Gå til innhold

Cerazette

Fremhevede innlegg

Skrevet
Begynte på cerazette for 1 uke siden.
Når vil man begynne å merke bivirkninger ca?
Hvor ofte hadde dere blødninger i starten? Blødde det hele tiden
over lengre periode, eller stoppet det helt opp, og kom tilbake
igjen noen dager senere?
Eller hvordan var deres blødninger da dere startet på cerazette?
Blødning hadde staret hos meg 2 dager før jeg begynte på cerazette. Tok den altså ikke første menstruasjonsdag. Men nå har det stoppet helt å blø. Akkurat som vanlig mens.
Hadde forventet at det skulle være småblødninger i en periode fremover, og at det ville vare lenger enn 1 uke. Men nå er det altså ingenting.

Anonymous poster hash: 68fb2...c9a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk aldri mensen på Cerazette og hadde bare en og annen bitteliten blødning eller farget utflod en sjelden gang. Bivirkningene kom veldig gradvis i form av vektøkning, synkende sexlyst, elendig stressmestring og stadig flatere humør så etter to år innså jeg at Cerazette ikke er pillen for meg og sluttet.

Anonymous poster hash: ed27b...f03
  • Liker 1
Skrevet

Jeg blødde av og på i 1-2 måneder i starten.

Gått på den i to år jeg også, ingen sexlyst og humøret er ikke på topp, skal slutte :-)

Skrevet

fler?:)

Skrevet

Gått på det i 4 mnd.

De første tre hadde jeg konstant daglig blødning.

Den siste forsvant blødningen og da greide jeg å oppdage at sexlysten ikke var der.

Skrevet

Har gått på cerazette i snart 4 måneder. De første 2 var det små blødninger/spotting så å si hver dag. Men nå har mensen stoppet opp totalt. Bivirkinger: Null sexlyst, vektøkning og mensesmerter i ny og ne.

Anonymous poster hash: 8db5e...3d7
Skrevet

Glemte å si at jeg tar den fordi blodtrykket mitt er litt høyt og nærmer meg 40 år. Mindre risiko for blodpropp altså.

Anonymous poster hash: 8db5e...3d7
Skrevet

Gikk på dem i 1 1/2 år, aldri igjen! Hadde mensen i 2 uker etter at jeg begynte på dem, so far, so good. Deretter hadde jeg 1 år uten bivirkninger (INGEN vektøkning, legen min fortalte meg at den eneste grunnen til at folk la på seg av denne pillen er fordi man kan få økt matlyst=folk stapper i seg mat), økt sexlyst, ingen mens.

Men etter 1 år var moroa slutt. Da fikk jeg mensen hver 4.dag. Prøvde å se an i 6 mnd, deretter satte jeg inn spiral. Aldri angret på det valget :)

Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Jeg startet på Cerazette i januar og fikk min første periode med bittelitt mellomblødning i juni. Var vel slik et par uker. Neste periode var her for noen uker siden, og da varte det vel en liten uke.

Ellers har jeg ikke merket noen bivirkninger, og krysser fingrene for at det holder seg slik.

Skrevet

Godt å høre at ikke alle har fått bivirkninger da!

Skrevet

Jeg blødde ikke i det hele tatt fra første pille. Gikk på dem i 6-7 måneder. Jeg fikk litt bivirkninger som hodepine, hunørdvigninger og litt kvalme så jeg sluttet.

Skrevet

Blødde 6 mnd i strekk. Grunnen til at jeg holdt ut så lenge var at jeg var fornøyd med den ellers, blir vanligvis et lite hormontroll av P-piller :) Legen sa etter 6 mnd at nok var nok og byttet merke.

Skrevet

Jeg har desverre hatt en veldig dårlig erfaring med Cerazette. Jeg la på meg ganske mye og vekten gikk av med en gang jeg sluttet med pillene. Men selv etter at jeg sluttet på pillene, så har jeg ikke fått mensen tilbake enda... :/

Det er heldgivis sånn at det oppleves forskjellig fra jente til jente! Det var min lege som fortalte meg at at jeg burde slutte med pillen og at han hadde en annen pasient som også hadde fått sterke bivirkninger av pillen.. Så mitt råd er, om du merke noen plagsomme bivirkninger, gå til lege og hør om du burde slutte med de!

Anonymous poster hash: df739...a69
Skrevet

Men når begynte dere å merke bivirkningene? Kommer bivirkningene vanligvis med en gang, eller kan det komme etter 1 måned++?

Skrevet

Mine bivirkninger allerede på første brett.

Skrevet

Men når begynte dere å merke bivirkningene? Kommer bivirkningene vanligvis med en gang, eller kan det komme etter 1 måned++?

Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

68fb2227248a8b2ee8dd2adff1a40c9a"] 68fb2...c9a

Jeg husker ikke helt. Hadde mye hodepine, så legen sa jeg burde prøve å slutte å se om det hjalp, og først da har jeg tenk over bivirkninger, merker jeg ikke er like kvalm nå og har ikke like mye hunørdvigninger som før :P og hode er bedre.

Anonymous poster hash: 61889...789

Skrevet

Vektøkningen kom på første brett mens de psykiske bivirkningene (Dårlig sexlyst, labert humør og høyt stressnivå) kom mer snikende på meg. Jeg føler meg mye bedre uten.

Gjest avocadoen
Skrevet

Blødde i 3 mnd før jeg byttet tilbake til microgynon :P Ellers ingen bivirkninger.

Gjest avocadoen
Skrevet

Vektøkningen kom på første brett mens de psykiske bivirkningene (Dårlig sexlyst, labert humør og høyt stressnivå) kom mer snikende på meg. Jeg føler meg mye bedre uten.

Det er svært sjelden at man går opp mye av p-piller. Da er du i alle fall unik. Om noen sier de har lagt på seg 10 kg på grunn av p-piller, så er dette feil. Da må man heller skylde på godteri og latskap. Leste nå nylig at gjennomsnittlig vektoppgang er 0,2 kilo, så det er ikke sånn at mange merker det akkurat.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...