AnonymBruker Skrevet 9. august 2012 #1 Skrevet 9. august 2012 Hei! Jeg og min kjære skal ta oss en weekendtur til Riga. Er det noen som har vært der som har gode erfaringer fra spisesteder, opplevelser, shopping osv? alt egentlig! Som fattige studenter bør det helst ikke være de aller dyreste aktivitetende. og er det noen som vet hvordan det er å ta taxi inn til byen fra flyplassen. er det dyrt? eller burde man heller satse på buss? Anonym poster: 12fb3259192c677d65239ab40a3b4198
bananbåt Skrevet 10. august 2012 #2 Skrevet 10. august 2012 Hei! Riga er en fin by:) Anbefaler en dag på spa som er ganske så mye billigere der enn her! Mange som sier det er så billig der.. Den dagen vi var ute å spiste biff på reataurant var det ikke så billig, rett under norsk pris, mulig vi hadde uflaks men.. Alkohol og spes øl er billig da:) mye shopping:) Vi tok taxi fra flyplass. Tok Baltic taxi (de grønne bilene), de har fastpris på 10 laths til byen, ca 110 norske, istedet for takstameter.. syns det var likegreit.. buss er litt billigere.. er kjempe lett i grunn! er mange fine bygninger der. mye strippeklubber.. og tja... er en by:) god tur:)
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #3 Skrevet 10. august 2012 Hei! Riga er en fin by:) Anbefaler en dag på spa som er ganske så mye billigere der enn her! Mange som sier det er så billig der.. Den dagen vi var ute å spiste biff på reataurant var det ikke så billig, rett under norsk pris, mulig vi hadde uflaks men.. Alkohol og spes øl er billig da:) mye shopping:) Vi tok taxi fra flyplass. Tok Baltic taxi (de grønne bilene), de har fastpris på 10 laths til byen, ca 110 norske, istedet for takstameter.. syns det var likegreit.. buss er litt billigere.. er kjempe lett i grunn! er mange fine bygninger der. mye strippeklubber.. og tja... er en by:) god tur:) Var dere på den Steakhousen som låg midt i hovedgata i gamlebyen? Der var vi også, det var utrolig god mat og skikkelig god stemning (et blues band som spilte), men vi såg jo tydelig at dette var et sted som trakk mye folk (turister) og derfor hadde anledning til å sku opp prisene Ellers spiste vi billig og godt på restauranter som låg litt utenfor hoved"strøket" Jeg vil anbefale dere å reise med sånn sightseeingbuss slik at dere får sett dere rundt. Tror det tar 1,5 timer. Tror den beste shoppingen er i nybyen, der er det en del shoppingsentre, vi holdt oss mest i gamlebyen men var ikke der for å shoppe heller. De har et enormt marked i sånne svære haller som kan være verdt å ta turen, bare for å se. De har en hall for sjømat, en hall for kjøtt, en hall for ost og brød osv. De selger klær der (men det er sånn typisk marked altså) og der er til og med pub inne i hallen. Når du kommer ut på andre siden selger de typisk skinnklær og sko, vesker osv. Vi bodde på Old Riga Palace Hotel. Koselig og rent, men ekstremt harde senger. Hyggelig betjening og mulighet for massasje i undertasjen. Og champagne i frokostbuffeten Anonym poster: 9f31bd5e8770d78694f2eb0a0c07a582
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #4 Skrevet 10. august 2012 http://mrszoidberg.blogspot.no/2010/02/dette-br-du-gjre-i-riga.html Fant dette blogginnlegget med Rigatips da jeg reiste dit i fjor. Fulgte flere av tipsene! God tur:) Anonym poster: 6a219a390ed2570d82aa7dcb5133ff30
Wonders Skrevet 22. august 2012 #5 Skrevet 22. august 2012 (endret) hva er dette med hengelåsene? Hvor ligger dette?, jeg tittet på bloggen over og lurer fælt om noen her vet det. Endret 22. august 2012 av Wonders
sologsommer Skrevet 23. august 2012 #6 Skrevet 23. august 2012 man henger hengelåser på gjerdene på en bro med navnet til deg og kjæresten så blir dere "låst" til hverandre veldig søtt. det er veldig lett å finne, for det er helt nederst ved frihetsstatuen er Vil absolutt anbefale restauranten cili pica, som de har veldig mange steder i Riga. Maten der er suuper god, og billig! jeg og kjæresten spiste der alle dager untatt 1 for det var så godt!
sologsommer Skrevet 23. august 2012 #7 Skrevet 23. august 2012 og ta turen til Stockman for shoppingens skyld! og hvis dere har tid så kan dere ta turen til Riga zoo.
Exoriri Skrevet 26. august 2012 #8 Skrevet 26. august 2012 Hengelåsene på brua brudepar låser når de er på lille bryllupsreise - en liten rundtur brudepar og best maid+best man tar mellom vielse og selskap. (det er tradisjonelt aktivitet i Latvia, brudepar må gjøre små oppgaver eller aktiviteter og Hengelåsene har vært brukt i de siste 10år i tilleg til gamletradisjonelle når ny man bærer ny kuna over bro ol).
Exoriri Skrevet 26. august 2012 #9 Skrevet 26. august 2012 Hvis du har ikke dratt denne helg ennå, si ifra og jeg kan prøve å komme opp med noe insider tips (er fra Riga selv, men har vært bare i besøkende status der i siste 6år). Og hvis du lurer om aktiviteter da gjærne skriv hva typpe du og din kjære er interesert i. Noen vil jo se på arkitektur men noen vill mer spenning. Riga (og nærbyer) har mye å tilbu. Rigazoo fra komentær oppover er bra fordlag og. Elsker det, hvis vær holder. Og hvis dere vill kveldsaktivitet eller hvis det regner og dere vil hville fotene etter å gå rund i shopping kino er bra ide - ganske mye på i ethvert tid, rett ved gamleby er kino med over 10 saler og. Og bilettpris ligger ca halvparten fra Oslo kino pris.
Exoriri Skrevet 26. august 2012 #10 Skrevet 26. august 2012 Herregud i tilleg til ikke særlig bra norsk har jeg haug med typos og autocorrect ... Viste det er dårlig gjørt å skrive fra mobilen. Håper dere forstår uansett (skal gå og sitte litt i skammekroken nå. Så flaut).
Gjest Lille-pus Skrevet 26. august 2012 #11 Skrevet 26. august 2012 Markedshallene (de gamle zeppelin-hangarene) bør absolutt besøkes, men legg fotoapparatet i vesken når du rusler rundt der inne, respekter at de som jobber der ikke synes det er så morsomt å bli fotografert på jobb. Før i verden (for 4-5 år siden ) var det en drøm av en juveler i Gamlebyen, Birson's. Dersom han fremdeles har verkstedet og butikken sin så ta en tur innom Han selger mer eksklusive varer (mye unikater) så stedet er nærmest livsfarlig også for en norsk lommebok Motormuseet er spennende og ligger nærmest i en forstad. Bussen tar ikke lange tiden ut dit Ha god tid når du ser på "House of the blackheads" på torvet i Gamlebyen. Huset er et av mine favoritter Et godt råd er "se opp", men ikke bli påkjørt. De fantastiske Jugend-fasadene finner du ved å se opp Riga zoo er vel verd et besøk 1
Wonders Skrevet 27. august 2012 #12 Skrevet 27. august 2012 (endret) Har nå kommet tilbake fra Riga. Denne blir lang... Vi fløy m Norwegian i 1t og 15 min. Det er en times tidsforskjell. Jeg har aldri vært i østblokk, for jeg liker ikke kjeltring-steder og her måtte jeg spise hatten min. Riga hadde bedre shopping i mine øyne enn London, Marrakesh og Berlin til sammen. I Riga har de butikkene jeg liker, en bedre utgave av Zara, Mango, Coast og slike type klær. I min størelse! Jeg er str.42/44. Finner meg aldri til rette på bik bok eller Top Shop-type steder som det er mye av i London... Vi hadde utdrikkningslag. Vi var 4 jenter. Alle snakker engelsk i Riga, endel kvinnelige taxisjåfører, og vi ba hun ene hente oss etter klubben også, så vi var sikkre på bra taxi til rett hotell, om man blir litt full,,,du vet... På restauranter ba vi også dem bestille taxi til oss så vi fikk rett taxi. Hver taxi kjørte direkte rute, ingen omveier...Prisen ble det samme for samme avstander. Bodde i gamlebyen og tok taxi om vi skulle noen steder som over bruen osv. Vi hadde liten tid. Taxi kostet bare en skarve 20 kroning for 10 minuttes tur, og ba hotellet bestille taxi. Det er to typer som er trygge med taximeter så man ikke blir lurt. Først var vi på spa, med norsk hjemmeside; http://www.kolonnaspa.lv/no/index.php Og vi var på shopping i dette kjøpesenteret, som Kolonna Spa ligger i i gamle byen http://translate.goo...ved=0CD0Q7gEwAA Kjøpte denne fine vesken i lakk og semsket skinn der. Jeg så alle hengelåsene, august var visst en populær måded å gifte seg på. Vi så Zara, men gadd ikke stikke innom. Ikke så mange steder å spise nattmat i gamlebyen. Rent var det over alt...virkelig ikke noe søppel ! Disse utestedene var vi på, og betalte ikke for inngang. Club Essential var driiiit bra, flere etasjer med flere type musikk stiler. Passer alle. Fytti katta så kult! 23-35 år. Glass cola m isbiter kr 7. Endret 27. august 2012 av Wonders 1
Wonders Skrevet 27. august 2012 #13 Skrevet 27. august 2012 (endret) og vi spiste her; Herre Gud for en kulinarisk opplevelse !!! Bestill bord på forhånd. Gjester her er Prins Charles, Elton John, Keiseren av Japan og Kjendiskokken Heston Bluhmenthal, og så oss 4 i utdrikkningslaget !!! hihihihi For 3 retters, og mange gratisretter fra kjøkkenet med vin betalte jeg 600 kr bare !!! Endret 27. august 2012 av Wonders 1
Wonders Skrevet 27. august 2012 #14 Skrevet 27. august 2012 (endret) Sky Line Bar i Radisson Blu, klientellet var 40 år og oppover. Shot kostet 20 kr . pr stk, og utsikten var fin. Ikke noe danse sted, men chill med drinker tidlig på kvelden. Cyote Fly var heftig bar, steinkast unna Sky Line Bar... Endret 27. august 2012 av Wonders 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå