Gjest Gjest Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Noen som bruker det? Hvilken effekt skal det ha på huden?
Jean Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Vilken effekt ett serum ska ha på din hud, beror just på vilket och vilket märke du väljer. Har du ex inga starka antioxidanter i din dagkräm och solskydd, bör du ha ett fettlösligt C-vitaminserum eller E-vitaminserum direkt på torr rengjord hud allra först innan du sedan lägger din vanliga dagkräm och sist solskyddet. Jag använder Jan Marini C-esta serum för att min hy ska behålla fortsatt skadefri yta från syret, vilket gör att vår hy oxiderar och blir ful. C-vitaminet jämnar med tiden ut pigmentförändringar och fläckar samt bleker på lång sikt. Solkrämer med C-vitamin i är även extra bra som skydd. Sedan finns andra typer av serum, beror som sagt på vad du är ute efter. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
FangeLiv Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Jeg har ikke greie på det sånn som Jean har, men jeg ble anbefalt å bruke MD skin renewal serum morgen og kveld under ansiktskremen. For å rense huden bedre og for å unngå urenheter/kviser. Har aldri hatt så klar og fin hud som jeg har nå. Men viktig viktig å bruke høy solfaktor nå om sommeren når man bruker serumet. Jeg bruker faktor 30.
Gjest Cathena Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 (endret) Jeg merker huden min min blir mye penere når jeg bruker serum under kremene, jeg velger ofte å bruke serum om natta, for av og til synst jeg det kan bli for mye når jeg bruker de om dagen, iallefall de dagene jeg bruker sminke. Når det gjelder serumet fra MD, så blir det hver morgen og kveld. Men ellers så kan eg anbefale Declèor sine serum, de er veldig gode. De har for ulike hudtyper, òg er av de serumene som jeg virkelig har merket noe forskjell. Endret 24. august 2008 av Cathena
Hilde Christina Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Har skrevet et eget innlegg om hva serum er godt for:) vet ikke om jeg har lov til å legge ut link, men hvis du søker i bloggen min finner du det fort. Jeg bruker serum hver dag forresten.
Gjest TS Skrevet 25. august 2008 #6 Skrevet 25. august 2008 Tusen takk for kloke svar! Har jo skikkelig greie på dette dere! Jeg bruker Aloe serien fra Body Shop, og serum under dagkremen (og nattkremen - skal man d tro?..) Jeg brukte tidligere Decleor sine produkter og var kjempefornøyd! Men nå er jeg gravid, og av en eller annen grunn er jeg skeptisk til disse aktive og "konsentrerte" plante/aroma essensene som er i Decleor. Men kommer nok tilbake til disse produktene igjen etter graviditeten Som sagt, takk for informative svar!
Jean Skrevet 25. august 2008 #7 Skrevet 25. august 2008 Vill bara påpeka att Decleor inte har några aktiva kliniska eller kroppsegna substanser som kan penetrera dermis. Gör ingen nytta. Lägger sig som ett lock för huden och ger med tiden sämre hy. Mänsklig vävnad kan inte absorbera ned i undre hudlagret något annat än de ämnen vår egen kropp producerar. Så av den anledningen behöver du inte alls oroa dig. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Rosenrød Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 Vil det si at oljene til Decleor ikke gjør noen nytte?
Jean Skrevet 26. august 2008 #9 Skrevet 26. august 2008 Ja fullt riktigt. Det finns inga vegetabiliska oljor eller andra substanser i dess rena form från växtriket som kan penetrera huden. Allt lägger sig ovanpå. De flesta av oss som söker efter hudvård gör det för att vi har problem. Det är säkert en jätteskön känsla då man svalkar sig med aloe etc, men dessa molekyler är för stora för vår cellstruktur att ta sig igenom. Den enda ickemänskliga oljan som är BRA är då EMU-oljan. Den är animalisk och har flera strukturer i molekylbildningen som kan penetrera våra hudlager därför att vi själva har samma eller närbesläktade ämnen i . De enda substanser som idag är klinikst bevisade gör effekt på mänsklig vävnad är just ALLA kroppsegna substanser så som Q10-enzymer, övriga enzymer, huarlon, elastin kollagen Idebenone, vitaminer med minsta molekylära beståndsdelarna som vi själva tillverkar även, och, lactic, samt syror från råfruksocker och speciellt AHA för de har den minsta molekylära smmansättningen , lactic har vi i vår egen kropp. Salicyl, azelaic, peptider och inte minst Tretinoin. Även ämnen som finns i foster är bra för vår hy, de går att framställa på klinisk väg och påskyndar ärrbildning mycket snabbare. Det finns massor fler kroppsegna ämnen eller substanser med så små molekyler att de kan genomtränga lagren. Detta forskas på dagligen för att vi ska få en bättre medicinsk hudvård. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
villen Skrevet 26. august 2008 #10 Skrevet 26. august 2008 Tusen takk for kloke svar! Har jo skikkelig greie på dette dere! Jeg bruker Aloe serien fra Body Shop, og serum under dagkremen (og nattkremen - skal man d tro?..) Jeg brukte tidligere Decleor sine produkter og var kjempefornøyd! Men nå er jeg gravid, og av en eller annen grunn er jeg skeptisk til disse aktive og "konsentrerte" plante/aroma essensene som er i Decleor. Men kommer nok tilbake til disse produktene igjen etter graviditeten Som sagt, takk for informative svar! Nå anbefales det vel uansett å være forsiktig med essensielle oljer under graviditet, så uavhengig av Jeans mening er nok det en god ide.
Gjest Cathena Skrevet 26. august 2008 #11 Skrevet 26. august 2008 Vil det si at oljene til Decleor ikke gjør noen nytte? Jeg synst de gjorde nytte da, men... Jeg brukte serumet sammen med MD før...! Jeg merket forskjell når jeg ikke brukte serumet og når jeg brukte det..., kanskje det vare bare noe jeg trodde da? Nei, nå blir jeg så forvirret at jeg tror jeg ikke henger meg opp i dette...
Gjest *lucky* Skrevet 26. august 2008 #12 Skrevet 26. august 2008 Jeg synst de gjorde nytte da, men... Jeg brukte serumet sammen med MD før...! Jeg merket forskjell når jeg ikke brukte serumet og når jeg brukte det..., kanskje det vare bare noe jeg trodde da? Nei, nå blir jeg så forvirret at jeg tror jeg ikke henger meg opp i dette... Så lenge du ikke har problemhud så ikke tenk for mye sånne på detaljer. Bruk rens og fukt hver deg så går det bra! Har du derimot problemer skal du tenke nøye over hva du bruker.
Hilde Christina Skrevet 27. august 2008 #13 Skrevet 27. august 2008 Det Jean skriver om Decléor her er helt fullstendig feil. Kan du henvise til kilder og vise hvilke ingredienser som er fy ? Babyolje legger seg som et lokk, essensene til Decléor derimot gjør ikke det. Fint om du kan gi bedre forklaring her Jean..
Jean Skrevet 27. august 2008 #14 Skrevet 27. august 2008 Våra undre hudlager kan för allt i världen inte vare sig ta upp eller tillgodogöra sig en massa extrakt och trams vår egen kropp inte producerar. Bara för att det är enorm marknadsföring om motsatsen. Det finns inga kliniska bevis på detta. Däremot är det klart och tydligt bevisat av både Läkare, plastikkirurger och forskare, att kroppsegena substanser men främst tretinoin och i viss mån antioxidanter samt syror harr effekt på huden. Till kroppsegna hör även alla de enzymer, fettceller och bindande cellämnen vi själva har. Ingen aromterapi i världen har effekt på underhud! Överhuden kan däremot kännas skön och mjukas upp. Men hudvård bör ta steget längre och verkligen förändra på sikt. Det kan medicinska produkter göra men INTE kosmetiska eller naturliga. Men tron kan ju förflytta berg... MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest *lucky* Skrevet 27. august 2008 #15 Skrevet 27. august 2008 Skulle vært interresant å høre Hilly sin forklaring på hva Decleor faktisk gjør for huden siden hun er så skråsikker! Hilly?
Hilde Christina Skrevet 28. august 2008 #16 Skrevet 28. august 2008 Venter heller på Dermanor jeg Ser ut til at de har blitt tipset om denne tråden, så forhåpentligvis dukker det opp et svar snart. Må nesten si at det virker som du aktivt jobber for en konkurrent Jean.. Vil ikke la dette bli en heftig diskusjon, men du kommer med mye som er bittelitt utenfor fakta. Så vidt jeg vet har du ikke faglig bakgrunn og når du da kommer med mye som går imot det kosmetiske kjemikere mener blir jeg litt skeptisk. Og jada Lucky, jeg vet du er lederen i Jeans fanklubb og det er helt fint:)
Gjest *lucky* Skrevet 28. august 2008 #17 Skrevet 28. august 2008 Venter heller på Dermanor jeg Ser ut til at de har blitt tipset om denne tråden, så forhåpentligvis dukker det opp et svar snart. Må nesten si at det virker som du aktivt jobber for en konkurrent Jean.. Vil ikke la dette bli en heftig diskusjon, men du kommer med mye som er bittelitt utenfor fakta. Så vidt jeg vet har du ikke faglig bakgrunn og når du da kommer med mye som går imot det kosmetiske kjemikere mener blir jeg litt skeptisk. Og jada Lucky, jeg vet du er lederen i Jeans fanklubb og det er helt fint:) Nei frøken jeg er bare nyskjerrig på fakta. Liker det mye bedre enn å bare lese om at folk synes ulike merker er bra. Kunne godt tenke meg å bruke noen av maskene til Decleor visst jeg hadde vært trygg på hvordan de virker. Så som sagt så virket du så skråsikker at jeg antok at du satt inne med gode fakta. Har du kompetansen så del den davel!!
Jean Skrevet 28. august 2008 #18 Skrevet 28. august 2008 Vilken av mina kompentenser ska jag framföra till dig "Hilly"? Jag står över din tafatta kommentar om både mig och Lucky. Jag är MYCKET noga med att ta del av KLINISKA tester då det gäller medicinsk hudvård. Kalla det för fakta eller "icke kompetens om du så vill". Förklara gärna vad en vegetabilisk/aromatisk olja gör för både fibroblaster och cellmembran mm, tack. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Hilde Christina Skrevet 28. august 2008 #19 Skrevet 28. august 2008 Jeg merker jeg blir så provosert av det her at jeg tror jeg trekker meg unna. De fleste hudpleiere ser på dette merket som det beste på markedet, det er ikke for ingenting at dette merket er sett på som en av de beste over hele verden og ikke bare her i bittelille Norge. Produktene til Decléor har bevist effekt, hva du surrer med Jean vet jeg ikke. Uansett, det kommer svar:) Jeg vil bare ikke ta den fighten her.
Jean Skrevet 28. august 2008 #20 Skrevet 28. august 2008 Skönhetssalonger, skönhetsskolor mfl, är ofta både sponsrade och köpta av två- tre märken. Väldigt ofta stöter vi på märken som: BIOLINE, MD FORMULATION; EXUVIANCE, MARY COHR; DECLEOR, DR HAUCHSKA; DR SHRAMMEK mfl "sponsormärken" på våra ordinarie skönhetssalonger där man i övrigt inte har plastikkirurger eller hudläkare kopplade. För yrkesgruppen hudterapeuter har jag däför överlag, ett mycket litet förtroende för. Undantaget de då som jobbar med hudintresserade Läkare. Däremot tar jag på allvar, de terapeuter, plastikkirurger och läkare som faktikst som komplement, brukar den medicinska hudvården med de märken du tydligen tror jag är "köpt" av då, när de genomgår operationer, laserbehandlingar, TCA-peeler. Många av märkena jag rek är perfekta att bruka som postoperativa efterbehandlingsprodukter, daglig vård, och enstaka kurer var år. Så för mig är Decleor enbart ett märke som köpt sig pondus. Ett ordinärt skitmärke som inte KAN göra något för underhuden. Men visst, vill man ha produkter som enbart tar överhuden, så är det en sak. Men som jag tidigare nämnt: de med problem bör läsa på vad kroppsegna substanser gör för huden, de är idag de enda vetenskapligt fungerande. Och som jag tidigare nämnt: De två riktigt välbeprövade receptbelagda preparat som idag finns, är TRETINOIN = A-vitaminsyra, samt Glykol- och AHAsyror. MVH JEAN
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå