Gå til innhold

Morsomme ting kunder sier?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg jobber på Burger king, og har noen historier..

Hahahaha!!! Denne var morsom - kanskje spesielt fordi jeg har jobba på mc'ern (litt lenger opp i gata ;) ).

Fikk ofte de som ramsa opp; jeg ha whopper cheese, whopper junior osv osv, også ble de alltid så flaue når de oppdaga hvor de var.

Vi hadde nattåpent og fulle kunder er morrrrro!

De som står i kassa som om de er i baren på en klubb og kjøper cheeseburger-runder til alle som står i kassa. Har solgt 200 cheeseburgere en gang!!

Hadde en som bestilte fire "plaine" cheeseburgere (altså bare kjøtt, brød og ost) og uttalte; "jeg jobber på bagatelle så jeg har god smak og høye krav til maten jeg spiser", når han fikk de på brettet og skjanglet bort til plassen sin ropte han; "faens dårlige burgere - de ruller!". Hahaha - og de rullet søren meg av brettet flere ganger. (Det må nevnes at vi etter stenging måtte vaske rundt bena hans fordi han satt og sov og måtte hentes og pumpes. Han kom tilbake noen uker senere i edru tilstand og bestilte det samme, så jeg måtte fortelle ham om sist gang, han husket ingenting, men lo fælt av seg selv).

Hadde en gangster-fyr som kom hver fredag og bestilte big tasty. Han syntes det var morro at jeg husket hva han skulle ha. En gang jeg begynte litt senere enn vanlig kom jeg inn i vanlige klær (før jeg skifta til uniformen) var han på vei til plassen sin med brettet med mat. Han kjente meg igjen når jeg kom inn (men ikke fra hvor), stoppet opp, smilte og spurte "hvordan går det?". Jeg svarte ham og så ble han stående og nøle litt mens han rynket brynene og tenkte seg om. Så spurte han "hvor er det jeg kjenner deg fra??" - "herfra" sa jeg og pekte på kasse og da ble han tydelig flau...

Endret av victorindia
  • Liker 1
Skrevet

Jobber som gullsmed, og inn kommer en eldre dame. Hun går bort til vindusutstillingen og beundrer høylytt et anheng med hematitt3179.jpg

Hun snur seg deretter mot meg og sier: Har dere flere smykker med hepatitt? Jeg simpelten elsker hepatitt.

:fnise:

• Liker 4
Skrevet

Jobbet i flere år for en utstyrsforretning. Jeg opplevde ikke dette selv, men historiene gikk jo forretningen rundt:

Gardinavdelingen:

En gammel dame som skulle ha girstang (Kirsch-stang) og ronkebånd (rynkebånd)... (at hun som skulle ekspedere klarte å holde maska, er utenfor min fatteevne...!) :fnise:

Dukavdelingen:

En utenlandsk dame som skulle kjøpe voksduk. Hun bestilte "kvart på to meter pluss fem"! Det utrolige var at hun som ekspederte klarte å regne seg frem til at hun skulle ha en duk på 1,8 meter... (kvart på 2 = 1,75 + 5 = 180...) :fnise:

• Liker 2
Skrevet

*Kremt*

jeg har faktisk VÆRT den morsomme kunden jeg da.. :P

Det var rett etter at Chipfunksjonen kom på bankkort, og jeg hadde fryktelig vondt for å forstå at man ikke trengte å dra magnetstripa før man satte inn chippen..

Så da en hyggelig herremann i kassa på meny fortalte det klarte jeg å lire av meg komentaren

"Ååå..! Trodde alltid man måtte dra'n før man stappet den inn jeg?!?"

Stakkars mannen holdt jo på å omkomme.. :sjenert:

• Liker 8
Skrevet

*Kremt*

jeg har faktisk VÆRT den morsomme kunden jeg da.. :P

Det var rett etter at Chipfunksjonen kom på bankkort, og jeg hadde fryktelig vondt for å forstå at man ikke trengte å dra magnetstripa før man satte inn chippen..

Så da en hyggelig herremann i kassa på meny fortalte det klarte jeg å lire av meg komentaren

Å kjære... Så utrolig bra!!! :skratte:

Skrevet

Fantastisk! :hoho:

Jeg har gjort noe lignende selv. Jeg kjøpte noe som kostet 46 kroner og gav fyren bak kassa en femtilapp. Så kom jeg på at jeg hadde mynter, og måtte selvfølgelig si "vil du ha 6"? Det ble ett av de øyeblikkene hvor man hører seg selv snakke og tenker "WTF? Det hørtes da ikke sånn ut da jeg tenkte det?". Han lo, jeg lo, han mente at jeg i det minste kunne ha spandert middag før jeg begynte å mase. :lol:

Jeg er vel ikke den første som har gjort akkurat den tabben - jeg opplevde det et par ganger da jeg satt i kassa selv. Like morsomt hver gang, da. *barnslig*

• Liker 4
Skrevet

Jeg satt i kasse på matbutikk. Og så var det en kunde som spurte hvor lang ettervekst hun hadde. Ca hvor mange cm, og om hun burde farge det...

Synes det var litt morsomt/spesielt at hun spurte kassadama om det, men jeg svarte at det var litt dårlig lys og at det ca var en og en halv cm...... ;p

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Denne passer ikke heelt inn her, men jeg slenger den på uansett: Jeg kjøpte tamponger av en venninne av meg som jobber på Vita. Mest på tull sa jeg "Kan du pakke den inn litt diskré?". Jeg snur meg vekk i noen sekunder, og da jeg ser tilbake står venninna mi der... og pakker inn en pakke tamponger i julegavepapir. Jeg mente jo at hun kunne putte den i en ugjennomsiktig pose eller noe, men jeg fikk meg i det minste en god latter :fnise:

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

en historie pappa fortalte var da han var ute å spiste i utlandet. ved boret ved siden av han satt det en bekjent av han. han var akkurat ferdig med maten å spurte om regninga. han var tydeligvis ikke fornøyd med den, for han reiste seg opp etter en tid med krangel, tok opp 10 dollar og rev den i fillebiter mens han sa "penger betyr ingenting for meg". da hadde kelneren sagt "vent litt" når han kom tilbake hadde han 10 dollar i hånden. denne rev han også i fillebiter mens han sa "penger betyr ingenting for meg heller" hahahahaha.. den historien har nok kelneren fortalt videre kan jeg tenke meg :)

Endret av Nuppdupp
Gjest SemperFi
Skrevet

Jobbet på esso en stund, vi fikk inn mange fulle folk.

Full kunde: "Kan jeg få en cheesburger uten ost?".

Meg: "En hamburger?".

Full kunde "Ja, en cheesburger uten ost".

Meg: -.-"

• Liker 2
Skrevet

Jobbet på esso en stund, vi fikk inn mange fulle folk.

Full kunde: "Kan jeg få en cheesburger uten ost?".

Meg: "En hamburger?".

Full kunde "Ja, en cheesburger uten ost".

Meg: -.-"

Det er alltid like artig å gå inn på McDonald`s og bestille en hamburger med ost. Ungdommen bak disken har da en tendens til å se ut som de har ramla ned fra månen :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Kom på noen til! Jeg er forresten AB som jobber på Burger King på forrige side.. Aner ikke hvorfor den ble AB.

Vi har en baguett som heter Classic BBQ Beef på jobben, og her om dagen kom det en mann i 50-60-årene som skulle ha "Classic BBQ Bieber" :hoho: Han merka ikke engang at det han sa var feil, så jeg måtte le litt etter at han hadde gått.

En annen gang var det en utenlandsk dame som skulle ha "Kakao som er iss". Vi skjønte jo ingenting, og trodde hun skulle ha varm sjokolade med soft is oppi eller noe. Plutselig sa hun "Sånn, sånn!" Og pekte på en sjokolade mlkshake vi dreiv og lagde til noen andre :hoho: Etter det har vi hatt mye moro med "jordbær som er is", "vanilje som er is" osv når vi skal drikke milkshake..

Gjest ms_kwang
Skrevet

Det er alltid like artig å gå inn på McDonald`s og bestille en hamburger med ost. Ungdommen bak disken har da en tendens til å se ut som de har ramla ned fra månen :fnise:

Hihi x)

Jeg har sagt ett par ganger i fylla

Jeeeeeeeeg vil ha en cheeseburger med ost.. "Jaaa det er ost oppå.."

Meg:"må du huuuuske oooost!!!" *hehe*

Gjest henriett3
Skrevet (endret)

Vet ikke om denne passer heelt inn jeg da. Men jeg jobbet på biltema, og der spurte folk om ting HELE tiden, så jeg gikk og ryddet da, og da jeg kom bort til kassa, trodde jeg at det var en som sa hei til meg, så jeg snudde meg og sa hei.. Han mannen som stod der så på meg to ganger før han sa "hæ?" Og jeg svarte "jeg sa hei, skal du ha hjelp?" og så svarte han "eeeh.. nei?"..

Greia var at han stod i kø for å betale...

Hah! Dårlig forklart men..

Og så var jeg så vant til å stå i kassa selv, så da jeg skulle handle på cubus, tok jeg imot vekslepengene og så sa jeg "vil du ha kvitteringen?" :fnise:

Endret av henriett3
  • Liker 2
Gjest Bustenskjold
Skrevet

Kan da bidra litt jeg også :)

Jobber som håndverker (håndverkavd tilknyttet butikk) og må av og til steppe inn i butikken.

En kvinnelig bekjent (som jeg også har gjort en del arbeid for) kom innom og skulle handle en del.

Vel fremme ved kassa kommer en annen felles kvinnelig bekjent inn (jeg har forøvrig aldri hatt noe annet enn et rent vennskapelig forhold til begge) og de begynner å skravle :

Kvinne 2 : "Du er i sving med noe du også ja"?

Kvinne 1 : "Ja jeg handler bare her. De er jo så dyktige her og gir god hjelp"

Deretter nikker kvinne 1 mot meg og følger på med :

"Jeg har hatt ham flere ganger, og han har god greie på det han driver med"

Kvinne 2 er tydeligvis forvirra, selv blir jeg stum og kvinne 1 følger på med :

"Sist kom han til og med før han egentlig skulle"

Joda, kunden før henne avlyste pga familiære årsaker...

Kvinne 2 klarer knapt å holde seg alvorlig mens hun snur seg til meg med sin bestillling.

Kvinne 1 har enda ikke skjønt hva hun egentlig har sagt, og mater på :

"Også rydder han alltid etter seg"

Jeg forlater kasseområdet for å finne det kvinne 2 skal ha. Jeg senker stemmen alt jeg kan, og klemmer i vei med :

"I'm just a gigolo and everywhere I go,

People know the part I'm playin'.

Pay for every dance, sellin' each romance,

Ooohh what they're sayin'?

There will come a day, when youth will pass away,

What will they say about me?

When the end comes I know, there was just a gigolo's

Life goes on without me."

Tror det er første gang jeg har sett en person rødme vilt & uhemmet i samme øyeblikk som hun bryter ut i latterkrampe OG samtidig prøve og forklare at det var slett ikke sånn hun mente det...

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...