Gå til innhold

Kjære dyret mitt, dette må du forstå..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Finnes sikkert en tilsvarende tråd en plass, men klokka er fire om mårran og jeg får ikke sove fordi sjefen nekter meg det. Tidligere har jeg vært en av de som har sett meg lei på at folk poster 60 bilder av ungene sine på diverse sosiale medier hver dag, og ikke greier å snakke om noe annet, men nå kan jeg til en viss grad forstå det, jeg har blitt midlertidig fostermamma til en liten pus, og jeg har på følelsen av at de rundt meg begynner å bli veldig lei av henne, så jeg oppretter denne tråden for å ha en plass å snakke om/til pus på.

Hva er det du sliter med å få dyret ditt til å forstå? Hvis dyret ditt forsto alt du sa, hva ville du ha fortalt det? Går denne trangen til å konstant dele absolutt alt pus finner på over noen gang? :P

_______

Kjære lille pus, jeg skjønner at du har det litt vanskelig nå med løpetid og nytt hjem og alt det, men jeg KAN bare ikke slippe deg ut før du er sterilisert! Du skal snart få nye eiere, og da kan jeg ikke sende deg avgårde med små kattebabyer i magen. Ut i fra lydene du lager høres det ut som om det er rene torturen, og jeg skjønner det, jeg har vært veldig kåt uten å ha muligheten til å få meg noe selv, men du kan da for guds skyld tone det ned litt?

Kan du i det minste holde sytinga di til dagtid så er jeg veldig fornøyd! Men når jeg nå ikke har sovet i mer enn et par timer sammenhengende på flere dager så må du forstå at jeg blir sint og frustrert! Det hjelper heller ikke at du har funnet deg en ny og morsom lek som går ut på at du legger deg på ryggen under senga og klorer deg frem langs hele madrassen, og ja, jeg skjønner at du blir irritert på meg fordi jeg spruter vann på deg når du gjør det, men jeg har prøvd alt annet uten at det lyktes. Og det siste påfunnet ditt med å ta i deg springfart fra døra og hoppe opp i rullgardina mi, slik at du blir hengende der og se på meg med frykt i blikket er heller ikke spesielt gøy. Særlig med tanke på at du alltid tar med deg tråden til rullgardina på turen ned sånn at du blottstiller meg for alle naboene.. Når du denne siste gangen også satte deg fast i tråden sånn at jeg måtte løpe etter deg, splitter naken, mens du dro rullgardina lenger og lenger opp var heller ikke veldig fornuftig..

Så kjære pus, det er bare et par dager igjen til du skal til dyrlegen, frem til da, kan du være så snill og la meg sove i mer enn en time om gangen, spesielt når jeg faktisk må stå opp tidlig? Du skjønner, jeg sliter veldig med å slappe av og trenger all den dype søvnen jeg kan få. Det får jeg ikke når du holder meg på innsovnings-stadiet hele tiden, og da blir jeg bare sinna og irritabel, og så blir det bare en fæl situasjon for oss begge.. Kjære lille pus, du vet jeg egentlig er veldig glad i deg, det har jeg vist mange ganger nå, men hvis jeg ikke snart får sove så stenger jeg deg ute i gangen, så får du bare stå der og hyle. Og da spiller det ingen rolle at jeg mister leiligheta, for innen huseier finner ut at du er her enda, nesten en uke over den tiden vi avtalte, og går lei av bråket ditt så ligger jeg godt gjemt under ei dyne på et psykriatisk sykehus. Takk.

Anonymous poster hash: 330af...eb6
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, KG altså! Det er en viktig debatt, men kan dere ikke lage en ny tråd? Denne handler nemlig om noe helt annet enn kastrering/sterilisering.

Kjære irriterende-pus. Jeg er veldig glad i deg, og du er utrolig søt når du spiller "mind-games" med meg. Men om jeg bare hadde fått ÈN full natt med søvn hadde jeg hatt mye mer energi til å bli lurt trill rundt av deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger, og den er også delt. Debatten om hvorvidt man kan/bør slippe ut en usterilsert katt kan tas her. Det var strengt tatt omtrent det eneste tråden besto av, så da kan vi jo prøve igjen med morsomme historier i denne tråden!

Rainbow81, mod

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjære pus. Når du bæsjer i kattekassa er det et poeng å grave ned bæsjen i sanden. Det er ikke meningen å grave i over fem minutter på gulvet utenfor, heller ikke vits å grave på stikkontakten som er ved siden av (kjære deg, hvis du graver for mye på den, kan du få støt). Det er heller ikke meningen å grave alle skoene i skostativet bort til kattekassen. Når du gjør dette midt på natten, så våkner jeg også. Den andre katten min klarer helt fint å grave ned bæsjen i motsetning til deg som graver alt mulig annet. Det er godt han går inn i kassen etter deg og sørger for at din bæsj blir begravet.. Hvis ikke hadde det luktet ille hver morgen.

Anonymous poster hash: 52a1a...551
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjære, dumme lille pus. Jeg skjønner at det er kjedelig for deg at jeg sover, men hvorfor MÅ du nekte meg det hver natt? Du lå ved sidenav meg og sov i natt, og i det øyeblikket jeg lukker øynene og holder på å sovne våkner du og holder et spetakket uten like, det er akkurat som om du har en sensor i hodet ditt som forteller deg det hver gang jeg lukker øynene. Så ille ble det, at jeg måtte klyve inn på stua og legge meg på sofaen sånn at du ikke skulle rive ned gardina på soverommet. Og en gang tidlig i morgest fikk jeg endelig til å sove et par timer igjennom bråket ditt, helt til du vekker meg igjen. Og nå da, nå når du endelig har fått meg opp DA legger du deg til å sove! Hva i alledager er greia med det? Hvorfor kan ikke du sove når jeg sover? Hvorfor må du vekke meg først? Er du redd busemannen skal ta deg hvis jeg ikke passer på deg mens du tar deg en blund på øyet? Et øyeblikk vurderte jeg å plage deg sånn som du plager meg, men jeg lover at jeg skal la det bli med tanken. Men i natt skal du få lov til å dra på besøk til min mor, jeg orker ikke en femte våkennatt, pus, og så skal du steriliseres, og da blir alt bra igjen håper jeg.

Og den kattesanda da, pus. Kan du i det minste PRØVE å sparke noe over dritten din i stedet for utover hele gulvet mitt? Og pus.. Den buketten med blomster jeg fikk av mamma i går, jeg flyttet den opp i toppen av bokhylla fordi du begynte å spise på den. Det betyr at jeg ikke vil at du skal få tak i den, ikke at du skal ta det som en utfordring og gjøre ditt beste for å nå opp dit.. Men jeg må si at jeg er veldig imponert over at du greide å åpne døra til badet i natt, enda mer imponert er jeg over at du greide å stenge seg selv inne. Desverre tror jeg ikke huseier er like imponert over lydene du presterte der du satt, du skjønner, ventilen på badet går direkte inn til huseier, og du har egentlig ikke lov til å være her, så om du kunne holde lydnivået nede hadde det vært utrolig fint!

Og jeg beklager for den hovne leppa di, men når du insisterer på å gå inni bena mine, være først ut døra, sitte bak meg når jeg ikke vet at du er der og alt det tullet der så må du nesten regne med at jeg snubler i deg og at du får deg en kakk i ny og ne, jeg håper bare du skjønner at jeg ikke gjør det med vilje når jeg smeller deg inn i dørkarmen fordi du plutselig skyter fart og skal gjennom akkurat der!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Haha. Jeg skulle ønske hunden min skjønte at hun faktisk hadde blitt smellfeit og sjuk dersom jeg ga henne mat hver gang hun er sulten.
- Matmor jeg er suuuuuulten!
- Men du fikk mat for fem minutter siden.
- Jaa... Men matmor jeg er suuuuuuulten!
- Jojo, men du kommer til å bli så tjukk at du ikke kan gå tur lengre om du får mat hver gang du vil.
- Jaaa...whatever, jeg er suuuuuuuuulten!!

Anonymous poster hash: d2f11...bd7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha. Jeg skulle ønske hunden min skjønte at hun faktisk hadde blitt smellfeit og sjuk dersom jeg ga henne mat hver gang hun er sulten.

- Matmor jeg er suuuuuulten!

- Men du fikk mat for fem minutter siden.

- Jaa... Men matmor jeg er suuuuuuulten!

- Jojo, men du kommer til å bli så tjukk at du ikke kan gå tur lengre om du får mat hver gang du vil.

- Jaaa...whatever, jeg er suuuuuuuuulten!!

Tenker han som dette? :fnise:

post-37809-0-00651000-1399989011_thumb.j

Anonymous poster hash: 9d04a...10a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker han som dette? :fnise:

attachicon.gifletsgetfatdog.jpeg

Anonymous poster hash: 9d04a...10a

Hehe, ja, garantert!

(Jeg klager egentlig ikke, den matdriven gjør at jeg kan lære henne hva som helst med mat som belønning, og hun er herlig lydig - men av og til går jeg litt lei av det der "herregud-jeg-får-jo-aldri-mat-din-grusomme-dyremishandler"-blikket hun gir meg når hun mener det er på tide med second breakfast...)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Åh. Tåpelige pus. Du er så sta ellers og nekter å kose når jeg vil det.

Men når jeg har fjernet en million flått fra deg, eller du har bæsjet ut mark- DA vil du kose! Skjønner du ikke at jeg blir småskremt for at en av de skal krype over på meg?

Joda, har gitt katten markkur og flåttmiddel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til. Hva er vitsen med å komme å vaske dere akkurat når jeg skal sove? Den smattingen! Og når jeg tror dere er ferdige og skal sove med meg drar dere! Hello?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære gamlepus.

Jeg skjønner at du er fryktelig glad i å ligge å kose på fanget, men når mamma må tisse og har måttet tisse i fire timer, men har unngått å reise seg fordi du koser deg sånn, så MÅ virkelig mamma reise seg opp for å gå på do.

At du ser på meg med et uhorvelig fornærmet uttrykk hjelper ingenting, mamma MÅ!

At matskålen din er så "tom" at du kan se bunnen midt i alt tørrfóret fordi du er så teit at du bare spiser knottene i midten er på ingen måte en god unnskyldning til å gå og protestbæsje UTENFOR kattedoen. Det medfører bare irritajon hos mamma, og er på ingen måte en god måte å få mamma til å fylle matskålen med femten knotter til. Særlig ikke når du vanligvis bare spiser av skålen til minstemann i stedet.

Når mamma må klippe klørne dine prøver hun ikke å drepe deg på verdens minst subtile måte. Det går så utfattelig mye enklere om du bare samarbeider litt, og det vet du egentlig ganske godt. Likevel må du få totalpanikk omtrent hver tredje gang, slik at mamma må hente et håndkle for å pakke deg inn i som en annen russisk baby. Å gi mamma et indignert og knusefornærmet blikk hjelper ingenting. Det er over når det er over, og jeg VET at du synes det er godt å få stusset de lange morderklørne du får fordi du på død og liv ikke vil gå utenfor huset med mindre det er 20 grader, lettskyet, vindstille og tørt.

Kjære minstepus.

Selv om du er minstemann i huset, betyr ikke det på noen som helst måte at du kommer unna med hva som helst. Å angripe din gamle tante "gamlepus" for så å ligge rett ut på gulvet med den største uskyldige minen i verden, gjør ikke mamma mindre irritert på deg, og det hjelper ihvertfall ikke for din gamle tante som gir deg et pent klask i hodet med poten sin før hun irritert går og legger seg i en passende katteseng.

Å følge henne til denne sengen på pur faen for å prøve å mobbe henne ut derfra, medfører ofte en runde i time-out på badet. Dette har du åpenbart ikke skjønt sammenhengen av, for du er fortsatt like dum som før.

At du er minstemann i huset betyr heller ikke at det er greit å legge seg på de aller minste plassene du finner, som feks mellom mamma og tastaturet, for du sliter med konseptet å ligge som en kattekringle. Hvor enn du legger deg ned, gjør du dette med alle poter i alle retninger, gjerne med full kroppslengde, noe som har blitt ganske stort og uhåndterlig siden du nå veier nesten fem og en halv kilo.

At mamma prøver å justere deg slik at du ikke ender opp på spacebar sånn helt uten videre, betyr ikke nødvendigvis at du må reise deg opp slik at mamma ikke ser skjermen, og vifte med halen i alle retninger mens du tenker på mye rart. Når mamma da dytter deg bort slik at hun kan se skjermen igjen, betyr det heller ikke at du skal lekesloss med mammas hånd.

Når du kjeder deg er det på ingen måte en god idé å klore på surround-høyttalerne til far. Det eneste du oppnår med dette er en sinna pappa som tar deg med inn på badet for en time-out om du holder på lenge nok. Hvis du ønsker å leke, så prøver vi febrilsk å avlede deg fra slike destruktive ting ved å oppfordre til lek, men da går du jo bare din vei fordi du ikke vet helt hva du vil.

Det hjelper heller ikke å gå og småpipe med verdens mest ynkelige piperøst for å få mamma til å åpne døren ut når det er så seint på natta at mamma ikke vil slippe deg ut.

Det er heller ikke veldig kult at du skraper på soveromsdøra for å vekke mamma og pappa klokken fire om morgenen bare fordi du vil ha noen å se på. Gå og sov et par timer til, kjære, kjære deg!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Kjære hunden min.

Jeg trodde vi var enige om at senga på soverommet var min, og hundesenga var din. Nå vet jeg også at du har lov til å sove litt i senga mi, så lenge jeg får den nattesøvnen jeg skal ha, men at du lister deg opp midt på natta, legger deg med ryggen inntil meg og beina inntil veggen og sparker fra sånn at du ligger igjen med hele senga og jeg plutselig ligger på gulvet med et brak, er ikke greit.

Heldigvis har dette bare skjedd en gang, og det var jo ikke hjemme engang men på hytta. Og da fikk jeg vel bare angre på at jeg hadde glemt å ta med hundesenga di.

Og forresten. Kokebøkene mine er mine, selv om jeg hadde lagt den fra meg i trappa. Det er greit at du løfter med deg kokeboka mi inn i senga og leser så fornøyd på sidene om pølser at du blir helt sliten og sovner, hvor jeg finner deg noen timer senere, men jeg synes egentlig ikke du trenger å spise permen på kokeboka. Der var det jo ikke noen bilder av noe mat en gang, så jeg kan ikke skjønne hva du syntes var så godt med den..

Kjære den andre hunden min.

Bare så du vet det så hadde vi satt deg på gjesterommet den dagen vi skulle bort noen timer fordi du ikke skulle parre deg med han kokebokspisende, sengeutdyttende hunden jeg har skrevet om over her, ikke fordi du skulle åpne fryseboksen som sto på rommet og spise opp stort sett det meste som var der inne.

Og jeg prøvde faktisk bare å være snill den dagen jeg tok en liten tur ut hjemmefra mens Hellstrøm ryddet opp på tven. Jeg tenkte at det kunne jo bare stå på de minuttene jeg var ute, så fikk du litt selskap. Det var ikke meningen å bli borte en halvtime lengre enn jeg hadde tenkt, og jeg tenkte ikke på at jeg utsatte deg for paradise hotell som kom på skjermen etter hellstrøm, og jeg skjønner frustrasjonen din i det paradise gikk på skjermen og du prøvde å gjøre hva som helst for å skru det av, men å spise fjernkontrollen til tven... det var kanskje ikke så lurt?

Men dere er nå gode da, hundene mine :rodmer: (Selv om jeg har blitt så godt kjent med dere nå at dere ikke er i nærheten av ting som kan spises når dere er hjemme alene).

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære lille Beet. Jeg elsker deg som få, men når jeg legger meg klokka 6 om morgenen, så har jeg ikke lyst til å bli vekt klokka 7 av full gallopp i senga. Ei heller værhårene dine i øret mitt eller napping med tenner. Du fikk løpe rundt omtrent hele dagen i forveien, så da kan du for en gangsskyld la matmor være i fred slik at hun kan sove ut. En trenger ikke å stå opp hver dag når alle andre går på jobb.

Jeg er glad for alle gavene du bringer meg, men du må forstå at jeg ikke har mulighet til å ta imot hver en pinne, kongle, plastpost, stein, flaske, boks du finner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære pus, noen ganger må jeg gi deg piller. Spesielt om du har orm. Og jeg prøver faktisk å gjøre det på en skånsom måte ved å knuse pillene og blande det med noe godt. Men når du ikke vil innta pillene på denne måten må jeg dessverre gjøre det på den harde måten.

Og storepus, jeg vasker deg ikke for å være slem. Når du ikke klarer og holde pelsen din ren, spesielt rumpa de, så må jeg dessverre vaske deg. Men du pleier som regel å få noe godt etterpå da :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære voffsen min!

Du er en elghund. Du skal jakte på elg. Ikke på reinsdyr, ender, hester, mus og mannen med ryggsekk på. Jeg skjønner at det er morsomt det også, men du har et annet mål i livet. På tide å skjønne det snart.

Du trenger heller ikke å hilse på alle mennesker du møter på din vei (med unntak av mannen med ryggsekken). Ikke alle vil kose og leke med deg. Du kan heller fokusere på meg så jeg slipper å rive av meg håret for at du skal elske alle (med unntak av mannen med ryggsekk på).

Du trenger heller ikke bestandig å rulle deg i timesvis i snøen, en gang i blant er greit.

Ja, jeg våkner av at du stirrer på meg når jeg sover, men jeg har ikke tenkt å stå opp, så du kan like godt bare slutte med det. Slumreknappen skal på en gang til, nemlig.

Kjempekjekt at du liker å bæsje, men du kan jo bæsje på flat mark i stedet for oppi gresstua. Det kan fort bli mye gris med gress og bæsj som skal oppi bæsjposen. Jeg ønsker ikke å alltid måtte ha med meg våtservietter og antibac når vi går tur.

Når vi skal jogge, så liker jeg at du jogger med meg, ikke at du heller vil rulle, stå i ro, eller gå motsatt vei.

Og jeg vet, kjære vennen min at du hater å bli møkkete, og enda verre, å bli våt. Men når vårsmeltinga er som verst så må du bade i ny og ne. Det er ikke vondt ment, det er bare for at mor skal slippe å vaske gulvet flere ganger om dagen.

Og for ikke å nevne leksene mine. Jeg vet du synes det er kjedelig når mor leser til eksamen, men du trenger ikke spise opp notatene mine bare fordi de ligger lett tilgjengelig. Da blir det nemlig lenger tid mellom turene. Og ikke tro jeg ikke vet at du bruker å snike deg i sofaen når jeg ikke er der. Grå ull vises godt!

Ellers synes jeg du er en fin og hyggelig kar, som jeg gleder meg til å være med hver dag :rodmer:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære, fine bofsen vår,

det er helt greit at du ligger i sofaen! Det er kjempekoselig. Det er også helt greit at du tar med tyggebein, struper og dentastix oppi der, selv om det blir litt smulete. Vi smuler i sofaen, vi også. Det er til og med greit at du tørker snuta di på sofaen etterpå, for du får jo ikke brukt serviett. Men ekte kjøttbein med kjøtt, blod, sener, bindevev og annet gris, eller kong med vom & hundemat kan du ikke ha i sofaen! Der går grensa. Strutsesener er klissete nok å vaske vekk fra sofaen.

Du vet når det regner eller blåser ute, og du myser misfornøyd og ser bebreidende på meg? Det er ikke jeg som får det til å regne og blåse! Jeg syns også det er teit.

Når jeg tar push-ups eller utfall i stua er det ikke en jokke-invitasjon. Jeg vet at du er en kåt unghund og at jeg står så lagelig til, men jeg prøver å trene, ikke å være stand-in-tispe.

Og forresten, "joggetur" betyr ikke å rote rundt nedi en sjø til du finner en lang pinne å leke med og gnage i stykker. Selv om det er veldig søtt.

Og en siste ting: Jeg sier det hver dag, men du vet at jeg er glad i deg, ikke sant? :rodmer: Jeg håper du er fornøyd med menneskene dine. :blomst:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Kjære hunden min.

Jeg elsker å kose med deg, og jeg liker at du kommer å legger deg helt inntil meg når jeg sitter i sofaen fordi du vil ha kos. Ekstra koselig er det de gangene du legger hodet ditt i fanget mitt og ser opp pc meg med de fine tillitsfulle hundeøynene dine.

Men, kjære venn, prøv å forstå at PCen og tastaturet er mitt territorium. Det er ikke så veldig kult at du legger både hodet og labbene oppå tastaturet og kommer borti noen knapper som gjør at alt innholdet på skjermen plutselig står opp ned. Men men, jeg skjønner jo at det var fordi du ville ha enda mere kos, og for å poengtere at du tross alt er flere millioner ganger viktigere enn Kvinneguiden, og det har du jo helt rett i.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjære søte lille hunden min.

Du er uendelig søt og nydelig der du kravler nærmere og nærmere meg, men du kommer faktisk ikke inn under huden på meg og du kan faktisk ikke komme nærmere når du ligger på ansiktet mitt med snuten din mot nesen min. Du kommer heller ikke inn under huden på ryggen min selv om du graver i huden min med klørne dine for å komme den ene millimeteren lenger inn mot meg.

Du er selvfølgelig mer enn velkommen til å ligge sammen med meg på sofaen, men når du i utgangspunktet er varm, stuen er varmere og jeg er nær døden av hetetokter så passer det dårlig at du skal legge deg langstrakt på magen min for å puste varm luft inn mot halsen min. Du må også prøve å forstå at de gangene du får ligge på magen eller mellom beina mine i 3 timer så må mamma etterhvert på do, akkurat som du, så vær vennlig å la vær med sukk og stønn fordi jeg reiser meg. Vær også klar over at jeg elsker å klø deg og liker de søte gryntene du lager mens jeg klør, men etter 30 min får mamma kramper i hendene og vil gjerne ha en pause. Da hjelper det ikke at du kryper under hånden min for å få bli klødd mer.

Noen ganger trenger mamma å være alene. Det er noen ganger deilig å være på do alene uten at du skal sitte på fanget mitt og noen ganger vil mamma gjerne dusje uten at du skal slikke meg ren etterpå, forbausende nok føler jeg meg ikke spesielt ren etter du har gjort det.

Det er veldig hyggelig å ha deg med, men en ting er det fint om du husker når mamma sykler eller jogger, ikke stopp for å tisse i fart, det kan faktisk føre til at mamma slår seg ordentlig.

Og så en siste liten frustrasjon fra meg til deg, når mamma har hatt lange vakter på jobb og kommer hjem for å sove vil mamma veldig gjerne sove alene. Det er veldig koselig å ha deg i sengen, men det at du snur deg, grynter, snorker, dytter meg, legger deg plasser så jeg må ligge i en veldig unaturlig stilling og det faktum at du nekter å flytte deg selv om jeg med uhell er borti deg gjør det vanskelig å få sovet ordentlig. Du har en far, et eget soverom, en sofa, en soveplass og mange kvadratmeter med gulv til din disposisjon, bruk det.

Anonymous poster hash: 31d74...1e1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lo veldig godt av mange historier her! Fantastisk! Mer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...