Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #1 Skrevet 17. mars 2006 Jeg skal ha et lite kort dikt som passer i en bryllupsinnvitasjon. Ikke noe relgiøst. Noen som kan hjelpe meg. Liker ikke alt for pompøse ord. Men et lite kort fint dikt som passer i en slik anledning
Floja Felíz Skrevet 17. mars 2006 #2 Skrevet 17. mars 2006 Vi skal ha dette: "Vi kan ikkje eige kvarandre, tusen dikt har fortalt oss at vi ikkje kan eige kvarandre. Men vi kan låne kvarandre - og gløyme levere tilbake..." Synes det er kjempefint.
Floja Felíz Skrevet 17. mars 2006 #4 Skrevet 17. mars 2006 (endret) Du finner det om du søker på google Endret 17. mars 2006 av Floja Felíz
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. mars 2006 #5 Skrevet 18. mars 2006 vi skal ha; Nå gifter eg meg med min beste venn, den jeg ler med, drøymer om elskar...
Gjest Fruktkake Skrevet 18. mars 2006 #6 Skrevet 18. mars 2006 Hvorfor er alle sånne dikt på nynorsk?
Gjest Ester Skrevet 18. mars 2006 #7 Skrevet 18. mars 2006 Kom, del den store dagen da vi skal få hverandre! Kom, del de første skrittene på veien vi skal vandre! Velkommen i bryllup den xx/xx 2006!
FrøkenHobart Skrevet 20. mars 2006 #8 Skrevet 20. mars 2006 Hvorfor er alle sånne dikt på nynorsk? ← De to over her på nynorsk var da veldig enkel å oversette!
Gjest Fruktkake Skrevet 20. mars 2006 #9 Skrevet 20. mars 2006 De to over her på nynorsk var da veldig enkel å oversette! ← Selvsagt!
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #10 Skrevet 21. mars 2006 (endret) Lyset av Haldis Moren Vesaas er litt lengre dikt, men synes det er så nydelig: "Kjære, alt ditt som du viser meg no - så utenkt som mangt av det er - kan det vel hende eg ikkje forstod om du ikkje var meg så kjær¨. Deler av innlegg slettet i henhold til Kvinneguidens Regler ang kopirett. Vimselims -mod- Endret 21. mars 2006 av vimselims
Catzy Skrevet 21. mars 2006 #11 Skrevet 21. mars 2006 "Vi kan ikkje eige kvarandre" er skrevet av Arne Ruset. Du kan finne mange dikt i diksamlingen "En går seg selv så lett av minne", redigert av Lise Fjeldstad. Mange mener at nynorsk er mer egnet til poesi enn det bokmål er. Det kan være derfor man stadig blir opplyst om dikt på nynorsk. Men det kan jo hende at de beste poetene i Norge tilfeldigvis skrev på nynorsk. Catzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå