Eau de perfume Skrevet 30. juni 2013 #21 Skrevet 30. juni 2013 Tenkte på om jeg kan utvide ettersendingen
ninuska_ Skrevet 30. juni 2013 #22 Skrevet 30. juni 2013 Er det mulig at hvis du har meldt adresseflytting, så skal posten videresende til deg? Hvis ikke, så kan de på den gamle adressen sende den tilbake til posten (krysse over adressen), og da mener jeg at den skal sendes til din adresse?
Eau de perfume Skrevet 30. juni 2013 #23 Skrevet 30. juni 2013 Er det mulig at hvis du har meldt adresseflytting, så skal posten videresende til deg? Hvis ikke, så kan de på den gamle adressen sende den tilbake til posten (krysse over adressen), og da mener jeg at den skal sendes til din adresse? Jeg har sånn gratis-periode med videresending, men jeg tror den går ut før pakkene kommer frem. Jeg ringer kundeservice i morgen og hører hva mulighetene er
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #24 Skrevet 30. juni 2013 Bare meg som synes det er kjedelig at så dette med pakke og sendetid spørsmål opptar så mye plass i tråden? Jeg kan godt forstå at man lurer - men nå er det engang sånn at sendetiden er veldig forskjellig fra sted til sted. Noen får etter kort tid, jeg må alltid vente ca 3 uker uansett. Og alle vet at pakker kan sjekkes hos tollen, og det kan føre til ekstra tid. Uansett så vet jo ingen her hva som er årsaken til lang/variabel frakttid. Som sagt; skjønner at folk lurer, men det gjentas så utrooooooooolig mange ganger og gjør det litt kjedelig i tråden Anonymous poster hash: 3b24f...24d Enig. Nå er det stadig oftere mye utomsnakk og spørsmål uten allmenn interesse. Dette fyller opp flerfoldige sider og det blir langt mellom produktomtalene. Kan vi ikke holde oss til trådens tema? Spørsmål om postgang og levering f.eks. kan stilles i egne tråder. Anonymous poster hash: 4b100...ebe 2
Spatula Skrevet 1. juli 2013 #25 Skrevet 1. juli 2013 Jeg har tullet det til :/ Har flyttet, og iherb har sendt ut pakken min til den gamle adressen min.. Hva bør jeg gjøre?? Ta kontakt med posten for videresending. Hvis du ikke står oppført på den adressen pakkene blir sendt til går de tilbake til posten.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #26 Skrevet 1. juli 2013 Jeg har sånn gratis-periode med videresending, men jeg tror den går ut før pakkene kommer frem. Jeg ringer kundeservice i morgen og hører hva mulighetene er Ser du allerede har fått et par svar, men jeg sier det likevel Du kan utvide perioden med omadressering, men det koster selvfølgelig penger. Postbudet skal ikke levere post på din gamle adresse om du har meldt adresseendring, men noen er sløve og leverer likevel. Da er muligheten å få noen som bor på adressen nå til å krysse over adressen på pakken og skrive på din nye adresse slik som andre har skrevet. Egentlig skal man betale for videresending av pakke på denne måten, men det er sjelden noen i Posten bryr seg videre om det bare pakken kommer riktig frem. Problemet jeg ser her er at pakken mest sannsynlig blir sendt enten direkte i retur eller til post i butikk for henting om omadresseringen har gått ut. Dvs at det mest sikre er å utvide perioden for omadressering, eventuelt høre med kundeservice om de orker å ta kontakt med postbudet og den som sorterer og få de til å sende pakken videre Om man ser problemer med at ting som dette blir diskutert i tråden synes jeg også det hadde vært på sin plass å lage en egen tråd for det. Men jeg har mine mistanker om at folk kommer hit for å spørre uansett Anonymous poster hash: e910c...104 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #27 Skrevet 1. juli 2013 Ser du allerede har fått et par svar, men jeg sier det likevel Du kan utvide perioden med omadressering, men det koster selvfølgelig penger. Postbudet skal ikke levere post på din gamle adresse om du har meldt adresseendring, men noen er sløve og leverer likevel. Da er muligheten å få noen som bor på adressen nå til å krysse over adressen på pakken og skrive på din nye adresse slik som andre har skrevet. Egentlig skal man betale for videresending av pakke på denne måten, men det er sjelden noen i Posten bryr seg videre om det bare pakken kommer riktig frem. Problemet jeg ser her er at pakken mest sannsynlig blir sendt enten direkte i retur eller til post i butikk for henting om omadresseringen har gått ut. Dvs at det mest sikre er å utvide perioden for omadressering, eventuelt høre med kundeservice om de orker å ta kontakt med postbudet og den som sorterer og få de til å sende pakken videre Om man ser problemer med at ting som dette blir diskutert i tråden synes jeg også det hadde vært på sin plass å lage en egen tråd for det. Men jeg har mine mistanker om at folk kommer hit for å spørre uansett Anonymous poster hash: e910c...104 Da var det jo bra at du brukte masse plass på å svare selv om hun allerede hadde fått et par svar Men ja, jeg skal faktisk opprette en egen tråd for det og se om det kan lage litt mer ryddig tråd - og gi masse plass til å stille alskens post/frakt/tollspørsmål i Så får vi se om det hjelper. Anonymous poster hash: 3b24f...24d 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #28 Skrevet 1. juli 2013 For å få litt ryddigere Iherbtråd gjør jeg et forsøk på å lage en egen tråd for praktiske spørsmål om det å handle på Iherb. Her kan du spørre om alt du lurer på vedrørende forsinkede pakker, frakttid, vekt, tollspørsmål(hvor mye man kan bestille for, ulike gebyrer etc) - og tilogmed hva som er lov å kjøpe og ikke av kosttilskudd. Om vi er skikkelig snille gidder kanskje en moderator å rydde inn endel av spørsmålene hit så man kan få svar *jakter på en snill moderator som kanskje orker* Spør ivei Anonymous poster hash: 4187d...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #29 Skrevet 1. juli 2013 Flott tiltak, men enda flottere hadde det vært om førsteposten hadde inneholdt en liten "guide for dummies". Altså noen enkle punkter som f.eks hva 200-kronersgrensen innebærer, hva normal leveringstid til Norge er osv. Så slipper man at spørsmål om frakt inngår i de 200 kronene på hver eneste side. (Til de som lurer: Om du bestiller en pakke til under 200 kroner slipper du unna tollen uansett hvor høy frakten er. Frakten skal ikke være med i fortollingen) Anonymous poster hash: 370ed...74c
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #30 Skrevet 2. juli 2013 Flott tiltak, men enda flottere hadde det vært om førsteposten hadde inneholdt en liten "guide for dummies". Altså noen enkle punkter som f.eks hva 200-kronersgrensen innebærer, hva normal leveringstid til Norge er osv. Så slipper man at spørsmål om frakt inngår i de 200 kronene på hver eneste side. (Til de som lurer: Om du bestiller en pakke til under 200 kroner slipper du unna tollen uansett hvor høy frakten er. Frakten skal ikke være med i fortollingen) Anonymous poster hash: 370ed...74c Da kan jo du ta ansvaret med å legge ved noen linker/forklaringer Anonymous poster hash: 4187d...6b4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #31 Skrevet 2. juli 2013 For å få litt ryddigere Iherbtråd gjør jeg et forsøk på å lage en egen tråd for praktiske spørsmål om det å handle på Iherb. Her kan du spørre om alt du lurer på vedrørende forsinkede pakker, frakttid, vekt, tollspørsmål(hvor mye man kan bestille for, ulike gebyrer etc) - og tilogmed hva som er lov å kjøpe og ikke av kosttilskudd. Om vi er skikkelig snille gidder kanskje en moderator å rydde inn endel av spørsmålene hit så man kan få svar *jakter på en snill moderator som kanskje orker* Spør ivei Anonymous poster hash: 4187d...6b4 Til dere nye lesere av tråden - dette var hovedinnlegget på denne tråden. De øvrige innlegg er flyttet fra den store Iherb produkt-tråden. Så: spør ivei her inne Anonymous poster hash: 2cef1...0b0
Eau de perfume Skrevet 3. juli 2013 #32 Skrevet 3. juli 2013 Får man ikke kollinr på pakkene fra iherb? Det sporingsnr man får oppgitt er jo ikke gyldig hos DHL.. Postens kundeservice ville ha kollinr på pakkene, og kunne legge til ny adresse når de er ankommet oslo Men uten Kollinr kommer jeg ikke langt gitt!
