AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #1 Skrevet 6. september 2014 Barnevernet mislyktes altså med å kurere dette transe-barnet. Er det trist eller bra mener dere?– Suspekt Hun fikk sjokk da hun opplevde å få barnevarnet på døren, helt uten forvarsel. – Det var noen som hadde ringt inn en anonym bekymringmelding. Det tror jeg er det verste jeg har opplevd i hele mitt liv. Fordi jeg hadde jobbet så hardt for å få selvtilliten til Adrian opp, i forhold til hvem han var, sier Siri Oline, som på forhånd hadde søkt fagkunnskap om temaet. Barnevernet krevde at hun måtte fjerne kjolene, barbiefilmene og jentelekene, fordi de mente det var suspekt. – De har en myndighet til å i det verste fall ta fra meg mitt barn. Det vil jeg jo ikke risikere, jeg vil jo beholde mitt barn for alt i verden. Derfor var det viktig for meg å for en periode, gjøre som barnevernet sa, selv om at jeg visste at det var feil, tilføyer hun. Etter dette ble Anna et innesluttet barn, som ikke ville spise og drikke, eller sosialisere seg.http://www.tv2.no/2014/09/06/underholdning/fodt-i-feil-kropp/5974030 Anonymous poster hash: 76512...5b5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #2 Skrevet 6. september 2014 Da kan BV komme på banen på grunn av omsorgsvikt, vet du ... Selv om det er nettopp BV som har forårsaket den. Etter dette ble Anna et innesluttet barn, som ikke ville spise og drikke, eller sosialisere seg. Anonymous poster hash: 53186...193 7
Cordelia Skrevet 6. september 2014 #3 Skrevet 6. september 2014 (endret) Disse folka i dette tilfellet må jo ha fullstendig manko på kunnskap. Er det virkelig sånne som skal inneha slike jobber? Har de ingen form for brifing og kursing i forhold til "annerledes" barn? Akkurat denne artikkelen skremte meg. Endret 6. september 2014 av Cordelia 19
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #4 Skrevet 6. september 2014 Dette er rett og slett hårreisende fra BV sin side, og viser ekstremt manglende kunnskap. Håper de får seg en tur inn på teppet et sted og en smekk. Transkjønnede barn kan ikke kureres i terapi like lite som homofile kan. Anonymous poster hash: c068e...a8f 15
GammelKaktus Skrevet 6. september 2014 #5 Skrevet 6. september 2014 Håper iallfall at dette kan komme skikkelig frem i lyset slik at det ikke skulle skje noen andre. Skulle jo tro at barnevernet hadde bedre kompetanse på emnet enn som så. Er jo tross alt 2014. 4
Testosteron Skrevet 7. september 2014 #6 Skrevet 7. september 2014 Barnevernet mislyktes altså med å kurere dette transe-barnet. Er det trist eller bra mener dere? Det er per definisjon trist, for hadde de lykkes, så hadde jo problemet vært løst 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #7 Skrevet 7. september 2014 "Transseksuelle" barn er og blir et vanskelig tema. Jeg anbefaler å se flere dokumentarer om dette for å forstå problemstillingen. Noen foreldre hevder at barna deres er en gutt i en jentekropp eller motsatt. Enkelte vil ha operasjon innen de har nådd puberteten. Ettersom barn ikke er myndige eller i stand til å at slike beslutninger, faller dette på foreldrene, som ikke alltid har kunnskapen. Barn går igjennom faser, og de er forskjellige. Det er ingenting galt med at en gutt bruker neglelakk, men det betyr heller ikke at han er homofil eller egentlig en jente. For foreldre å anta dette og oppdra han deretter, er derfor ikke forsvarlig. Jeg er helt for toleranse og barn som kan utvikle seg slik de vil, men dette er et komplisert tema, der foreldre veldig ofte påtvinger barna en seksualitet de enda ikke har utviklet. Anonymous poster hash: 0c21a...c0d 6
Testosteron Skrevet 7. september 2014 #8 Skrevet 7. september 2014 Vrangforestillinger om at man har feil kjønn hører hjemme i psykiatrien. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #9 Skrevet 7. september 2014 Vrangforestillinger om at man har feil kjønn hører hjemme i psykiatrien. Sorry altså, men fordumsfulle mennesker hører hjemme i middelalderen. Og hva skal psykiatrien gjøre mener du? Leste du artikkelen? Etter at fordomsfulle mennesker blandet seg inn "Etter dette ble Anna et innesluttet barn, som ikke ville spise og drikke, eller sosialisere seg." Fordommer kan faktisk ødelegge et uskyldig liv. Anonymous poster hash: 124b1...b47 27
Testosteron Skrevet 7. september 2014 #10 Skrevet 7. september 2014 Fordommer kan faktisk ødelegge et uskyldig liv. Å legge den virkeligheten vi kan erfare til grunn for ens oppfatning er ikke fordomsfullt, men tvert imot helt vanlig i enhver sammenheng, så hvorfor skal ikke dette også gjelde menneskers kjønn?
absinthia Skrevet 7. september 2014 #11 Skrevet 7. september 2014 Dette er et vanskelig tema. Jeg har en bekjent som var så uheldig å bli født som sønn av en mor som ønsket seg en jente. Gutten ble kledt og behandlet som en jente, fra han var bitteliten. Han er fortsatt preget av denne oppveksten, selv om det egentlig har gått rimelig bra med ham, men i det tilfellet hadde det vært riktig om barnevernet tok grep. 6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #12 Skrevet 7. september 2014 Vrangforestillinger om at man har feil kjønn hører hjemme i psykiatrien. Og hvilken kunnskap har du i bunnen til å avgjøre hvor mennesker høre hjemme i helsesektoren? Eller bare litt trangsynt, fordomsfull og uvitende? Anonymous poster hash: c068e...a8f 8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #13 Skrevet 7. september 2014 Å legge den virkeligheten vi kan erfare til grunn for ens oppfatning er ikke fordomsfullt, men tvert imot helt vanlig i enhver sammenheng, så hvorfor skal ikke dette også gjelde menneskers kjønn? Jeg synes man skal få leve i fred så lenge man ikke skader andre. Ingen tar skade av at noen er født i feil kropp, eller kler seg i klær som egentlig er rettet mot motsatt kjønn. Og begynne å stemple dem som syke eller nekte dem å kle seg sånn og sånn kan i verste fall ødelegge et liv. Folk kan bli født med mye rart, noe mangler et bein, andre er født blind, noen er født med forskjellige diagnoser, noen er født med annen legning enn hetrofil og noen er kanskje født uten en seksuell legning, noen er født med høyere intelligens, noen er født uten hjerne og andre mangler et hjerte. Så hvorfor er det da så umulig å bokstavelig talt være født i feil kropp? Jeg vet ikke hvordan det skjer, men kanskje fosteret utvikler seg til ei jente, men noe skjer så kroppen blir en gutt og hjernen ei jente? Som sagt jeg vet ikke, men et eksempel. For de som tror på ei sjel, kanskje en jentesjel havner i en guttekropp eller omvendt? Anonymous poster hash: 124b1...b47 7
jabx Skrevet 7. september 2014 #14 Skrevet 7. september 2014 Barnevernet mislyktes altså med å kurere dette transe-barnet. Er det trist eller bra mener dere? Som vanlig en sak fullstendig blottet for detaljer. Her har vi en person som forteller, uten at den andre parten får svare på det. Media har for vane å lyve om barnevernet og andre offentlige instanser, for å lage saker ut av ingenting. At BV kan ha vært involvert etter tips er en ting. At de liksom gjør sitt beste for å lage faen er typisk media-løgn som er avslørt gang på gang. Hele greia må anses for å være løgn til det motsatte er bevist. 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #15 Skrevet 7. september 2014 Skriv gjerne og kommenter gjerne om barnevern m.fl. Men når saker bare blir fremstilt fra den ene siden vær snill å ta med i vurderingen at saken kun er fremstilt ensidig. Hvilke grunn bv har for egentlig å gripe inn og hvilke vurderinger bv gjør når de ser forholdene utenfra, det får vi aldri vite. Den parten som uttaler seg er personlig innvolvert, traumatisert ofte pga. Bv er kommet på banen og partisk.Anonymous poster hash: f3b4a...8c8 2
Ms.Mx Skrevet 7. september 2014 #16 Skrevet 7. september 2014 Vrangforestillinger om at man har feil kjønn hører hjemme i psykiatrien. Feil. Transseksualitet lar seg ikke kureres ved terapi eller psykiatri med eller uten medisinering. Det like lite som homofili lar seg kureres. Du er fullstendig ukvalifisert til å delta i denne debatten. 13
Cordelia Skrevet 7. september 2014 #17 Skrevet 7. september 2014 (endret) At barn utforsker sin seksuelle legning er helt normalt. Som oftest lander de på sitt eget kjønn. Selv om en gutt liker å pynte seg er det ikke dermed sagt at han identifiserer seg med det annet kjønn, eller er homoseksuell. Det beste foreldrene kan gjøre er å la barna finne ut av det selv. Men år de når voksen alder, og fremdeles føler de er i feil kropp, da må man ta innse at de følelsene reelle. Å automatisk blande psykitrien inn er vi kommet såpass langt de fleste av oss vi vet det ikke er såpass enkelt. I noen sjeldne tilfeller kan det jo stemme, men i det store og det hele ikke. Er så typisk at alt man ikke forstår skal feies vekk med psykiatri og sykeligjøring. (Edit.) Endret 7. september 2014 av Cordelia 3
Testosteron Skrevet 7. september 2014 #18 Skrevet 7. september 2014 Du er fullstendig ukvalifisert til å delta i denne debatten. Mens du selv er ekspert?
Gjest Gunfreak Skrevet 7. september 2014 #19 Skrevet 7. september 2014 Mens du selv er ekspert? Ja det er hun! 3
FruRaeder Skrevet 7. september 2014 #20 Skrevet 7. september 2014 Jeg syns det er forferdelig at en institusjon som barnevernet ikke har mer kunnskap om barn enn som så. At barn liker å utforske seg selv, og sine sider kan ikke kureres av noen. Det er barna selv som må finne ut hvem de er og hvem de skal bli. Denne saken er forkastelig rett og slett. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå