Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har lyst til å klippe ned hekken kraftig utenfor kjøkkenvinduene våre, men da blir det samtidig mye innsyn fra veien - som ligger bittelitt høyere enn huset vårt.

Det er greit at det er innsyn i "hodehøyde", men absolutt alt på kjøkkenbenken vil også til enhver tid sees. Det er umulig å holde den helt "striglet" hele tiden med så mange i familien, og det er ikke koselig at det ser rotete ut fra veien.

Trenger noen tips. Har ikke lyst på rullgardiner eller innvendige persiener, det blir altfor "tett". Orker heller ikke tynne gardiner som dekker vinduene helt.

Det eneste jeg tenker på er gardiner, som henger "tvers over" og 1/3 del opp på vinduet - men det føler jeg blir så gammeldags.

På dagtid vil jeg gjerne ha vinduene så åpne som mulig, for det er ingen innsyn pga lyset ute på dagtid. Jeg vil heller ikke stenge sollyset ute.

Har noen tips, linker?? Ser for meg noe som henger tvers over litt under midten på vinduet...men ikke hva.....

Endret av Myrthel
Skrevet

Det første jeg kom til å tenke på var Pli-Sol som jeg brukte i en skoleoppgave.

http://www.silentgliss.no/go/Produkter/Pli-sol

Ellers har du jo vindusfolie som f.eks. dette

http://www.vindusfolie.no/

Det er litt vanskelig det der med både å skjerme og fortsatt slippe inn dagslys :/

Tusen takk for svar. Jeg skal sjekke ut dette, og se om jeg finner noen gode løsninger;-)

Ellers lurer jeg på om noen type liftgardiner kunne monteres litt nede på vinduet... Eller om det bare ser rart ut??

Skrevet

Vindusfolie er jo veldig greit hvis du ønsker mye lys inn, men samtidig forhindre innsyn. Ellers kan plissegardiner være et alternativ. De finnes både med montering øverst i vinduet som gjør at de kun kan trekkes ned, og med feste både oppe og nede slik at du kan ha de hvor du vil i vinduet.

Skrevet

Soverommet mitt har direkte innsyn fra naboen og jeg har vindusfolie på hele vinduet. Plenty av lys kommer inn, men naboen kan ikke se inn. Jeg har ikke noe stort behov for å glane på bilen hans, så for meg funker det helt fint. Har du interesse av å beholde noe utsyn er det jo kanskje en mulighet å ta vindusfolie på nederste del av vinduen a la dette: http://vindufolie.no/shop.asp?pageID=11382&show=product&departmentID=1509&categoryID=2065&productID=6872

AnonymBruker
Skrevet

Plissegardin med svevende oppheng

Bilde

Vi har selv vindusfolie på nedre del. Blir veldig fint om du ikke velger et alt for krevende mønster :) Så kan du ha en hylle i vinduet akkurat der folien slutter der du har masse urter i slike :)

Skrevet

Plissegardin med svevende oppheng

Bilde

Vi har selv vindusfolie på nedre del. Blir veldig fint om du ikke velger et alt for krevende mønster :) Så kan du ha en hylle i vinduet akkurat der folien slutter der du har masse urter i slike :)

Det så veldig fint ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...