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #33 Skrevet 3. juli 2013 Får man ikke kollinr på pakkene fra iherb? Det sporingsnr man får oppgitt er jo ikke gyldig hos DHL.. Postens kundeservice ville ha kollinr på pakkene, og kunne legge til ny adresse når de er ankommet oslo Men uten Kollinr kommer jeg ikke langt gitt! Nei, man får ikke sporingsnummer/kollinummer på det billigste fraktalternativet. Iherb-pakker er såpass store at postbud sjelden har de med seg ut, noe som vil si at de oftest blir sendt direkte til postkontor eller post i butikk. Det vil videre si at pakken din kommer til å ligge der i 14 dager før den blir sendt i retur. Mitt tips til deg er derfor å ta kontakt med postkontoret/PIB som du tidligere tilhørte og høre med dem om de kan sende pakken din videre Er det lenge til omadresseringen din går ut? Anonymous poster hash: f51e9...6ca
Eau de perfume Skrevet 4. juli 2013 #34 Skrevet 4. juli 2013 Nei, man får ikke sporingsnummer/kollinummer på det billigste fraktalternativet. Iherb-pakker er såpass store at postbud sjelden har de med seg ut, noe som vil si at de oftest blir sendt direkte til postkontor eller post i butikk. Det vil videre si at pakken din kommer til å ligge der i 14 dager før den blir sendt i retur. Mitt tips til deg er derfor å ta kontakt med postkontoret/PIB som du tidligere tilhørte og høre med dem om de kan sende pakken din videre Er det lenge til omadresseringen din går ut? Anonymous poster hash: f51e9...6ca Ok, Takk for svar omadresseringen har gått ut nå..
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #35 Skrevet 9. juli 2013 Jeg vet at det bare er mulig å bestille urter/kostilskudd fra iherb for 3 mnd om gangen. Hvor mye regnes som 3 mnd forbruk? Vil det si at man ikke kan kjøpe et produkt som inneholder mer enn 90 kapsler pr bestilling? Eller betyr det at man ikke kan bestille mer enn 3 bokser med kostilskudd pr bestilling? Noen som har peiling på dette?Finnes det et nettsted med spesifikk info om dette? Anonymous poster hash: eefac...ec8
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #36 Skrevet 23. oktober 2013 Til dere som har bestilt pakker den siste tiden; hvor lang tid har det tatt? Venter på en bursdagsgave, og håper at det ikke tar mer en to uker. Har holdt meg under tollgrensa. Anonymous poster hash: b86f2...f7c
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #37 Skrevet 23. oktober 2013 Til dere som har bestilt pakker den siste tiden; hvor lang tid har det tatt? Venter på en bursdagsgave, og håper at det ikke tar mer en to uker. Har holdt meg under tollgrensa. Anonymous poster hash: b86f2...f7c Jeg bestilte en pakke den 10 oktober, og den har ikke kommet enda. Fikk en pakke i dag, og den bestilte jeg den 13 oktober. Det har stoppet opp litt med iherb-pakker noen dager nå, sikkert pga tollen. Det kom kjempemange pakker i dag (jobber i posten) Anonymous poster hash: f51e9...6ca
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #38 Skrevet 23. oktober 2013 om. takk for svar. Da håper jeg at det ikke tar alt for lang tid da. Anonymous poster hash: b86f2...f7c
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #39 Skrevet 15. november 2013 Noen som har bestilt i det siste? Anonymous poster hash: ae51f...7d7
Bluegreen Skrevet 17. november 2013 #40 Skrevet 17. november 2013 Jeg bestilte noe fra iHerb i sommer, og må trykket på vanlig levering med DHL. Det kom veldig kjapt, men ei stund etter kom en kjemperegning (eller vel.. 700kr) på frakt og fortolling fra DHL. Det var en helt vanlig eske, men fire ting - som var over grensen på "vanlig fortolling" av tre ting... Ringte kundeservice hos DHL og de sa at de alltid tok slik betalt, og at jeg måtte evt. ta det opp med iHerb. Noen som har opplevd det samme og vet hvordan man kan unngå det..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå