Lista Skrevet 6. desember 2012 #11121 Skrevet 6. desember 2012 Nei, det er for å demonstrere skillet mellom hennes «jeg kan alt og vet alt best»-holdning til de ulike tingene (interiør, Jeg kan helt ærlig ikke si jeg har fått det inntrykket mtp interiør, men så har jeg heller ikke lest bloggen, eller ihvertfall kommentarfeltet, veldig nøye. Kan du forklare hva hun har sagt/gjort som gjør at du synes hun kan alt og vet best om interiør?
Lista Skrevet 6. desember 2012 #11122 Skrevet 6. desember 2012 Dama driver en blogg som fokuserer på disse områdene. Det er det hun tjener penger på, å blogge om ting hun får sponset. Det er ikke usaklig å si at hun har en dårlig stil. Hadde jeg sagt hun var et vandrende skjelett med for mange smykker i stygge JC-sko ville jeg vært usaklig (det var et eksempel, før noen skal ta meg for det også). Anonym poster: f1d41d6e50f80b7e3692b2852a90fec7 Jeg har ikke sagt noen ting om usaklig. Uansett, hvem bestemmer hva god og dårlig stil er? Altså, de fleste er vel enige i at grilldress er dårlig stil, men FF kler seg ikke i den gata akkurat.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #11123 Skrevet 6. desember 2012 Jeg kan helt ærlig ikke si jeg har fått det inntrykket mtp interiør, men så har jeg heller ikke lest bloggen, eller ihvertfall kommentarfeltet, veldig nøye. Kan du forklare hva hun har sagt/gjort som gjør at du synes hun kan alt og vet best om interiør? Det gjennomsyrer hele holdningen hennes. Når noen kommenterer noe, om så bare det kan tolkes ørlite negativt, da hopper hun opp og er i forsvarsposisjon. Husker da hun takket for kommentaren om hvor stilig det var å ha tomme LV-esker som dekor på soverommet. Hun skjønte ikke engang at det var ironi. Anonym poster: f1d41d6e50f80b7e3692b2852a90fec7 9
Anglofil Skrevet 6. desember 2012 #11124 Skrevet 6. desember 2012 Tråden er ryddet for spekulasjoner og personangrep Yvonne (mod)
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #11125 Skrevet 6. desember 2012 (endret) Jeg har ikke sagt noen ting om usaklig. Uansett, hvem bestemmer hva god og dårlig stil er? Altså, de fleste er vel enige i at grilldress er dårlig stil, men FF kler seg ikke i den gata akkurat. Det er ikke som om jeg har snikfotografert noen og hengt dem ut her inne. Hun driver en blogg og tjener penger på det hun promoterer i den. Anonym poster: f1d41d6e50f80b7e3692b2852a90fec7 Innlegget er redigert for personangrep. Yvonne (mod) Endret 6. desember 2012 av Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #11126 Skrevet 6. desember 2012 Jeg mister ærligtalt litt troverdighet til de butikkene som sender henne (eller endel andre bloggere) ting mot reklameinnlegg.. Kunne gjerne tenkt meg en slik klokke, men ikke nå. De fremstår ikke spesielt preppy for meg lenger. Anonym poster: 8440a66a5e0c6475cb0596eb5b0501db Jeg tenker litt det samme angående Ving. Har mye mindre lyst å bestille ferien min hos de nå. Ved at de gir FF (og mange andre bloggere) gratis tur, må de ta igjen de tapte utgiftene ved å lke prisen på oss andres tur! IKKE noe jeg gidder å finne meg i startour eller "egenpakket" reise neste gang ja! Anonym poster: a5e186c10430611f8e6a8d352d7d9459 8
Anglofil Skrevet 6. desember 2012 #11127 Skrevet 6. desember 2012 (endret) Tråden er ryddet for krangling og personangrep. Jeg foreslår at dere slutter med kranglingen nå, dette gjelder alle parter. Yvonne (mod) Endret 6. desember 2012 av Yvonne 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #11128 Skrevet 6. desember 2012 Jeg lurer på hvor mye hun tjener på desember måned. Reklame hver eneste dag, pluss sponsorlinker og i tillegg kommer alle de andre reklameinnleggene. Anonym poster: f1d41d6e50f80b7e3692b2852a90fec7 3
Anglofil Skrevet 6. desember 2012 #11129 Skrevet 6. desember 2012 Tråden er ryddet for avsporing. Yvonne (mod)
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #11130 Skrevet 6. desember 2012 F.eks. Nette Nestea er hundre ganger penere, har bedre stil, er velstående og vellykket, rart ikke hun også har egen hattråd siden alle er feite og misunnelige? Anonym poster: 15eb3071ca68033587034c73f3ce2add 18
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #11131 Skrevet 6. desember 2012 Husk at Cameo fortsatt har 10 prosent rabatt ved bruk av koden fotballfrue :-) Gjelder kun dersom du kjøper mer enn ett plagg. - Ja, husk nå alle sammen å støtte opp under hennes forbruk ved å gi henne en andel av pengene du bruker. Husk for all del det, vakre, fantastiske, skjønne, nydelige, slanke lesere med «killer legs» <3 <3 <3 Anonym poster: f1d41d6e50f80b7e3692b2852a90fec7 15
Anglofil Skrevet 6. desember 2012 #11132 Skrevet 6. desember 2012 (endret) Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Igjen: har man en påstand så må man også dokumentere den. Det vil si at det skal gis link der dette kan dokumenteres. Da slipper det å få innlegg slettet. Yvonne (mod) Endret 6. desember 2012 av Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #11133 Skrevet 6. desember 2012 http://www.vargas12.com http://e24.no/media/bloggkjendis-ville-ta-betalt-for-bokomtale/3908968 http://www.klikk.no/mote/detnye/skjonnhet/article713311.ece Anonym poster: f1d41d6e50f80b7e3692b2852a90fec7 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #11134 Skrevet 6. desember 2012 (endret) http://www.vargas12.com http://e24.no/media/...komtale/3908968 http://www.klikk.no/...ticle713311.ece Anonym poster: f1d41d6e50f80b7e3692b2852a90fec7 FF har selv valgt å gjøre seg til en offentlig person. Det er lov å ha en diskusjon om en kvinne som tjener brorparten av pengene sine vha skitne metoder. Før innlegget fjernes pga «spekulasjoner», med skitne metoder refererer jeg til saken om prisliste for å anmelde bøker, saken om den ekstremt høye avansen de tok på smykkene i Treasures før en blogger gjorde folk oppmerksomme på det, jeg snakker om truslene de kom med til bloggeren Vargas, jeg snakker om den gangen de prøvde å henge ut den samme bloggeren med navn (men la ut feil navn i tillegg), jeg snakker om de gangene de har misbrukt oppgitte mailadresser i kommentarfeltet i bloggen til å finne mennesker på FB eller rett og slett navngi dem og legge ut om yrke, inntekt og annet (i bloggen). Jeg snakker om når de har brutt forbrukerkjøpsloven og ikke gitt kunder nye varer når de har reklamet, jeg snakker om måten FF nekter å innrømme at hun fyller opp leppene og skylder på «smileteknikk» og ny leppestift - for senere å innrømme det allikevel da det er for tydelig at hun har endret på det. Og dette mennesket skal være et forbilde? Anonym poster: f1d41d6e50f80b7e3692b2852a90fec7 Innlegget er redigert for spekulasjoner. Til neste gang er det best hvis du faktisk linker til de faktiske innlegg slik at man slipper å bruke søkemotorer. Som sagt, jeg er ingen detektiv, ikke er det noe vi moderatorer ønsker å ta oss tid til heller, og det er deres jobb som brukere å faktisk komme med gode linker som representerer dette. Lar det gå for denne gang. Yvonne (mod) Endret 6. desember 2012 av Yvonne 8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #11135 Skrevet 6. desember 2012 FF og ektemannen truer en syttenårig blogger med advokat fordi hun avslører prisene deres: http://merethus.blogg.no/1305010554_fotballfrue_svindler_.html Anonym poster: f1d41d6e50f80b7e3692b2852a90fec7 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #11136 Skrevet 6. desember 2012 Rolleblandingen hennes, hun er journalist når hun vil det og privatperson når hun ikke vil: http://fotballfrue.no/2010/11/22/a-blogge-er-ikke-journalistikk/ Anonym poster: f1d41d6e50f80b7e3692b2852a90fec7 8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #11137 Skrevet 6. desember 2012 Norges største blogger, fotballfruen Caroline Berg Eriksen blogger ofte motetips. Men kjøper du noen av klærne, får også hun betalt Kjøpet registreres, og bloggeren får i mange tilfeller store prosentandeler av kjøpesummen. Pengene får hun ved å linke til nettbutikker via selskapene Tradedoubler og Zanox. Disse kalles for affiliateselskaper, og driver provisjonssalg på nett. Problemet er at bloggerne ikke oppgir at de selv sitter igjen med en del av pengene, og dermed driver de skjult reklame, mener flere eksperter. Caroline Berg Eriksen, som står bak Norges desidert største blogg «Fotballfrue», sier til VG at alle bloggere benytter seg av slike tjenester, men hun vil ikke si hvor mye penger hun selv sitter igjen med fra provisjonssalg. Hun skriver imidlertid i en e-post til VG at hun på en god måned kan tjene 100 000 kroner på bloggen sin. Berg-Eriksen er, som de andre toppbloggerne, tilknyttet flere såkalte affiliateselskaper. http://pluss.vg.no/2011/03/11/256/1tyorqkv Anonym poster: f1d41d6e50f80b7e3692b2852a90fec7 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #11138 Skrevet 6. desember 2012 Caroline Berg: – Jeg lever bra av bloggingen: http://www.tv2.no/gmn/caroline-berg-jeg-lever-bra-av-bloggingen-3305637.html Anonym poster: f1d41d6e50f80b7e3692b2852a90fec7 3
Anglofil Skrevet 6. desember 2012 #11139 Skrevet 6. desember 2012 (endret) Tråden er ryddet for avsporinger. Spørsmål til moderator skal enten tas på pm eller på ris og ros. Og nei, det var ikke dette med restylane som gjorde at innlegg ble ryddet. Det var derimot mange andre påstander som var udokumentert. Og man skal gi ordentlige linker, å be om å google dette holder ikke. Dessuten skal linker knyttes til innlegget hvor påstandene er fremmet, rene linker med utdrag, uten brukers egen mening, blir egentlig slettet. Lar dette stå, men dette er til advarsel til senere. På den måten blir det litt ryddigere å følge med i tråden. Edit: Jeg forstår at det kan være vanskelig å linke til en påstand hvis FF har redigert/slettet innhold. Da får man bare opplyse om dette, spesielt hvis det har blitt skrevet om tidligere i denne tråden. Da kan man si noe slikt som "som det er dokumentert tidligere i denne tråden, så har FF gjort../ skrevet../ment.." osv. Det er 500 sider, jeg har dessverre ikke mulighet til å verken huske alt som står skrevet, eller lese med lupe gjennom alle disse innleggene. Jeg har også nylig tatt over denne tråden, så derfor må det nesten bli sånn. Yvonne (mod) Endret 6. desember 2012 av Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #11140 Skrevet 6. desember 2012 M says: January 4, 2012 at 18:21 Ah, så koselig.. Hvordan ser du på fremtiden da? det må jo være grusomt å ha en slik sutiasjon og en såå ustabil fremtid som dere har..:/ Vurderer du å ta en til utdannelde? Og hva med LK? Klem Reply Fotballfrue says: January 4, 2012 at 18:24 Hehe. . Jeg er journalist, ferdig utdannet da jeg var 22 Lars-Kristian og jeg driver eget firma med bla. egen nettbutikk, så vår fremtid skal du ikke bekymre deg over. Den er meget lys Situasjonen vi er i nå kunne ikke vært bedre, vi tjener bra, og kan styre vår egen hverdag. Perfekt er et ord som passer bra I tillegg har vi et hus og to biler som er gjeldsfrie Jeg kan også legge til at jeg får masse jobbtilbud hver eneste måned, men har valgt å prioritere firmaet vårt, da de færreste kan matche den inntekten og utfordringen. Jeg vet også at pappa ønsker at Lars-Kristian skal ta over familibedriften vår, så det er ikke noen problemer der i gården. - C Reply M says: January 4, 2012 at 19:54 hehe For å drive et firma burde man aller helst være utdannet økonom/markedsøkonom så jeg gleder meg til å se hvordan dette kommer til å gå med fotballspiller i spissen. Ønsker dere lykke til da. For øvring er ikke en jurnalist noe form for utdanning – det er en ubeskyttet tittel – dvs, hvem som helst kan bli det. ( synd du kastet to år på skolegang der). Veldig fint du får obbtilbud for jeg spørre som hvilke ? xD Huset og to biler i sjian = en bitteliten leilighet på frogner, sååå Og til slutt, jeg sporte fordi jeg selv har vært i en slik situasjon, da inntekter var ustabil og jeg hadde stadig problemer med å plalegge fremtiden. Derfor sporte jeg. Mente det overhodet ikke som krititikk .. trenger ikke derfor å legge ut for meg alt det dere har, eller ikke har – rettere sagt. Reply Fotballfrue says: January 4, 2012 at 20:06 Kjære Marina Ha, jeg vet ikke hvor gammel du er, men du ser ut som du nærmer deg 60. Har du ikke bedre ting å bedrive tiden med? Vi har ingen planer om å bo på Frogner, noen som helst gang, så det spiller ingen rolle. Forøvrig kan jeg meddele at vi vil få en ganske grei størrelse på leiligheten der. Tipper en 4-roms. Ikke mange 24-åringer som kan cashe ut for det Pappa har drevet firmaet med suksess i flere titalls år, han har ingen økonomiutdannelse. Samme gjelder farfar. Kan forøvrig fortelle deg at Lars-Kristian har ett år med økonomistudie på BI, og gikk ut med kun A og B. Han følte det tok for mye tid, og valgte derfor å ikke fortsette. Lars-Kristian er også daglig leder i Treasures, hvor vi har millionoverskudd første året, ikke dårlig for en uten utdannelse Med de inntektene vi har nå, regner vi uansett med at vi ikke trenger å jobbe noe særlig om 5 – 6 år. Lars-Kristian har også gjort noen meget vellykkede invisteringer i aksjemarkedet, så vi har en god del penger på bok der. Du lærer utrolig mye på journaliststudiet, så å kalle de 2 årene bortkastet må jeg nesten le av. Er du i begynnelsen av tyveårene og skal søke journalistjobb, har du en mikroskopisk sjanse hvis du ikke er utdannet. Jeg kan dog skjønne skepsisen din, når du var ung (40 – 50 år siden ), så spilte det ingen rolle. Ser at du er utdannet advokat, jeg gikk ett år på jus, fikk A. Følte dessverre ikke at det var noe for meg, liker å være litt kreativ - Dette sto i kommentatorfeltet hennes den 4. januar i år. Nå er det slettet, da det førte til en voldsom debatt her inne. Anonym poster: f1d41d6e50f80b7e3692b2852a90fec7 12
Fremhevede innlegg