AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #1 Skrevet 14. oktober 2014 En historisk dag for likestilling. I dag vedtas verneplikt for kvinner. Alle jenter født etter 1997 blir vernepliktige. Fra og med sommeren 2016 må jentene som innkalles møte til tjeneste. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/naa-kommer-verneplikt-for-kvinner/a/23315386/ Dette er en sak som feministene har dysset ned og ikke sett på som viktig i kampen for likestilling. Svært gledelig at dette nå blir vedtatt. Bla. vil det hindre jentene i å få ett års forsprang på sine jevnaldrende gutter i utdannelsen. Anonymous poster hash: 746d4...c42 8
Gjest brutal_mann Skrevet 14. oktober 2014 #2 Skrevet 14. oktober 2014 Den beste løsningen ville vert å nekte kvinner tilgang til forsvaret. Men siden det tydeligvis ikke er en godtatt løsning så er dette det eneste riktige! Nå må vi bare bli kvitt kvoteringer! 4
Ulveedderkopp Skrevet 14. oktober 2014 #3 Skrevet 14. oktober 2014 Den beste løsningen ville vert å nekte kvinner tilgang til forsvaret. Men siden det tydeligvis ikke er en godtatt løsning så er dette det eneste riktige! Nå må vi bare bli kvitt kvoteringer! Hvorfor? 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #5 Skrevet 14. oktober 2014 Så teit. Det står i Bibelen at man ikke skal ta liv. Militæret står for drap og dritt. Umoralsk og uetisk. Anonymous poster hash: a7c63...58f 13
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #6 Skrevet 14. oktober 2014 Rent prinsippielt er det jo riktig nok, men jeg ser ikke helt den praktiske verdien av det. Det er allerede for mange umotiverte gutter i forsvaret og det hjelper ikke med å innrullere ennå flere umotiverte jenter. Jeg ser heller ikke at forsvaret har økonomi på dette. Man har kuttet i en årrekke nå, og jeg ser ikke helt hvordan man skal få på plass verneplikt for alle på generell basis. Så lenge de økonomiske rammebetingelsene ikke endres tror jeg forsvaret vil ha nytte av en større grad av frivillige/profesjonelle for å høyne nivået. Anonymous poster hash: 871c3...010 8
Gjest brutal_mann Skrevet 14. oktober 2014 #7 Skrevet 14. oktober 2014 Hvorfor? Fordi det er mer rot og mangel på fokus med jenter i forsvaret enn uten. Alle de beste troppene er rene mannstropper. Det er også alt for få kvinner som er i nærheten av å ha nødvendig fysisk kapasitet. 2
Gjest Sådetså Skrevet 14. oktober 2014 #8 Skrevet 14. oktober 2014 Fordi det er mer rot og mangel på fokus med jenter i forsvaret enn uten. Alle de beste troppene er rene mannstropper. Det er også alt for få kvinner som er i nærheten av å ha nødvendig fysisk kapasitet. Dette gjelder da førstegangstjeneste ikke spesialstyrker så du må roe litt ned i svingene her med uttalelsene dine. Har selv sett en tropp med flest kvinner klare seg mye bedre i mestringsøvelser enn rene mannstropper. Har også møtt samt jobbet med kvinner som er i mye bedre fysisk form enn mange menn jeg har møtt/jobbet med. 23
Ulveedderkopp Skrevet 14. oktober 2014 #9 Skrevet 14. oktober 2014 Fordi det er mer rot og mangel på fokus med jenter i forsvaret enn uten. Alle de beste troppene er rene mannstropper. Det er også alt for få kvinner som er i nærheten av å ha nødvendig fysisk kapasitet. Har du kilder på dette? Eller er det ren synsing fra din side? 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #10 Skrevet 14. oktober 2014 Så teit. Det står i Bibelen at man ikke skal ta liv. Militæret står for drap og dritt. Umoralsk og uetisk. Anonymous poster hash: a7c63...58f Ifølge Det Nye Testamentet, ja, men i det gamle står det stikk motsatt. Unnskyld avsporingen... Anonymous poster hash: dd30c...a21 3
Gjest Sådetså Skrevet 14. oktober 2014 #11 Skrevet 14. oktober 2014 Så teit. Det står i Bibelen at man ikke skal ta liv. Militæret står for drap og dritt. Umoralsk og uetisk. Anonymous poster hash: a7c63...58f Er vell ett fåtall sunne oppegående mennesker som følger bibelen i Norge daglig. 8
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #12 Skrevet 14. oktober 2014 Så teit. Det står i Bibelen at man ikke skal ta liv. Militæret står for drap og dritt. Umoralsk og uetisk. Anonymous poster hash: a7c63...58f hva har bibelen med dette å gjøre? Anonymous poster hash: 566fa...2a2 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #13 Skrevet 14. oktober 2014 Er vell ett fåtall sunne oppegående mennesker som følger bibelen i Norge daglig. Ja, men vi blir fler og fler!! Anonymous poster hash: 3d86a...819
Gjest avocadoen Skrevet 14. oktober 2014 #14 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg synes det er flott! Hilsen en feminist 9
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #15 Skrevet 14. oktober 2014 hva har bibelen med dette å gjøre? Anonymous poster hash: 566fa...2a2 Militæret= lærer å skyte og drepe. Dette er umoralsk. Jeg skjønner at vi må ha et forsvar, men syns det er umoralsk. Jeg hadde lekt at jeg var kliiiin gæren om jeg ble kalt inn. Jeg liker ikke våpen og nekter å bruke det. Hadde det ikke vært for menn hadde vi ikke trengt våpen. Men mannfolk elsker å krige og drepe så.. Anonymous poster hash: a7c63...58f 3
Gjest Kaffekrus Skrevet 14. oktober 2014 #16 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg tror de jentene som er skikkelig motiverte kommer til å gjøre det svært bra. 1
Gjest avocadoen Skrevet 14. oktober 2014 #17 Skrevet 14. oktober 2014 Militæret= lærer å skyte og drepe. Dette er umoralsk. Jeg skjønner at vi må ha et forsvar, men syns det er umoralsk. Jeg hadde lekt at jeg var kliiiin gæren om jeg ble kalt inn. Jeg liker ikke våpen og nekter å bruke det. Hadde det ikke vært for menn hadde vi ikke trengt våpen. Men mannfolk elsker å krige og drepe så.. Anonymous poster hash: a7c63...58f Du vet at mennesker med de samme holdningene som deg slipper forsvaret? Så dette er vel i grunn ikke noe å diskutere.
absinthia Skrevet 14. oktober 2014 #18 Skrevet 14. oktober 2014 Selvfølgelig skal jenter ha verneplikt! Jeg skjønner ikke hvorfor det har tatt så lang tid, da det har vært debattert siden rett etter 2. verdenskrig. 5
absinthia Skrevet 14. oktober 2014 #19 Skrevet 14. oktober 2014 (endret) Militæret= lærer å skyte og drepe. Dette er umoralsk. Jeg skjønner at vi må ha et forsvar, men syns det er umoralsk. Jeg hadde lekt at jeg var kliiiin gæren om jeg ble kalt inn. Jeg liker ikke våpen og nekter å bruke det. Hadde det ikke vært for menn hadde vi ikke trengt våpen. Men mannfolk elsker å krige og drepe så.. Anonymous poster hash: a7c63...58f Har du hørt om siviltjeneste? Edit: Haha... Jeg er visst lite oppdatert og oppdaget at den ble avskaffet for et par år siden, men jeg er helt sikker på at man kan få fritak. Jaja.. sånn går no dagan.. Endret 14. oktober 2014 av absinthia
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #20 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg synes det er flott, det var på tide! Anonymous poster hash: f4727...0a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå