Daiquiry Skrevet 29. januar 2010 #1 Del Skrevet 29. januar 2010 Det hadde vært kjekt å høre hvordan det går med dere. Jeg er på dag 9 og har ikke røykt i hele dag, er veldig glad og stolt av meg selv. Jeg har overhodet ikke lyst på røyk og tenker ikke på, selv etter lunsj. Jeg har satt røykeslutt datoen til 1 februar, men det ser ut til at jeg slutter før. Det eneste minuset er at jeg blir kvalm av pillen om morgenen, men det får jeg bare holde ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_katt Skrevet 29. januar 2010 #2 Del Skrevet 29. januar 2010 jeg går på champix,er på brett nr.2 (1mg tabletter) Ble også kvalm om jeg ikke spiste før jeg tok tabletten. For meg var det andre bivirkninger som var værre enn kvalmen. Jeg har nå vært røykfri siden 13 januar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daiquiry Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 29. januar 2010 Så flink du er! Hvilke andre bivirkninger har du hatt da??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Illiya Skrevet 29. januar 2010 #4 Del Skrevet 29. januar 2010 Ja, jeg går på champix! Har hatt en sprekk denne uka, men ellers har det gått veldig bra. Er i 5. røykfrie uke nå, med unntak av sprekken. Jeg laget forresten en tråd selv, så her har du flere erfaringer: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...=458332&hl= Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 30. januar 2010 #5 Del Skrevet 30. januar 2010 Det var jeg som var Gjest_katt.(gadd ikke logge meg inn da ) Bivirkninger så langt : *Luft i magen ,herrigud til fising /raping-flauut og ikke minst vondt! Men tar nå fennikel og det hjelper +kutta ut melk og vanlig brød. *Smaksansen har klikka! Kaffen smaker skit ,samme for te.Brun ost smaker som brent aske uten at jeg vet hvorfor. Kjøttdeig =jeg kaster opp av lukten. Vanlig vann smaker som ren klor. Mange andre matretter som jeg vanligvis elsker må jeg holde meg unna da de smaker pyton eller lukter pyton. *humøret ,fortsatt hissig som en veps til tider.Trodde først det var pga røkesuget/abstinenser men nå har jeg faktisk ikke lyst på røyk eller liker smaken og lukta av røyken-men er hissig ofte-Legen sier det mest sansynlig kommer av champix'en. De første 4ukene på champix var ok,uke 5 fikk jeg en helvettes depresjon som nesten fikk meg innlagt og fratatt champix-Men jeg er sta og nekta å gi fra meg champix'en. (lang historie gjort kort-er lungesyk og MÅ slutte med røyken) *merklig type hodepine,stikker i venstre tinning og inn i øyet sån plutselig. *drømmer fortsatt,men jeg liker drømmene da de ikke er skumle så denne bivirkningen vil jeg "beholde" *treeeeeeeeeeeg mage (grynt) selv med ekstra "push" og vann inntak osv. *smerter i brystet. Skikkelig stikk smerter som har vart en stund nå.Har hatt sjekk av hjerte tidligere og vet at dette ikke kommer pga hjerteproblemer.Men ubehagelig *Søvnløshet/trøtthet. Var først utrolig trøtt i ca 3-4 uker.Så plutselig fikk jeg ikke sove i det hele tatt.Til slutt måtte jeg ta sovetabletter,men nå har dette snudd igjen og jeg sovner fort igjen. *Svetting om natta-våkner av at jeg koker (nei ikke overgangsalder ) må av med dyna og opp med vinduet enda mer,selv i -15C ....Gubben sier jeg er gal Før champix start har jeg vært en frysepinne av de værste.Sov med elektr.varmeteppe,tykk dobbeldyne,fleeceteppe og klær men var fortsatt kald. Nå skifter det helt og jeg svetter fælt. Dessuten fryser jeg og svetter jeg om hverandre på dagtid. *synsforstyrrelser av og på-disse er ikke vonde eller noe,kun rare prikker som fyker rundt i synsfeltet av og til Hmm husker ikke mer akkurat nå Men selv med alle disse rare og til dels vonde bivirkninger ville jeg ikke kutta ut champixen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daiquiry Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 3. februar 2010 Oj...det var mange bivirkninger...Skjønner ikke hvordan du klarer å holde ut, jeg da...men du veldig flink! Hvor langt i kuren er du kommet? Jeg er i min tredje uke, har ikke røykt siden helgen og har ikke lyst på i det hele tatt, så det er veldig enkelt. Men jeg blir veeeldig kvalm om morgenen, men jeg skal ikke gi meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 3. februar 2010 #7 Del Skrevet 3. februar 2010 takk for skryt eneste grunnen til at jeg holder ut,jeg er sta og skal slutte med den dritten Har nå brukt opp et helt brett,0,5mg og 1mg tabletter (28dager) ,er på brett nr.2 på dag 7. Gassen som var ekstreeeemt plagsom har nå "Lettet" og jeg har nesten normal størrelse på magen igjen haha. Uke 3? Fliiink du er også. Å være kvalm er pyton! Tar du tabletten uten med eller med mat? Har du hørt om legen kan gi noen gode råd mot kvalmen,kvalmestilendes kanskje? Når jeg kjenner røyklukt så rynker jeg på nesa-det lukter ikke slik som røyken gjorde før og jeg er såå glad for at røyk lukter dritt! = aldri mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Rita_* Skrevet 4. februar 2010 #8 Del Skrevet 4. februar 2010 Hei, jeg har sluttet ved å bruke Champix tablettene. Virket perfekt på meg. Røykte de 2 første ukene slik det ble foreskrevet og sluttet da helt av. Trodde jeg skulle få abstinenser og at jeg bare kom til å tenke på sigaretter hele dagen, men nei det uteble totalt. Jeg til og med "glemte ut" at jeg ville ta meg en røyk. Følte ikke noe sug, tenkte ikke på røyk i det hele tatt. Brukte tablettene som sagt 2 uker mens jeg røykte og i 3 uker etter at jeg sluttet å røyke. Følte ikke at jeg trengte å bruke de lengre siden jeg ikke hadde problemer med å ikke røyke. Har nå vært røykfri siden 1. april 2009 MEN, og nå kommer det et stort MEN, jeg har lagt på meg 15 kilo etter at jeg sluttet å røyke!!! Mitt problem er at jeg har byttet ut røyken med mat, snacks og godterier. og nå føler jeg meg trist, lei og deprimert pga at jeg er overvektig. Ja, jeg vet at det er min egen feil, og ja, jeg har selv stappet alt inn i munnen. Ingen tvang meg til å gjøre det. Er klar over det, men det som er det dumme med det hele er at dette begynte i det små og det ble fort en vane å stappe i seg noe. For uansett hvordan en vender og vrir på det, når en har vært slave av noe så lenge som jeg har vært og plutselig stopper med det, da vil en automatisk søke en erstatning. Nå må jeg begynne på ny, for enda en avhengighet må bekjempes. De kiloene MÅ av igjen for jeg blir bare mer og mer deprimert. Tenkte å gå til legen for å få hjelp. Grunnen til det er at jeg faktisk har fått eplefigur og har en enormt stor mage til å være kvinne. Har aldri visst at jeg hadde eplefasong, fordi jeg alltid har vært slank og magen flat. Problemet med eplefasong er alt det farlige fettet som samler seg i magen rundt organene. Normalt sett er det menn som får dette, men pga mye stress har det meste lagt seg rundt magen hos meg. Har prøvd flere forskjellige kurer og gått ned 6-7 kg, men la de fort på meg igjen. Har gjort dette 4 ganger nå og jeg begynner å bli lei av meg selv fordi jeg ikke klarer å få det til. Hva jeg skal si nå høres kanskje helt desperat og sykt ut for mange, men jeg har bestemt meg for å gå til legen og spør om å få en resept på slankepiller, de virker akkurat på samme vis som Champix. Får jeg det ikke vurderer jeg å begynne å røyke igjen for å bli kvitt kiloene. Vil heller være en røyker og slank enn å være en tjukk ikke-røyker!!! Noen som vet noe som virker mot abnormal søthunger og overspsisning? Jeg er hele tiden sulten, føler ikke noen metthetsfølelse. Når jeg feks har spist middag ( og jeg spiser da en stor porsjon) har jeg lyst på masse søtsaker og dritt rett etter middagen. Kan bare fortsette å hive i meg. Føler ikke at det er en stopp i magen. Blir så fortvilet over dette fordi det tar over i hverdagen. Jeg tenker på mat og snacks hele dagen. Slik har det aldri vært før, jeg hadde et helt normalt forhold til mat og tenkte egentlig aldri over slike ting som jeg gjør nå. Føler meg som en gris slik jeg stapper i meg. Vil så gjerne at denne følelsen forsvinner og at jeg får tilbake både humøret og kroppen jeg hadde tidligere. Help me 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_wenche_* Skrevet 4. februar 2010 #9 Del Skrevet 4. februar 2010 Hei, jeg har sluttet ved å bruke Champix tablettene. Virket perfekt på meg. Røykte de 2 første ukene slik det ble foreskrevet og sluttet da helt av. Trodde jeg skulle få abstinenser og at jeg bare kom til å tenke på sigaretter hele dagen, men nei det uteble totalt. Jeg til og med "glemte ut" at jeg ville ta meg en røyk. Følte ikke noe sug, tenkte ikke på røyk i det hele tatt. Brukte tablettene som sagt 2 uker mens jeg røykte og i 3 uker etter at jeg sluttet å røyke. Følte ikke at jeg trengte å bruke de lengre siden jeg ikke hadde problemer med å ikke røyke. Har nå vært røykfri siden 1. april 2009 MEN, og nå kommer det et stort MEN, jeg har lagt på meg 15 kilo etter at jeg sluttet å røyke!!! Mitt problem er at jeg har byttet ut røyken med mat, snacks og godterier. og nå føler jeg meg trist, lei og deprimert pga at jeg er overvektig. Ja, jeg vet at det er min egen feil, og ja, jeg har selv stappet alt inn i munnen. Ingen tvang meg til å gjøre det. Er klar over det, men det som er det dumme med det hele er at dette begynte i det små og det ble fort en vane å stappe i seg noe. For uansett hvordan en vender og vrir på det, når en har vært slave av noe så lenge som jeg har vært og plutselig stopper med det, da vil en automatisk søke en erstatning. Nå må jeg begynne på ny, for enda en avhengighet må bekjempes. De kiloene MÅ av igjen for jeg blir bare mer og mer deprimert. Tenkte å gå til legen for å få hjelp. Grunnen til det er at jeg faktisk har fått eplefigur og har en enormt stor mage til å være kvinne. Har aldri visst at jeg hadde eplefasong, fordi jeg alltid har vært slank og magen flat. Problemet med eplefasong er alt det farlige fettet som samler seg i magen rundt organene. Normalt sett er det menn som får dette, men pga mye stress har det meste lagt seg rundt magen hos meg. Har prøvd flere forskjellige kurer og gått ned 6-7 kg, men la de fort på meg igjen. Har gjort dette 4 ganger nå og jeg begynner å bli lei av meg selv fordi jeg ikke klarer å få det til. Hva jeg skal si nå høres kanskje helt desperat og sykt ut for mange, men jeg har bestemt meg for å gå til legen og spør om å få en resept på slankepiller, de virker akkurat på samme vis som Champix. Får jeg det ikke vurderer jeg å begynne å røyke igjen for å bli kvitt kiloene. Vil heller være en røyker og slank enn å være en tjukk ikke-røyker!!! Noen som vet noe som virker mot abnormal søthunger og overspsisning? Jeg er hele tiden sulten, føler ikke noen metthetsfølelse. Når jeg feks har spist middag ( og jeg spiser da en stor porsjon) har jeg lyst på masse søtsaker og dritt rett etter middagen. Kan bare fortsette å hive i meg. Føler ikke at det er en stopp i magen. Blir så fortvilet over dette fordi det tar over i hverdagen. Jeg tenker på mat og snacks hele dagen. Slik har det aldri vært før, jeg hadde et helt normalt forhold til mat og tenkte egentlig aldri over slike ting som jeg gjør nå. Føler meg som en gris slik jeg stapper i meg. Vil så gjerne at denne følelsen forsvinner og at jeg får tilbake både humøret og kroppen jeg hadde tidligere. Help me Har ikke noe godt råd til deg, vil bare fortelle at jeg opplever det samme som deg. Sluttet brått å røyke for 4 mnd siden, og har gått opp 12 kg. Prøver å unngå søtsaker, men jeg spiser hele tiden. Får snart ikke på meg klærne mine, og nekter å kjøpe nye. Gruer meg til sommeren med denne kroppen her. Jeg klarte jo å slutte å røyke, hvorfor klarer jeg ikke å slutte å spise så mye. Åpner jeg en sjokolade hiver jeg den i meg omtrent som jeg er desperat. Om noen har noen gode råd er de velkomne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 4. februar 2010 #10 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Sukk jeg vet såååå godt hva du snakker om Rita..Her går det i et evig sukker (helst sjokolade) sug.Men bruker mye tyggis da jeg fortsatt er rastløs som fy. Hadde en periode hvor jeg ikke kunne bli mett liksom-det er en bivirking av champix OG røykeslutt trur jeg. Nå har dette stappe-i-seg-alt-mulig-rart-som-er-søtt- gitt seg litt her OG jeg har lagt på meg --urk! Men en ting av gangen! VI er KVITT Røyken ikke sant!?? Hurra for oss og de kiloene kan vi få av oss seinere.Roma ble ikke bygd på en dag damer (og herrer) Jeg har som sagt tyggis og tygger en pakke om dagen-hjelper meg dessuten har jeg kun tillatt meg en sjokis (liten en seff ) pr.dag Heller 4 kg ,10 kg eller 15 kg for mye enn å røyke meg i hjel.Kiloene kan jeg jobbe med seinere. Kontakt legen deres og forklar problemet. Forbrenninga går ned med ca 10% i en periode og da kommer kiloene på.Linker litt til fakta om røykeslutt osv HER Endret 4. februar 2010 av Kårky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juli 2010 #11 Del Skrevet 17. juli 2010 Forbrenninga går ned med ca 10% i en periode og da kommer kiloene på.Linker litt til fakta om røykeslutt osv HER Setmmer egentlig dette? Jeg trodde det var en myte. Jeg trodde man la på seg fordi mange erstattet røyken med godis og snacks. Hva stemmer egentlig? Er sykelig overvektig fra før av, og hver eneste gram teller for min del. any one? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juli 2010 #12 Del Skrevet 17. juli 2010 Hei. Jeg brukte champix i 6 uker totalt. Da orket jeg de ikke lenger. De to siste av de ukene trappet jeg ned på de. Tok bare en tablett om dagen og så sluttet jeg. Orket ikke den jævla gassen i magen og all fisingen. Helt tragisk :-) Kvalm om morgenen. Humørsvingninger... vet ikke om det var tablettene eller generelt pga røykestoppen. Ble mer lei meg enn normalt når ting skar seg. Vært røykfri nå i snart 4 mnd :-) Uten hjelpemidler, kjempestolt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 17. juli 2010 #13 Del Skrevet 17. juli 2010 Hei, jeg har sluttet ved å bruke Champix tablettene. Virket perfekt på meg. Røykte de 2 første ukene slik det ble foreskrevet og sluttet da helt av. Trodde jeg skulle få abstinenser og at jeg bare kom til å tenke på sigaretter hele dagen, men nei det uteble totalt. Jeg til og med "glemte ut" at jeg ville ta meg en røyk. Følte ikke noe sug, tenkte ikke på røyk i det hele tatt. Brukte tablettene som sagt 2 uker mens jeg røykte og i 3 uker etter at jeg sluttet å røyke. Følte ikke at jeg trengte å bruke de lengre siden jeg ikke hadde problemer med å ikke røyke. Har nå vært røykfri siden 1. april 2009 MEN, og nå kommer det et stort MEN, jeg har lagt på meg 15 kilo etter at jeg sluttet å røyke!!! Mitt problem er at jeg har byttet ut røyken med mat, snacks og godterier. og nå føler jeg meg trist, lei og deprimert pga at jeg er overvektig. Ja, jeg vet at det er min egen feil, og ja, jeg har selv stappet alt inn i munnen. Ingen tvang meg til å gjøre det. Er klar over det, men det som er det dumme med det hele er at dette begynte i det små og det ble fort en vane å stappe i seg noe. For uansett hvordan en vender og vrir på det, når en har vært slave av noe så lenge som jeg har vært og plutselig stopper med det, da vil en automatisk søke en erstatning. Nå må jeg begynne på ny, for enda en avhengighet må bekjempes. De kiloene MÅ av igjen for jeg blir bare mer og mer deprimert. Tenkte å gå til legen for å få hjelp. Grunnen til det er at jeg faktisk har fått eplefigur og har en enormt stor mage til å være kvinne. Har aldri visst at jeg hadde eplefasong, fordi jeg alltid har vært slank og magen flat. Problemet med eplefasong er alt det farlige fettet som samler seg i magen rundt organene. Normalt sett er det menn som får dette, men pga mye stress har det meste lagt seg rundt magen hos meg. Har prøvd flere forskjellige kurer og gått ned 6-7 kg, men la de fort på meg igjen. Har gjort dette 4 ganger nå og jeg begynner å bli lei av meg selv fordi jeg ikke klarer å få det til. Hva jeg skal si nå høres kanskje helt desperat og sykt ut for mange, men jeg har bestemt meg for å gå til legen og spør om å få en resept på slankepiller, de virker akkurat på samme vis som Champix. Får jeg det ikke vurderer jeg å begynne å røyke igjen for å bli kvitt kiloene. Vil heller være en røyker og slank enn å være en tjukk ikke-røyker!!! Noen som vet noe som virker mot abnormal søthunger og overspsisning? Jeg er hele tiden sulten, føler ikke noen metthetsfølelse. Når jeg feks har spist middag ( og jeg spiser da en stor porsjon) har jeg lyst på masse søtsaker og dritt rett etter middagen. Kan bare fortsette å hive i meg. Føler ikke at det er en stopp i magen. Blir så fortvilet over dette fordi det tar over i hverdagen. Jeg tenker på mat og snacks hele dagen. Slik har det aldri vært før, jeg hadde et helt normalt forhold til mat og tenkte egentlig aldri over slike ting som jeg gjør nå. Føler meg som en gris slik jeg stapper i meg. Vil så gjerne at denne følelsen forsvinner og at jeg får tilbake både humøret og kroppen jeg hadde tidligere. Help me Tilskudd av sporstoffet zink skal hjelpe mot søthunger...likedan kanel! kanel regulerer iallefall blodsukkeret.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eva Skrevet 3. oktober 2010 #14 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hei Rita - og andre som har opplevd vektøking. Jeg la på meg 10 kg sist jeg sluttet å røyke (2002), MEN det var fordi jeg begynte å spise og spise og spise... Sprak med røyken etter 7 år som røykfri, og begynte å røyke igjen for godt et år siden. Gikk bare ned 1 kg det første halve år. Her i mars sluttet jeg å røyke igjen og klarte å holde meg 2,5 måned. I den periode gikk jeg ned 4-5 kg fordi jeg la min livsstil om. Jeg har kuttet ut alt av melk/melkeprodukter, gluten og sukker. Har pr i dag gått ned 13 kg. Fordelen ved å kutte ut disse ting er i tillegg til vekttap, at alt av søthunger og grovspiseri/overspiseri forsvinner i løpet av den første uke. All sykelig fokus på mat forsvinner altså, så kan varmt anbefales. Er nå i gang med Champix, så håper jeg lykkes denne gang. Har av og til litt kvalme noen få minutter, ellers ingen bivirkninger i det hele tatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #15 Del Skrevet 3. oktober 2010 Har lest at man ikke kan ta Champix hvis man er tungsindig fra før. Derfor tror jeg at jeg må holde meg unna. Er det noen andre alternativer man kan ta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanja Skrevet 10. februar 2011 #16 Del Skrevet 10. februar 2011 Det var jeg som var Gjest_katt.(gadd ikke logge meg inn da ) Bivirkninger så langt : *Luft i magen ,herrigud til fising /raping-flauut og ikke minst vondt! Men tar nå fennikel og det hjelper +kutta ut melk og vanlig brød. *Smaksansen har klikka! Kaffen smaker skit ,samme for te.Brun ost smaker som brent aske uten at jeg vet hvorfor. Kjøttdeig =jeg kaster opp av lukten. Vanlig vann smaker som ren klor. Mange andre matretter som jeg vanligvis elsker må jeg holde meg unna da de smaker pyton eller lukter pyton. *humøret ,fortsatt hissig som en veps til tider.Trodde først det var pga røkesuget/abstinenser men nå har jeg faktisk ikke lyst på røyk eller liker smaken og lukta av røyken-men er hissig ofte-Legen sier det mest sansynlig kommer av champix'en. De første 4ukene på champix var ok,uke 5 fikk jeg en helvettes depresjon som nesten fikk meg innlagt og fratatt champix-Men jeg er sta og nekta å gi fra meg champix'en. (lang historie gjort kort-er lungesyk og MÅ slutte med røyken) *merklig type hodepine,stikker i venstre tinning og inn i øyet sån plutselig. *drømmer fortsatt,men jeg liker drømmene da de ikke er skumle så denne bivirkningen vil jeg "beholde" *treeeeeeeeeeeg mage (grynt) selv med ekstra "push" og vann inntak osv. *smerter i brystet. Skikkelig stikk smerter som har vart en stund nå.Har hatt sjekk av hjerte tidligere og vet at dette ikke kommer pga hjerteproblemer.Men ubehagelig *Søvnløshet/trøtthet. Var først utrolig trøtt i ca 3-4 uker.Så plutselig fikk jeg ikke sove i det hele tatt.Til slutt måtte jeg ta sovetabletter,men nå har dette snudd igjen og jeg sovner fort igjen. *Svetting om natta-våkner av at jeg koker (nei ikke overgangsalder ) må av med dyna og opp med vinduet enda mer,selv i -15C ....Gubben sier jeg er gal Før champix start har jeg vært en frysepinne av de værste.Sov med elektr.varmeteppe,tykk dobbeldyne,fleeceteppe og klær men var fortsatt kald. Nå skifter det helt og jeg svetter fælt. Dessuten fryser jeg og svetter jeg om hverandre på dagtid. *synsforstyrrelser av og på-disse er ikke vonde eller noe,kun rare prikker som fyker rundt i synsfeltet av og til Hmm husker ikke mer akkurat nå Men selv med alle disse rare og til dels vonde bivirkninger ville jeg ikke kutta ut champixen Hei. Jeg lurer på dette med denne depresjonen du opplevde. Er selv på 6 uke og føler meg fryktelig deppa, lurer på om det er Champixen. Gikk denne depresjonen gradvis over? Lykke til videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 10. februar 2011 #17 Del Skrevet 10. februar 2011 den gikk over ja,men jeg hadde familie rundt meg som passet på..Var på nippet til å få fullstending tilt ! Da fant jeg ut at nå var på tide å redusere,så jeg delte den 1gram pillen i 2 og tok en halv pr dag . Dette fortsatte jeg med i nesten 1.5måned. I dag har jeg vært røykfri i 1 år og 29dager. Jeg har ikke røyket 15760 røyk og har derfor spart 59226,70kroner.Dessuten har jeg "tjent" 54 dager ekstra å leve fordi jeg har sluttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå