Madison_00 Skrevet 22. november 2012 #1 Skrevet 22. november 2012 Jeg og mannen skal endelig realisere drømmen om Tokyo! Vi reiser 10 dager fra midten av romjulen og ut på nyåret. Vi har prøvd å lese oss frem til ting vi bør se og gjøre, men herregud så mye det er! Sikkert og visst er at vi skal på fiskemarkedet og vil gjerne få med oss auksjon. Ellers er vi ganske blanke. Noen med tips eller anbefalninger? Vi skal bo på The Capitol Hotel, hvis noen vet om noe i nærheten av det. Har vurdert å leie en guide for en dag eller tre, men vet ikke hvor vi skal booke det hen? Alle tips taes i mot med takk!
Gjest Sakone Skrevet 22. november 2012 #2 Skrevet 22. november 2012 Spennende at dere skal dra til Tokyo! Jeg elsker Tokyo!! Jeg vil anbefale å stoppe på en del av stedene som finnes på Yamanotesen, som er den sentrale toglinjen som går i sirkel rundt de store stedene i Tokyo. https://en.wikipedia.org/wiki/Yamanote_Line Steder jeg absolutt anbefaler er følgende: Shibuya: Dette er et veldig hipt sted, mye utesteder, mye som skjer. Rett utenfor togstasjonen er også verdens største befolkede "fotgjengerfelt". Er helt sykt til der :O Shinjuku: Veldig stort og sentralt sted i Tokyo. Inneholder verdens travleste togstasjon ^^ Akihabara: Artig sted for oss utlendinger. Her finnes alt av teknologi, maid cafeer, og slike ting. Ueno: Her har du en veldig nydelig park Ueno Kouen. Harajuku: Veldig ungt og hipt sted, mye shopping og du kommer til å se mye sært av påkledning og frisyrer ^^ Ginza: Et av de mest luksuriøse shoppingstedene i verden. Ikebukuro: Sentralt entertainment og shopping område. Må også ta turen til Tokyo Skytree: https://en.wikipedia.org/wiki/Tokyo_Skytree Og Tokyo Tower: https://en.wikipedia.org/wiki/Tokyo_Tower Av andre steder vil jeg også anbefale Roppongi, Asakusa og en tur til keiserpalasset Tokyo er en by dere aldri kommer til å gå lei av! Anbefaler dere å prøve nye restauranter, og ny mat hver dag. Japansk mat er veldig spennende! Håper dere får en kjempe flott tur:) 3
Kakemami Skrevet 22. november 2012 #3 Skrevet 22. november 2012 Spennende at dere skal dra til Tokyo! Jeg elsker Tokyo!! Tokyo er en by dere aldri kommer til å gå lei av! Jeg lurer på noe jeg og. Hvor dyrt er det der nede? Og hvilket hotell burde man bo på? Hvor dyrt er det med fly+hotell? Og har de mye fine biler?
Gjest Sakone Skrevet 22. november 2012 #4 Skrevet 22. november 2012 Jeg lurer på noe jeg og. Hvor dyrt er det der nede? Og hvilket hotell burde man bo på? Hvor dyrt er det med fly+hotell? Og har de mye fine biler? Generelt er prisnivå noe ala Norge. Jeg synes mat og drikker var billigere der, mens ting som cder, dvder og slike ting var hakket dyrere enn her. Jeg har ikke noen spesifikke tips til hoteller i Tokyo, da jeg aldri har bodd på hotell i Tokyo, men at det finnes gode billige alternativer er det ikke tvil om! Når det gjelder flybillett avhenger det litt av hvor tidlig man får bestilt, men jeg vil si at gjennomsnittsprisen på tur-retur av alt jeg har kjøpt, har vært ca 8000, pluss/minus. Det var gjennom Finnair. Hotellpriser vet jeg desverre ikke hva ligger på. Generelt tror jeg bilparken i Japan ikke er så ulik bilparken i Norge. Tror ikke du vil se nevneverdig finere biler i Japan enn i Norge.
Madison_00 Skrevet 22. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2012 Åh tusen takk Sakone Du har ikke tilfelldigvis vært der på samme årstid da? Vi lurer litt på hvordan nyttårskvelden blir. Vi er ikke vandt med store feiringer, men vi lurer litt på hva vi skal finne på? Forslag? Skal prøve på å spise forskjelige retter, forskjellige steder, men sushi det er livretten hehe.
Gjest Sakone Skrevet 22. november 2012 #6 Skrevet 22. november 2012 Åh tusen takk Sakone Du har ikke tilfelldigvis vært der på samme årstid da? Vi lurer litt på hvordan nyttårskvelden blir. Vi er ikke vandt med store feiringer, men vi lurer litt på hva vi skal finne på? Forslag? Skal prøve på å spise forskjelige retter, forskjellige steder, men sushi det er livretten hehe. Jeg bodde der i et år, så opplevd alle årstider^^ Her er en grei artikkel om det å være i Japan rundt nyttår : http://www.japan-guide.com/e/e2276.html Sushi er vel og godt, bare ikke gå glipp av alt det andre
Glitnir Skrevet 22. november 2012 #7 Skrevet 22. november 2012 Tokyo er fantastisk - gled dere. Japan er et fascinerende land. Når det gjelder hotell så er det ikke så avgjørende hvor dere bor, så lenge det er sentralt, og i nærheten av en tog/t-banestasjon med flere linjer som krysser. Har blant annet bodd på dette hotellet rett ved Tokyo station, vi var veldig fornøyde med både hotell og beligghenhet: Hotel Ryumeikan Dere har fått mange gode tips over ang. ulike bydeler i Tokyo. Det er en opplevelse å bare vandre rundt i gatene og nyte inntrykkene. Japanerne er hyggelige, høflige, sjenerte og ganske så annerledes enn hva vi er vant til her på berget. Vi ble mange ganger oppsøkt når vi stod og studerte kart el.l. på togstasjoner, av folk som gjerne ville hjelpe. Og det selv om mange snakker meget begrenset engelsk, så vi i praksis ikke ble mye klokere. Men hyggelige var de! Sushi var nevnt over. Vær oppmerksom på at sushien i Japan er ganske annerledes enn den vi er vant til i Norge. Jeg og de fleste andre jeg har snakket med synes faktisk den norske er bedre. Det kommer vel an på hva man er vant til. Men de har mye god og spennende mat. Siden TS skal være i Tokyo i 10 dager, vil jeg anbefale å få sett litt mer av Japan når du først er der - med mindre dere har reist der tidligere. Det går veldig raskt med shinkansen. Skal dere bare se ett sted i tillegg til Tokyo ville jeg valgt Kyoto. Helt fantastisk sted - utrolige templer og i deler av byen føler du at du vandrer inn i et annet århundre. God tur, misunner dere!
Madison_00 Skrevet 23. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2012 Jeg bodde der i et år, så opplevd alle årstider^^ Her er en grei artikkel om det å være i Japan rundt nyttår : http://www.japan-gui...om/e/e2276.html Sushi er vel og godt, bare ikke gå glipp av alt det andre Tusen takk, skal ta en titt på den artikkelen nå Så heldig du er som har bodd der!
Madison_00 Skrevet 23. november 2012 Forfatter #9 Skrevet 23. november 2012 (endret) Tokyo er fantastisk - gled dere. Japan er et fascinerende land. Når det gjelder hotell så er det ikke så avgjørende hvor dere bor, så lenge det er sentralt, og i nærheten av en tog/t-banestasjon med flere linjer som krysser. Har blant annet bodd på dette hotellet rett ved Tokyo station, vi var veldig fornøyde med både hotell og beligghenhet: Hotel Ryumeikan Dere har fått mange gode tips over ang. ulike bydeler i Tokyo. Det er en opplevelse å bare vandre rundt i gatene og nyte inntrykkene. Japanerne er hyggelige, høflige, sjenerte og ganske så annerledes enn hva vi er vant til her på berget. Vi ble mange ganger oppsøkt når vi stod og studerte kart el.l. på togstasjoner, av folk som gjerne ville hjelpe. Og det selv om mange snakker meget begrenset engelsk, så vi i praksis ikke ble mye klokere. Men hyggelige var de! Sushi var nevnt over. Vær oppmerksom på at sushien i Japan er ganske annerledes enn den vi er vant til i Norge. Jeg og de fleste andre jeg har snakket med synes faktisk den norske er bedre. Det kommer vel an på hva man er vant til. Men de har mye god og spennende mat. Siden TS skal være i Tokyo i 10 dager, vil jeg anbefale å få sett litt mer av Japan når du først er der - med mindre dere har reist der tidligere. Det går veldig raskt med shinkansen. Skal dere bare se ett sted i tillegg til Tokyo ville jeg valgt Kyoto. Helt fantastisk sted - utrolige templer og i deler av byen føler du at du vandrer inn i et annet århundre. God tur, misunner dere! Takk for svar Vi har altså allerede bestil hotel. Det har t-bane stasjon i kjelleren under, så vi skal nok lett komme oss rundt. Det står det ligger i Akaska, og alle reviews-ene sier at det ligger fint og sentralt til, så vi stolte på det da vi bestilte. Her er link: .numberOfAdults=2&roomno=1&validate=false&previousDateful=false&reviewOrder=date_newest_first]The Capitol Hotel Ang. sushien tror jeg ikke vi blir skuffet. For oss er sushi sashimi. Rå fisk, kanskje noe med ris, men ikke noe fancy ruller, som egentlig ikke er orginal sushi, om man kan si det sånn. Men vi skal prøve ut alt annet også! Mat er såå spennende! Noterer ned Kyoto Takk for alle tips!! Setter kjempestor pris på det Endret 23. november 2012 av Madison_00
FruLuna Skrevet 24. november 2012 #10 Skrevet 24. november 2012 Tokyo, og Japan generelt, er fantastisk Og jeg er helt enig i at man også bør dra til Kyoto når man først er i Japan, men hvis dere har bestilt hotell for alle netter i Tokyo er det kanskje ikke mulig å få til denne gangen (det er litt for langt for en dagstur). Angående fiskemarkedet (Tsukiji) og tunfiskauksjonen der, så vil jeg opplyse om at de nå har stengt fiskemarkedet for turister frem til kl 10 på formiddagen (mener jeg det var). Det er synd, for det er virkelig best å være der i de travle morgentimene. Første gang jeg var i Tokyo slapp vi inn, men da jeg var der nå sist ble vi stoppet i døren. Jeg kan jo godt forstå de, for det er et hektisk og trangt sted og kan nok bli ekstra kaotisk med masse turister tuslende rundt i tillegg. Men det er verdt et besøk kl 10 også, selv om mye av fisken er solgt da. Bare pass dere godt for å ikke bli påkjørt av trucker og lignende og at dere ikke står i veien for de som jobber der. I området rundt fiskemarkedet finnes det mange små sushisjapper med helt fantastisk sushi. Det er ofte lange køer utenfor disse, men det er verdt å stå i køen for å slippe inn. Jeg synes forresten sushien i Japan er mye bedre enn i Norge, men jeg liker best sushi uten for mye dilldall på - sashimi eller nigiri hvor fisken står i sentrum er best. Så hvis dere liker dette, har dere mye å glede dere til men som en annen nevnte her er det masse annen god japansk mat også! En tur på karaoke er også verdt å få med seg. Og kattekafé, hvis dere er glade i katter Å, jeg vil tilbake til Japan!
Madison_00 Skrevet 25. november 2012 Forfatter #11 Skrevet 25. november 2012 Tokyo, og Japan generelt, er fantastisk Og jeg er helt enig i at man også bør dra til Kyoto når man først er i Japan, men hvis dere har bestilt hotell for alle netter i Tokyo er det kanskje ikke mulig å få til denne gangen (det er litt for langt for en dagstur). Angående fiskemarkedet (Tsukiji) og tunfiskauksjonen der, så vil jeg opplyse om at de nå har stengt fiskemarkedet for turister frem til kl 10 på formiddagen (mener jeg det var). Det er synd, for det er virkelig best å være der i de travle morgentimene. Første gang jeg var i Tokyo slapp vi inn, men da jeg var der nå sist ble vi stoppet i døren. Jeg kan jo godt forstå de, for det er et hektisk og trangt sted og kan nok bli ekstra kaotisk med masse turister tuslende rundt i tillegg. Men det er verdt et besøk kl 10 også, selv om mye av fisken er solgt da. Bare pass dere godt for å ikke bli påkjørt av trucker og lignende og at dere ikke står i veien for de som jobber der. I området rundt fiskemarkedet finnes det mange små sushisjapper med helt fantastisk sushi. Det er ofte lange køer utenfor disse, men det er verdt å stå i køen for å slippe inn. Jeg synes forresten sushien i Japan er mye bedre enn i Norge, men jeg liker best sushi uten for mye dilldall på - sashimi eller nigiri hvor fisken står i sentrum er best. Så hvis dere liker dette, har dere mye å glede dere til men som en annen nevnte her er det masse annen god japansk mat også! En tur på karaoke er også verdt å få med seg. Og kattekafé, hvis dere er glade i katter Å, jeg vil tilbake til Japan! Tuusen takk for svar! Dette med at fiskemarkedet er stengt for turister om morgenen visste vi ikke! Så trist! Men ja, vi kommer nok likevel til å ta turen når det åpner! Takk for informasjonen Har de kattekafeer altså? dette må jeg lese mer om! Er selv ekstremt allergisk, desverre, så tror ikke det hadde passet meg så bra. Om det hadde vært hunder eller noen andre dyr så kanskje
Gjest Sakone Skrevet 25. november 2012 #12 Skrevet 25. november 2012 Glemte å nevne Yoyogi Kouen(Yoyogi Park) ved siden av Harajuku(man går av på Harajuku stasjon) er absolutt verdt å ta en tur til om man er glad i parker
FruLuna Skrevet 25. november 2012 #13 Skrevet 25. november 2012 Et annet tips: Hvis dere vil se byen fra høyden uten å betale for det, kan dere dra til Metropolitan Government building i Shinjuku - ta heisen opp til et av "Observatories", det er gratis og du får sett mange av landemerkene som Tokyo skytree, Tokyo tower og får et godt inntrykk av hvor stor byen er.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå