Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske stolt av meg selv og tenkte jeg ville dele det med dere :)

Til vinteren i år la jeg på meg 8 kg omtrent, pga en tung høst...

Jeg har aldri slanket meg "med vilje" før, men følte at nå måtte noe gjøres. Men ting tok tid og jeg visste ikke hvor jeg skulle begynne. Sjekket alle dietter i verden, men det er ingenting for meg. Jeg vil at vekta skal vare, og at jeg skal endre livsstil. Så målet var ikke å komme inn i bikinien til sommeren el.l. Målet var å bli sunn og frisk igjen. En sterk og stram kropp! Hadde ikke noe tidsfrist.

Med en gang snøen smeltet begynte jeg å sykle ca 2 mil 4-5 dager i uka. Jeg jogget litt innimellom, men fant ut at det ikke var noe for meg. Jeg trente litt styrke hjemme, men ikke mye. Noe knebøy, utfall, situps, armtrening med treningsstrikk o.l.

I vinter spiste jeg veldig mye, jeg elsker mat!! Og det gjør jeg fortsatt. Jeg vet SVÆRT lite om kosthold, flaut lite. Men jeg visste at porsjonene mine var for store. Jeg begynte å spise mindre porsjoner og forsynte meg kun en gang. Samme maten som tidligere. Det tok kort tid før kroppen min vant seg til det, og jeg nyter maten like mye som i vinter.

Noen fredager og de fleste lørdager koser jeg meg med litt ekstra, godteri, potetgull, is o.l. Elsker godteri :) Men merkelig nok har jeg ikke så lyst på godteri lenger og spiser mye mindre, selv når masse står på bordet. OG jeg har aldri dårlig samvittighet.

Jeg går svært sjeldent på vekta, men gjorde det i vinter og veide 83 kg!! Jeg er 183 cm høy, så har aldri vært TJUKK, men var utrent og slapp.

Jeg føler meg mye bedre nå, jeg har stramme lår, flat mage, mye mer utholdenhet. Og jeg overrasker meg selv stadig vekk med hvor mye jeg orker! Så jeg tenkte jeg kunne ta meg en tur på vekta igjen. Om jeg ikke hadde gått ned noe hadde ikke det hatt noe å si egentlig, for er veldig fornøyd med kroppen min nå! Og jammen har jeg gått ned 6 kg!! OG fått masse muskler!!

Ingen diett, ingen fabrilsk "snart bikini-sesong" opplegg. Kun sykling og litt mindre mat :) Så enkelt kan det være!

Jeg syns det er utrolig viktig å ikke tenke på at jeg skal være strl S eller XS el.l. Jeg syns det er viktig å ha en sunn og sterk kropp! Og det har jeg fått! Uten noen STORE forandringer egentlig! Ja, trening kan være noe dritt der og da, men etterpå, fy flate så bra jeg føler meg!! Og stolt over å nå nye høyder, sykle lengre, pushe meg selv! Gøy er det! Jeg har bedre selvfølelse, bedre forhold til sambo, sover bedre og har ekstra overskudd!

Ville bare dele min lille historie. Litt fordi jeg er stolt av meg selv og litt fordi jeg vil fortelle at det ikke trenger å være så innmari vanskelig å bli sunn og frisk igjen :)

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra å skryte!! Jeg vil også skryte litt, jeg har nemlig trent søndag, mandag, tirsdag, torsdag og i dag! Alle øktene har vært sats gruppetimer, noen gule og noen blå. Det har vært så gøy, fy søren mange flinke instruktører det finnes!

Skrevet

Wow!! Det er dritbra jobba! Jeg har hatt lyst til å trene ute i det siste, men det handler nok mest om at økonomien ikke tillater helsestudio... Timer kan være veldig gøy :) Bra du liker instruktørene, for det har masse å si!

Kos deg videre!!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned 6 kg på 2 mnd og er veldig fornøyd! Liker faktisk kroppen min nå :) eneste jeg har gjort er å skrive inn hva jeg spiser på vektklubben.no, og holde meg under anbefalt kcal, som for meg er 1600 kcal pr dag. spiser jeg over dette, trener jeg tilsvarende. Works like a charm!: D

Skrevet

Jeg har gått ned 6 kg på 2 mnd og er veldig fornøyd! Liker faktisk kroppen min nå :) eneste jeg har gjort er å skrive inn hva jeg spiser på vektklubben.no, og holde meg under anbefalt kcal, som for meg er 1600 kcal pr dag. spiser jeg over dette, trener jeg tilsvarende. Works like a charm!: D

Så flink du har vært! Liker tempoet. 6 kg på 2mnd høres veldig fornuftig ut :) På en måte kunne jeg ønske jeg klarte å telle kalorier, slik at jeg hadde litt mer kontroll. Men på en annen side er jeg litt glad for at jeg ikke kan det, har jo klart meg uten å telle også! Men man må gjøre det som passer for en selv :)

Jeg tok en helt sinnsyk sykkeltur for noen dager siden, en tur jeg aldri i verden hadde trodd jeg skulle klare, men søren heller, det gikk heelt fint! JA, jeg var dødssliten, men det var DEILIG! Og idag når jeg syklet igjen, var en tur som tidligere har vært ordentlig tøff, ikke så tøff allikevel! Er så godt å kjenne treningen på formen! Og ikke minst på selvfølelsen :)

AnonymBruker
Skrevet

Får skryte litt jeg også. Før var jeg stor, eller kanskje ikke stor, men slapp og utrent. Så begynte jeg med ishockey. Etter en sesong hadde jeg mista nesten 15kg. Jeg spiste en god del, men trente dobbelt så mye.

Denne sommeren bruker tiden på å sykle for å stramme inn resten. Gleder meg til neste sesong, det er bare så gøy og jeg tenker ikke på at jeg trener en gang.

• Liker 1
Skrevet

Får skryte litt jeg også. Før var jeg stor, eller kanskje ikke stor, men slapp og utrent. Så begynte jeg med ishockey. Etter en sesong hadde jeg mista nesten 15kg. Jeg spiste en god del, men trente dobbelt så mye.

Denne sommeren bruker tiden på å sykle for å stramme inn resten. Gleder meg til neste sesong, det er bare så gøy og jeg tenker ikke på at jeg trener en gang.

Åh, så bra! Lagsport er noe av det beste som finnes. Treningen føles som lek! Og den sosiale biten og, er fantastisk! Jeg trente lagsport i mange år, men kunne ikke lenger pga skade desverre. Tok meg lang tid å venne meg til å trene på egenhånd, det blir ikke det samme, men godt for det :) Også syns jeg det er så bra når man kan gå ned i vekt, uten å helt måtte gi opp den maten man er glad i!

Idag er det lørdag og jeg gleder meg til å kose meg med snop og film!! :popcorn:

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Drar opp denne igjen, fant ikke noen nyere skrytetråder når jeg søkte, og litt selvskryt er jo så BRA!

Jeg føler meg flott for tida, har trent tunge baseøvelser som markløft. knebøy og utfall og spist mindre karbohydrater. Rumpa har hevet seg et par hakk, lårene mine er markerte med sånne fine buer, og jeg begynner å se antydning til en litt mer markert mage også.

Har fortsatt mine dager hvor jeg ikke føler meg fin, men til syvende og sist VET jeg at jeg ser DRITdigg ut i trange jeans nå. Oh yes.

Dagens selvskryt fra meg, anonymt fordi det tok litt av underveis :P

Anonym poster: 6e0c810c0eb1452de15d10030832aa3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...