Gjest Thai clinch Skrevet 4. mai 2014 #21 Skrevet 4. mai 2014 Kanskje han også skal finne seg en "vanlig" 8-16 jobb. Det er vel ikke så viktig med kjempegod lønn hvis begge jobber.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #22 Skrevet 4. mai 2014 Ja jeg tror virkelig at han tror det altså, jeg har prøvd å snakke med han og forklart at jeg blir utslitt og at hele familien drives av min kraft (sånn bortsett fra det økonomiske) men han har jo aldri prøvd å skulle ta alt ansvaret hjemme (tok ikke pappaperm en gang) så jeg tror ikke han forstår hvor mye jobb det er.... TS Anonymous poster hash: 99ef8...dfa Det høres ut som du tror at når han er på jobb på kveldstid så sitter han og slapper av og ser fotballkamp. Hvor mye fritid har dere. Bruker han mye tid sammens med venner og slikt. Hva med deg? Tipper han er en slik som offrer seg for familie og jobb og setter egne behov sist. Anonymous poster hash: f8617...8b9 2
Gjest elle82 Skrevet 4. mai 2014 #23 Skrevet 4. mai 2014 Det er jo ikke noe værre enn å gå opp til 100 % da, jeg jobber i et yrke det er lett å få jobb i, så det skulle ikke være noe problem....Anonymous poster hash: 99ef8...dfa Det tenker jeg og. Dessuten er det større sjanse for skilsmisse dersom misnøyen får øke hos deg og du blir mer sliten. Vil påstå at i det lange løp er det forebyggende for forholdet at dere ikke sliter dere ut på jobb, men heller prioriterer å ha mindre stress i hverdagen. At begge på død og liv skal jobbe 100% når dere har små barn og i tillegg god økonomi, det er så tullete at jeg har ikke ord for det. Greit at man skal tenke på pensjonen, men da kan man spare privat. Dessuten vet man ikke engang om man lever til da! Har så mange eksempler på folk som har jobbet hardt og slitt hele livet, og når pensjonen kommer er de enten døde el alvorlig syke. 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #24 Skrevet 4. mai 2014 Når han jobber kveld/helg, er hans oppfatning at du er hjemme og slapper av. Dette er så sant! Vi hadde en del krangler pga jeg jobbet kveld og var hjemme på formiddag. Jeg gjorde husarbeid og alt annet som følger med barn og bolig mens samboeren min trodde jeg lå på sofaen og så på tv. En gang fikk jeg nok og dro bort i 4 dager. Da fant gubben plutselig ut at klesvasken ikke gjør seg selv og det ble husfarger. Han hjalp til mye mer. Anonymous poster hash: 6c7b8...0dd 5
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2014 #25 Skrevet 4. mai 2014 Synes ikke synd på TS, har til og med vaskehjelp og prøver seg på "er så sliten liten kvinne" kortet. 6
Gjest New_Girl Skrevet 4. mai 2014 #26 Skrevet 4. mai 2014 Dere som snakker om golddigger her kan umulig vite hva det betyr, eventuelt ikke lest hva hun skriver. Jeg skjønner godt at du vil ned i stilling. Og det at han mener dere har det greit som det er nå viser jo at han ikke skjønner hvordan du har det, eventuelt har ikke du vært flink nok til å fortelle han det. Her må det en ordentlig samtale til. Enten så må han jobbe mindre eller du. I hvert fall for en periode. 10
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2014 #27 Skrevet 4. mai 2014 Det blir for dumt, TS har vaskehjelp, det betyr at hun ikke tar helgevasken selv en gang. Hvor synd er det på folk når de har rent hus en gang i uken??? De fleste par som jobber 100% tar husvasken selv. 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #28 Skrevet 4. mai 2014 avklarte dere ikke noe før dere fikk siste barn? Han jobber utrolig mye sier du, ja om han jobber mye kveld og helg så har han da mye. Han bør i alle fall ikke ha over 100 prosent. Han tjener godt, javel ansett noen til å ta jobben hjemme da Utrolig sliten, ja hvem er vel ikke det? Kjenner damer som er alene med tre barn og har 100 prosent jobb, men de inretter seg deretter Anonymous poster hash: 69fa5...ea8 8
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2014 #29 Skrevet 4. mai 2014 avklarte dere ikke noe før dere fikk siste barn? Han jobber utrolig mye sier du, ja om han jobber mye kveld og helg så har han da mye. Han bør i alle fall ikke ha over 100 prosent. Han tjener godt, javel ansett noen til å ta jobben hjemme da Utrolig sliten, ja hvem er vel ikke det? Kjenner damer som er alene med tre barn og har 100 prosent jobb, men de inretter seg deretter Anonymous poster hash: 69fa5...ea8 Godt poeng. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #30 Skrevet 4. mai 2014 Det høres ut som du tror at når han er på jobb på kveldstid så sitter han og slapper av og ser fotballkamp. Hvor mye fritid har dere. Bruker han mye tid sammens med venner og slikt. Hva med deg? Tipper han er en slik som offrer seg for familie og jobb og setter egne behov sist. Anonymous poster hash: f8617...8b9 Ja det er han absolutt, men det er jeg også! All "fritid" jeg har går jo på barna og hjemmet, det er jo ikke sånn at jeg ønsker en dag fri for å fly på shopping etc.. vi har et barn som krever en del ekstra oppfølging +to andre som selvfølgelig krever sitt, og nå syntes jeg det rett og slett blir for mye jeg er konstant stresset og sur fordi jeg ikke rekker over alt, strekker ikke til på jobben (fordi det alltid faller på meg om et barn er sykt eller skal følges til tannlege etc.) og strekker ikke til hjemme fordi jeg jobber så mye... TS Anonymous poster hash: 99ef8...dfa 2
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2014 #31 Skrevet 4. mai 2014 Ja det er han absolutt, men det er jeg også! All "fritid" jeg har går jo på barna og hjemmet, det er jo ikke sånn at jeg ønsker en dag fri for å fly på shopping etc.. vi har et barn som krever en del ekstra oppfølging +to andre som selvfølgelig krever sitt, og nå syntes jeg det rett og slett blir for mye jeg er konstant stresset og sur fordi jeg ikke rekker over alt, strekker ikke til på jobben (fordi det alltid faller på meg om et barn er sykt eller skal følges til tannlege etc.) og strekker ikke til hjemme fordi jeg jobber så mye... TS Anonymous poster hash: 99ef8...dfa Du jobber ikke mer enn andre som jobber 100%. 4
Gjest Thai clinch Skrevet 4. mai 2014 #32 Skrevet 4. mai 2014 Jeg forstår virkelig ikke familier som jobber så mye at de ikke har tid til barn. Hva er vitsen? Dersom det er han som jobber så mye at det går utover barne burde han jo enten finne seg en mindre krevende jobb, eller gå ned i stilling. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #33 Skrevet 4. mai 2014 avklarte dere ikke noe før dere fikk siste barn? Han jobber utrolig mye sier du, ja om han jobber mye kveld og helg så har han da mye. Han bør i alle fall ikke ha over 100 prosent. Han tjener godt, javel ansett noen til å ta jobben hjemme da Utrolig sliten, ja hvem er vel ikke det? Kjenner damer som er alene med tre barn og har 100 prosent jobb, men de inretter seg deretter Anonymous poster hash: 69fa5...ea8 Jeg innretter meg jo jeg også, men det "koster" i form av at jeg er konstant stresset og sliten. Da vi fikk vår siste så visste vi ikke hvor mye jobb vi skulle få med han, han har spesielle behov og er et meget krevende barn... Levet er sjeldent så rett frem at man kan forutse sånt... TS Anonymous poster hash: 99ef8...dfa
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2014 #34 Skrevet 4. mai 2014 Jeg innretter meg jo jeg også, men det "koster" i form av at jeg er konstant stresset og sliten. Da vi fikk vår siste så visste vi ikke hvor mye jobb vi skulle få med han, han har spesielle behov og er et meget krevende barn... Levet er sjeldent så rett frem at man kan forutse sånt... TS Anonymous poster hash: 99ef8...dfa Men du har tenkt over det at når du begynner å jobbe 50% så blir du bakkemannskap for din manns karriere?? Det blir mindre grunn for ham å ta ansvar for hjemmet, fordi du ofrer dine pensjonspoeng for at han skal avansere. Du får ikke en skit igjen for det hvis det blir over mellom dere. 3
Teethgrinding Skrevet 4. mai 2014 #35 Skrevet 4. mai 2014 Jeg synes det her var skikkelig bullshit å lese. Dere har til og med vaskehjelp!! Åssen tror du andre har det da!? De får det jo til å gå rundt! Herregud, ta deg sammen kvinne! Anonymous poster hash: 74247...d1c Livet er ikke en skyttergrop i Russland i 1944. Det er legitimt å ville ønske å slappe av litt. For ressurssterke familier (TS virker å være i den situasjonen), kan tid og overskudd nesten bli viktigere faktorer enn penger. Tid til å slappe av, tid til å roe ned, lade batteriene. Finn en løsning som fungerer for dere begge. 22
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2014 #36 Skrevet 4. mai 2014 Men alle de mannfolkene som ellers på forumet klager på at kvinner bare jobber 50% og stjeler av mannens inntekt til barnebidrag når forholdet er over: Det her er tekst bok grunn på hvorfor: Menn tar ikke ansvaret sitt hjemme, kvinnen nedprioriterer sin egen jobb til fordel for familien og vips sitter hun i saksa ved eventuelt brudd. 6
Gjest elle82 Skrevet 4. mai 2014 #37 Skrevet 4. mai 2014 avklarte dere ikke noe før dere fikk siste barn? Han jobber utrolig mye sier du, ja om han jobber mye kveld og helg så har han da mye. Han bør i alle fall ikke ha over 100 prosent. Han tjener godt, javel ansett noen til å ta jobben hjemme da Utrolig sliten, ja hvem er vel ikke det? Kjenner damer som er alene med tre barn og har 100 prosent jobb, men de inretter seg deretter Anonymous poster hash: 69fa5...ea8 Mener du at man skal ansette folk for å ta av seg sine egne barn? Hvorfor i h.. får folk barn egentlig hvis man ikke gidder å ta seg av de selv? Er det viktigste her å tjene inn penger til den o store staten Norge? Fy fader, for et sykt samfunn Norge har blitt. 1
Gjest elle82 Skrevet 4. mai 2014 #38 Skrevet 4. mai 2014 Livet er ikke en skyttergrop i Russland i 1944. Det er legitimt å ville ønske å slappe av litt. For ressurssterke familier (TS virker å være i den situasjonen), kan tid og overskudd nesten bli viktigere faktorer enn penger. Tid til å slappe av, tid til å roe ned, lade batteriene. Finn en løsning som fungerer for dere begge. Helt enig!
Kattugla Skrevet 4. mai 2014 #39 Skrevet 4. mai 2014 Ja det er han absolutt, men det er jeg også! All "fritid" jeg har går jo på barna og hjemmet, det er jo ikke sånn at jeg ønsker en dag fri for å fly på shopping etc.. vi har et barn som krever en del ekstra oppfølging +to andre som selvfølgelig krever sitt, og nå syntes jeg det rett og slett blir for mye jeg er konstant stresset og sur fordi jeg ikke rekker over alt, strekker ikke til på jobben (fordi det alltid faller på meg om et barn er sykt eller skal følges til tannlege etc.) og strekker ikke til hjemme fordi jeg jobber så mye... TS Anonymous poster hash: 99ef8...dfa Jeg ser ikke problemet med at du jobber redusert, dere var to om å velge å stifte familie og da er det en selvfølge at begge bidrar i hjemmet. Dere er vel likeverdige partnere i forholdet? Når han da velger å jobbe mer slik at alt faller på deg, må han nesten regne med at det har konsekvenser. Tankegangen (som noen her ser ut til å ha) at hvem som bidrar mest i kroner og ører er viktigst og at hans meninger dermed teller mer er bare teit, i en familie hjelper man hverandre og det er flere måter å bidra på enn økonomisk. Han kunne dessuten ikke jobbet så mye overtid uten deg, du stiller opp for ham ved å dra lasset alene på hjemmebane. 8
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2014 #40 Skrevet 4. mai 2014 Livet er ikke en skyttergrop i Russland i 1944. Det er legitimt å ville ønske å slappe av litt. For ressurssterke familier (TS virker å være i den situasjonen), kan tid og overskudd nesten bli viktigere faktorer enn penger. Tid til å slappe av, tid til å roe ned, lade batteriene. Finn en løsning som fungerer for dere begge. Vel, men ressursene blir igjen hos mannen når damen bare har jobbet 50%, det er mange kvinner som har brent seg kraftig på det og likevel så går kvinne etter kvinne i den økonomiske fellen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå