Gå til innhold

Budsjett


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utrolig usikker på budsjettet, jeg har ingen anelse om hva ting koster eller hva man "må" regner med å bruke mest penger på. Noen som har lyst å fortelle meg sånn ca hva deres bryllup kommer til å koste/kostet?

Og det er selvsagt helt valgfritt å svare, akkurat som med alle andre tråder i dette forumet. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal love deg at du er ikke den eneste som er usikker på budsjett. D er helt sikkert mange av oss. :jepp:

Vi har nettopp satt opp et foreløpig budsjett, og vi tok utgangspunkt i middelverdien av lav og høy kostnad budsjettet på http://bryllup.org/ ,men om det kommer til å stemme er en helt annen sak. Gav iallefall en pekepinn på hva du må regne med å bruke penger på. Såe..for vår del (som tror vi blir 80 personer til middag og fest) kan kalaset bli på hele 150 000,- mene..skal prøve å få ned prisen på mat og drikke, og prioritere hardere på invitasjonslista (selv om d kommer til å bli uhyre vanskelig) slik at vi får ned budsjettet. :sukk:

Dessuten, når du har fått på plass lokale, mat og kirke el lignende, så jo d den største utgift posten. D kommer iallefall til å være d til oss, men så har vi valgt en spesiell dag da... :sjenert:

Skrevet

Jeg har satt opp budsjett for vårt bryllup, kan ta med hovedpunktene lenger ned:

Det viktigste for å vite hvor stort budsjett du trenger er å vite antall gjester, det er stort sett det som avgjør hvor dyrt det blir ;)

Jeg tar utgangspunkt i 90 gjester, vi leier et sted hvor vi tar med mat/drikke selv. endel av prisene er tatt utgangspunkt i prislister på nettet, andres budsjetter, mens andre er priser vi har hentet inn selv:

Leie av sted fredag-søndag: 12000 kr

Servitører, 5 stk til middag, 2 stk til kaffe/nattmat (får noen vi kjenner): 5250 kr

Mat og drikke:

Velkomstdrink (cava): 1500 kr

Frukt (til velkomsten): 500 kr

Mat (buffet, noe catering/lager endel selv): 18500 kr

Vin til maten (ca 120 kr pr flaske): 6500 kr

Bryllupskake: 4400 kr (55 kr pr gjest, har trukket fra 10 gjester)

Kaffe Avec (Baileys/Cognac): 1500 kr

Nattmat (har regnet med 30 kr pr pers): 2700 kr

Alkoholfri drikke: 750 kr

Alkohol til fri bar (regner altfor mye):

Øl, 3 enheter pr pers: 2700 kr

Vin (kartong), 3 glass pr pers: 3250 kr

Baileys/cognac/whisky, 2 enheter pr pers: 3100 kr

Dekorasjoner etc

Invitasjoner + porto (lager selv): 860 kr

Bordkort (lager selv): 180 kr

Takkekort + porto (lager selv): 565 kr

Servietter: 375 kr (blanding av IKEA og dyrere)

Stearinlys: 615 kr

Bordpynt og blomster (lager selv): 1200 kr

Kurv på do: 300 kr

Duker: 870 kr

Klær og utstyr:

Sko, brudgom: 600 kr

Sko, brud: 400 kr (innkjøpt)

Slør (syr selv): 300 kr

Underskjørt (Ebay): 250 kr

Kjole, inkl tilpassing: 8500 kr (sannsynligvis blir den billigere)

Smykke: 1050 kr

Dress inkl skjorte: 5000 kr

Vest og kalvekyss (min mor syr): 500 kr

Annet:

Bil: 0 kr (svigerfar har veteranbil)

Musikk: har satt av 7000 kr, men er usikker på hva slikt koster ;)

Fotograf: 5200 kr

Solist i kirken: 1500 kr (litt usikker på denne og)

Hotellrom: 2200 kr

Frisør: 3000 kr

Makeup: 0 kr (kusinen min skal sminke meg)

Brudebukett: 2500 kr

Brystbuketter (4 stk): 600 kr

Uforutsette utgifter: har ikke satt av noe, men er klar over at det kan komme slike ;)

Samlet pris ca: 106.200 kr!

Vi har ikke lagt inn ringer og bryllupsreise inn i budsjettet fordi vi ikke vet prisen på disse enda. Ringene skal min bror lage, og bryllupsreisen kommer helt an på hva som skjer de neste månedene, men det er stor mulighet for at det blir fjelltur med første og siste natt på hotell og i mellom 2-3 netter i telt mens vi går i Jotunheimen :)

Skrevet

Tusen takk. :)

Hos oss blir det jo ikke mer enn 40 gjester hvis alle kommer, og det skjer jo neppe.

Skrevet

Vi trodde i utgangspunktet 150 000 ville holde, men nå er det økt til 185 000. Da tror jeg vi har fått med det meste av utgifter. Vi har ca 100 på gjestelista, og betaler ca 1000 kr per kuvert inkl drikke til middagen. Da har vi middagen på restaurant. Inkludert i prisen er mat og drikke til uformell fest på fredag og brunsj på søndag. De største postene på budsjettet er ellers kjole med tilbehør (ca 15 000), dress (7000) og fotograf (6000). Da har vi ikke spart spesielt på noe. Vi har ikke inkludert bryllupsreise og evt. morgengaver. Det er IKKE enkelt å beregne - så det er best å ha litt god margin tror jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...