kjolen sin i tid nok til tilpasninger og østlandet har flere titalls skreddere og hjelper til med det. Ved og heve kjøp på brudekjole må man dekke for utgifter og lønner seg ikke.Mvh Junn

Gjest solavskjerming
Skrevet

Hei! Jeg vil starte med og beklage til de som har fått brudekjole levert senere en først avtalt. Men ommleverings avtale er noe vi også har rettigheter til. Jeg bruker også informere ved bestilling at i høysesong for levering av kjole leveres i prioritert rekkefølge i forhold til brylups dato. Brudens skattekammer er en relativt nystartet bedrift og det er grunnen til at det blir slik.Det er et nuf selskap om man sender da inn årlige rapport til det land man er registrert,noe firma som skulle gjøre for meg ikke gjord itide. Men det er nå gjenåpnet i england og dokumenter er innsent i norge via min advokat og har kontakt med brønøysundegistret. Vi flytter inn i nye lokaler i løpet av juli og i mellomtiden leveres brudekjoler via skredder på grunerløkka. Kundene mine har jeg kontakt med og lager avtaler med. Det hjelper ikke og unnskyld utykket "rotte seg sammen" for og kreve og få kjolen innen kort tid eller heve kjøpet,det kommer jeg ikke til og ha midler til men ALLE skal få kjolen sin i tid nok til tilpasninger og østlandet har flere titalls skreddere og hjelper til med det. Ved og heve kjøp på brudekjole må man dekke for utgifter og lønner seg ikke.Mvh Junn

Vet du, ut i fra det dine kunder har skrevet så vil jeg tro de har alle sin rett til å heve kjøpet.

Det hjelper ikke at du er nyoppstartet når du faktisk ikke evner å se dine egne begrensninger hva arbeidsmengde angår.

Dersom en som gifter seg i august ønsker kjolen levert i mai, og du bekrefter at det lar seg gjøre før kjøp, ja så skal de altså ha kjolen sin i mai. Om de ikke gifter seg før i august har du ingenting med. Det minste du som selger kunne ha gjort var å tilby et klekkelig prisavslag.

Snakk om å være uprofesjonell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...