AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #121 Skrevet 27. mai 2014 De har vel ingen tro på demokratiet da, og redd for å bli gjort narr av. Det var vel nesten det Margaret Atwood sa også, at menn er redde for at kvinner skal le av dem, mens kvinner er redde for at menn skal drepe og voldta dem. Perspektivene er med andre ord svært forskjellige. Anonymous poster hash: 8713f...020 4
Gjest Kaffekrus Skrevet 27. mai 2014 #122 Skrevet 27. mai 2014 Dine "formødre" har ikke kjempet frem noe som helst. De har i samarbeid med sine menn krevd like muligheter for seg selv, noe som ikke ble gjort mulig uten innovativ teknologi. De kjempet aldri mot noen, de demonstrerte bare misnøye med at reformer og lover ikke ble endret på dagen.Menn og kvinner har sammen kjempet frem kvinners "rettigheter" og det ble gjort mulige av innovative menn som har skapt et arbeidsliv der kvinner også kan delta. Det hadde ikke vært noe poeng å starte et demonstrasjons-tog for menn da kvinner ikke vil gå hånd i hånd med menn for våre rettigheter, men heller stå på sidelinjen og kaste tomater og nekte ektemennene sine sex om de også ikke er med på det. Hva skulle menn gå i tog for? Hvorfor tror du menn skulle bli møtt på noen annen måte i virkeligheten enn over nett? Vår naturlige biologi fungerer sånn at menn skjemmes av seg selv når de tenker på sine egne behov og trosser kvinners privilegier, mens kvinner kjenner forakt når menn ikke vil innfri forventninger og krav kvinner stiller til menn. Den likegyldigheten kvinner har for menn kjenner ingen grenser, og den frykten menn har for å bli avist av dere sitter så rotfestet at menn som gruppe aldri vil kunne bryte ut av det kjønnstyrraniet dere driver med. De organiserte seg og dannet blant annet kvinnestemmerettsforeningen i 1885 der målet var å få stemmerett på samme betingelser som menn. Her får du en link. http://snl.no/Stemmerett_for_kvinner_i_Norge#menuitem0 Ikke at jeg tror du vil lese det da. Man kan alltids håpe. Ellers kommer du bare med unnskyldninger for å slippe å faktisk gjøre noe vettig for å få forandret på all uretten dere møter hver dag. Applaus, applaus! Her skriver du det slik det er. Aldri har fedrene våre vert en hindring for kvinners rettigheter, og heller ikke vi. Ikke nok med det tok de initiativ og arbeidet hele tiden aktivt for det, spesielt når kvinnene gjekk i tog og sa meningene sine. Derimot blir mange damer så sinte når vi skriver at de kanskje har gått over streken og det også er andre problemer, som f.eks. rammer deres sønner eller menn generelt, eller så blir det stilt. And no shit given. Nei, ikke fedrene. Forfedrene derimot og faktisk en del av våre formødre også. 6
Timza Skrevet 27. mai 2014 #123 Skrevet 27. mai 2014 Det er kanskje et poeng, men det er ikke et problem. Friendzonesytere og "snille" menn som klager over damenes valg istedenfor drittsekkenes atferd, vil ikke damer godt. De vil først og fremst bli pult. Anonymous poster hash: 8713f...020 Det der er jo piss. De setter et spørsmålstegn på hvorfor de kvinnene de til stadighet må trøste fremdeles blir hos en voldelig mann. Er man forelsket i ei jente så handler det da om hele jenta i sin helhet, ikke kun musa på hu og tilgangen på den. 1
Gjest Idollet Skrevet 27. mai 2014 #124 Skrevet 27. mai 2014 Det var vel nesten det Margaret Atwood sa også, at menn er redde for at kvinner skal le av dem, mens kvinner er redde for at menn skal drepe og voldta dem. Perspektivene er med andre ord svært forskjellige. Anonymous poster hash: 8713f...020 Det der er det dummeste jeg har hørt. Tror du virkelig at noen menn kan drepe eller voldta kvinner på grunn av det, eller for den saks skyld vil det? 1. Sammen hadde damene banket opp dem. 2. Om så ikke hadde brødrene og fedrene gjort det. 3. Eller friere. 4. Eller myndighetene. 5. Eller rettskaffede menn 6. Du glemmer beskyttelses instinktet menn har ovenfor damer. 7. Eller alle som en. Det er mye større sannsynlighet for at menn som går i slike tog. 1. Blir ledd og gjort til narr. 2. Blir upopulære på alle fronter, til og med hos kjærestene om de så får noen. 3. Mobbet av andre menn, siden de skal være på lag med damene, kanskje på grunn av punkt 6 ovenfor. 1
Teeden Skrevet 27. mai 2014 #125 Skrevet 27. mai 2014 (endret) Det var vel nesten det Margaret Atwood sa også, at menn er redde for at kvinner skal le av dem, mens kvinner er redde for at menn skal drepe og voldta dem. Perspektivene er med andre ord svært forskjellige. Anonymous poster hash: 8713f...020 Det virkelig relevante poenget her går deg hus forbi.Det er særdeles usannsynlig at menn dreper og voldtar kvinner de omgås, men at menn frykter at kvinner skal le av dem, sier noe om hvor mye mer menn ønsker akseptanse og anerkjennelse av kvinner. Skjønner du ikke det? Det viser virkelig hvor mye menn bryr seg om kvinner og hvor viktig det er dem å bli respektert og likt. Du tror dette sier noe om hvor mye verre og farligere menn er enn kvinner, men det sier bare noe om hvor mye mer realistisk og tilstedeværende menn er i sine tanker, og hvor utrolig dømmende, redde og vanskelige kvinner kan være å ha med å gjøre for menn. Alt de innerst inne vil er å gå overens, men dette sitatet demonstrerer bare kvinners behov for kontroll og trygghet, og hvordan det går på bekostning av gjensidig respekt mellom kjønnene. Endret 27. mai 2014 av Teeden 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #126 Skrevet 27. mai 2014 Det virkelig relevante poenget her går deg hus forbi.Det er særdeles usannsynlig at menn dreper og voldtar kvinner de omgås, men at menn frykter at kvinner skal le av dem, sier noe om hvor mye mer menn ønsker akseptanse og anerkjennelse av kvinner. Skjønner du ikke det? Det viser virkelig hvor mye menn bryr seg om kvinner og hvor viktig det er dem å bli respektert og likt. Du tror dette sier noe om hvor mye verre og farligere menn er enn kvinner, men det sier bare noe om hvor mye mer realistisk og tilstedeværende menn er i sine tanker, og hvor utrolig dømmende, redde og vanskelige kvinner kan være å ha med å gjøre for menn. Alt de innerst inne vil er å gå overens, men dette sitatet demonstrerer bare kvinners behov for kontroll og trygghet, og hvordan det går på bekostning av gjensidig respekt mellom kjønnene. Det er ingenting i denne tråden som tyder på at du bryr deg om kvinner. Snarere tvert imot bør du kanskje ta til deg at du oppleves som tidvis ekstremt kvinneforaktende med det pisset ditt. Du må gjerne gnåle om hvor misforstått du er, men det forandrer ikke det faktum at du har et fullstendig forvrengt verdensbilde. Og nei, sitatet mitt demonstrerer ikke noens kontroll- og fryktbehov, det sier bare noe om hva kvinner og menn frykter, ikke hva kvinner og menn gjør. Anonymous poster hash: 8713f...020 5
Teeden Skrevet 27. mai 2014 #127 Skrevet 27. mai 2014 (endret) Det er ingenting i denne tråden som tyder på at du bryr deg om kvinner. Snarere tvert imot bør du kanskje ta til deg at du oppleves som tidvis ekstremt kvinneforaktende med det pisset ditt. Du må gjerne gnåle om hvor misforstått du er, men det forandrer ikke det faktum at du har et fullstendig forvrengt verdensbilde. Og nei, sitatet mitt demonstrerer ikke noens kontroll- og fryktbehov, det sier bare noe om hva kvinner og menn frykter, ikke hva kvinner og menn gjør. Anonymous poster hash: 8713f...020 Her antar du bare at jeg inkluderer meg selv i min egen generalisering, og jeg bryr meg ikke om jeg oppfattes som kvinnefiendtlig. Jeg er her for å diskutere sak, men selvsagt har forakter jeg ikke kvinner. Barn frykter nok mest av alt at noe skal krype frem under senga deres om natta, betyr det at frykten har noe som helst rotfeste i virkeligheten? Betyr det at det kan være farlig å ha sengestøtter at det kan være plass til noe under? Poenget er at menns frykt for kvinner handler om å ikke bli akseptert, noe kvinner burde klare å se på som et sterkt signal av hengivenhet, tillit og repsekt, og ikke som at menn ikke har noe å frykte av kvinner, mens dere liksom har så mye å frykte av oss. Endret 27. mai 2014 av Teeden 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #128 Skrevet 28. mai 2014 Må si meg enig med Teeden! Bra reflektert. Signert på vegne av de fleste menn. Dette er en riktig oppfatning som menn generelt vil kjenne seg igjen i. Anonymous poster hash: bfbdc...9b4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #129 Skrevet 28. mai 2014 Jeg hadde blitt litt redd om kjæresten min hadde kommet med lignende utsagn... Da ser du ikke forskjellen på å sympatisere med Rodger og det å faktisk utføre slike handlinger selv. Anonymous poster hash: 7f24f...2d4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #130 Skrevet 28. mai 2014 Må si meg enig med Teeden! Bra reflektert. Signert på vegne av de fleste menn. Dette er en riktig oppfatning som menn generelt vil kjenne seg igjen i. Anonymous poster hash: bfbdc...9b4 Da takker jeg gudene for at de fleste menn jeg kjenner, både gjennom jobben og privat, ikke tilhører "de fleste menn" eller "menn generelt". Såvidt jeg vet gjelder det samtlige av venninnene mine også. Anonymous poster hash: 8713f...020 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #131 Skrevet 28. mai 2014 Her antar du bare at jeg inkluderer meg selv i min egen generalisering, og jeg bryr meg ikke om jeg oppfattes som kvinnefiendtlig. Jeg er her for å diskutere sak, men selvsagt har forakter jeg ikke kvinner. Barn frykter nok mest av alt at noe skal krype frem under senga deres om natta, betyr det at frykten har noe som helst rotfeste i virkeligheten? Betyr det at det kan være farlig å ha sengestøtter at det kan være plass til noe under? Poenget er at menns frykt for kvinner handler om å ikke bli akseptert, noe kvinner burde klare å se på som et sterkt signal av hengivenhet, tillit og repsekt, og ikke som at menn ikke har noe å frykte av kvinner, mens dere liksom har så mye å frykte av oss. Vi kan slå fast at kvinner blir voldtatt og drept, og et stort antall kvinner, hvis ikke tilnærmet alle, opplever uønsket seksuell oppmerksomhet. Jeg tviler ikke et sekund på at bitterpikker opplever å bli ledd av av kvinner. Så begges frykt er reell. Så kan man spørre seg hva som er verst, å bli ledd av eller å bli voldtatt og drept. Frykten for å bli ledd av har ingenting med respekt for kvinner å gjøre. Det har kanskje en del med at menn ikke forstår kvinner å gjøre og er desperate i sin jakt på seksuell tilfredsstillelse, men respekt? Nei. Anonymous poster hash: 8713f...020 3
Teeden Skrevet 28. mai 2014 #132 Skrevet 28. mai 2014 Vi kan slå fast at kvinner blir voldtatt og drept, og et stort antall kvinner, hvis ikke tilnærmet alle, opplever uønsket seksuell oppmerksomhet. Jeg tviler ikke et sekund på at bitterpikker opplever å bli ledd av av kvinner. Så begges frykt er reell. Så kan man spørre seg hva som er verst, å bli ledd av eller å bli voldtatt og drept. Frykten for å bli ledd av har ingenting med respekt for kvinner å gjøre. Det har kanskje en del med at menn ikke forstår kvinner å gjøre og er desperate i sin jakt på seksuell tilfredsstillelse, men respekt? Nei. Anonymous poster hash: 8713f...020 Et veldig veldig lite antall kvinner opplever å bli voldtatt eller drept. Det skjer selvfølgelig, men de aller færreste vil oppleve noe slikt og slike hendelser skjer som regel heller ikke som lyn fra klar himmel. Dette er kvinner som godtar destruktive forhold og som befinner seg i miljø der vold, rus og mishandling er en naturlig konsekvens av tilstandene de lever under. At mange kvinner opplever uønsket oppmerksomhet skyldes like mye at de overlater det store ansvaret for initiativ til menn. Hadde flere kvinner tatt initiativ til å bli kjent med menn eller gjort mer tydelige seksuelle tilnærminger til menn de liker, så ville menn flest måttet godta det at et mutt og foreløpig lite engasjert kvinnevesen betyr at hun over hodet ikke er interessert. Men siden det er svært lite som skiller kvinner som er interessert i en og ser på deg som aktuell og de kvinnene som ikke gjør det, så vil menn føle at det er en del av gamet å sjekke opp kvinner. Deal med det. Den som tier samtykker. At menn stadig gir kvinner uønsket seksuell oppmerksomhet handler om at menn får særdeles lite oppmerksomhet av kvinner, seksuell eller sosial. Utover det er innlegget ditt fult av holdninger som nettopp umenneskeliggjør menn og sørger for at mange menn føler seg utfryst og bortvist fra samfunnet. Disse mennene er ikke bare følelsesløse kåtsekker som kun trenger seksuell tilfredsstillelse, men faktum er at slik kvinner ser på menn, er det stort sett det eneste lystbetonte vi kan få fra dere. PÅ hvilken måte beriker kvinner livet til menn når de kun sosialiserer med menn som beriker kvinnens liv på en eller annen måte? Hvordan kan en mann føle noe annet enn lysten på sex når kvinnen han er med er den som skal få full oppvarting, snakke om seg selv og generelt stille betingelsene? Hvordan kan man søke noe annet enn sex med mennesker som generelt sett forakter deg for å ha disse lystene når de samme menneskene heller ikke tilbyr deg stort annet av sosialt samvær annet enn forhør for å finne ut hva han har å tilby for så å gjøre resten om dialogen om til seg selv? Se for eksempel alle disse jentegymmene som opprettes? Tror du virkelig det er en reell trussel å bli voldtatt på trening? Nei, men man vet kvinner gjerne ønsker å ferdes fritt fra menn så lenge de ikke trenger noe bestemt fra oss. Så å ekskludere menn er tiltrekkende for kvinner selv om de i utgangspunktet ikke er spesielt interessert i det som foregår på den aktuelle arenaen. Og hva tror du dette betyr sosialt for en mann for eksempel? En innflyttet mannlig student i en ny by opplever ikke mange sosiale tiltak for å finne venner og omgås, og tror du det å for eksempel opprettholde en masse jentegymmer gjør det letter sosialt for menn når samfunnet isolerer dem fra sosiale og aktuelle arenaer som de kun tilbyr kvinner? Menn som rogers er et resultat av et stadig mer mannsekskluderende samfunn, og det hjelper ikke disse mennene at det annet kjønn fortsatt er totalt likegyldig til å være den største bidragyteren til og dette og fortsetter å skylde på menn for å ha menneskelige behov de selv tar forgitt og nærmest forventer. Jeg har blitt møtt med måpende munn for å ikke ville hjelpe en jente ved å bære henne på rygg opp en bratt bakke fordi hun var slitne i beina etter en fuktig kveld på byen. Dette er i hvertfall en berettigethet kun kvinner kan føle, og vi menn får minst like mye uønskede tjenesteforespørsler som kvinner for unsket seksuell oppmerksomhet. Jeg så en laci green video bli linket i en av disse trådene, der konklusjonen er at misogyni dreper, men det dere heller burde stille dere spørsmålet om er hvorfor noen menn blir misogynister? Svaret burde vær rimelig åpenbart med et snev av selvinnsikt. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #133 Skrevet 28. mai 2014 Et veldig veldig lite antall kvinner opplever å bli voldtatt eller drept. Det skjer selvfølgelig, men de aller færreste vil oppleve noe slikt og slike hendelser skjer som regel heller ikke som lyn fra klar himmel. Dette er kvinner som godtar destruktive forhold og som befinner seg i miljø der vold, rus og mishandling er en naturlig konsekvens av tilstandene de lever under. At mange kvinner opplever uønsket oppmerksomhet skyldes like mye at de overlater det store ansvaret for initiativ til menn. Hadde flere kvinner tatt initiativ til å bli kjent med menn eller gjort mer tydelige seksuelle tilnærminger til menn de liker, så ville menn flest måttet godta det at et mutt og foreløpig lite engasjert kvinnevesen betyr at hun over hodet ikke er interessert. Men siden det er svært lite som skiller kvinner som er interessert i en og ser på deg som aktuell og de kvinnene som ikke gjør det, så vil menn føle at det er en del av gamet å sjekke opp kvinner. Deal med det. Den som tier samtykker. At menn stadig gir kvinner uønsket seksuell oppmerksomhet handler om at menn får særdeles lite oppmerksomhet av kvinner, seksuell eller sosial. Utover det er innlegget ditt fult av holdninger som nettopp umenneskeliggjør menn og sørger for at mange menn føler seg utfryst og bortvist fra samfunnet. Disse mennene er ikke bare følelsesløse kåtsekker som kun trenger seksuell tilfredsstillelse, men faktum er at slik kvinner ser på menn, er det stort sett det eneste lystbetonte vi kan få fra dere. PÅ hvilken måte beriker kvinner livet til menn når de kun sosialiserer med menn som beriker kvinnens liv på en eller annen måte? Hvordan kan en mann føle noe annet enn lysten på sex når kvinnen han er med er den som skal få full oppvarting, snakke om seg selv og generelt stille betingelsene? Hvordan kan man søke noe annet enn sex med mennesker som generelt sett forakter deg for å ha disse lystene når de samme menneskene heller ikke tilbyr deg stort annet av sosialt samvær annet enn forhør for å finne ut hva han har å tilby for så å gjøre resten om dialogen om til seg selv? Se for eksempel alle disse jentegymmene som opprettes? Tror du virkelig det er en reell trussel å bli voldtatt på trening? Nei, men man vet kvinner gjerne ønsker å ferdes fritt fra menn så lenge de ikke trenger noe bestemt fra oss. Så å ekskludere menn er tiltrekkende for kvinner selv om de i utgangspunktet ikke er spesielt interessert i det som foregår på den aktuelle arenaen. Og hva tror du dette betyr sosialt for en mann for eksempel? En innflyttet mannlig student i en ny by opplever ikke mange sosiale tiltak for å finne venner og omgås, og tror du det å for eksempel opprettholde en masse jentegymmer gjør det letter sosialt for menn når samfunnet isolerer dem fra sosiale og aktuelle arenaer som de kun tilbyr kvinner? Menn som rogers er et resultat av et stadig mer mannsekskluderende samfunn, og det hjelper ikke disse mennene at det annet kjønn fortsatt er totalt likegyldig til å være den største bidragyteren til og dette og fortsetter å skylde på menn for å ha menneskelige behov de selv tar forgitt og nærmest forventer. Jeg har blitt møtt med måpende munn for å ikke ville hjelpe en jente ved å bære henne på rygg opp en bratt bakke fordi hun var slitne i beina etter en fuktig kveld på byen. Dette er i hvertfall en berettigethet kun kvinner kan føle, og vi menn får minst like mye uønskede tjenesteforespørsler som kvinner for unsket seksuell oppmerksomhet. Jeg så en laci green video bli linket i en av disse trådene, der konklusjonen er at misogyni dreper, men det dere heller burde stille dere spørsmålet om er hvorfor noen menn blir misogynister? Svaret burde vær rimelig åpenbart med et snev av selvinnsikt. Innlegget ditt er selve innbegrepet på kvinnefiendtlighet. Kvinner er altså selv skyld i overgrep fordi de blir værende i destruktive forhold og fordi de ikke legger an på menn. Hva med overfallsvoldtekter, overgrep mot barn og det at kvinner faktisk ikke har lyst på alt som kan krype og gå av mannebein? Jeg håper du får hjelp, for du har virkelig et forskrudd verdensbilde hvor mye av det du skriver er direkte latterlig. I tillegg er holdninger som "den som tier samtykker" direkte farlige og skadelige for dem du møter på din vei. God bedring. Anonymous poster hash: 8713f...020 9
Teeden Skrevet 28. mai 2014 #134 Skrevet 28. mai 2014 Innlegget ditt er selve innbegrepet på kvinnefiendtlighet. Kvinner er altså selv skyld i overgrep fordi de blir værende i destruktive forhold og fordi de ikke legger an på menn. Hva med overfallsvoldtekter, overgrep mot barn og det at kvinner faktisk ikke har lyst på alt som kan krype og gå av mannebein? Jeg håper du får hjelp, for du har virkelig et forskrudd verdensbilde hvor mye av det du skriver er direkte latterlig. I tillegg er holdninger som "den som tier samtykker" direkte farlige og skadelige for dem du møter på din vei. God bedring. Anonymous poster hash: 8713f...020 Godt å se deg lese innlegget mitt uten "finn fem feil" perspektivet feminister vanligvis bruker...oh nvm. Velkommen tilbake når du er interessert i å lese gjennom det du svarer på. Her ignorer du jo hele poenget i innlegget mitt og fortsetter å angripe meg med ditt egne fargede syn på menn som overgripere og tullinger.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #135 Skrevet 28. mai 2014 Godt å se deg lese innlegget mitt uten "finn fem feil" perspektivet feminister vanligvis bruker...oh nvm. Velkommen tilbake når du er interessert i å lese gjennom det du svarer på. Her ignorer du jo hele poenget i innlegget mitt og fortsetter å angripe meg med ditt egne fargede syn på menn som overgripere og tullinger. Det er langt flere enn fem feil i innlegget ditt, og jeg har lest hele. Du vil vel kanskje at jeg påpeker dem alle sammen bare for å bevise at jeg har lest innlegget ditt? Jeg står fast ved det jeg hele tiden har sagt, de færreste menn har et så forkvaklet kvinne- og verdenssyn som ditt, takk og pris, og de fleste menn anerkjenner at det finnes menn som er overgripere og tullinger og at dette går utover så å si alle kvinner. Anonymous poster hash: 8713f...020 3
Teeden Skrevet 28. mai 2014 #136 Skrevet 28. mai 2014 (endret) Det er langt flere enn fem feil i innlegget ditt, og jeg har lest hele. Du vil vel kanskje at jeg påpeker dem alle sammen bare for å bevise at jeg har lest innlegget ditt? Jeg står fast ved det jeg hele tiden har sagt, de færreste menn har et så forkvaklet kvinne- og verdenssyn som ditt, takk og pris, og de fleste menn anerkjenner at det finnes menn som er overgripere og tullinger og at dette går utover så å si alle kvinner. Anonymous poster hash: 8713f...020 Klart det finnes tullinger. Det betyr ikke at de ikke har følelser, at de ikke er et produkt av sine opplevelser og hvordan de blir oppfattet, Det jeg prøvde å få frem er at dere kvinner prøver å bruke slike menn som et eksempel av hvor utsatt og truet dere er, mens menn som dette faktisk er en indikasjon på hvordan menns mentale helse ikke blir undersøkt og at man ikke undersøker hva som driver menn til slike ekstreme handlinger men avskriver alt med at de bare er tullinger og fortsetter å rope ut om beskyttelse for kvinner, og flere sikkerhetstiltak mot kvinner, mer kjønnsseperatisme, flere appeller til menn om å sørge for at slike menn blir satt på plass osv. Man skylder det på maskulinitet, men ikke på samfunnets syn og håndtering av maskulinitet. Og det er ingen tvil om at menn er en underklasse i den vestlige verden. Selv om det å finne seg en partner blir vanskeligere og vanskeligere for menn for hver generasjon, så forfølger man også menn hvis de ønsker å friste en kvinne til sengs med pengesedler. Man må jo på et eller annet tidspunkt stoppe opp å tenke litt over om man faktisk skal begynne å ta menns menneskelige behov alvorlig? Vi er et biologisk pattedyr. I naturen er hunnen en kald skapning som sitter å ser på at hanner slåss til døden om hennes gunst. Handyr må regne med å ofre sitt liv for å spre sine gener videre og den eksisterende arten består stort sett av hunndyr og deres avkom. Ingen vil ha problemer med å se at hunndyr er kalde dyr uten "kjærlighet" for hanner, mens hanner gjør alt de kan for å være med en hunn som er det nærmeste vi kommer "kjærlighet" i dyreriket. Han beskytter henne til den dagen hun forlater han, og menneskearten er ikke særlig annerledes. Kvinner har den samme innstillingen til menn som hunndyr har til hanndyr i dyreriket og det er denne innstillingen vi ikke kan forvente at menn skal takle uten å tilby skikkelige tiltak og ordninger som dekker de sosiale behovene for menn, eller kun holder konkurranseinstinktet gående. Å drive å legge opp begge kjønns muligheter fra en kvinnelig og feministisk perspektiv skader menn. Er det ingen av dere kvinner som skjønner det? Endret 28. mai 2014 av Teeden
Gjest Evel Skrevet 28. mai 2014 #137 Skrevet 28. mai 2014 Enhver er et resultat av sin fortid, sine erfaringer, sin frykt, håp og personlig innsikt. Dette gjelder både kvinner og menn. Det er viktig at det respekteres at smerte gjør vondt, og det er også viktig å huske at smerte må behandles. Så er det opp til den enkelte og samfunnet, hvordan dette skal skje. I tillegg er det viktig å lære seg at det ikke er riktig å hetse andre mennesker (derunder mobbe, gjøre narr av osv) Slik jeg ser det, ville problemet vært løst om vi sluttet å se på hverandre som to adskilte kjønn, istedenfor å se personene med følelser bak huden. 1
Gjest Offensive Pie Skrevet 28. mai 2014 #138 Skrevet 28. mai 2014 Klart det finnes tullinger. Det betyr ikke at de ikke har følelser, at de ikke er et produkt av sine opplevelser og hvordan de blir oppfattet, Det jeg prøvde å få frem er at dere kvinner prøver å bruke slike menn som et eksempel av hvor utsatt og truet dere er, mens menn som dette faktisk er en indikasjon på hvordan menns mentale helse ikke blir undersøkt og at man ikke undersøker hva som driver menn til slike ekstreme handlinger men avskriver alt med at de bare er tullinger og fortsetter å rope ut om beskyttelse for kvinner, og flere sikkerhetstiltak mot kvinner, mer kjønnsseperatisme, flere appeller til menn om å sørge for at slike menn blir satt på plass osv. Man skylder det på maskulinitet, men ikke på samfunnets syn og håndtering av maskulinitet. Og det er ingen tvil om at menn er en underklasse i den vestlige verden. Selv om det å finne seg en partner blir vanskeligere og vanskeligere for menn for hver generasjon, så forfølger man også menn hvis de ønsker å friste en kvinne til sengs med pengesedler. Man må jo på et eller annet tidspunkt stoppe opp å tenke litt over om man faktisk skal begynne å ta menns menneskelige behov alvorlig? Vi er et biologisk pattedyr. I naturen er hunnen en kald skapning som sitter å ser på at hanner slåss til døden om hennes gunst. Handyr må regne med å ofre sitt liv for å spre sine gener videre og den eksisterende arten består stort sett av hunndyr og deres avkom. Ingen vil ha problemer med å se at hunndyr er kalde dyr uten "kjærlighet" for hanner, mens hanner gjør alt de kan for å være med en hunn som er det nærmeste vi kommer "kjærlighet" i dyreriket. Han beskytter henne til den dagen hun forlater han, og menneskearten er ikke særlig annerledes. Kvinner har den samme innstillingen til menn som hunndyr har til hanndyr i dyreriket og det er denne innstillingen vi ikke kan forvente at menn skal takle uten å tilby skikkelige tiltak og ordninger som dekker de sosiale behovene for menn, eller kun holder konkurranseinstinktet gående. Å drive å legge opp begge kjønns muligheter fra en kvinnelig og feministisk perspektiv skader menn. Er det ingen av dere kvinner som skjønner det? Ja, stakkars, undertrykte mann. Om du i tillegg er hvit, har du jo alle odds mot deg. Ingen medisinsk eller psykologisk forskning er gjort med utgangspunkt i denne gruppen, og den er derfor spesielt utsatt. Den er også historisk undertrykket, og sliter med dette etterslepet den dag i dag. Det er godt det er noen som tar problematikken tilknyttet denne underklassen alvorlig, og kjemper for at de endelig skal få de rettighetene kvinnene så lenge har nektet dem. Jeg må også ta av meg hatten for ditt revolusjonerende syn på biologi. Jeg vet ikke hvordan du kom frem til dette forbløffende resultatet, men jeg ser frem til å lese din artikkel om giraffens biologiske klassifisering i en kommende utgave av Nature. 4
Jegern Puahate Skrevet 28. mai 2014 #139 Skrevet 28. mai 2014 (endret) Er mer komfortabelt å fordømme folk enn å sette seg inn årsakssammenhenger og psykologi ja. Elliot = Påvirkning av dagens overfladiske samfunn + aspergers + feminint utseende + dårlige familieforhold + uendelig incel rage. En maksimal dårlig miks. Likevel så skys det ingen midler for score billige politiske poeng om feminisme, rasisme, kvinnesyn, våpenkontroll osv på tragedien. Til info er så er det MANGE mobbeofre\tapere\incels verden over som føler akkurat den samme håpløsheten og bitterheten som Elliot, men 99.99% av dem er harmløse. Endret 28. mai 2014 av Jegern Puahate 1
Teeden Skrevet 28. mai 2014 #140 Skrevet 28. mai 2014 Enhver er et resultat av sin fortid, sine erfaringer, sin frykt, håp og personlig innsikt. Dette gjelder både kvinner og menn. Det er viktig at det respekteres at smerte gjør vondt, og det er også viktig å huske at smerte må behandles. Så er det opp til den enkelte og samfunnet, hvordan dette skal skje. I tillegg er det viktig å lære seg at det ikke er riktig å hetse andre mennesker (derunder mobbe, gjøre narr av osv) Slik jeg ser det, ville problemet vært løst om vi sluttet å se på hverandre som to adskilte kjønn, istedenfor å se personene med følelser bak huden. Nei, dette vil ikke la seg gjøre, for det er så forankret i vår biologi at menns behov aldri vil kunne oppfattes som like viktige som kvinners. Å "slutte å se på oss som to kjønn" er en feministisk tankegang som egentlig bare betyr at vi ignorerer de biologiske forskjellene som gir kvinner høyere sosial status, og får menn til å tro at verden er mer barmhjertig mot dem enn det den egentlig er. Det vi må tillate er arenaer der menn kan drøfte sine problemer og følelser på sin måte, uten at målet er å få menn til å gråte eller ta i mot en klem, men heller få råd, hjelp og forståelse for sin opplevelse av verden, om den så er kjip for kvinner å høre. Man må forstå at jentene i klassen er mye mer konkurranseinnstilt mot guttene enn guttene er mot jentene, og om noe må man lære menn at det er vel og bra og respektere kvinner, men ikke til det punktet der kvinners behov blir sett på som viktigere enn egne, eller enda viktigere, andre menns behov. Det betyr at man ikke skal lære menn til å tro at det er ok å hjelpe en kvinne å snike i køen foran en annen fyr, og at det er minst like viktig at kvinner læres til å forstå at de ikke har noen rett til å forvente å kunne få åpnet dører for seg eller gå foran i køen. Dette er veldig spesifikke eksempler, men å late som om det ikke er sosiale forskjeller på menn og kvinner som er forankret i vår biologi, er å snyte menn en god forberedelse på å takle den verden som venter dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå