Peter007 Skrevet 14. desember 2013 #61 Skrevet 14. desember 2013 Jeg ser du er ny. La meg si det slik, det du driver med nå er den verbale versjonen av å slå hodet i en murvegg. Enkelte gjør opp for manglende argumenter ved å bare skøyte sta og påståelig rundt på tynn is. Trøsten er at normalt oppegående mennesker skjønner hva du skriver, og også ser hvilke argumenter som holder vann. Ja . Takk, ser den 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #62 Skrevet 14. desember 2013 TS her. Jeg kan vel informere om hva som skjer nå.. Mor har nå kuttet meg helt ut. Jeg får ikke engang feire en siste jul med "sønnen" min. Biologisk far ønsker samvær, og han ønsker også det juridiske farskapet. Jeg har ingenting jeg skulle sagt. Anonymous poster hash: 6e770...a74
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2013 #63 Skrevet 14. desember 2013 Vanskelig innse en tar feil for deg tydeligvis. Vanskelig å forstå at for at det skal en norsk domstols kjennelse til, så må ting foregå via NAV.
Peter007 Skrevet 15. desember 2013 #64 Skrevet 15. desember 2013 (endret) Vanskelig å forstå at for at det skal en norsk domstols kjennelse til, så må ting foregå via NAV. Jeg har ikke sagt deg i mot på at skal det fastsettes farskap erkjennes det frivillig via NAV. Eller ved en retts/ doms kjennelse i Norge. Jeg er enig i det, og har som sagt ikke sagt i mot. det. Les tråden så se du selv. Det var ikke det som var kjernen i uenigheten. Det var din påstand om enkelte DNA tester brukt til farskapstes nøyaktighet. Endret 15. desember 2013 av Peter007
ViljaH Skrevet 15. desember 2013 #65 Skrevet 15. desember 2013 TS her. Jeg kan vel informere om hva som skjer nå.. Mor har nå kuttet meg helt ut. Jeg får ikke engang feire en siste jul med "sønnen" min. Biologisk far ønsker samvær, og han ønsker også det juridiske farskapet. Jeg har ingenting jeg skulle sagt. Anonymous poster hash: 6e770...a74 Jeg synes likevel du skal snakke med familievernkontoret og/eller en god advokat. Du og sønnen din har en relasjon bygget opp gjennom 4 år. Jeg vet ikke hva som er praksis, men noe kontakt burde opprettholdes for begges skyld. 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #66 Skrevet 15. desember 2013 Jeg synes likevel du skal snakke med familievernkontoret og/eller en god advokat. Du og sønnen din har en relasjon bygget opp gjennom 4 år. Jeg vet ikke hva som er praksis, men noe kontakt burde opprettholdes for begges skyld. Ts her. Det er jo ingenting jeg kan gjøre når mor nekter meg å se gutten.... Anonymous poster hash: 6e770...a74
Surriball Skrevet 15. desember 2013 #67 Skrevet 15. desember 2013 Ryddet for spekulasjon og persondiskusjon. Stjernesol, mod.
ViljaH Skrevet 15. desember 2013 #68 Skrevet 15. desember 2013 Ts her. Det er jo ingenting jeg kan gjøre når mor nekter meg å se gutten.... Anonymous poster hash: 6e770...a74 Har du sjekket hvilke muligheter som finnes? Eller bare antar du? Jeg hadde sjekket med fagfolk om jeg var glad i gutten.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #69 Skrevet 15. desember 2013 TS her. Jeg vet at jeg ikke har noe jeg kan gjøre. Har snakket med advokaten minAnonymous poster hash: 6e770...a74
Ellevill Skrevet 15. desember 2013 #70 Skrevet 15. desember 2013 Stakkars deg, TS! For et svik!!! Og stakkars gutten! Har du sjekket hvilke muligheter som finnes? Eller bare antar du? Jeg hadde sjekket med fagfolk om jeg var glad i gutten. Han er jo ikke barnefar og har ingen rettigheter.
ViljaH Skrevet 15. desember 2013 #71 Skrevet 15. desember 2013 Stakkars deg, TS! For et svik!!! Og stakkars gutten! Han er jo ikke barnefar og har ingen rettigheter. For guttens skyld bør han da få en rolle i barnets liv fortsatt. "Onkel" eller noe. Han har da brukt mye tid og penger på gutten, må da kunne få noe igjen for investeringen. Om ikke vanlig samvær (foreldrene synes kanskje det er nok at 2 må dele..) så finne på ting sammen nå og da. Synes det burde vært standard jeg.
Ellevill Skrevet 16. desember 2013 #72 Skrevet 16. desember 2013 For guttens skyld bør han da få en rolle i barnets liv fortsatt. "Onkel" eller noe. Han har da brukt mye tid og penger på gutten, må da kunne få noe igjen for investeringen. Om ikke vanlig samvær (foreldrene synes kanskje det er nok at 2 må dele..) så finne på ting sammen nå og da. Synes det burde vært standard jeg. Men så lenge mor ikke vil har han ingen rettigheter. Så det er egentlig likegyldig hva vi synes og føler. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #73 Skrevet 16. desember 2013 Stakkars deg, TS! For et svik!!! .... Synd i TS? Når det er han selv som har fått påvist at han ikke er biologisk far, og selv vurderte det samme, men var i tvil om hva han ville gjøre: TS Så hvis jeg slutter å betale bidrag, og krever tilbakebetaling, så kan jeg ikke være far lengre? Jeg ønsker nemmelig, under tvil, å være juridisk far fortsatt......Anonymous poster hash: 6e770...a74 For min del ser det ut som både mor og TS bruker gutten i sin konflikt. Stakkars barn. Håper de voksne snart kan være voksne. Anonymous poster hash: 7f703...97b 3
Gjest Skrevet 16. desember 2013 #74 Skrevet 16. desember 2013 Synd i TS? Når det er han selv som har fått påvist at han ikke er biologisk far, og selv vurderte det samme, men var i tvil om hva han ville gjøre: For min del ser det ut som både mor og TS bruker gutten i sin konflikt. Stakkars barn. Håper de voksne snart kan være voksne. Anonymous poster hash: 7f703...97b Jeg må si at jeg har en viss forståelse for at TS vurderte å kutte forbindelsen med gutten som han ikke var biologisk far til da moren brukte barnet uhemmet i et spill for økonomisk og emosjonell utpressing. Noen ganger trenger man bare fred for å fokusere på eget liv. Selvsagt ville det være tøft å miste kontakten med gutten, men denne seigpiningen er også vanskelig. Når han hele tiden er "på nåde" og må betale seg til samvære. Uansett, stakkars guttunge. Med den moren har han ikke noe lett liv foran seg. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #75 Skrevet 16. desember 2013 Jeg må si at jeg har en viss forståelse for at TS vurderte å kutte forbindelsen med gutten som han ikke var biologisk far til da moren brukte barnet uhemmet i et spill for økonomisk og emosjonell utpressing. Noen ganger trenger man bare fred for å fokusere på eget liv. .... Uansett, stakkars guttunge. Med den moren har han ikke noe lett liv foran seg. Vi har kun fått TS sin side, men selv med det lille vi får vite her, virker det for min del at far også er delaktig i konflikten (som oftest må man være to). Enig det er synd i gutten, men ikke bare pga moren. Jeg har også forståelse for at de som får vite at de ikke er biologisk far, vurderer hva de ønsker å gjøre videre. MEN i dette tilfellet har far vært aktiv pådriver i hele prosessen (fra å finne ut til å informere mor og biologisk far). På en måte fortjener TS skryt for at barnet nå får vite hvem som er biologisk far, men jeg er usikker på om det var dette som var motivet. På meg virker det mer ut som her har vært et økonomisk motiv (jfr. overskriften i tråden) og at det er konflikten mellom TS og moren som har vært bakgrunnen for å finne ut av ting. Anonymous poster hash: 7f703...97b 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #76 Skrevet 16. desember 2013 Alt er mors feil.. Hun er den eneste som ved barnets unnfangelse visste at det var to mulige fedre.. ....Anonymous poster hash: 77d48...f01 Den delen er det mor som har gjort feil, men i "samværskonflikten" (som dette handler om) er der flere sider enn en. Anonymous poster hash: 7f703...97b 1
Gjest Skrevet 16. desember 2013 #77 Skrevet 16. desember 2013 Vi har kun fått TS sin side, men selv med det lille vi får vite her, virker det for min del at far også er delaktig i konflikten (som oftest må man være to). Enig det er synd i gutten, men ikke bare pga moren. Jeg har også forståelse for at de som får vite at de ikke er biologisk far, vurderer hva de ønsker å gjøre videre. MEN i dette tilfellet har far vært aktiv pådriver i hele prosessen (fra å finne ut til å informere mor og biologisk far). På en måte fortjener TS skryt for at barnet nå får vite hvem som er biologisk far, men jeg er usikker på om det var dette som var motivet. På meg virker det mer ut som her har vært et økonomisk motiv (jfr. overskriften i tråden) og at det er konflikten mellom TS og moren som har vært bakgrunnen for å finne ut av ting. Anonymous poster hash: 7f703...97b På diskusjonsforum er det veldig skjelden at vi har mer enn en side av saken. Det er ikke ofte begge parter blir enige om å legge fram hele historien her, selv om jeg husker et tilfelle der en utskjelt ektemann kom over loggen til fruen og skrev et svar med sin verson av saken. Om en person har en høy konfliktlinje, så skal det mye til at den andre parten greier å dempe hele konflikten på egen hånd. Det er heller ingen god ting å la en motpart "kjøre over" seg fullstendig, bare for å unngå konflikt. Enkelte eskalerer konflikten om de ikke møter motstand. Du må huske på at saken har vært så ille at moren har "solgt" samværet med sønnen. Dvs. nektet gjennomføring av samvære med mindre hun fikk en ekstra tusenlapp inn på kontoen. Siden de hadde 50% deling, så virker det veldig urimelig om det ikke var penger han faktisk skyldte henne. Siden han også betalte bidrag, så forstår jeg ikke hvor den gjelden skulle komme fra. Moren har skapt konflikter som har forsuret TS sitt forhold til ny partner. Hvor lenge er det rimelig å la damen holde på sånn? Som sagt, jeg har en viss forståelse med TS. Jeg aner ikke hva slags prosesser som skjer i hode på en mann som finner ut at han faktisk ikke er far til en gutt han har betraktet seg som far til. Kanskje starter man en slags "skadebegrensning" og prøver å unngå videre emosjonell kostnad på seg og forholdet man er i? Jeg er faktisk ikke i stand til å sette meg inn i TS sin situasjon, for som kvinne er jeg rimelig trygg mot denne typen senario. Men jeg sender han min dypeste medfølelse.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #78 Skrevet 16. desember 2013 På diskusjonsforum er det veldig skjelden at vi har mer enn en side av saken.... Derfor tar jeg ikke alt som den ene parten skriver for "god fisk" heller. Hvorfor du gjør det, når du vet at du kun sitter med informasjon fra TS, blir merkelig. I jobben min har jeg inne foreldre til samtale pga samværskonflikter. Jeg har aldri vært borti at alt er forårsaket av den ene part. Men når jeg prater med en av de, ligger alltid feilen hos motparten. Sjelden at de har innsikt i hva de selv bidrar med av negative innspill... I denne saken (som i alle saker om samvær) synes jeg synd i barnet. Jeg håper mor og TS kan begynne å oppføre seg mer voksent enn det jeg har fått inntrykk av de hittil har gjort. Anonymous poster hash: 7f703...97b 1
Gjest Skrevet 16. desember 2013 #79 Skrevet 16. desember 2013 Derfor tar jeg ikke alt som den ene parten skriver for "god fisk" heller. Hvorfor du gjør det, når du vet at du kun sitter med informasjon fra TS, blir merkelig. I jobben min har jeg inne foreldre til samtale pga samværskonflikter. Jeg har aldri vært borti at alt er forårsaket av den ene part. Men når jeg prater med en av de, ligger alltid feilen hos motparten. Sjelden at de har innsikt i hva de selv bidrar med av negative innspill... I denne saken (som i alle saker om samvær) synes jeg synd i barnet. Jeg håper mor og TS kan begynne å oppføre seg mer voksent enn det jeg har fått inntrykk av de hittil har gjort. Anonymous poster hash: 7f703...97b Hvis du ikke tar innlegg som folk skriver her for "god fisk" så fatter jeg ikke hva du driver med her inne. 2
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2013 #80 Skrevet 16. desember 2013 Derfor tar jeg ikke alt som den ene parten skriver for "god fisk" heller. Hvorfor du gjør det, når du vet at du kun sitter med informasjon fra TS, blir merkelig. I jobben min har jeg inne foreldre til samtale pga samværskonflikter. Jeg har aldri vært borti at alt er forårsaket av den ene part. Men når jeg prater med en av de, ligger alltid feilen hos motparten. Sjelden at de har innsikt i hva de selv bidrar med av negative innspill... I denne saken (som i alle saker om samvær) synes jeg synd i barnet. Jeg håper mor og TS kan begynne å oppføre seg mer voksent enn det jeg har fått inntrykk av de hittil har gjort. Anonymous poster hash: 7f703...97b Nemlig.
Anbefalte innlegg