Roli(g) Skrevet 14. mars 2013 #1 Skrevet 14. mars 2013 Hei. Noen som har tips om gode krimbøker som jeg kan sette i gang med nå når påsken nærmer seg?
Illusen Skrevet 14. mars 2013 #2 Skrevet 14. mars 2013 (endret) I det siste har jeg lest, og likt - Lars Kepler (Hypnotisøren, Paganinikontrakten og Ildvitnet - har ikke lest den siste, Sandmannen ennå, men de 3 første likte jeg veldig godt.) Belinda Bauer (Blacklands var veldig spennende, og forskjellig fra det jeg har lest før. Mørke Dager var kanskje ikke like bra etter min oppfatning, da løsningen ble litt for opplagt...) Marit Reiersgård - Stolpesnø (Spennende og ubehagelig.) Ann Rosmann, Merete Junker, Johan Theorin, Mo Hayder, Åsa Larsson, Håkan Nesser, Mons Kallentoft, Harlan Coben. Endret 14. mars 2013 av Illusen
O'hara Skrevet 14. mars 2013 #3 Skrevet 14. mars 2013 Leser ikke krim selv, men kjøpte Kepler Paganinikontrakten til mannen og han greier ikke legge den fra seg. Fra før før har han og slukt Hyptnotisøren. http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=9170018839 Malstrøm av Frode Granhus har fått gode tilbakemeldinger fra flere av mine venner. https://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=8251658497
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #4 Skrevet 14. mars 2013 Tenkte jeg skulle prøve den Flink pike av Gillian Flynn som fikk så god omtale her om dagen. Anonym poster: f830925d3cc5363e45c826167da3f5d1
Gjest Cevita Skrevet 16. mars 2013 #5 Skrevet 16. mars 2013 Jeg anbefaler også keplerbøkene! Har akkurat fått sandmannen i posten og gleder meg til å starte på den, men skal lese de tre andre igjen først :-)
Tbag Skrevet 16. mars 2013 #6 Skrevet 16. mars 2013 Henning Mankell sin wallander-serie. Ikke noe must å lese de i rekkefølge, men den siste i serien som heter "den urolige mannen" burde ikke leses før man har lest alle eller ihvertfall flere. Kineseren er også en favoritt, men den er ikke en del av wallander serien. Ellers er jeg en sucker for stieg larsson triologien, blir av en eller annen grunn aldri lei, lest samtlige bøker 1-2 ganger i året siden de kom ut Jan guillou har også mange gode bøker. Forutenom Carl Hamilton serien er jeg veldig glad i tyvenes marked, den indre fiende, og men ikke om det gjelder din datter, sistnevnte var en fryd å lese etter å ha lest alle de andre bøkene hans, for har har greid å tvinne inn så mange av hans tidligere karakterer. Keplerbøkene har jeg også, som flere andre her i tråden fått øynene opp for den siste tiden, så kan anbefale dem også.
luesveis Skrevet 16. mars 2013 #7 Skrevet 16. mars 2013 Alle Kepler-bøkene og Flink pike anbefales på det sterkeste
Badeand Skrevet 17. mars 2013 #8 Skrevet 17. mars 2013 Jeg tror jeg må være så rar, for jeg leste Hypnotisøren av Lars Kepler med en gang den kom ut, og jeg synes var den forferdelig kjedelig Men jeg har aldri hørt noen andre som ikke har likt dem, så det er nok jeg som er sær Jeg liker veldig godt Chris Tvedt, Frode Granhus, Jørn Lier Horst og Johan Theorin. Mannen min leser for det meste Jeffrey Deaver, finner ingen som er bedre enn han.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #9 Skrevet 17. mars 2013 Jussi adler olsen. Ser flere anbefaler good girl. Den er bra. Men den er ikke en tradisjonell krim-bok. noe overhypet, Men absolutt interessant. Anonym poster: 7f8dee33a02676c2b64414e3a5c571d2
Hulderen Skrevet 17. mars 2013 #10 Skrevet 17. mars 2013 Jeg vil også anbefale Jussi Adler Olsen. Det er krim fra Dnmark, om en spesiell politimann med enda mer spesielle hjelpere. Arnaldur Indriðason er også veldig god. Krim fra Island. Begge disse bør leses i rekkefølge. Det er spesielt viktig med serien til Jussi Adler Olsen.
Gjest Euforia Skrevet 21. mars 2013 #11 Skrevet 21. mars 2013 Jeg ELSKER André Bjerke sin De dødes tjern og Døde menn går i land. Jeg har aldri blitt redd av bøker før, men det ble jeg av disse (måtte til og med ha do-følge etter De dødes tjern). Snømannen av Jo Nesbø er også en klassiker, jeg leste den i fjor påske og skulle ønske jeg kunne lest den igjen og igjen (uten å vite hva som skjer, selvfølgelig).
Gjest UtenFilter Skrevet 22. mars 2013 #12 Skrevet 22. mars 2013 Tenkte jeg skulle prøve den Flink pike av Gillian Flynn som fikk så god omtale her om dagen. Anonym poster: f830925d3cc5363e45c826167da3f5d1 Den kjøpte jeg i dag. Dama i bokhandelen sa den var den beste boka hun hadde lest. Gleder meg :-)
Brunhilde Skrevet 24. mars 2013 #13 Skrevet 24. mars 2013 Jeg vil også anbefale Mankell og Adler Olsen. Jeg er derimot veldig uenig i at bøkene om Kurt Wallander ikke behøver å leses i rekkefølge, det gjør de nemlig! Jeg syns persongalleriet i bøkene til begge forfatterne er så viktig at det å lese i rekkefølge er halve opplevelsen. Hvis ikke vet man jo ikke hvorfor ting skjer! Jada, de to over er blant mine favorittkrimforfattere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå