Gå til innhold

Kan man få Cushing's syndrom av stress?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen med medisinsk kompetanse som vet om man kan få Cushing's syndrom av stress over lang tid?

Jeg har mange av symptomene og skal utredes for dette. Skal måle kortisol og ATCH morgen og kveld. Er dette tilstrekkelig for å avdekke tilstanden?

Anonymous poster hash: 1ec45...3d1

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen med medisinsk kompetanse som vet om man kan få Cushing's syndrom av stress over lang tid?

Jeg har mange av symptomene og skal utredes for dette. Skal måle kortisol og ATCH morgen og kveld. Er dette tilstrekkelig for å avdekke tilstanden?

Dette er hva jeg fant om dette.

http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/cushings-syndrom-1122.html?page=4

http://voices.yahoo.com/misdiagnosing-stress-related-adrenal-insufficiency-5905510.html

Jeg har lest flere artikler om at man kan få Cushings syndrom av stress

Gjest Gjest
Skrevet

Her er et legesvar om emnet

http://www.lommelegen.no/legesvar/kortisol-struma-og-stress-i-hverdagen

Her er en tråd med linker om emnet "binyrer, stress og kortisol og vektøkning:" (innlegg nr 4 i tråden)

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/392555-vekt%C3%B8kning-grunnet-kortison-f%C3%A5-sykdom-cushing/

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Skal sjekke ut dette.

Anonymous poster hash: 760bf...b18

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for tilbakemelding!

Jeg håper at du finner den informasjonen som du trenger.

Jeg har selv symptomer på Cushings syndrom, etter langvarige belastninger inkl mye stress, og jeg planlegger å ta det opp med legen.

Jeg ønsker deg lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Å ha mistet mensen (plutselig) mange år for tidlig, og å ha overvekt på magen, synes du at det er grunn til å spørre legen om utredning for Cushings syndrom?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tilbakemelding!

Jeg håper at du finner den informasjonen som du trenger.

Jeg har selv symptomer på Cushings syndrom, etter langvarige belastninger inkl mye stress, og jeg planlegger å ta det opp med legen.

Jeg ønsker deg lykke til!

Takk, og lykke til til deg også!

Takk for enda flere svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Å ha mistet mensen (plutselig) mange år for tidlig, og å ha overvekt på magen, synes du at det er grunn til å spørre legen om utredning for Cushings syndrom?

Jeg ville absolutt nevnt de symptomene for en lege. Kan sikkert være andre ting enn Cushing's, men absolutt en mulighet, selv har jeg mange symptomer, inkludert buffalo bump, emosjonelt ustabil, tynne armer og ben, fett på magen og strekkmerker. Så noe er det,,,

Gjest Gjest
Skrevet

Takk, og lykke til til deg også!

Takk for enda flere svar :)

Jeg ville absolutt nevnt de symptomene for en lege. Kan sikkert være andre ting enn Cushing's, men absolutt en mulighet, selv har jeg mange symptomer, inkludert buffalo bump, emosjonelt ustabil, tynne armer og ben, fett på magen og strekkmerker. Så noe er det,,,

Tusen takk! :)

Takk for at du deler av din erfaring, og jeg håper at du får raskt svar på hva dine symptomer skyldes og at du får hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...