Gå til innhold

Latterlige antirøykfanatikere

Anbefalte innlegg

Skrevet

For da blir han sur.

Men da mener du jo det egentlig ikke. Hadde du virkelig ment at man har rett til å stille den typen krav til livsledsageren sin ville du jo ikke vært sammen med han lenger når han velger å ikke godta kravet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bianca26
Skrevet

Men da mener du jo det egentlig ikke. Hadde du virkelig ment at man har rett til å stille den typen krav til livsledsageren sin ville du jo ikke vært sammen med han lenger når han velger å ikke godta kravet.

vil jo ikke at han skal dumpe meg fordi han syns jeg er vanskelig.

Skrevet

vil jo ikke at han skal dumpe meg fordi han syns jeg er vanskelig.

Vel, da har du tydeligvis overveid det og funnet ut at du heller vil leve med han selv om han røyker enn å ta sjansen på å leve uten han, det er ditt valg og da er det bare til å leve med det. Den typen krav funker sjeldent godt i forhold.

Gjest Bianca26
Skrevet

Vel, da har du tydeligvis overveid det og funnet ut at du heller vil leve med han selv om han røyker enn å ta sjansen på å leve uten han, det er ditt valg og da er det bare til å leve med det. Den typen krav funker sjeldent godt i forhold.

Jeg har forsøkt å kreve det en gang, men da var jeg full Og han ble forbanna. Etter det har jeg ikke sagt noe.

Skrevet

Jeg har forsøkt å kreve det en gang, men da var jeg full Og han ble forbanna. Etter det har jeg ikke sagt noe.

Still et ultimatum, dersom det er viktig for deg. Han vil uansett ikke angre det når han har sluttet, og du får svar på om han velger røyken over deg.

Skrevet

Hva er viktigst for deg? Kjæresten din eller at du vil ha en røykfri kjæreste? Er du klar for å finne en ny?

Jeg ville nok ikke stilt dette ultimatumet uten å være klar for å ofre noe.

Jeg hadde nok aldri greid å slutte bare fordi noen sa jeg måtte. Mulig jeg hadde greid å begynt å lyve om å slutte..

Men dette er faktisk ikke så lett som det virker for ikke-røykere. Det krever en veldig stor omstilling, som man ikke greier å bli klar for bare på grunn av press fra utsiden.

Skrevet

Om mannen din røykte før du ble sammen med han, så skjønner jeg virkelig ikke hvorfor du klager på røykingen hans. Du har selv valgt å gå inn i et forhold med en røyker..

Gjest Anjelika
Skrevet

Still et ultimatum, dersom det er viktig for deg. Han vil uansett ikke angre det når han har sluttet, og du får svar på om han velger røyken over deg.

Noen røykere vil nok mislike så sterkt å få stilt det ultimatumet (eller eventuelt ikke klare å leve opp til kravet) at det faktisk satt på spissen fort kan bli slik at han velger røyken over kjæresten.

Skrevet

vet om flere som har prøvd denne taktikken, og da ender h*n opp med å smugrøyke i stedet...en røyker må virkelig ville å slutte av egne motiver; alle vet jo fordelene ved å være ikke-røyker, men det dessverre ikke så lett. jeg har ikke stor tro på å stille ultimatum.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Noen røykere vil nok mislike så sterkt å få stilt det ultimatumet (eller eventuelt ikke klare å leve opp til kravet) at det faktisk satt på spissen fort kan bli slik at han velger røyken over kjæresten.

Ja, eller at han velger friheten fremfor noen som forsøker å diktere hvordan han skal leve. Skjønner ikke vitsen med å bruke ultimatum uansett, det er jo bare å be om at det skal bli slutt sånn som jeg ser det. Hvem vil være sammen med noen som forsøker å kontrollere dem, egentlig?

Gjest Rosemor
Skrevet (endret)

Jeg tenkte på denne tråden i dag, da jeg satt i bilen min inne i et parkeringshus.

Bilen min sto bare noen få meter fra en av inngangsdørene til senteret, og litt unna kom en røyker og fyrte opp en sigarett, han sto ved siden av et askebeger, så det var en røykesone.

Jeg hadde vinduet på bilen åpent, og jeg kjente ikke lukten fra sigaretten i det hele tatt, det luktet for mye av eksos der inne (naturlig nok).

Like etter at røykeren tente opp røyken, kom det to kvinner med barn i barnevogn. Da de gikk forbi røykeren, begynte de å snakke høylydt om hensynsløse røykere, og stilte seg demonstrativt utenfor inngangsdøren (ca 10-15 m unna askebegeret) mens de fortsatte å klage.

Der sto de altså Inne i et parkeringshus, og det var så ille for dem at det sto en røyker der, at de var villige til å utsette barna sine for flere minutter med eksos og andre avgasser fra biler, bare for å klage.

Da røykeren var ferdig med sigaretten, satte han seg inn i en bil, og kjørte ut, og da gikk kvinnene også inn i senteret.

Endret av Rosemor
Skrevet

Jeg tenkte på denne tråden i dag, da jeg satt i bilen min inne i et parkeringshus.

Bilen min sto bare noen få meter fra en av inngangsdørene til senteret, og litt unna sto en røyker ved siden av et askebeger.

Jeg hadde vinduet på bilen åpent, og jeg kjente ikke lukten fra sigaretten i det hele tatt, det luktet for mye av eksos der inne (naturlig nok).

Mens røykeren sto der borte ved askebegeret, kom det to kvinner med barn i barnevogn. De de gikk forbi røykeren, begynte de å snakke høylydt om hensynsløse røykere, og stilte seg demonstrativt utenfor inngangsdøren (ca 10-15 m unna askebegeret) mens de fortsatte å klage.

Der sto de altså Inne i et parkeringshus, og det var så ille for dem at det sto en røyker der, at de var villige til å utsette barna sine for flere minutter med eksos og andre avgasser fra biler, bare for å klage.

Da røykeren var ferdig med sigaretten, satte han seg inn i en bil, og kjørte ut, og da gikk kvinnene også inn i senteret.

Dette er et godt eksempel på det som er poenget med denne tråden.

Gjest Rosemor
Skrevet (endret)

Dette er et godt eksempel på det som er poenget med denne tråden.

Det var min tanke også. :)

Det var nettopp fanatismen trådstarter var ute etter, og dette så jeg på som et eksempel på nettopp fanatisme.

Endret av Rosemor
Gjest Bianca26
Skrevet

Om mannen din røykte før du ble sammen med han, så skjønner jeg virkelig ikke hvorfor du klager på røykingen hans. Du har selv valgt å gå inn i et forhold med en røyker..

Jeg ble da vitterlig sammen med han ikke røyken hans..

Skrevet

onde onde Larsern, tenk å prøve å lure bianca sånn :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok ikke stilt dette ultimatumet uten å være klar for å ofre noe.

Jeg hadde nok aldri greid å slutte bare fordi noen sa jeg måtte. Mulig jeg hadde greid å begynt å lyve om å slutte..

Men dette er faktisk ikke så lett som det virker for ikke-røykere. Det krever en veldig stor omstilling, som man ikke greier å bli klar for bare på grunn av press fra utsiden.

If there's something you don't like, change it. If you can't change it, change your attitude.

Skrevet (endret)

jeg vet iallfall at hver gang jeg går inn i/ser denne tråden, får jeg lyst på en ny røk..

edit: så fine vi var på det da. Røyk!

Endret av cyanid
Skrevet

Jeg ser fram til den dagen røykere slutter å dra inn alkohol, overvekt og misbruk i diskusjonen, i et forsøk på å ufarliggjøre sin uvane og flytte fokus. Først da gpr det an å se om det er mulig for folk å ta ansvar for sitt eget valg, som tross alt har store konsekvenser for andre. Du kommer ikke unna det faktum at en eneste sigg er 1000 toksiske stoffer for en spottpris, som er årsak til dødelig lungesykdom, astma, allergi, gir økt risiko for krybbedød, lav fødselsvekt, prematur fødsel, nedsatt immunforsvar og en hel haug andre ting. Et glass vin, pizzakvelder eller sjokkis på innerlomma i modearte mengder gir ikke dette. Men en røyj vil alltid skade. Uansett. Hvor som helst. Og når mennesker kan ta asnvar for det, uten alle unnskyldningene, ja det er det håp.

Det ble gjort beregninger i USA på hvor mye en røykpakke må koste for at det skal dekke helsekostnadene som røyking påfører røykeren og alle andre; 80 dollar per pakke.....

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser fram til den dagen røykere slutter å dra inn alkohol, overvekt og misbruk i diskusjonen, i et forsøk på å ufarliggjøre sin uvane og flytte fokus. Først da gpr det an å se om det er mulig for folk å ta ansvar for sitt eget valg, som tross alt har store konsekvenser for andre. Du kommer ikke unna det faktum at en eneste sigg er 1000 toksiske stoffer for en spottpris, som er årsak til dødelig lungesykdom, astma, allergi, gir økt risiko for krybbedød, lav fødselsvekt, prematur fødsel, nedsatt immunforsvar og en hel haug andre ting. Et glass vin, pizzakvelder eller sjokkis på innerlomma i modearte mengder gir ikke dette. Men en røyj vil alltid skade. Uansett. Hvor som helst. Og når mennesker kan ta asnvar for det, uten alle unnskyldningene, ja det er det håp.

Det ble gjort beregninger i USA på hvor mye en røykpakke må koste for at det skal dekke helsekostnadene som røyking påfører røykeren og alle andre; 80 dollar per pakke.....

Jeg ser frem til den dagen folk slutter å omtale røyking som en uvane.

Gjest Bianca26
Skrevet (endret)

Jeg ser frem til den dagen folk slutter å omtale røyking som en uvane.

Ok nikotinmisbruk da. ikke noe bedre det.

Jeg ser derimot fram til den dagen røkere slutter å være så forbanna selvmedlidende.

Endret av Bianca26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...