Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ii nå
Skrevet

Er det noen som har trent og gått ned i vekt ved hjelp av Xtravaganza?

Har såvidt sett litt om det på nett og ser at et treningsenter i nærheten av der jeg bor tilbyr dette. Men det står så lite om hva det egentlig er for noe. Det virker som at det er et treningskonsept med sikte på vektreduksjon, og at det går på både mental og fysisk trening, og at det er gruppebasert.

Jeg synes det høres ganske interessant ut, men skulle gjerne hørt noens erfaringer med dette før jeg evt. melder meg på.

Noen som kjenner til dette?

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest store meg
Skrevet
Er det noen som har trent og gått ned i vekt ved hjelp av Xtravaganza?

Har såvidt sett litt om det på nett og ser at et treningsenter i nærheten av der jeg bor tilbyr dette. Men det står så lite om hva det egentlig er for noe. Det virker som at det er et treningskonsept med sikte på vektreduksjon, og at det går på både mental og fysisk trening, og at det er gruppebasert.

Jeg synes det høres ganske interessant ut, men skulle gjerne hørt noens erfaringer med dette før jeg evt. melder meg på.

Noen som kjenner til dette?

Jeg begynte på xtravaganza for 16dager siden,har gått ned 8,1kg!

det er utrolig bra,men merker innimellom at jeg får veldig lyst på mat..

fordi man får jo kun 3poser med pulver om dagen (mellom 490 og 500kalorier om dagen) og dette pulvere smaker ikke like fælt som de andre pulverdiettene, dette er godt,jeg gleder meg faktisk til hvert måltid.. alle som går på det får lagt opp treningsprogram som passer for seg og sine mål. så sånart får jeg lagt opp treningsprogram.å da vil jeg nok fort merke det på kroppen. om du har mer enn 10kg å gå ned,så burde du virkelig prøve!

lykke til om du begynner på det:)

Skrevet

Jeg har hørt om Xtravaganza, og at det er veldig effektivt, men hvor bra er det egentlig i lengden? Med et så lavt kaloriinntak/sjeldent matinntak, blir ikke metabolismen satt ned? Og hva når du slutter med det? Vil ikke det du har tatt av komme like snart tilbake når du begynner å spise "normalt"? For det er vel ikke meningen at du skal leve på 500kcal fra poser om dagen resten av ditt liv?

Gjest Gjest
Skrevet

Nå har ikke jeg gått på Xtravaganza, men ettersom jeg har hørt er det kun i begynnelsen en drikker pulverdrikk for å komme i ketose. Etterhvert begynner en gradvis å spise mat og ettersom jeg har skjønt spiser en lavkarbo. Men noen som har tatt kurset kan jo kanskje bekrefte/avkrefte...

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg skal begynne på det nå, og det er lavkarbo ja.

Men man må ikke bruke disse posene, man kan velge mellom:

- 5 daglige lavkarbomåltider man lager selv

- 3 måltidserstatninger, 2 egne måltider

- 3 måltidserstatninger

Måltidserstatningene er kun ment for å "kick-starte" prosessen sånn at man kommer i ketose, og så kan man i løpet av den perioden bruke tid på å lese seg opp og lære mer om lavkarbo. Jeg har testet posene og jeg er veldig usikker på om det er noe for meg, konseptet kommer jo uansett ut i at man skal spise "restriktiv" lavkarbo i vektreduksjonsfasen, og så trappe opp karbohydratene gradvis til man finner en balanse som gjør at man holder den nye vekten.

Flott hvis noen flere brukere av Xtravaganza melder seg her, så kan vi jobbe litt sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...