Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplever stadig å gå inn på en tråd som jeg gjerne vil lese, men gir fort opp når folk skriver en laaaang tekst uten et eneste avsnitt og knapt et punktum. Da orker jeg ikke lese det, og kan heller ikke komme med et godt svar til den som lurer...

Så vær så snill! Lag avsnitt i innleggene deres!

En annen ting som er veldig frustrerende er når folk skriver på dialekt eller forkorter ordene så til de grader. Det er strengt tatt unødvendig. Det er jo ikke slik at det koster penger å skrive litt lenger meldinger.

Så kort sagt: Bruk AVSNITT og skriv på et språk folk forstår, altså nynorsk eller bokmål.

Da vil du få flere svar.

Tusen takk!

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dialekt er det jo bare å rapportere, så fjernes det.

Når det gjelder lange innlegg uten avsnitt, så er jeg helt enig. Jeg leser de ikke.

Gjest Tirkes
Skrevet

/sign.

twist.jpg

Og veldig enig! Litt luft er bra, vegg av tekst gir smerter i øya, og virker hektisk og travelt. Men det kan gå for langt andre veien. Spesielt når man føler forfatteren gir luft for kunstpauser og ikke naturlig når poenget endres. Da føler jeg at jeg leser skikkelig dårlig lyrikk.

For du skjønner det,

det er ikke alle som liker glutenfritt brød.

Noen ganger er det godt med hvetebakst.

Selv om det ikke alltid er sunt.

Argh.

• Liker 4
Skrevet

Eller de som bruker

et veldig unaturlig linje

skift. Det er også veldig

merkelig å lese.

• Liker 2
Gjest Tirkes
Skrevet

Sant. Det blir også som dårlig lyrikk. Kanskje vi burde skimme gjennom forumet her for den typen innlegg og sende inn til et av de større forlagene - og bli RIKE! Muahawahwah!

Skrevet

Deal! La oss fordele delfora. :nigo:

Skrevet

Veldig enig. Jeg hopper rett som det er over lange innlegg uten avsnitt, selv om jeg egentlig vil vite hva som står der.

• Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg går som regel rett ut av tråden igjen dersom jeg ser det er tettskrevet uten noen avsnitt.

Leser mye heller et innlegg skrevet av en dyslektiker med mange skrivefeil, men med avsnitt og luft, enn et innlegg som er helt uten feil om man ser bort ifra mangel på avsnitt.

• Liker 1
Skrevet

Herlig å se at noen er enig med meg. Jeg blir til stadighet sjokkert av å se hvor lite norskkunnskaper mange har. Vi har da tross alt gått på skolen og lært det grunnleggende i hvert fall, og jeg nekter å tro at alle har dysleksi... Avsnitt har vel strengt tatt ikke så mye med dysleksi å gjøre uansett...

Er veldig enig i at det noen ganger kan bli for oppdelt tekst også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...