Gå til innhold

gode joggeløyper i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en fersk jogger, men merker at jeg bare jogger rundt og rundt i nabolaget, og nå er det begynt å bli forferdelig kjedelig. Er det noen som har noen tips til gode joggeløyper? Gjerne med litt variert terreng/bakker. Jeg bor på Majorstua , og gjerne et sted i gå-avstand. :)

Frognerparken er jo et alternativ, men der er det så flatt, liksom....

Anonym poster: a11c2fcc5b6130b2e0a20c3beb8c4593

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt Sognsvann?

Anonym poster: 2ec4160c6690fb4f496e2f953de4ff5e

Skrevet

Hmm, du kan jo jogge bort Kirkeveien og så opp Sognsveien (fin stigning et lite stykke) til Ullevål Stadion. Derfra er det ulike veier ned mot Frognerparken igjen, så du kan avslutte joggeturen med f.eks. intervaller rundt parken. Blir riktignok mye asfalt...

Gjest Gunfreak
Skrevet

Ja t-bane opp til songsvann og rundt der, når du kommer i god nok from kan du begynne å jogge hjem derfra, og til slutt kan du jogge opp rundt og tilbake

Skrevet

Takk for svar! Jeg vil helst ikke ta t-banen, da må jeg ta med penger/kort. I tillegg synes jeg det er litt kleint å ta banen når man er svett og ekkel (og sprutrød i fjeset i mitt tilfelle). Skal prøve meg på sognsveien neste gang!

Flere tips? :)

Anonym poster: a11c2fcc5b6130b2e0a20c3beb8c4593

Skrevet

Et reisekort tar minimalt med plass, ser ikke problemet med å ha det med på joggetur. Du kan f.eks ta buss ut til Bygdøy, jogge rundt der + gjennom Frognerparken på vei tilbake.

Opp og ned langs Akerselva.

Selve St.hanshaugen er ypperlig til intervalltrening.

Anonym poster: 2ec4160c6690fb4f496e2f953de4ff5e

Skrevet

Hva med opp mot blindern o.l.? Selv liker jeg godt å jogge rundt akerselva, rundt sagene og grunerløkka.

Anonym poster: bece63cc3bfde06d9137ec828c8175ed

Skrevet

Frognerparken, alias. " Se på meg parken "

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Bak Ullevåll sykehus ligger det en grusvei som går mot Voldsløkka. Løp fra Majorstua opp til kirken ved Ullevåll der og inn den veien til du finner grusveien. Ta en runde rundt Voldsløkka og hjem igjen. Det er en drøy runde, men da får du med litt grusveiløping (og gress om du vil ved Voldsløkka).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...