Gå til innhold

Hvor varmt er det inne hos dere i vinterhalvåret?

96 stemmer

1. 1. Hvor mange grader (sånn omtrentlig)

• 15 grader eller mindre
      2
    • 16-19 grader
      19
    • 20-22 grader
      45
    • 23-25 grader
      26
    • 26-28 grader
      4
    • 29 grader eller mer
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga en diskusjon på Dyreprat ble jeg litt nysgjerrig på hva som egentlig er vanlig når det gjelder temperatur innendørs om vinteren. Da altså i oppholdsrom, ikke på soverom o.l.

Selv har jeg alltid trodd at rundt 20-22 grader var vanlig, men skal man dømme utifra diskusjonen lever jeg nesten i et kjøleskap i følge visse andre :gjeiper:

Så, hva tenker dere? Hvor varmt har dere det, og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det ofte oppe i 28 grader, men det er ikke etter eget valg. Bor i et boligsameie med sentralfyr. Prøver å lufte godt, men det hjelper lite.

Skrevet

Mellom 18-21 grader. Liker at det er litt "kaldt", selv om jeg ikke synes det er kaldt selv.

Skrevet

Mellom 23-25 grader, fordi jeg er skikkelig frysepinne... Sitter med pledd eller dyne over meg, men begynner å svette hvis det blir varmere enn 25 grader selvom jeg legger bort pleddet og dyna... Rar kropp jeg har :fnise:

Skrevet

Det varierer, skulle gjerne stemt både 20-22 og 23-25. Føler jeg meg dårlig og bare sitter i ro, er vi gjerne oppe i 23-25, mens hvis jeg føler meg pigg og er i aktivitet er jeg nede i 20-22. Dessuten liker ikke samboeren min det når det blir så varmt, derfor svarte jeg 20-22, fordi det er der vi ligger som regel.

Skrevet

Prøver å holde temperaturen på 18-22 grader, men det er alltid iskaldt her om ingen har vært hjemme og tent opp i ovnen. Det hender seg at det blir over 22 grader, men da er det jeg som har vært litt for ivrig med å legge ved i ovnen :)

Skrevet

22-23 grader. Altså skulle jeg gjerne stemt, men kan ikke. ;)

Har sentralfyr, så setter radiatorene på "3" og lar de stå der gjennom hele vinteren.

Skrevet

Ligger på 20 til 22 grader hos meg. Det er passe til å kunne være i litt aktivitet rundt i huset, og på sofanen når man er stillesittende men en film eller noe, så har jeg pledd der. Blir temperaturen 24 -25 grader, så blir jeg slapp og vond i hodet.

Skrevet

Jeg har rundt 15 grader. Ene og alene fordi jeg ikke takler en høy strømregning. Kunne jeg ha valgt så var vel rundt 22 grader det ideelle.

Skrevet

Akkurat nå er det 19 grader, noe jeg synes er perfekt :)

Når jeg kommer hjem å ikke har vært hjemme så er det rundt 16 grader inne.

Skrevet

Mellom 20-22 grader. Det er i grunn ikke noe vi kan regulere da vi ikke har på noen ovner eller annen varme i det hele tatt. Bor i blokk med naboer på alle sider, ergo holder det seg naturlig ganske varmt i leiligheten hele året.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest badeand1
Skrevet

Når vi har på varmepumpa er det som regel 20 - 21. Fyrer vi er det mellom 21-23 ca.

Skrevet

ca 20-25 varmegrader er det vel her hos meg :)

Skrevet

På stua er det mellom 22-25 grader. Litt i varmeste laget synes jeg da men. Har en sånn ovn som står midt på gulvet stående på hele døgnet.

Skrevet

I stua er det 20-21 grader som regel. Har sola varmet opp alle vinduene blir det fort 24-25 grader som er aaalt for varmt.

Skrevet

Pga en diskusjon på Dyreprat ble jeg litt nysgjerrig på hva som egentlig er vanlig når det gjelder temperatur innendørs om vinteren. Da altså i oppholdsrom, ikke på soverom o.l.

Selv har jeg alltid trodd at rundt 20-22 grader var vanlig, men skal man dømme utifra diskusjonen lever jeg nesten i et kjøleskap i følge visse andre :gjeiper:

Så, hva tenker dere? Hvor varmt har dere det, og hvorfor?

Her er det mellom 20 og 22 grader vanligvis :). 23-24 hvis vi fyrer med ved.

Gjest happy_me
Skrevet

23-25, for viss ikke så blir lillegutt kald på tærne sine :)

Skrevet

Så bra å se at det er flere enn meg som ligger på rundt 20-22 grader! Da føler jeg meg normal igjen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...