Gå til innhold

Spiral

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente som 20 år, ønsker sterkt spiral. Ingen andre prevensjonsmidler fungerer for meg. MEN, man skal visst måtte ha født et barn først.. Noen der ute som har spiral selvom de ikke har født? Og hvordan er det`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du på hormonspiral eller kobberspiral?

Jeg har kobberspiral og jeg har ikke født. Selvom det var et sant mareritt å sette den inn er jeg utrolig fornøyd. Jeg blør mindre, mindre smerter og jeg slipper den hersens hormonprevansjonen som gjorde meg helt gal! :D :D :D

Min gynekolog sa i hvert fall at man bør ha en livmorsåpning (eller noe slikt) på MINST 7 mm hvis man skal sette inn en spiral, rett og slett fordi det kan bli litt for trangt hvis ikke.

Skrevet

Jeg tenker på kobberspiral ja :)

Jeg kan heller ikke ha noe med hormoner i, da jeg også blir gal! :P

Men hvordan fikk du til dette? Jeg har prøvd å få "mast" meg til dette hos fastlegen min i flere år.

Skrevet

Seriøst? :s Jeg ba fastlegen henvise meg til en gynekolog og så skrev han at jeg ønsket kobberspiral. Fikk brev i posten om diverse man må vite før man skal sette den inn, kom til timen, fikk satt den inn og tre måneder senere må man tilbake å sjekke at den sitter som den skal.

Jeg kan ikke skjønne at legen din ikke har ville latt deg bli henvist til en gynekolog. Gynekologen sjekker med ultralyd "der nede" og ser at det faktisk er plass til en spiral. Jeg er i hvertfall sjeleglad for at jeg er ferdig med hormonene!

Skrevet

Jeg dro til volvat og fikk satt inne en spiral med en gang. Jeg har ikke født barn. Hvis man sliter med smerte og store blødninger så kan dette bli verre med kobberspiral. Derfor valgte jeg hormonspiral. Jeg er også en av dem som ikke kan bruke p-piller, sprøyter og alt som er av hormoner. Men hormonspiral fungerer utmerket fordi hormonene kun fungerer der de skal uten å påvirke resten av kropper. Den minsker PMS og mensen forsvinner. PMSèn min er faktisk nesten ikke-eksisterende, noe den ikke var den perioden jeg ikke brukte noe.

Skrevet

Spurte bare fastlegen min jeg da men. Har selv hormonspiral, da legen anbefalte dette til kvinner som ikke har født barn pga man kan bli steril av kobberspiralen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...