Gjest Gjest Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Jeg elsker å lese, men det skal helst være bøker fra virkeligheten. Som f.eks. Bare en datter , Prinsessen , Ikke uten min datter o.l. Er det noen av dere her inne som har noen forslag på bøker fra virkeligheten?
Rotehøna_21 Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Da bør du lese "Det angår også deg" av Herman Sachnowitz som forteller om da han ble sendt til konsentrasjonsleier med sin failie. En utrolig rørende og spennende bok.. Anbefales på det sterkeste!!! Bør også lese Falskmyntner i Sachsenhausen som også er en meget bra bok fra virkeligheten!
Gjest Nursy Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Har hørt veldig mye bra om "Idas dans". Ellers kan jeg nevne "Veien til karlsvogna". Har ikke lest den først selv enda. Begge handler om sykdom og det å miste noen kjær.
Gjest Raptuza Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 En fortelling om kjærlighet og mørke av Amos Oz.
fiesta Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 Har hørt veldig mye bra om "Idas dans". Jeg har nettopp lest "Idas dans". Og den er veldig bra. Det er en sterk bok. Som jeg kan anbefales på det sterkeste.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 Jeg har nettopp lest "Idas dans". Og den er veldig bra. Det er en sterk bok. Som jeg kan anbefales på det sterkeste. Hva handler den om da?
Wildy Skrevet 22. april 2008 #8 Skrevet 22. april 2008 "Idas dans "og "Veien til Karslvogna" er sterke bøker, ha papirlommetørkle klar! Jeg har lest begge mange ganger, og blir like rørt hver gang. En annen god bok er "I morgen var jeg alltid en løve."
Gjest annike Skrevet 22. april 2008 #9 Skrevet 22. april 2008 Vannliljen - historien om et barn. Skrevet av psedonymet Hanne Dahl. En helt grusom forferdelig bok, men den er fra virkeligheten hvertfall.
fiesta Skrevet 23. april 2008 #10 Skrevet 23. april 2008 Hva handler den om da? Det er om ei 18 år gammel jente som får leukemi. Det er moren som forteller fra tiden med kreften. Forteller hvordan det er å ha ei datter som er alvorlig syk. Og hvordan datteren tar det hele.
Gjest mariaja Skrevet 23. april 2008 #11 Skrevet 23. april 2008 Sabine Dardennes "jeg velger og leve". Veldig god og sterk bok.
Lillenissen Skrevet 23. april 2008 #12 Skrevet 23. april 2008 Christiane F - Å være ung er for jævlig. Er en av de beste bøker jeg noen sinne har lest. Den handler om en veldig ung jente fra Berlin som blir narkoman, fortalt fra hennes synsvinkel. Det er en sann historie og er kjempegod!
LilleMy Skrevet 23. april 2008 #13 Skrevet 23. april 2008 Idas Dans, Gunnhild Corwin. En varm og nær bok det er veldig vanskelig å legge fra seg.
Gjest Lesehest Skrevet 24. april 2008 #14 Skrevet 24. april 2008 Tror boken heter "escape", i hvertfall på engelsk. Du har muligens fått med deg det som står i avisene om denne sex-sekten i USA der over 400 barn ble fjernet, kvinner som gikk i lange gammeldagse klær og litt snodige frisyrer? For 5-6 år siden klarte en kvinne å rømme fra denne sekten med barna sine, og hun har skrevet en bok. Jeg har ikke lest den, men planlegger å gjøre det :-)
fiesta Skrevet 24. april 2008 #15 Skrevet 24. april 2008 Sabine Dardennes "jeg velger og leve". Veldig god og sterk bok. Må si meg enig der. Har lest den selv.
Gjest Raptuza Skrevet 25. april 2008 #16 Skrevet 25. april 2008 Bokhandleren i Kabul av Åsne Seierstad er interessant lesning frå islamsk kultur.
drømmer Skrevet 26. april 2008 #17 Skrevet 26. april 2008 Hei hei Jeg kan anbefale deg å lese to bøker av Liza Marklund. De heter " På flukt " og " Aldri mer fri ". Dette er en sann historie om en dame som blir sammen med og får barn med en innvandrer. Om hennes kamp for å komme seg vekk fra han. Utrolig spennende og gode bøker!
Gjest linduz87 Skrevet 18. juni 2009 #18 Skrevet 18. juni 2009 Hei hei Jeg kan anbefale deg å lese to bøker av Liza Marklund. De heter " På flukt " og " Aldri mer fri ". Dette er en sann historie om en dame som blir sammen med og får barn med en innvandrer. Om hennes kamp for å komme seg vekk fra han. Utrolig spennende og gode bøker! Ja jeg må si meg enig med den boka. "På flukt" har jeg lest ihvertfall 4 ganger. Og den griper meg like mye hver gang. En meget god bok. Men jeg har en annen bok som jeg har lest som er min favoritt, og den boka er meget gammel. Fant den i hytta til besteforeldrene mine. Har aldri lest en så god bok før. Den er også fra virkeligheten. Veldig sterk og rørende bok. Har hendt når jeg leste den at jeg måtte legge boken vekk for å grine. hehe Men boken heter "Barnet Gud glemte" Anbefaler den på det sterkeste. -en bok du vil lese om og om igjen...
MissStiles Skrevet 18. juni 2009 #19 Skrevet 18. juni 2009 Jeg velger å leve - Sabine Dardenne (80 dager i fangerskap-Marc Deutroux saken) Men mamma kom ikke tilbake (historien om en familie som mister mor i tsunami)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå