Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver og tester ut billigmerker fra matvarekjedene, siden jeg er en fattig student. Er først og fremst merket FirstPrice jeg er ute etter, og lurer på hva dere har testet av dette merket som er bra eller mindre bra?

Kan vel begynne selv..

Bleiene derifra er supre, og sønnen min på to år bruker de hver dag.

Våtserviettene derifra er også bra.

Truseinnleggene er bra.

Alt av frukt og grønt.

Hvitosten er god.

Te(earl grey) er god.

Tannbørstene er helt ok.

Kyllingkjøttdeigen er god.

Frokostblandingene er også gode.

Leverposteien dems er mindre god. Ok, nokså ekkel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig kjøttdeig og karbonadedeig er ok og jeg pleier ofte å kjøpe kjøtt i større stykker. På Kiwien min har de normalt sett mørbrad, ytrefilet og entrecote i stykker på rundt 700 gram. Disse er aboslutt brukbare.

Gulosten er som du sier god, og hvitløksbaguettene (fra frysedisken) er faktisk veldig gode.

Skrevet (endret)

Jeg bruker nesten bare First Price, og det jeg kjøper mye av er:

* Kjøttdeig

* Karbonadedeig

* Tørkerull

* Dopapir

* Håndsåpe

* Bind

* Hvitost

* Egg

* Kokt skinke

* Mais

* Kyllingkjøttdeig

* Kyllingfilétene

* Frukt og grønt

* Våtservietter

* Snytepapir

* Tannbørstene

* Makrell i tomat

Produkter jeg ikke kan spise, men som kjæresten liker:

* Fersk pizza med skinke og mild chili

* Sweet&Sour-saus

* Pastasaus

* Penne

* Makaroni

* Spaghetti

* Ris

* Tacolefser

Det som jeg ikke liker så godt:

* Shampo

* Balsam

* Dusjsåpe

* Ovnsbakt leverpostei

* Servelat

* Tacokrydder

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

Fra FP bruker vi:

Toalettpapir

Tørkerull

Q-tips

Sminkeservietter

Papirlommetørkler

Bananer

Entrecote/mørbrad

Kylling

Pytt i panne

Vårruller

Frossen laks (i stykker)

Te

Ost

Mais

Oppvaskmiddel

Kjøkkenkluter

Bomullspads

Alt til taco

Det jeg ikke liker fra FP er:

Sjampo

Balsam

Tannkrem

Bleier

Våtservietter

Tannbørstene

Skrevet

Jeg bruker nesten bare First Price, og det jeg kjøper mye av er:

* Kjøttdeig

* Karbonadedeig

* Tørkerull

* Dopapir

* Håndsåpe

* Bind

* Hvitost

* Egg

* Kokt skinke

* Mais

* Kyllingkjøttdeig

* Kyllingfilétene

* Frukt og grønt

* Våtservietter

* Snytepapir

* Tannbørstene

* Makrell i tomat

Produkter jeg ikke kan spise, men som kjæresten liker:

* Fersk pizza med skinke og mild chili

* Sweet&Sour-saus

* Pastasaus

* Penne

* Makaroni

* Spaghetti

* Ris

* Tacolefser

Det som jeg ikke liker så godt:

* Shampo

* Balsam

* Dusjsåpe

* Ovnsbakt leverpostei

* Servelat

* Tacokrydder

:eeeh: Hæ? tacokrydderet som er så godt! Vi kjøper heller FP enn det vanlige vi faktisk. Men smaken er jo forskjellig :)

Enig i alt det andre der, pluss tampongene er bra. Hold deg borte fra sausene de smaker ikke noe særlig, litt vannaktige.

Ellers er de grønne halvfabrikata pasta posene i FP (pasta di parma de heter?) veldig gode. (Men ganske usunne siden de inneholder palmeolje.)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Taco-tingene til FP inneholder også palmeolje, tror jeg.

Skrevet

:eeeh: Hæ? tacokrydderet som er så godt! Vi kjøper heller FP enn det vanlige vi faktisk. Men smaken er jo forskjellig :)

Jepp, tydeligvis. Jeg spiser kun tacokrydderet fra Santa Maria, eneste jeg liker. ;)

Skrevet

I motsetning til dere andre her synes jeg leverposteien er veldig god. I tillegg er det den som er "renest" innholdsmessig også.

generelt er fp anbefalt på ost og kjøtt og slikt. Det er ganske strenge regler som regulerer slikt i Norge, så man får ingenting som er dårlig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min elsker leverposteien! han syns den er den beste på smak. Orker ikke å ramse opp alt vi bruker som er bra, men det som er mindre bra er:

Gulost

Taco

Tannbørster

Gjest Rampunge
Skrevet (endret)

Oppvaskepulveret fra FP er ok. Jeg har begynt å teste ut litt. Landlord finnes på REMA 1000, der er i alle fall bleiene og tampongene ok.

Endret av Rampunge
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil i hvert fall anbefale Landlord bleier (de er i tillegg svanemerkede), Landlord bind og truseinnlegg samt Landlord håndsåpe. :)

AnonymBruker
Skrevet

Har FP KJØTTDEIG?? det har jeg aldri sett, det skal jeg lete etter!

Skrevet

Har FP KJØTTDEIG?? det har jeg aldri sett, det skal jeg lete etter!

Jepp, har 700 gram for 47 eller 49 kr om jeg husker riktig. Akkurat nå som de har satt ned nøkkelhullproduktene på Kiwi så koster svinekjøttdeig fra Gilde litt mindre pr kilo enn FP, bare sånn til info. ;)

• Liker 1
Skrevet

Er det noen som har testet Coop-kjeden sine billigprodukter da? Hadde vært fint å få innspill på disse :)

Det jeg liker fra Coop så langt er:

Gulosten

Truseinnlegg

Frukten

Kjøttdeigen

Div hermetikk type Grovkuttet tomat

Pluss-jusen er også god syns jeg :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det meste jeg har prøvd har vært bra nok fra billigmerkene, med unntak av ketchup og ost.

Det jeg alltid kjøper istedet for dyrere merker er FP fryst kyllingfilet og biltema oppvasktabletter.

Gjest Applestore
Skrevet

Vi bruker en del FirstPrice. Det går i taco ting, kjøttdeig, bananer, svinekoteletter og typen spiser rekene derifra :)

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med oppvaskemaskinpulver fra Landlord :) Finnes på Rema1000

Skrevet

Vi bruker mye disse billigproduktene og er veldig fornøyde :)

First Price som er bra:

- kyllingfilet

- kokt skinke

- kjøttdeig

- mais

- bleier - beste bleiene jeg har prøvd

- baconcrisp potetgull

- italiensk salat

- fiskekaker

Det vi bruker mest er coop og extra sine produkter, her liker vi godt:

- gulost

- kaviar

- mais

- baconost

- servelat og kokt skinke

- kjøttpølsene

- "farrisen"

- pizzaen - helt ok til billigpizza å være

- håndsåpe, shampo og balsam

- våtservietter

- sausene

Det var noe av det, synes begge har mange gode produkter som er bedre enn andre.

Gjest Naenia
Skrevet

Vi bruker mye av Coop sine produkter, Extra, Landlord og Solvinge. Og Nordfjord kjøttdeig (tror jeg det er, Rema som har det).

FPs sminkeservietter fikk jeg store utslett av, men vet om andre som trives godt med dem.

Vi pleier å kjøpe nedfryste kyllingfileter fra Solvinge eller Coop, en av fem har kanskje en liten centimeter som må kuttes bort fordi den ser rar ut, men ellers er det jo kylling! Og så så mye billigere det er enn andre merker, da!

AnonymBruker
Skrevet

Vi pleier å kjøpe nedfryste kyllingfileter fra Solvinge eller Coop, en av fem har kanskje en liten centimeter som må kuttes bort fordi den ser rar ut, men ellers er det jo kylling! Og så så mye billigere det er enn andre merker, da!

Etter at jeg fant ut at Solvinge-produktene produseres av Norsk Kylling på Støren, ble jeg så kvalm at jeg ikke har klart å spise det siden. Greit, jeg er student, men jeg NEKTER å støtte den næringa der! Ikke bare behandler de kyllingen dårlig, men også arbeiderne OG naturen. Her snakker vi etseskadede dyr som slaktes og selges, utenlandske arbeidere som jobber mandag-søndag opptil 16 timer i strekk uten overtidsbetaling eller noe arbeidervern, og i tillegg så dumper de kyllingavfallet rett i den vernede lakseelven Gaula. Makan til råtten bedrift skal man lete lenge etter.

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.6849961

http://www.adressa.no/nyheter/dokument/article975898.ece

Fikk du lyst på kylling fra Solvinge nå, eller? Uansett hvor dårlig råd jeg har, så kommer jeg aldri til å spise det der :(

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...