Gå til innhold

Sjø/maritimt som tema

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Flere enn meg som skal ha det maritime som gjennomgående tema?

Jeg har tenkt flaskepost som invitasjon (det er få vi trenger å sende i posten), lage små seilbåter av blåskjell som bordkort, og har nå begynt å tenke litt på bordpynt. Vi må ha kvadratiske 8 mannsbord pga hvordan lokalet er utformet (en gasspeis midt i) og jeg har tenkt kanskje et rundt fat med skjell og lys og litt blomster (evt en rose som i buketten min, eller at jeg plukker noen som man forbinder med blomster ved sjøen).

Tar gjerne i mot tips!

Videoannonse
Annonse
Gjest Ballerina
Skrevet

...ikke så mye tips fra meg... prøver fremdeles å finne ut hvordan vi skal ha det... men det du tenker på høres kjempekult ut!!!!!!!!! :)

Skrevet

blåskjell kan bli litt tacy synes jeg (men det kan bli fint også, litt vrient bare). Dersom du bruker skjell så kunne du jo ha høye glass eller boller fremfor fat.

Jeg tenker at det kunne være fint med "runde" stener jeg, de kommer jo i ulike farger, eller om du bor i nærheten av en strand med små rullesten så kan du plukke. Du kan også ha stearinlys i glassvaser i sand i fat. Eller sand rett på duken, bruk i såfall kjøpesand og bland i litt ekstra "glassstøv" for å få det til å glitre.

Ellers så er det masse fint stå i kanten på mange strender, (kyst). Du kan bruke det sammen med andre blomster du finner i ommrådet ved fjæra. Jeg synes villblomster er finere enn kjøpeblomster jeg, for de har gjerne mere sjel :D

Du kan også plukke opp diverse "skatter" fra fjæra og legge i fat eller høye glass (longdrinkglass). Skatter kan være slipte glassbiter, værbitte ølkorker, fine stener, fine skjell, drivved/kvister.

Dersom dere lager små seilbåter til bordkort, så burde dere lage istand et basseng og kan konkuranse etter middagen og se hvem som seiler raskest. mange måter å løse basseng på, kan feks bruke takrenner :D

syltetøyglass med kubbelys i hengt opp i trær ute er vel ikke maritimt, men kunne bli fint til temaet.

Skrevet

Urk, ikke server sjømat.

Det skal jo være fest!

Kinesisk slår alltid bra an. Har brukt den samme kinarestauranten i flere konfirmasjoner og jubileer, og ingen har klaget.

Gjest Gjest_090607_*
Skrevet

For å gjennomføre burde vi nok servert fisk til hovedrett, men trur vi nøyer oss med evt scampi til forrett :-)

Tenkte bare å kjøre litt maritimt tema siden restauranten ligger rett ved sjøen. Enig i at blåskjell kan se litt kjipt ut, men de skal lakkes, jeg skal plassere en blomsterpinne med et papirseil på, og så skrive navnet på seilet. Har sett bilde i et bok, og det så ganske bra ut.

Takk for tips!

Skrevet

H:\Personal\Personlig\Bryllup\Bilder\Bordkort seilbåt.gif

test

Skrevet

Funka dårlig.

Hvordan får man lagt inn bilder her egentlig?

Skrevet

Funka dårlig.

Hvordan får man lagt inn bilder her egentlig?

ok nå så jeg at man må være supermedlem

Gjest Gjest_Mira_*
Skrevet

Bare kopier inn linken på vanlig måte, så blir det klikkbar link :)

Gjest Gjest_Mira_*
Skrevet

..men last det opp til en imagehost først ;)

Skrevet

Synes det du hadde tenkt høres veldig fint ut jeg.

Rosen som taes opp fra din bukett synes jeg var en kjempefin ting - kanskje du kan kombinere den med vilde blomster?

Synes nesten det høres ut som nok d du har tenkt jeg - ikke ta det for mye ut da blir det overlesset tenker jeg!

Skrevet

Det enkle er ofte det beste, ja :)

Bordene blir ikke så store, så går nok for en enkel glassbolle med en rosa og kanskje flytelys. Så blir det evt skjell på bunnen eller noen blå glassperler.

Jaja, festen er ikke før i juni så nok av tid å drodle på...

Nå har i allefall mamma plukka og vaska en haug med blåskjell og fatter har fått tak i Farris glassflasker til invitasjonene. Kommer fra Larvik, så da blei det litt ekstra kult med Farris + at de er jo ganske kule. Kan jo også brukes som vase eller lysestake når jeg tenker etter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...