Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kjøpt meg iPhone med abonnement fra One Call med 2000mb.

Nå har jeg jo skjønt at man må ha på mobildataen hele tiden for å ha mulighet til å åpne mms.

Men hvor mye er egetlig 2000mb? Går det på antall min., hvor mye man laster ned eller hvordan fungerer det.

En kamerat av meg mener det er umulig å bruke opp 2000mb med mindre jeg laster ned apps hele dagen. Men jeg tør ikke å la det stå på. Har hørt så mange skrekkhistorier om skyhøye mobilregninger.

Noen som kan hjelpe meg å bli litt klokere??

Skrevet

2000 mb er ganske mye ja :) det går på hvor mye du laster ned. Si at du f.eks laster ned en app som har en str på 10 mb, får noen mail på tilsammen 5 mb og du åpner en nettside som har en str på 2 mb og åpne(jo flere bilder, jo mer mb bruker du for å laste inn siden). Da har du brukt 17 mb av kvota di ;)

Skrevet

Jeg har bare 100 i mnd og bruker det ikke opp. Nå lar jeg den ikke stå på hele tiden, men slår den på ved behov.

Skrevet

Men "bruker" man opp kvoten sin om man lar mobildataen stå på uten å være inne på noen nettsider??

Syns det er kjipt å måtte slå den av og på, og å ikke kunne ta imot mms....

Skrevet

Men "bruker" man opp kvoten sin om man lar mobildataen stå på uten å være inne på noen nettsider??

Syns det er kjipt å måtte slå den av og på, og å ikke kunne ta imot mms....

Kun hvis du har på innstillinger som gjør at mail f.eks kommer inn 1 gang i timen :) du bruker ikke mobildata med mindre det er noe som jobber i bakgrunn med andre ord. Et tips kan jo være at du sjekker forbruket ditt regelmessig på operatøren din sine sider i starten om det går an :)

Skrevet

2000 mb er veldig mye,jeg har 500 tror jeg men jeg bruker det opp da på en måned.

Last ned app som holder telling på databruken, "data counter" eller noe i den dur.

Skrevet

2000 mb er veldig mye,jeg har 500 tror jeg men jeg bruker det opp da på en måned.

Last ned app som holder telling på databruken, "data counter" eller noe i den dur.

Har du mobildataen stående på hele tiden??

Nat man går inn på innstillinger - generelt - bruk, så står det lenger ned på siden "mobilnettverksdata" mottatt og sendt. Er det den som forteller meg hvor mye jeg har lastet ned?? Er det de sifrene som må overskride 2000?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har riktignok android, men har lasta ned en app som teller hvor mye man har brukt pr. mnd.. Har en widget på skrivebordet hvor det alltid står hvor mye jeg har brukt denne måneden, både på mobilt nettverk og wireless (disse to står separert). Får Iphone om et par dager, satser på det finnes noe lignende til den!

Skrevet

Gå inn i Appstore

Søk på : D/load Meter,Dataman,Mobildatabruk og det finnes en haug flere.

Inne i disse appene,kan du putte inn verdiene selv,altså en grense,slik at de varsler deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...