Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Hei:-) Jeg er på jakt etter en god bok som jeg kan kose meg med i sommer. Jeg er på jakt etter bøker fra virkeligheten, gjerne med sterke historier innen barnevern, rus, prostitusjon, seksuelle overgrep, omsorg o.l. Jeg studerer sosionom, og interesserer meg veldig for dette feltet. Bøker som tidligere har falt i smak er f.eks. Nikki, den umulige gutten, alene mot mamma og Idas dans. Takk for svar c",)
søstertusenfryd Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 Jeg anbefaler; "Mitt liv,min fihet" av Ayaan Hirsi Ali. Dette er en intens og gripende selvbiografi,den gir et nyansert og ærlig blide av an kvinnes liv og forandring i og møtet med vesten. Ayyan Hirsi Ali skildrer oppveksten sin i Somalia. Hun Reagerer på at kvinner undertrykkes,mishandles og drepes i islams navn.
Marikke Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Ikke uten min datter (Betty Mahmoody) Jeg har ikke lest bøkene til Pål Andre Grinderud, men de kan kanskje være aktuelle.
Kassiana Skrevet 19. juni 2009 #4 Skrevet 19. juni 2009 Vet ikke om denne faller akkurat i en av kategoriene du nevnte, men en god, sterk bok er "Spikern, historien om et medmenneske" av Simon Flem Devold. En utrolig sterk bok om en av våre "glemte" krigshelter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå