AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #1 Skrevet 10. september 2014 Jeg lurte på en ting. Er det lov å publisere intime private samtaler (av både følelsesmessig og seksuell karakter) jeg har hatt med ei person på f.eks en nettside for så å gi den linken til venner og familie vedkommende har på facebook? Anonymous poster hash: 24f0f...ed2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #2 Skrevet 10. september 2014 Det er i hvert fall moralsk forkastelig........ Anonymous poster hash: 8d379...5b5 30
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #3 Skrevet 10. september 2014 Nei, vil tro det går under trakassering? Hvorfor vil du gjøre dette? Anonymous poster hash: d02ca...ee4 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #4 Skrevet 10. september 2014 så lenge du ikke navngir noen eller skriver så folk forstår hvem det er. for det vil være trakasering Anonymous poster hash: 5e409...fe9 1
sunflower Skrevet 10. september 2014 #5 Skrevet 10. september 2014 Det er vel ikke ulovlig per norsk lov, med mindre innholdet i samtalen(e) er av en karakter som gjør at det kan falle innunder trakassering, rasisme etc. Men det er skikkelig, skikkelig dårlig gjort.
Karenina Skrevet 10. september 2014 #6 Skrevet 10. september 2014 Nei det tviler jeg på. Går vel inn under sverting, men helt sikkert noen her som kan hoste opp litt lovdata.
minister-mio Skrevet 10. september 2014 #7 Skrevet 10. september 2014 Dersom det er med personens fulle navn eller andre detaljer som gjør det lett å skjønne hvem det er er det ikle lovlig. Har noen gjort det mot deg? Anmeld!
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #8 Skrevet 10. september 2014 Dersom det er med personens fulle navn eller andre detaljer som gjør det lett å skjønne hvem det er er det ikle lovlig. Har noen gjort det mot deg? Anmeld! Ingen som har gjort det mot meg, men jeg vurderer gjøre det mot noen. Skal droppe navn så jeg ikke kan bli anmeldtt, takk for tipset. Anonymous poster hash: 24f0f...ed2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #9 Skrevet 10. september 2014 Ingen som har gjort det mot meg, men jeg vurderer gjøre det mot noen. Skal droppe navn så jeg ikke kan bli anmeldtt, takk for tipset.Anonymous poster hash: 24f0f...ed2 Hvorfor ønsker du å gjøre det? Hva har vedkommende gjort siden du tydeligvis vil dem vondt? Anonymous poster hash: d02ca...ee4 5
Pawn Hearts Skrevet 10. september 2014 #10 Skrevet 10. september 2014 Jeg lurte på en ting. Er det lov å publisere intime private samtaler (av både følelsesmessig og seksuell karakter) jeg har hatt med ei person på f.eks en nettside for så å gi den linken til venner og familie vedkommende har på facebook? Anonymous poster hash: 24f0f...ed2 Hvordan i all verden har du tenkt å anonymisere den personen du vil sverte hvis du gir linken til vedkommendes venner og familie? Det er vel ikke det som er poenget heller, eller hva, for jeg vil anta det blir meningsløst hvis mottakerne ikke skjønner hvem det dreier seg om? Jeg kjenner ikke jussen her. Kanskje det er lov, kanskje ikke, kanskje er det i grenseland. Jeg vil uansett råde deg til ikke å gjøre det. Det vil lett slå tilbake på deg selv. 8
BritneyBitch Skrevet 10. september 2014 #11 Skrevet 10. september 2014 Det kan vel lett havne i kategorien sjikane, trakassering og eventuelt trusler hvis du sprer lenken til vedkommendes familie og venner, selv om navn er fjernet. Håper karma biter deg i ræva hvis du gjør dette. 17
Ulick Skrevet 10. september 2014 #12 Skrevet 10. september 2014 Jeg lurte på en ting. Er det lov å publisere intime private samtaler (av både følelsesmessig og seksuell karakter) jeg har hatt med ei person på f.eks en nettside for så å gi den linken til venner og familie vedkommende har på facebook? Anonymous poster hash: 24f0f...ed2 Vi har i dag ingen bestemmelse som direkte rammer det å gjøre hemmelig opptak av en samtale man selv deltar i. Det er heller ikke i seg selv straffbart å offentliggjøre et slikt opptak. Hemmelig opptak og/eller offentliggjøring av egen samtale vil imidlertid i visse tilfeller kunne straffes etter andre bestemmelser. Etter straffeloven § 390straffes den som krenker privatlivets fred ved å gi offentlig meddelelse om personlige eller huslige forhold. Etter omstendighetene kan bestemmelsen ramme offentliggjøring av opplysninger som noen har skaffet seg ved hemmelig opptak av egen samtale med en annen. Det kreves i så fall at de opplysninger som offentliggjøres gjelder «personlige eller huslige forhold». Dette må antas å omfatte mer enn det som ligger i begrepet «personlige forhold» i forvaltningsloven § 13 første ledd nr 1. Det er imidlertid intet krav om at opplysningene må være ærekrenkende. 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #13 Skrevet 10. september 2014 Hvorfor ønsker du å gjøre det? Hva har vedkommende gjort siden du tydeligvis vil dem vondt?Anonymous poster hash: d02ca...ee4 det dreier seg om ei bestevenninde jeg har hatt i 8 år. jeg har alltid vært yndlingen hennes å prate med, men for 3 uker siden fant hu seg en ny som hu likte bedre. men kjipt for hu for jeg sitter på 8 år med msn, irc og skype logger av veldig sensetiv materiale hvor jeg tenkte plukke ut det mest personlige å legge ut på nett og vise til familie og venner. men om det er ulovlig så dropper jeg det. kan tenke meg bestevennindene hennes hadde sjokk om de visste hvor mye hu snakka dritt om de. og kan tenke meg foreldrene hadde fått et helt annet syn på sin datter om de viste om de ekle seksuelle fantasiene hennes Anonymous poster hash: 24f0f...ed2
Gjest C'est la vie:) Skrevet 10. september 2014 #14 Skrevet 10. september 2014 Ingen som har gjort det mot meg, men jeg vurderer gjøre det mot noen. Skal droppe navn så jeg ikke kan bli anmeldtt, takk for tipset. Anonymous poster hash: 24f0f...ed2 Kom deg ut av KG!
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #15 Skrevet 10. september 2014 det dreier seg om ei bestevenninde jeg har hatt i 8 år. jeg har alltid vært yndlingen hennes å prate med, men for 3 uker siden fant hu seg en ny som hu likte bedre. men kjipt for hu for jeg sitter på 8 år med msn, irc og skype logger av veldig sensetiv materiale hvor jeg tenkte plukke ut det mest personlige å legge ut på nett og vise til familie og venner. men om det er ulovlig så dropper jeg det. kan tenke meg bestevennindene hennes hadde sjokk om de visste hvor mye hu snakka dritt om de. og kan tenke meg foreldrene hadde fått et helt annet syn på sin datter om de viste om de ekle seksuelle fantasiene hennes Anonymous poster hash: 24f0f...ed2 fyfaen for en drittunge du er. du er ikke bedre sjøl, du er tvert imot værre enn det!! Anonymous poster hash: 5e409...fe9 46
Cec- Skrevet 10. september 2014 #16 Skrevet 10. september 2014 Det kan vel lett havne i kategorien sjikane, trakassering og eventuelt trusler hvis du sprer lenken til vedkommendes familie og venner, selv om navn er fjernet. Håper karma biter deg i ræva hvis du gjør dette. AMEN! 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #17 Skrevet 10. september 2014 Det er ulovlig, fordi det kan defineres som nettsjikane. Noe som er veldig mye fokus på nå om dagen. Anonymous poster hash: 25191...98d 7
BritneyBitch Skrevet 10. september 2014 #18 Skrevet 10. september 2014 og kan tenke meg foreldrene hadde fått et helt annet syn på sin datter om de viste om de ekle seksuelle fantasiene hennes Anonymous poster hash: 24f0f...ed2 Dette er vel langt over grensen til ærekrenkelse! Om ikke politiet kunne gjort noe med en slik sak, hadde jeg i alle fall sendt noen for å banke litt vett i skallen din. Bitter much? 26
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #19 Skrevet 10. september 2014 Det kan vel lett havne i kategorien sjikane, trakassering og eventuelt trusler hvis du sprer lenken til vedkommendes familie og venner, selv om navn er fjernet. Håper karma biter deg i ræva hvis du gjør dette. ok takk, det var svaret jeg var på utkikk etter. da dropper jeg den planen og finner på noe annet som er jævlig men lovlig Anonymous poster hash: 24f0f...ed2 2
Pawn Hearts Skrevet 10. september 2014 #20 Skrevet 10. september 2014 OK, rett i søppelbøttta. Sånt gjør man ikke. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå